Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Процедура "Топъл обяд " е продължение на успешното изпълнение на операцията в програмен период 2014-2020 и се реализира в съответствие с конкретната цел на програмата за храни и основно материално подпомагане 2021-2027 г. за справяне с материалните лишения чрез предоставяне на храни и основно материално подпомагане на най-нуждаещите се лица. Това са:
- лица без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи;
- лица, обект на социално подпомагане, които са в невъзможност да задоволят жизнените си потребности;
- лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация.
В рамките на 36  месеца, 751 работни дни от 01.10.2022 г. до 30.09.2025 г. 350 потребители от община Николаево ще получават безплатна храна, приготвена и доставена от фирма за кетъринг , с която Община Николаево сключи договор след проведена процедура по ЗОП.
Готовата храна ще бъде доставяна до пунктове за раздаване на храна, вписани в Регистъра на обектите за обществено хранене и търговия на дребно с храни:
- Обект за раздаване на храна с адрес с.Едрево с регистрационен № 242500412;
- Обект за раздаване на храна с адрес с.Нова Махала с регистрационен №242500411;
- Обект за раздаване на храна с адрес с. Елхово с регистрационен №242500410;
- Обект за раздаване на храна с адрес гр. Николаево с регистрационен №242500409.
За трудноподвижните и неподвижни лица храната ще бъде доставяна по домовете.
Предоставеният топъл обяд ще се приготвя под контрол от страна на Община Николаево и съгласно изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми на хранене и изискванията за принос към балансиран режим на хранене.
Предвиждат се съпътстващи мерки, изразяващи се в оказване на подкрепа и съдействие на представителите на целевата група при възникване на конкретни нужди и проблеми, подпомагане на достъп до здравни и образователни услуги; провеждане на индивидуално или групово консултиране.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Приготвяне на топъл обяд: До избор на изпълнител и сключване на договор с избран изпълнител Община Николаево сключи договор №АСД-04-42/04.10.2022 г. с ЕТ "Янко Мермеклиев " на осн. чл.20, ал.4 ,т.2 от ЗОП /директно възлагане/. Приготвянето на топъл обяд се извършва от фирма ,,Янко Мермеклиев” ЕТ . Кухнята-майка с дейност кетъринг е с регистрационен № 02070090 и с адрес: К.К. "Слънчев бряг", ПИ 51500.508.184.1, обл. Бургас. След проведена процедура за избор на изпълнител на осн. чл.182, ал.1, т.5 от ЗОП Община Николаево сключи договор с избран изпълнител №РД-51-13/15.12.2022 г. Приготвянето на топъл обяд ще се извършва от фирма ,,М-Брадърс” ООД. Кухнята-майка с дейност кетъринг е с регистрационен № 24070025 и с адрес: гр.Казанлък, ул. ‚Кап.Петко Войвода“ №31. Избраната фирма разполага с подходяща материална база и капацитет за приготвяне и доставяне на храна на територията на община Николаево. Базата и помещенията са собственост на фирмата-изпълнител. Кухнята-майка с дейност кетъринг е с площ от 600 кв. м. и разполага с модерно оборудване, включващо 3 конв., 2 обръщателни тигана, зеленчукорезачки, месомелачка, тестомесачка, професионални миксери, 12 фурни, 6 газови котлона, скара, 2 професионални миялни машини и много други уреди от най-висок клас. Разполагат с две минусови хладилни стаи и четири хладилни стаи за съхранение при положителна температура. Фирма "“М-Брадърс“ООД притежава Сертификат №3592155 за съответствие със системата НАССР, който е със срок на валидност от 09.12.2022 г. до 08.12.2025 г. Фирмата-изпълнител разполага със специализиран транспорт за разнос на храната – хладилен товарен автомобил. Предприятието разполага със следния квалифициран персонал:1.Технолог ХВП и консултант по здравословно и диетично хранене – 1 бр. 2. Калкулант - 1 бр. 3.Готвач – 1 бр. 4. Помощник готвач – 1 бр. 5. Работник кухня - 2 бр. 6. Шофьор на лекотоварен автомобил – 1 бр. За да се осигури закупуването на хранителни продукти по прозрачен начин, се предвижда изпълнителят да придружава ежемесечната си фактура с подробна калкулационна ведомост. Веднъж месечно представител на общината ще извършва проверка на място на продуктите и начините на приготвяне на топлия обяд, хигиената на помещенията и местата на съхранение. В началото на всеки месец изпълнителят ще предоставя подробно меню, съобразено с изискванията на националното законодателство. Предвидено е тази дейност да стартира от 01.10.2022 г. и да приключена 15.12.2023 г. с гореописаната фирма. Сключен е договор с избран изпълнител община Николаево сключи договор № АСД-04-43/05.12.2023 с "Кей Енд Ви" ООД на основание чл.20,ал.4, т.2 от ЗОП/директно възлагане/ - считано от 18.12.2023г. Приготвянето на топъл обяд се извършва от фирма "Кей Енд Ви" ООД. Кухнята –майка №20070006, Удостоверение за регистрация №2190/25.04.2012г. на основание чл. 12 ЗХ(отм.), издадено от ОДБХ-Сливен. Избраната фирма разполага с подходящата материална база и капацитет за приготвяне и доставяне на храна на територията на Община Николаево. На 20.12.2023г. след провеждане на обществена поръчка по чл.182, ал.1, т.5 от ЗОП общината сключи договор № РД-51-2/20.12.2023 с фирма "Кей Енд Ви" ООД със срок за изпълнение до 30.09.2025г.Дейността по приготвяне на топъл обяд да стартира от 01.10.2022 г. и да приключва на 30.09.2025 г. Топъл обяд на територията на община Николаево ще се предоставя само в работни дни, в продължение на 36 месеца - общият брой дни, в които ще се предоставя топъл обяд са разпределени по месеци: м. октомври 2022 г. - 21 работни дни; м. ноември 2022 г . - 22 раб. дни; м. декември 2022 г. - 19 раб. дни, 2023 г. – 248 раб. дни, 2024 – 252 раб.дни; 2025 – 189 раб. дни Обратната връзка от потребителите ще бъде попълването в Дневник на крайния потребител, поле "Оценка на предоставените услуги през периода". от 01.10.2022 г. до 30.09.2025г. или 751 раб. дни х 3,20 лв х 350 потребители = 841120.00лв. Общо за храна - 841120.00. 841 120.00 347 200.00
Предоставяне на топъл обяд: Готовата храна ще бъде пакетирана в съдове за еднократна употреба и транспортирана до община Николаево с транспортните средства на фирмата-изпълнител. Раздаването на обяда ще се извършва в пунктовете за раздаване, регистрирани като обекти за раздаване на храна на основание чл.12 от ЗХ и вписани в Регистъра на обектите за обществено хранене и търговия на дребно с храни. Такива са: - Обект за раздаване на храна с адрес с.Едрево, парцел V104, кв.27 , общ. Николаево, обл. Стара Загора,с регистрационен № 242500412; - Обект за раздаване на храна с адрес с.Нова Махала, УПИ-539, ПИ51888.501.1144, общ. Николаево, обл. Стара Загора, с регистрационен №242500411; - Обект за раздаване на храна с адрес с. Елхово, ул. "Свобода"№54, общ. Николаево, обл. Стара Загора, с регистрационен №242500410; - Обект за раздаване на храна с адрес гр. Николаево, ул. "Г.Бенковски" №2, общ. Николаево, обл. Стара Загора, с регистрационен №242500409. За трудноподвижните и неподвижни лица храната ще бъде доставяна по домовете. Лицата, които ще бъдат ангажирани с раздаването на храна ще разполагат с валидни здравни книжки; Ще бъдат снабдени с лични предпазни средства - защитно облекло, ръкавици за еднократна употреба, маски и работни чехли. Със заповед на кмета се определят лицата, ангажирани с раздаването на топлия обяд. Това са 6 лица, разпределени по следния начин: Пункт гр.Николаево - 3 лица; Пункт с. Нова Махала - 1 лице; Пункт с. Едрево - 1 лице и Пункт с. Елхово - 1 лице. Храната се доставя във времето между 10.30 и 11.00 часа в с. Нова Махала; Между 10.45 и 11.15 часа в гр. Николаево; в с. Едрево - след 11.30 часа и в с. Елхово - след 11.45 часа. Ангажираността на персонала по раздаването се обуславя от броя на потребителите - в Николаево между 10.30 до 13.00 часа; в другите населени места средно по 2 часа /до 13,30-14.00 часа/, с изключение на с.Елхово, където броят не потребителите е най-малък и , съответно, времето, необходимо за прием на храната в пункта и раздаването обхваща е в рамките на интервала 11,45 - 13,00 часа. След 13.00 часа започва разнос по домовете на трудноподвижните потребители. Понеже Община Николаево разполага единствено с транспортното средство на Домашен социален патронаж, което отговаря на изискванията на Закона за храните, доставката на храна на трудноподвижните потребители и такива с увреждания ще се извършва от работниците, които са ангажирани с раздаване на храната в пунктовете, т.е. при приключване на работата в пункта, служителят ще прави и разнос по домовете. 58 878.40 24 304.00
Реализиране на съпътстващи мерки: Предоставянето на съпътстващите услуги ще се извършва от Община Николаево и екипа, ангажиран в изпълнението на проекта. В екипа по проекта е включен експерт "Социални дейности, програми и проекти", който има опит в предоставяне на съпътстващи мерки при 3 -те реализирани до този момент в Община Николаево проекта с основна дейност предоставяне на топъл обяд. При реализиране на проект 'Осигуряване на топъл обяд в община Николаево" се предоставяха по-разнообразни мерки на съпътстваща подкрепа - индивидуални и групови консултации. Темите бяха свързани с актуални към онзи момент и потребностите на потребителите въпроси и нужди( наследствени пенсии, видове социални услуги в община Николаево, нови социални услуги и др.). След появата на COVID -19, в условията на ограничени социалните контакти и с цел превенция на здравето на потребителите, основно спадащи към по-уязвимите групи население, се премина към изработване на информационни брошури. Темите бяха избирани с цел предоставяне на актуална информация за заболяването, предпазване и мерки за ограничаване на разпространението на COVID-19. Съпътстващите мерки ще се предоставят спрямо нуждите на всеки отделен потребител. Ще бъдат изготвяни информационни брошури, съдържащи подробна информация за: - законово установените обществените отношения, свързани с гарантирането на правото на гражданите в Република България на социално подпомагане чрез социални помощи и социални услуги; - видове социални помощи, необходими условия и документи за отпускането им; - актуални срокове и изисквания за получаване на помощи по Закона за социално подпомагане; - социалните услуги на територията на община Николаево, включително местоположение на услугата, кратко резюме и необходими стъпки и документи за ползване на услугите; - бланки за заявления за отпускане на социални помощи; - бланки на заявления за ползване на различни видове социални услуги; - информационни материали за здравословното и балансирано хранене, принципите на здравословното хранене и двигателната активност като фактори в борбата с редица заболявания - наднормено тегло, хипертония и др.; На всяка брошура ще се публикуват контактите на екипа на проекта, който ще има ангажимент да подпомага потребителите при избора на определени услуги, координира връзката между потребителя и социалната услуга или Дирекция „Социално подпомагане“, в случаите, които касаят нейните компетенции. Освен информационни материали, на потребителите на услугата ще бъде осигурена възможност за получаване и на други видове услуги, като индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди за : - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Николаево, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - Ползването на административни общински услуги, съдействие за подпомагане достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; - Други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представители на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване; - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората относно измененията на световния климат и влиянието им върху природата и качеството на живот на хората. 58 878.40 24 304.00
Определяне на целевите групи: Целта на дейността е да обхване възможно най-голям кръг от нуждаещи се лица и семейства през целия период на изпълнение на проекта. Тази дейност ще започне да се изпълнява преди стартиране на проект "Топъл обяд в община Николаево“ и ще продължи през целия период на реализацията му. Основните целеви групи, които ще бъдат включени в проекта за предоставяне на топъл обяд , ще бъдат: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи (под линията на бедност за област Стара Загора съгласно данните от Eurostat); възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация. За да се гарантира, че помощта ще достигне до най-засегнатите от кризата лица, Община Николаево ще създаде специална организация за тяхното идентифициране. За тази цел ще бъдат използвани различни източници на информация: - Регистър на потребителите по проект "Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Николаево"; - Информация от други доставчици на социални услуги и институции - потребителите на ЦСРИ гр. Николаево, които също попадат в обхвата на целевите групи; - Информация от лични лекари за наличие на лица, които поради заболяване не са в състояние не могат да осигурят сами своите ежедневни потребности от храна; - Информация от кметовете на населените места за лица, нуждаещи се от подкрепа; - Община Николаево като доставчик на социална услуга „Асистентска подкрепа“ и механизъм за лична помощ разполага с информация за лица, попадащи в обхвата на рисковите групи население /налични са регистри с потребители на горепосочените услуги/; - Постъпили сигнали от граждани за лица, нуждаещи се от подкрепа. Първоначално ще бъдат използвани списъците с лицата, получавали топъл обяд до 30.09.2022 г. Ще се проведе разяснителна информационна кампания чрез публикуване на обяви за набиране на заявления на кандидат-потребители на сайта и на информационните табла на входа на сградата на Общинска администрация гр. Николаево и кметствата на населените места. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще обяви период за прием на заявления от кандидат-потребители и ще събира заявленията на желаещите да участват в проекта лица. След изтичането на този първоначален срок, екипът ще изготви списък на кандидатите за потребители (Приложение №5), който ще се предостави на Дирекция "Социално подпомагане" за проверка за допустимост на кандидат-потребителите. Едновременно с проверката за допустимост, ДСП ще извърши и проверка за наличие на риск от двойно финансиране. Окончателният подбор на крайните потребители ще се извърши от комисия за подбор, сформирана със заповед на кмета на Община Николаево. В комисията ще влизат кметове на населени места, експерти от общинска администрация и представител на екипа за изпълнение на проекта. Комисията ще извърши подбор на потребителите в съответствие със заложени критерии, посочени в утвърдена от кмета процедура за подбор. Работата на комисията ще се отрази в протоколи. приложения към които ще са: - основен списък с одобрените лица и - списък на чакащите лица, които отговарят на условията , но остават в резерв. За одобрените потребители се попълва стр.4 от Заявление-декларация за ползване на услуги, изразяващи се в получаване на безплатна храна за обяд - супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт, като и съпътстващи мерки. За улесняване на изготвянето на Регистър на потребителите, където ще има графа "№ на договор", екипът предвижда въвеждането на отделна номерация на страница 4 с одобрението за получаване на топъл обяд на всеки отделен потребител. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.