Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на настоящото проектно предложение е да се осигури подкрепа за социалното включване на хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика, в новосъздаденото социално предприятие в структурата на Сдружение „АЛФА КЛУБ”, чрез настоящата процедура и то ще започне да функционира като такова чрез настоящото проектно предложение. Планирано е подкрепа за осигуряване на заетост за период от 12 месеца на 22 лица от целевата група. На представителите на целевата група ще бъде осигурено обучение по проекта, което ще включва:
Професионално ориентиране и активиране, мотивационно и професионално обучение, както и психологическа подкрепа. Устойчивостта на резултатите ще се гарантира чрез продължаване функционирането на новосъздаденото социалното предприятие, както и запазване на 11 работни места в продължение на 6 месеца след одобряване на финалния доклад по проекта.
Място на изпълнение на проекта: Област Велико Търново, община Горна Оряховица, град Горна Оряховица, град Долна Оряховица, с. Върбица, с. Горски Горен Тръмбеш, с. Горски Долен Тръмбеш, с. Драганово, с. Крушето, с. Паисий, с. Поликраище, с. Правда, с. Първомайци, с. Стрелец, община Велико Търново, град Велико Търново, град Дебелец, град Килифарево, община Лясковец, град Лясковец, с. Джулюница, с. Козаревец, община Стражица, град Стражица, с. Царски Извор и с. Сушица.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор на персонал и потребители.: Подборът на персонал и потребителите ще тече през целия период на изпълнение на проекта, предвид динамиката на заявените потребности и възникването на нови случаи на нуждаещи се. Подборът на потребителите ще бъде насочен към нуждаещи се лица с увреждания, лица, зависими от грижа. За нуждите на проекта с оглед идентифициране на потенциални бенефициенти по проекта, ще бъде разработена детайлна процедура за подбор на представители на целевите групи за наемането им като лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници, както и потребители. Подборът и наемането на персонал от доставчика ще съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство и ще осигури защита на потребителите. Кандидатите задължително ще се интервюират от доставчика с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Ще се наемат кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро психическо състояние и не са осъждани. Ще получат длъжностна характеристика, която е част от трудовия договор и описва техните задължения, отговорности и подчиненост. 0.00 0.00
Подкрепа за осигуряване на заетост на лица от уязвимите групи в Социално предприятие "Асистентство" за 12 месеца: Предметът на дейност на социалното предприятие е предоставяне на социални услуги по домовете на потребителите. Услугите ще бъдат насочени към хора с увреждания и лица, зависими от грижа, които поради заболявания, напреднала възраст трудно се справят с ежедневния си бит–пазаруване, почистване, придружаване до личен лекар или болнично заведение, изписване на рецептурна книжка, приготвяне на храна, пране и гладене, ползване на административни услуги. Новосъздаденото социално предприятие ще постигне измеримо, положително социално въздействие, а не генериране на печалба, като се предоставят услуги, които генерират социална възвръщаемост. Услугите ще бъдат насочени към потребители, които нямат достъп до социални услуги. Ще бъдат наети 22 представители на целевите групи, които ще бъдат назначени като лични асистенти- 6 лица, домашни помощници- 6 лица и социални асистенти- 10 лица. Наетите лица ще извършват дейности за подкрепа на нуждаещите се лица в съответствие с ежедневните им потребности и съобразно Методиките за предоставянето на съответната услуга. Задълженията на личните асистенти ще са: - поддържане на ежедневна лична хигиена –тоалет, къпане, преобличане, смяна на чаршафи, хранене; - хигиената в дома - доставяне и приготвяне на храна и помощ при хранене; - плащане на сметки, осъществяване и/или помощ при дребни ремонти /със средства на потребителите/ ; - мениджмънт на свободното време и поддържане на социални контакти; - помощ при вземането на лекарства, придружаване в лечебни заведения; - придружаване на разходка, участие в културни мероприятия; - пазаруване на храна, лекарства и дребни вещи за дома; Задълженията на домашните помощници ще са: - поддържащо почистване на обитаваното от лицето помещение; - смяна и пране на лично и постелъчно бельо; - простиране, гладене, сортиране и подреждане на прането; - готвене съобразно здравословното състояние на лицето, сервиране, отсервиране, измиване на посуда и почистване на мястото за хранене; - изхвърляне на отпадъците; - помощ при приготвянето и приемането на храна; - пазаруване – снабдяване с ежедневно необходимите продукти и лекарства; - извършване на плащания за битови услуги. Задълженията на социалните асистенти ще са: - оказване на помощ при поддържане на ежедневна лична хигиена и добър външен вид с участието на потребителя, с цел да се избегне зависимост и да се усвоят умения за самостоятелен и независим живот; - съдействие и контрол при вземането на лекарства, придружаване в лечебни заведения, санаториално лечение и рехабилитация; - разнообразяване на ежедневието – четене на глас на вестници, списания, книги, настолни игри; - организиране на ежедневните дейности, съобразно интересите на лицето с цел мотивация, социална ангажираност и създаване на различни форми на социални контакти и комуникация; - придружаване извън дома – разходка, културни мероприятия и др., според потребностите и в рамките на специфичните възможности на потребителя; - административна помощ, свързана със социалните, пенсионните и здравните права и процедури – попълване и подаване на документи - подпомагане на общуването, в създаването и поддържането на социални контакти; - при необходимост – пазаруване на храна, лекарства и дребни вещи за дома с участието на обслужваното лице; Заплащане на битови сметки; - поддържане на връзка със семейството на потребителя и предоставяне на текуща информация за състоянието му; - съдействие и организиране, при желание на лицето, на допълнителни услуги- фризьор, маникюрист и педикюрист, бръснар и т.н. Оказваната помощ ще се извършва съобразно предпочитанията на потребителя, които се изясняват предварително. 0.00 224 867.54
Психологическа и социална подкрепа.: Психологическата и социална подкрепа ще бъде фокусирана върху специфични теми или проблеми, които наетите психолог и социален работник ще установят в процеса на психологическото изследване, като тревожност, натрапливи мисли, управление на стреса, управление на времето, справяне с конфликтни ситуации в ежедневието и работата, ниско самочувствие, преодоляване на зависимости, мотивиране. Фокусът може да е разрешаване на проблема или усвояване на специфични техники за справяне. Дейността по психологическо и социално консултиране и мотивиране на лица от уязвимите групи ще включва психологическо изследване и индивидуално и групово социално консултиране. 0.00 0.00
Професионално ориентиране и активиране: Данни за професионалното ориентиране и активиране:  Хорариум часове: 40 уч.часа;  Брой лица: 30;  Документи, доказващи проведеното проф. ориентиране: - Въпросници за определяне знания, умения и интереси; - Индивидуални психологически профили; - Лични карти на потребностите. Гаранция за качеството и ефективността при провеждане на дейностите по професионално ориентиране и активиране е избора на изпълнител с голям опит в професионалното ориентиране и разполагащ с висококвалифициран консултант-социален психолог с висше образование по трудова и организационна психология и над 15 год. опит в идентифицирането, подбора, мотивирането и консултирането на безработни и работещи лица, който притежава и допълнителни специализации и сертификати. Самият изпълнител трябва да има лиценз от НАПОО за ЦИПО (Център за информация и професионално ориентиране). А. Цели - Проучване на индивидуалните потребности и интереси за всяко лице. Изготвяне на индивидуален профил на потребностите и интересите за всяко включено лице. На база на изготвения профил ще се определят групите, които ще се включат в отделно разпределени дейности по обучение и наемане на работа. Професионалното ориентиране и активиране ще се провежда групово в групи от 10 до 15 души. Дейностите ще се разпределят на три етапа, както следва: Б. Диагностициране на индивидуалния психологически профил – ползва се психологическа методика за определяне на психологическите особености на личността с цел по адекватното включване в бъдеща професионална реализация. Психологическият профил ще има за цел да определи личностни характеристики и потребности на личността като се ползава психологическа методика под формата на психологически тест. Тя се провежда индивидуално с всяко лице, за което ще се формира индивидуален психолофически профил. На база на това ще се определят потребностите на личността, като умения за екипност, кооперативност, интро или екстравертност на личността, потребности да координира или изпълнява, локус на контрола; извършване на креативни /творчески/ дейности или дейности свързани с механично изпълнение на процеси. Този профил ще има за цел за всяко лице да определи формираните личности характеристики и поведенчески модели, което ще определи и професионалното ориентиране за всеки участник. В. Въпросник, попълнен от всеки участник, който ще има за цел да определи усвоените до момента компетенции, свери на интереси, знания в определени области и нуждата от квалификация в отделни сфери. Формирани до момента умения и опит на личността. Въпросникът ще определи в кои групи по сходни интереси ще бъде включено лицето и съответно ще предопредели какъв е дефицита в знанията и уменията на личността за да бъде компенсиран в процеса на обучение. Г. Лична карта на потребностите - заедно с психологическия профил и въпросника на усвоените и придобити знания, умения и интереси ще се изготви за всяко лице карта на потребностите. Тя ще има за цел да даде информация на всяко включено в проекта лице върху какво трябва да работи като знания и умения и вкоя сфера на дейност трябва да насочи усилията си. На база на тази основа участниците разпределени в групи по общи признаци ще се включат в модул за активиране на тяхната активност в търсене на реализация. Акцентът в модула целящ стимулиране активността им в търсене на работа трябва да бъде в личностната значимост на всеки участник, знанието за своя собствен принос в професионалното му развитие, смисъла в това да бъде инициативен и търсещ реализация. От тази дейности по професионалното ориентиране, всяко лице трябва да има разработена индивидуална карта, обобщена от психологическата диагностика и въпросника определящ знания, умения и интереси. Този етап от проекта ще представлява преход към следващия, свързан с мотивационното обучение. 0.00 0.00
Мотивационно обучение: Мотивационното обучение ще се провежда групово в 2 групи от 10 до 15 души. Общата продължителност на обучението за всяка група е от 40 часа. Гаранция за качеството на обучението е избора на изпълнител с голям опит в провеждането на мотивационно обучение и разполагащ с висококвалифициран консултант-социален психолог с висше образование по трудова и организационна психология и над 15 год. опит в идентифицирането, подбора, мотивирането и консултирането на лица. Предимство ще е притежаването на допълнителни специализации и сертификати и опит на изпълнителя в подобни обучения по схема "Квалификация и мотивация". Ще се разпредели на четири етапа, разпределени в отделни стъпки, както следва: 1. Първи етап от обучението (2 дни по 8 ч.): Провежда се под формата на групово динамичен тренинг в рамките на два дни по 8 часа. Включване на участниците в отделни активности с цел преминавайки през преживяването да придобият знание за своята личностна значимост по отношение на своето бъдеще и професионална реализация. Целта на модула е да се активизира личностната мотивация на участниците, за развитие и професионална реализация. Мотивацията трябва да цели личностно израстване, умение за себе анализ, критично отношение към процеса на реализация и потребност за развитие. Изработване на SWOT анализ за силни и слаби страни. Какво имам като умения и върху какво трябва да работя. 2. Втори етап от обучението (2 дни по 8 ч.): Разпределен в отделни стъпки, целящ да даде знание, как, къде, по какъв начин да търсят професионална реализация и развитие. - 1 стъпка: Източници на информация за свободни работни места. Официално обявени и налични работни места, които не са представени в бюрата по труда, консултантските фирми и сайтовете за свободни работни места. Определяне на формалните и неформални източници на информация за свободни работни места. - 2 стъпка: Как да кандидатстват за работа. Какви са необходимата информация, която трябва да търсят за съответната работна позиция. - 3 стъпка: Подготвяне на документи за кандидатстване Изработване на CV и мотивационно писмо. Запознаване с особеностите при изработване на всеки документ, представящ лицето пред бъдещи работодатели. - 4 стъпка: Подготовка за интервю за работа. Набавяне на информация за конкретната позиция и фирмата предоставяща позицията. Запознаване със значението на поведението по време на интервюто. Каква информация да излъчат за себе си и как за да постигнат по-висока успеваемост. - 5 стъпка: Явяване на интервю. Поведение пред работодатели. Заявяване на очаквания между страните. Поемане на отговорност за бъдещи действия в работен процес. - 6 стъпка: Личен анализ и оценка на интервюто. Какво е постигнал и какво е пропуснал да отрази за себе си. Преоценка и промяна в поведението. Изграждане на умение за коректив на поведението с цел постигане на по-висока успеваемост при следващо интервю. 3. Трети етап от обучението (1 ден - 4 ч.): Стимулиране на личностното и професионално развитие. Получаване на знание за бъдещи начини за квалификация и обучение, както и форми за реализация. Определяне на необходимостта от квалификация и значението. Взаимстване от предходния етап на проект при изготвения професионален профил за всеки участник и насочване към определени сфери за квалификация на база профила, за всеки участник индивидуално. 4. Четвърти етап от обучението (1 ден - 4 ч.): Регистрация в бюро по труда и други източници предоставящи свободни работни места. Включва реална регистрация и начини за редовно и упорито проследяване на обявени работни места. Резултат от дейността трябва да се постигне преодоляване на ригидността в поведението по отношение на професионалната кариера за всяко лице. Събаряне на съпротивите намаляване чувството на несигурност от възможности за реализация. Изграждане на личностна значимост, стремеж за себе доказване и реализация и знание за конкретните стъпки при постигане на целите. 0.00 0.00
Провеждане на професионално обучение по част от 2 СПК - курс 3 "Социален асистент": За да могат подбраните лица при последваща заетост да изпълняват ефективно и качествено задълженията си, е необходимо да получат квалификация. Обучението съдържа задължителните теми от Методиката за предоставяне на услугата "Социален асистент". Тази методика включва:  Ръководни принципи, както и правила и процедури в процеса на предоставяне на услугата "Социален асистент";  Управление на основните рискове;  Организация и управление на доставката на услугата;  Спазване на здравословни и безопасни условия на труд при извършване на дейността. За постигането на тези умения ще се проведе курс за професионално обучение „Социален асистент”: - Професия: 762040 - Социален асистент; - Специалност: 7620402 - Подпомагане на възрастни; - квалификация по част от професия по 2 квалификационна степен; - Хорариум часове: 300 уч.часа (102 уч.ч. - теория и 198 уч.ч. - практика) + 12 уч.часа изпити (6 уч.ч.-изпит теория и 6 уч.ч.-изпит практика); - Брой обучавани лица: 22 лица; - Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение. Извършеното професионално обучение е стабилна основа за надграждане с нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. В началото ще се проверява минималното входящото ниво на курсистите – навършени 16 години, начален етап от основно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват професията или уменията, които ще придобиват. Професионалното обучение, ще се осъществи по модулна система, акцентът ще се постави върху практическите модули. Методиката за провеждането на курсовете, които са за квалификация по част от професия, се основава на одобрени от НАПОО учебни планове и програми. Като цяло обучението включва подбор на стратегии и методи, които се използват за да:  Удовлетворят потребностите от обучение на различните като индивидуалности курсисти;  Осъществят преподаването на предвидения учебен материал. Предлаганите стратегии могат да бъдат групирани в следните две основни групи: 1. Стратегии, които отчитат и подкрепят постепенното (етапно) развитие на знания и умения. Очакваните резултати от обучението предполагат, а стратегиите трябва да отчитат, че развитието на дадено умение са извършва стъпка по стъпка чрез овладяване на различни техники и натрупване на умения-компоненти. 2. Стратегии, които отчитат различията в индивидуалните стилове на учене и работа на отделните курсисти. В работата си по време на обучението те получават възможността да създават и организират действията си по начини, които са характерни за собствения им стил на мислене и тяхната сфера на интереси. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.