Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване качеството на живот на хора с увреждания и хора над 65 годишна възраст, в невъзможност за самообслужване от община Казанлък, като се създават условия за ефективно упражняване на правото им на независимост и социално включване. По този начин проектът е в съответствие с целите на настоящата схема и на тези в инвестиционен приоритет № 3, специфична цел 1 към ИП 3 на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020. 
Проектът съответства на основната цел на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и допринася за подобряване качеството на живот на хора с трайни увреждания и хора над 65 годишна възраст в невъзможност за самообслужване, поради факта, че ще окаже влияние върху разширяването на възможностите за намиране на работа чрез нарастване на обема и многообразието от социални услуги, които се предоставят в общността, в съответствие с индивидуалните потребности на нуждаещите се и прилагане на комплексни подходи.
Възрастните хора и хората с увреждания ще имат гарантирана възможност за избор на услуги, отговарящи на техните потребности. Целта е подобряване достъпа до основни социални  и здравни услуги въз основа на индивидуална оценка на потребности за постигане на независимост и социална интеграция на хората с увреждания и хора над 65 години с невъзможност за самообслужване. В резултат на изпълнение на дейностите ще се подобри качеството на живот на посочените уязвими групи и техните семейства.
От една страна  ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, което ще спомогне да се намали нивото на безработицата сред уязвимите групи в община Казанлък, а от друга ще се даде възможност на хората с увреждания и хора над 65 години да избират желания асистент.
Ще се подкрепи и над гради дейността на Звеното за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж гр. Казанлък.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността цели осигуряване на необходимия човешки и технически ресурс за качествено и законосъобразно управление на проекта чрез: 1. Сформиране на Екип чрез Заповед на Кмета за организация и управление на проекта /ЕОУП/ от 5 души - Ръководител, Административен координатор, Технически сътрудник, Счетоводител и Юрист. 2. Администриране чрез изпълнение на заложените дейности при спазване на бюджета на проекта, графика на дейностите, и управление на проекта с насоченост към постигане на набелязаните резултати. 3. Създаване информационна и документална система по проекта. ЕОУП изготвя, събира и съхранява цялата документация по проекта. 4. Изготвяне на документации и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители по проекта. 5. Осъществяване на вътрешен мониторинг и контрол – ЕОУП ще следи напредъка на проекта по дейности, бюджет и график. С изпълнение на проекта ще се постигне и надграждане и развитие на дейността на създаденото Звено за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж, гр. Казанлък. За обезпечаване качеството на предоставяните услуги и изпълнението на проектните дейности ще бъде необходимо осигуряване на необходимите технически материални и средства за подобряване на обзавеждането и подобряване на оборудването в звеното. ЕОУП ще има задача и да разработи и утвърди инструкции, процедури и правила, свързани с качественото и целесъобразно предоставяне на социалната услуга; Ще бъде създадена и информационна и документална система по проекта. Резултата от качественото и законосъобразно управление на проекта от ЕОУП ще бъде: 1. Добро управление и успешно реализиране на проектните дейности; 2. Изпълнен проект с постигнати резултати в рамките на графика и бюджета. Разходите ще бъдат свързани пряко с организацията и изпълнението на дейността – разходи за възнаграждения на ЕОУП, разходи за материали, консумативи и оборудване, необходими за администрирането на проекта. Въз основа Методиката за предоставяне на социалната услуга ЛА и ползвайки натрупания опит до момента се разработва ефективна система за осигуряване на мониторинг и контрол на качеството на предоставяната социалната услуга, регламентирани чрез правила и процедура за извършване на мониторинг. Това е процедура за получаване на обратна връзка за качеството на предлаганата социална услуга на потребителите, техните законни представители, близки или роднини. Тази процедура включва редовни посещения на всички потребители в дома им (веднъж месечно) от доставчика за мониториране дейността на ЛА за запознаване с тяхното мнение за предоставената услуга и предложения за подобряването им и/или с техните законни представители. Периодична проверка и преглед на дневника на потребителя. В края на дейностите по проекта се провежда анкетиране за степента на удовлетвореност от предоставяната социална услуга или при отпадане/отказ от ползване на услугата от страна на потребител преди приключването на проекта. За проекта се определя Екип за вътрешен мониторинг и контрол. Екипът за мониторинг и контрол следи за постигането напредъка на проекта, постигане на индикаторите и на качеството на предоставяната социална услуга, извършва наблюдението и вътрешната оценка, в дома на потребителя. При изпълнението на дейностите екипът изготвя мониторингова форма и доклад до Ръководителя на проекта. Изготвя се ежемесечно план-график за работа на Екипа за мониторинг. Разпределят се дейностите по вътрешния мониторинг по отделните членове на екипа. Екземпляр от всички документи отнасящи се до мониторинга се прилагат в досието по проекта. 37 993.50 36 982.71
Информиране и публичност: Дейностите по информиране и публичност отговарят на условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Целта на дейността е популяризиране на приноса на Европейския съюз и Европейския социален фонд, както и на Оперативна програма ,,Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. и цели информиране на широката общественост и медиите за проекта, неговите цели и постигнати резултати и подобряване качеството на живот чрез изпълнението на проекта сред местната общественост. Специфичната цел на дейността е повишаване информираността на нуждаещите се (целевата група) за предлаганата услуга ,,Личен асистент". За да получи проектът и в частност приносът на ЕСФ и ЕФРР по ОПРЧР по-добра популярност на местно ниво и да бъде достъпен за целевата група, ще бъдат организирани две пресконференции за местните медии –в началото и в края на проекта. Ще бъде изработена информационна табела, която ще бъде поставена на входа на Звеното за услуги в домашна среда. Ще бъдат разработени и разпространени в населените места от общината печатни информационни материали /ПИМ/ по проекта (дипляна) и ще бъдат проведени разяснителни кампании чрез публикации в местни печатни и електронни медии. За по-широка информираност ще се изработят и рекламни материали, брандирани с логото на оперативната програма и ЕСФ / чаши, химикали, чадъри, флаш памет и тефтер/. Освен в началото, местната общественост и заинтересованите страни ще бъдат информирани за реализирането на дейностите по проекта чрез периодично разпространение на прессъобщения на сайта на Община Казанлък за напредъка по проекта, както и на други сайтове от региона. Материалите по публичност ще се изработват от изпълнител, определен по реда на ЗОП. 3 282.00 3 281.75
Кандидатстване, оценка, класиране и сключване договор с личните асистенти. Обучение.: За обезпечаване на Звеното за услуги в домашна среда с необходимия персонал ще кандидатстват и ще бъде направен подбор за ЛА , на подходящи лица измежду кандидати - безработни лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране. Подборът ще бъде направен от специално сформирана за целта Комисия за оценка и подбор на личните асистенти от минимум 3 души по документи и след интервю с кандидатите за установяване на мотивацията и нагласите им за работа. За всеки кандидат ще бъде изготвен Формуляр за индивидуална оценка. Ще бъде изготвен списък на оценените кандидати за лични асистенти, които ще бъдат изложени на специално определено място в помещението на звеното. Ще бъдат сключени срочни трудови договори с одобрените кандидати за Личен асистент /ЛА/, за период максимум от 20 месеца. Ще бъдат изготвени и връчени – типова длъжностна характеристика за ЛА, със сключен трудов договор. ЛА ще започнат работа от третия месец след стартиране на проекта. След започване на работа всички наети за ЛА ще подпишат декларация за спазване на поверителността на личните данни и информацията. През м. юни 2016 г. ще бъде извършен втори етап за кандидатстване, оценка, класиране и сключване договор с личните асистенти, участвали в схема „Нови алтернативи“, по Проект “Нови възможности за грижа“. Повишаване на професионалните умения за предоставяне на социалната услуга на включените в проекта лица и повишаване тяхното качество чрез последващо въвеждащо обучение за придобиване на професионалната квалификация на персонала. Личните асистенти /ЛА/, които не притежават съответната квалификация ще бъдат обучени за предоставяне на качествена услуга, в съответствие с утвърдената от Изпълнителния директор на АСП Методика за предоставяне на социалната услуга в общността ЛА. Дейността ще бъде възложена на изпълнител, избран по реда на ЗОП, притежаващ съответната квалификация за извършване на обучение. Въвеждащото обучение ще преминат кандидатите за ЛА, които не са преминали през идентично обучение по други проекти, програми или по друг ред. То ще бъде с продължителност 8 часа и ще завърши с издаването на Сертификати. 442 165.57 437 750.85
Кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за ползване на услугата „Личен асистент“, сключване на договор с потребителите. : В Звеното за услуги в домашна среда ще се предоставя подробна информация на кандидат-потребителите и техните семейства по всички въпроси, свързани с дейността на звеното, с предоставяната услуга, начина на кандидатстване и други. Кандидат-потребителите (техни законни представители) заявяват необходимост от ползване на услугата чрез заявления по образец с приложените към него документи (копия от документ за самоличност и експертно решение на ТЕЛК/ ДЕЛК/НЕЛК; декларация за ползване на социални услуги и др.), приемани от ЕОУП. Социалният работник извършва оценка на потребностите на лицата, депозирали заявления. Оценката на потребностите на желаещите да ползват услугата в съответствие с Методиката, разработена за настоящата схемата. Тази оценка дава първоначална информация за индивидуалните нужди на всеки кандидат. За по-добра обективност и прозрачност ,кмета на Общината ще сформира Комисия за подбор на потребителите в състав минимум 3 души. След извършения подбор на потребителите по проекта ще се изготви Списък, който ще бъде изложен на специално определено място в помещението на звеното, а всички кандидатствали ще бъдат уведомени писмено. Ще бъдат сключени двустранни договори между класираните потребители и доставчика на социална услуга Община Казанлък, след организиране на среща и постигане на одобрение между потребител и ЛА. В тях ще бъдат регламентирани правата и отговорностите на всички страни по договора, права и отговорности на потребителя и неговите близки, права и отговорности на прекия доставчик–служител предоставящ социалната услуга, права и отговорности на доставчика на социални услуги. При отказ/отпадане на потребител в процеса на реализация на проекта ще бъде поканен следващия класиран по списъка кандидат, от листата на чакащи. Ще бъдат изработвани индивидуални планове за конкретните потребности на потребителите. В тях ще бъдат включени дейности осигуряващи задоволяване на ежедневните хигиенно-битови, здравни и социални потребности на потребителя и извършване на административни услуги съобразно индивидуалните потребности и предпочитания на потребителите. Индивидуалният план /ИП/ ще се изготвя с участието на потребителя, а когато това е невъзможно – с участието на негов роднина, близък или законен представител, за да бъде стимулиран потребителят да използва максимално своя потенциал и да разширява самостоятелността си. ЛА ще се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания и съобразно индивидуалните му потребности, , както и нуждите от организиране на свободното време, поддържане на лични контакти и развиване на социални умения, с оглед тяхното социално включване. ИП ще бъде изготвен на достъпен за потребителя език и формат в три еднообразни екземпляра, подписани от него или от негов законен представител от ЛА и от доставчика. Планът ще се актуализира на шест месеца или по-рано, при промяна в констатираните обстоятелства, след съгласуване на промените в него с потребителя или с неговия законен представител. При необходимост през месец януари 2017 г. ще бъде извършен прием на потребители на социалната услуга, поради това, че същите принадлежат към т.н. рискови групи. 0.00 0.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, въз основа на индивидуална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващото Звено за услуги в домашна среда към ДСП гр. Казанлък, за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.Психологическа, здравна, социална и юридическа подкрепа на потребители на услугата, според тяхната индивидуална потребност.: Предоставяне по иновативен начин на качествена, гъвкава и надеждна услуга в домашна среда за организиране и осъществяване на дейности, осигуряващи задоволяване на ежедневните хигиенно-битови, здравни, социални и юридически потребности на потребителя и извършване на административни услуги. В рамките на Звеното за услуги в домашна среда ще се предоставят услуги за извършване на дейностите – осъществяване на пряк допир (обличане, събличане, къпане, миене, бръснене и поддържане на лична хигиена); хигиена на помещението, което потребителят обитава; прием на лекарства и осъществяване на други дейности, поддържащи здравето; приготвяне на храна и хранене; боравене с лични вещи и документи; ползване на баня и тоалетна; съпровождане извън дома; извършване на административни услуги и плащания. Ще бъде осигурена консултативна и психологическа подкрепа в кризисни ситуации, както и супервизия чрез ангажирането на квалифициран специалист за личните асистенти и консултативна, психологическа, здравна и социална подкрепа в кризисни ситуации на потребителите на услугата. Ще бъдат оказани следните видове подкрепа за персонала: -здравни грижи, свързани с текущи здравни проблеми, периодично измерване на кръвно налягане и консултации с лекар; -психологическа подкрепа- консултиране и решаване на възникнал казус в общуването между потребител и личен асистент, семеен казус, консултации свързани с подобряване социалния климат; -юридически консултации- помощ при попълване на документи, тълкуване на различни проблеми, административни и правни консултации при проблеми, свързани със социалното подпомагане. За осигуряване подкрепа на потребителите, съответните специалисти ще се съобразяват с индивидуалните потребности на всеки: -здравните грижи се изразяват в наблюдение на общото състояние, измерване на кръвно налягане и наблюдение на кръвна захар, консултации с лекар; -психологическите грижи се изразяват в коментиране на текущи ситуации, изглаждане възникнали конфликти между личен асистент и потребител, намаляване негативните преживявания и подобряване самочувствието на потребителя; -юридическите се изразяват в правни консултации по проблеми, свързани със социалното подпомагане, помощ при попълване на документи, и тълкуване на различни казуси. -социалната подкрепа се изразява в съдействие за консултации с личен лекар и явяване на ТЕЛК, проблеми свързани със социално подпомагане в други институции. 16 324.45 16 726.79

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.