Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на заявлението е, чрез реализиране на заложените дейности да се постигне намаляване на броя на живеещите в бедност лица, на територията на община Перник, чрез подпомагането им с храни, с оглед преодоляване на основно материално лишение.
Конкретната цел е насочена към надграждане на приключилият към 30.04.2016г. проект "Осигуряване на топъл обяд в Перник". 
Дейностите, заложени в проекта, чрез които ще бъдат постигнати поставените цели са:
- определяне на целевите групи, 
- закупуване на хранителни продукти, 
- осигуряване на топъл обяд, 
- предоставяне на съпътстващи мерки.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи: При подбора на кандидатите за потребители на услугата, комисията за подбор, сформирана със заповед на кмета на Община Перник стриктно се придържа към Наредба №РД07-1 от 04.04.2016г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирано от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. Основните целеви групи за предоставяне на топъл обяд са: - Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; - Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната Дирекция "Социално подпомагане"; - Самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и получаван пенсии в минимални размери - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност, наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; - Скитащи и бездомни лица; - Лица от уязвими групи - граждани на трети страни по смисъла на § 1., т. 17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Разпределението на прогнозен брой лица по целеви групи е както следва: - Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане - 40 бр. лица; - Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната Дирекция "Социално подпомагане" - 30 бр. лица; - Самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и получаван пенсии в минимални размери - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност, наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност - 38 бр. лица; - Скитащи и бездомни лица - 10; - Лица от уязвими групи - граждани на трети страни по смисъла на § 1., т. 17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците - 2 бр. лица. С цел обхващане на по-голям брой лица от уязвими групи, приемът на документи е отворен до крайния срок на проекта - 30.04.2017г. Ежемесечно се провеждат заседания на комисията за подбор, изготвят се протоколи, подписани от всички членове на комисията и се излагат актуализирани списъци на кандидат-потребителите(резерви). Община Перник разполага с Домашен социален патронаж и съответно транспортира топла храна на патронираните лица. Ще се предприемат мерки за транспортирането на храна и на потребителите на услугата "Осигуряване на топъл обяд - 2016г. в Перник", които са трудно подвижни и в невъзможност да получават храната си от пунктовете за раздаване на храната. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Община Перник е провела процедура по реда на чл. 14, ал. 3, т. 2 от ЗОП, въз основа на което е налице сключен договор № 73 от 27.05. 2016 г. с предмет „Доставка на хранителни продукти за нуждите на звено „Социални услуги в стол Домашен социален патронаж” към Общинско предприятие „Общинско обслужване”. Сключен е Договор №123 от 30.08.2017г. със срок 2 години с доставчик ЕТ "Светлозар Райков" за доставка на хранителни продукти. Закупуването на хранителни продукти ще се извършва по горепосочения договор. Доставяните продукти трябва да отговарят на действащите стандарти, като при установено отклонение, същите да бъдат подменени напълно. Предоставянето на топъл обяд на лицата, попадащи в целевите групи по проекта стартира на 01.07.2016г. и ще приключи на 29.02.2020 г. Общият брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд за посочения период е 210. Обядът ще бъде предоставян на лицата само в работните дни от седмицата; Общият брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд от 01.01.2018г. е 120. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа, бенефициента не е представил информация за проведена процедура за избор на изпълнител и сключен договор с изпълнител. 246 032.60 248 426.98
Осигуряване на топъл обяд: Във връзка с реализирането на тази дейност, храната ще се приготвя от един брой трапезария. Храната ще са приготвя от ОП „Общинско обслужване” - звено „Социални услуги в стол Домашен социален патронаж”: гр. Перник 2300, обл. Перник, ул. „Найчо Цанов” № 9. Звеното е със структурна обезпеченост, както следва: - Гл. специалист – 1 бр. - Социален работник – 1 бр. - Инструктор по хранене – 1 бр. - Домакин – 1 бр. - Готвач – 2 бр. - Помощник готвач – 2 бр. - Работник в кухня – 2 бр. - Разносвач на храна – 6 бр. - Санитар – 3 бр. - Шофьори- 5 бр. Кухненският блок на Домашен социален патронаж - Перник се намира в Централната градска част. Обектът е монолитно строителство, включва кухня и стол /ЖБП, партер, със ЗП 220 кв.м./ и канцеларии /ЖБП, партер, ЗП 110 кв.м./. Осигурени са: 3 /три/ складови помещения, две подготвителни помещения, кухненски бокс с 3 / три / миялни помещения, 2/ две / тоалетни, 2 /две/ бани и стая за почивка, 3 / три / офиса. Обектът е захранен с необходимото количество течаща топла и студена вода, сградата е топлофицирана. В обекта е осигурена ефективна естествена и механична общообменна вентилация за отвеждане на замърсения въздух и недопускане на прегряване, запрашване и кондензация на пари. Обособено е санитарно-битово помещение за персонала. Домашен социален патронаж разполага с кухненски блок, оборудван с необходимия инвентар за дейността – 2 /два/ броя плюсови хладилни камери; 2 /два / броя минусови хладилни камери; 6 /шест / фурни; 8 /осем / газови котлона; 1 /един/ конвертомат; голяма тръбна ел.скара; тестомесачка, картофобелачка и зеленчукорезачка. Технологичното оборудване е изработено от материали, които са разрешени за контакт с храни, устойчиви са на корозия, миещи и дезинфекционни препарати. Повърхностите са гладки и без дефекти. Към настоящия момент в кухненския блок на ДСП се приготвя храна за 360 патронирани лица. Топлият обяд се разнася с 5 автомобила по домовете на ползвателите на услугата във всички населени места на общината. Приготвянето на топлия обяд ще се осъществи в кухненския блок на Домашен социален патронаж, като за гр. Перник ще се раздава от гишето на кухненския блок в присъствените работни дни от седмицата, съгласно хигиенните и санитарни изисквания на Регионалната здравна инспекция и Агенцията по безопасност на храните. За останалите райони, храната ще се раздава както следва: гр. Перник - кв. „Изток“ – в сградата на Кметство ”Изток”; гр. Перник - кв. “Църква” – в сградата на Кметство „Църква”; За трудно подвижните и болните на легло потребители от община Перник храната ще се доставя по домовете с автомобилите за разнос на храна. Топлият обяд по населените места на общината ще се доставя с транспортните средства на социалното заведение, едновременно с храната на патронираните лица. 12 301.63 9 907.26
Предоставяне на съпътстващи мерки: С реализиране на настоящата операция на територията на община Перник, веднъж месечно ще бъдат организирани информационни дни в Домашен социален патронаж за консултиране на потребителите, относно възможностите за достъп до социални, здравни, административни и образователни услуги. 12 301.63 12 301.65

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.