Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Център за предоставяне на на услуги за социално включване в общността и в домашна среда -  Община Тетевен" 
Проекта е насочен към удовлетворяване потребностите на лица с увреждания и лица с ограничения  и невъзможност за самообслужване. Дейностите по проекта са насочени към осигуряване на квалифицирана помощ при изпълнение  на ежедневните им дейности, с оглед повишаване качеството им на живот и интеграцията им в обществото.
В целевата група на проекта са включени 103 лица с увреждания  и 55 лица на възраст над 65 години с ограничения  и с невъзможност за самообслужване  и техните семейства живеещи на територията на община Тетевен, на които ще бъде предоставена услугата "Личен асистент" и "Домашен помощник".
В обхвата на проекта са включени следните дейности: Осигуряване дейността на - „Център за предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда”; Обучение на персонала нает  за предоставяне на услугите "Личен асистент" и "Домашен помощни" към Център за предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда; Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на наетите лица, предоставящи услугите "Личен асистент" и "Домашен помощник"; Предоставяне на мотивационна, психологическа и медицинска подкрепа на потребителите на услугите "Личен асистент" и "Домашен помощник"; Организация и управление на проект „Център за предоставяне на на услуги за социално включване в общността и в домашна среда - Община Тетевен”; Информация и публичност по проект „Център за предоставяне на на услуги за социално включване в общността и в домашна среда - Община Тетевен”.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Осигуряване дейността на - „Център за предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда”: Цел на дейността: Осигуряване дейността на „ Център за предоставяне на на услуги за социално включване в общността и в домашна среда” за предоставяне на услугите „Личен асистент” и „Домашен помощник”. Етап 1: Подготовка дейността на Центъра за предоставяне на услугата „Домашен помощник”, която включва: 1.1 Подбор на кандидатите потребители на услугата, която включва следните дейности: - Провеждане на информационна кампания за приемане на заявленията от кандидатите за услугата; - Приемане на заявления от потенциалните кандидати; - Оценка на потребностите на потенциалните потребители, съгласно Методиката за предоставяне на социалната услуга в общността „Домашен помощник”; - Класиране на кандидат – потребителите. - Сключване на договори с класираните кандидати за услугата. 1.2 Подбор на кандидати за предоставяне на услугата „Домашен помощник”, която включва следните дейности: - Провеждане на информационна кампания на територията на общината, чрез средствата за масова информация и „Бюрото по труда”; - Приемане на заявления от заинтересованите лица; - Разглеждане на постъпилите заявления, оценка и класиране на лицата за предоставяне на услугата; - Подписване на договори и длъжностни характеристики с избраните лица; 2. Подготовка дейността на Центъра за предоставяне на услугата „Личен асистент”. 2.1 Подбор на кандидатите за потребители на услугата, която включва следните дейности: - Приемане на заявления от кандидатите за услугата, които на се в обхвата на целевата група по проект„Нови възможности за грижа"; - Оценка на потребностите на потенциалните потребители, както и на тези които получават услугата в рамките на проект „Нови възможности за грижа", който община Тетевен изпълнява на основание споразумение от 26.03.2015 г. с АСП, съгласно Методиката за предоставяне на социалната услуга в общността „Личен асистент”; - Класиране на кандидат - потребителите; - Сключване на договори с избраните лица. 2.2 Подбор на кандидати за предоставяне на услугата „Личен асистент”, която включва следните дейности и етапи: - Приемане на заявления; - Оценка и подбор на кандидатите за лични асистенти; - Сключване на договори с избраните личен асистенти. 3. Осигуряване на експертна помощ за следните дейности на Центъра: - провеждане на обучение на лицата наети за предоставяне на услугите; - за осигуряване на мотивационна, психологическа подкрепа и медицинска помощ при необходимост на потребителите на услугите и психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на лицата наети за предоставяните от Центъра услуги 4.Изготвяне на Правилник за дейността на Центъра за предоставяне на социални услуги за социално включване в общността или в домашна среда. - община Тетевен. Етап 2: Предостяване на услугата „Домащен помощник” и „Личен асистент” Ежедневна помощ на потребителите на услугата „Личен асистент” в съответствие с индивидуалния план на всеки един потребител, изготвен съобразно потребностите му. Услугата ще бъде предоставена на общо 103 лица с увреждания, 57 от които са обхванати по проект „Нови възможности за грижа”. Предоставяне на почасова помощ на потребителите на услуга „Домашен помощник” в съответствие с идентифицираните им нужди. Услугата ще бъде предоставена на 55 лица в невъзможност за самообслужване в рамките на 22 месеца. Предоставяне на мотивационна, психологическа подкрепа и медицинска помощ при необходимост на потребителите на услугите и психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на наетите лица предоставящи услугите. 471 156.28 456 980.45
Обучение на персонала нает за предоставяне на услугите "Личен асистент" и "Домашен помощни" към Център за предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда: В рамките на дейността ще бъдат проведени следните обучения: 1. Надграждащо обучение на 45 лица наети за "Лични асистенти" по проект "Нови възможности за грижа". Цел на обучението: Повишаване на придобитите от личните асистенти умения и опит за полагане на грижи за лица с увреждания с ограничения и невъзможност за самообслужване. Обучението ще се проведе по изготвена програма и цели придобиване на професионални умения от личните асистенти при изпълнение на ежедневните им задължения с оглед задоволяване потребностите и осигуряване на здравословна и безопасна среда на потребителите. Обучението ще включва и мотивационен тренинг, както и придобиване на умения и знания за оценка на риска и управления на стреса. 2.Въвеждащо обучение на 23 лица наети за длъжността "Личен асистент" Цел на обучението: Формиране на професионални компетентности на кандидатите за лични асистенти. Обучението ще се проведе по предварително изготвена програма, в съответствие с Методиката за предоставяна на социалната услуга в общността "Личен асистент" и включва: общи познания за домашните грижи и за необходимите на личния асистент знания и умения; основни задължения и права на личния асистент; етични стандарти в работата на личния асистент (принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.); права на детето и методи за тяхната закрила; специфика на грижите за стари хора, за деца и възрастни с увреждания, за терминално болни; разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт; умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.); здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги (основни изисквания към подготовката и съхраняването на храна съобразно изискванията на Закона за здравето и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на рискове от заразяване; ползване на подходящо облекло и обувки, ползване на лични предпазни средства, действия и поведение при случаи на насилие и предизвикателно поведение, при случаи на сексуален и/или расов/етнически тормоз; действия и поведение при потребители, пристрастени към вредни за здравето субстанции; опасности, произтичащи от битовите условия на живот на потребителя, напр. неизправна електрическа инсталация, повредени домакински уреди, др.). 3.Въвеждащо обучение на 5 лица наети за предоставяне на услугата "Домашен помощник". Цел на обучението: Формиране на професионални компетентности на кандидатите за домашни помощници. Обучението ще се проведе по изготвена програма, в съответствие с Методиката за предоставяна на социалната услуга в общността "Домашен помощник" и включва: общи познания за домашните грижи, знания и умения необходимите на домашния помощник; основни задължения и права на домашния помощник; етични стандарти в работата на домашния помощник (принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.); специфика на грижите за стари хора, за лица с увреждания, за терминално болни; разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт; умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.); здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги. 500.00 499.61
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на наетите лица, предоставящи услугите "Личен асистент" и "Домашен помощник": Дейността включва създаване и развитие на експертиза в помощ на наетите лица за предоставяне на услугите "Личен асистент" и "Домашен помощник" Дейността ще се изпълнява от експерти в областта на психологията и социалните науки и цели осигуряване на качествена и в съответствие с нормативните изисквания и добрите практики услуги "Личен асистент" и "Домашен помощник" В обхвата на дейността се включени следните поддейности: 1. Подбор на екип от специалисти в областите психологията и социалните науки. 2. Предоставяне на консултации при необходимост на лицата предоставящи услугите в следните области: - психологическа подкрепа при изпълнение на ежедневните задължения. Чрез предоставяните експертни консултации ще се осигури помощ на предоставящите услуги за взаимодействие с потребителите, при възникване на проблеми свързани с невъзможност със справяне на ежедневните задължения, за преодоляване на стреса в случай на извънредни ситуации свързани с опазване здравето на потребителите и други. - провеждане на регулярни и структурирани срещи на личните асистенти и домашни помощници с експерт от екипа за специализирана подкрепа за обсъждане на работа по случаи и собствени преживявания във връзка с това. Експертите предоставящи супервизия ще подпомагат работата на предоставящите услугите, като им помагат да обмислят вече взети решения, да разработят промени и да проявят креативност. Целта е да се подпомогнат личните асистенти и домашни помощници в реална среда за подобряване организацията на работа си; подобряване взаимоотношенията с потребителите и нарастване на професионалната им компетентност. 2 880.00 0.00
Предоставяне на мотивационна, психологическа и медицинска подкрепа на потребителите на услугите "Личен асистент" и "Домашен помощник": Дейността включва създаване и развитие на експертиза в помощ на потребителите на услугите "Личен асистент" и "Домашен помощник" Цел на дейноста: Птребителите на услугите да преодоляват различни бариери, вътрешни или външни в периода на предоставяне на услугите, да поучат мотивационна подкрепа за включване в услугите, както и на съвети свързани с опазване на здравето им. Дейността ще се изпълнява от експерти в областта на психологията, социалните науки и медицината. Съветът и подкрепата на психолога са част от добрия емоционален баланс на общуването между потребителя и предоставящия услугата, с оглед преодоляване на последствията от социалната изолация в която се намират в резултат на увружданията и възрастта. Необходимостта от включване в екипа експерти на медицинско лице е породена от характеристиките на потребителите на услугите и техните ограничени свързани с ограниченията в резулат на възрастта и уврежданията. 4 320.00 3 369.45
Организация и управление на проект „Център за предоставяне на на услуги за социално включване в общността и в домашна среда - Община Тетевен”: Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от екип в следния състав: ръководител на проекта; технически сътрудник и счетоводител Екипа за изпълнение на проекта създава организация за управление и изпълнение на Проекта и осъществява дейността си в съответствие с методическите указания за организация и управление, разработени от УО. Задължения на екипа: 1.Ефективно управлява пдейността на Центъра, съгласно изготвения Правилник за дейността на центъра. 2.Ефективно управлява предоставянето на социалната услуга в съответствие с Методиките за изпълнение на съответните социални дейности на АСП. 3.Изготвя и подписва договорите с представителите на целевата група - потребители на услугите. 4.Изготвя и подписва договорите с представителите на целевата група- лицата наети за предостяване на услугите. 5.Осъществява контрол върху изпълнението на договорите с представителите на целевите групи потребители на услугите. 6.Извършва вътрешен контрол на договорените дейности, относно: начина им на изпълнение и времето на изпълнение; дейността на личните асистенти и домашни помощница. чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен график. 7.Извършва проверките в дома на потребителя и отразява резултатите в Дневника на потребителя. 8. Организира провеждането на обученията на наетите лица за предоставяне на услугите. 9. Провежда процедурите за подбор на експретите за предоставяне на специалиазирини услуги в помощ на представителите на целевите групи и подписва договори с тях. 10. Организира текущото изпълнението на дейностите по предоставяне на специализирани услуги и следи за резултати от предоставяните консултации. 11. Организира формата и съдържанието на документите за отчитане дейността на личните аистенти и домашни помощници. 12. Подготвя възлагането на дейностите за инфармация и публичност по реда на ЗОП. Следи за изпълнение на договора с избрания изпълнител и активно провежда инфрмационна кампания. 12. Създава и съхранява всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по Проекта, съгласно българското законодателство, като всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни и се съхраняват подредени и заключени в определени за целта шкафове, съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Отговаря за архивирането и съхранението на финансовите документи се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и разпоредбите на чл. 140 от Регламент (ЕО) № 1303/2013. 13. Осъществява непрекъсната взаимовръзка с УО. 6. Изготвя месечни и междинни и окончателни отчети за изпълнението на проекта, съгласно изискванията на УО. 18 862.02 22 167.04
Информация и публичност по проект „Център за предоставяне на на услуги за социално включване в общността и в домашна среда - Община Тетевен” : Цели на дейността: 1.Популяризиране приноса на ЕС и РБ за изпълнение на проекта. 2. Запознаване на потенциалните бенефициенти и обществеността с целите на проекта и неговото финансиране. Дейността включва: Етап 1: Подготовка дейността на центъра. Провеждане на пресконференция на коята ще бъде представен екипа за управление и запознаване на обществеността и средствата за масова информация с целите на проекта, същността и обхвата на дейностите и реда за тяхното изпълнение. Ще се проведе дискусия за изпълнението на дейностите по проекта, като в последствие екипа за изпълнение на проекта ще се съобрази с мнението на заинтересованите страни. Провеждане на информационна кампания за запознаване на представителите на целевите групи с възможностите и условията за включване в дейностите по проекта. Етап 2: Изпълнение на проекта Екипа на проекта ще подготвя периодична информация, чрез интернета страницата на Община Тетевен за хода на изпълнение на проекта. Етап 3: Приключване на проекта Провеждане на пресконференция за представители на медиите и всички заинтересовани страни, на която ще бъдат отчетени резултатите от реализирането на проекта и ефективността от извършените дейности, както и за предпиретите от Община Тетевен мерки за осигуряване на устойчовост на резултатие от проекта. 2 200.00 2 100.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.