Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект включва създаване на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда", предоставящ интегрирани услуги за хора с увреждания и хора над 65 г.с невъзможност за самообслужване. Към Центъра ще бъдат назначени минимум 46 лица, предоставящи услуги в домашна среда: "личен асистент" на най-тежките случаи на хора с увреждания и 5 лица "домашен помощник", които ще обслужват 25 потребители. В новосъздадения Център ще се предоставят още: основни медицински грижи, рехабилитация и психологическа подкрепа, като за целта ще се назначат рехабилитатор, медицинско лице, психолог и социален работник. Основната причина за избора на услугите е липсата на лечебно заведение в общината (има само индивидуални лекарски практики), което  затруднява достъпа до основни медицински услуги и рехабилитационни грижи за хората с увреждания и хората над 65 г. По време на подготовката на проектното предложение се извърши проучване сред целевата група, за да се определят нуждите и проблемите на хората. Основен проблем на хората с уреждания е невъзможността да се предвижват до мястото за предоставяне на социални  и здравни услуги поради липсата на специализиран транспорт. В тази връзка настоящият проект предвижда закупуване на специализирано транспортно средство, с което хората с увреждания ще бъдат транспортирани до новосъздадения Център, както и до най-близката болница. Потребителите, ползващи услугата "личен асистент" по проект "Нови алтернативи" са общо 24, от които 5 деца и настоящият проект предвижда те да продължат да ползват тази услуга, поради тежкото си здравословно състояние, изискващо постоянни грижи. Още 1 дете и 21 лица с увреждания, в тежко състояние ще бъдат включени като потребители на тази услуга, в рамките на настоящия проект. "Домашен помощник" ще се предостави на 25 лица с увреждания или самотно живеещи, с невъзможност да се самообслужват хора над 65 г., които не са освидетелствани от ТЕЛК, въпреки показанията за това. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността цели да гарантира изпълнение на проекта при спазване на графика, изразходване на средствата според изискванията на програмата и постигането на заложените резултати. За тази цел ще бъде сформиран екип по проекта от 3 члена – ръководител, координатор и счетоводител. Членовете на ЕУП ще бъдат служители на общинска администрация с опит в разработването и изпълнението на проекти, като с оглед постигане на максимална ефективност при организацията и управлението на проекта ще бъде осигурена и външна техническа помощ в дейностите по подготовка и провеждане на тръжните процедури, с цел подсигуряване съответствието на изпълнението с изискванията на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020 г.” и българското законодателство. Ще бъдат разпределени задълженията, ще се определят правилата за работа и докладване. Ще се обсъди плана за действие и процедурите за вътрешен мониторинг и за отчетност. Ще бъде изготвен детайлен план-график, а в случай на възникнала непредвидена ситуация – актуализация на плана на действие. Дейностите по управление, отчетност, мониторинг и контрол продължават през целия период на изпълнение на проекта и ще се изпълняват съобразно изискванията, заложени в Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ със съответните Специални условия и Общи условия. Изпълнението на тази мярка се налага от необходимостта за проследяване правилното изпълнение на предвидените дейности и законосъобразното разходване на средствата, както и да се гарантира постигането на целите на проекта. Екипът за управление на проекта ще бъде ангажиран в постоянното наблюдение на проектното изпълнение и за наблюдението на първоначално договорените изисквания и крайни срокове, като ръководителят ще изработва регулярни отчети за проектното изпълнение, съобразно изискванията на Управляващия орган. В обхвата на тази дейност се включва и изготвянето на всички отчети за изпълнението на проекта и постигнатите резултати. Ежемесечно, всеки член от екипа за организация и управление на проекта ще се отчита за свършената работа пред кмета на общината или пред изрично упълномощено от него лице. Членовете на екипа за управление и администриране на проекта ще провеждат ежемесечни работни срещи. 27 640.00 27 224.66
Публичност на проекта и информационна кампания сред общността: Предвижда се провеждане на информационна кампания с цел информиране на местната общност за проекта, обхвата на интегрираните услуги, които ще се предоставят в "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда" и услугите към Центъра, които ще се предоставят в домашна среда - „социален асистент” и „домашен помощник”, както и начинът за тяхното предоставяне. Предвижда се изготвянето на 500 брошури/ флаери, които ще се разпространят сред местната общност. Ще се изработи информационна табела, която ще се постави на видно място на сградата на общинската администрация. На официалния сайт на общината ще бъдат публикувани съобщения, новини и информация относно проекта. На видни места в населеното място ще се поставят съобщения във връзка с подбора на потребителите на услугите, възможностите за ползване на интегрираните услуги и друга информация, свързана с проекта, за да може да достигне до възрастните хора, които не използват средствата за масова комуникация и информация, каквито са интернет и др. Дейностите са необходими за популяризиране на проекта сред общността, заинтересовани от проекта групи и за изграждане на доверие. В рамките на проекта ще бъдат спазени всички изисквания за публичност съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Предвижда се в началото и в края на проекта да бъдат организирани пресконференции, като първата ще има за цел да информира местните и областни медии за целите на проекта, дейностите, които ще бъдат включени в него, периода на изпълнение, допустимите целеви групи, които могат да бъдат включени в проекта. На първата пресконференция ще се представи информация за проекта и възможностите за включване на нуждаещите се лица в него. Втората пресконференция (заключителната пресконференция) ще бъде по-мащабна, в нея се предвижда да бъдат поканени представители на общинските администрации от областта. На нея ще бъде представен анализа на резултатите от проекта, ще се отчете неговото цялостно изпълнение, ще бъдат споделени добри практики при неговото изпълнение или трудности (ако има такива). На заключителната пресконференция ще бъдат обобщени постигнатите резултати. 990.00 990.00
Подготовка на документации и провеждане на процедури за обществени поръчки: Част от дейностите по проекта, изброени по-долу ще бъдат възложени на външни изпълнители, в съответствие с изискванията на Закона за обществените поръчки, с цел за гарантиране законосъобразността на предприетите действия в съответствие с принципите на прозрачност и равнопоставеност на потенциалните изпълнители и при стриктно съблюдаване за избягването на всякакви конфликти на интереси. Разработването на документации за избор на външни изпълнители ще бъде извършено от екипа по проекта. С цел оптимизиране сроковете за изготвяне и качеството на документациите за обществени поръчки за фазата на реализация, се предвижда те да бъдат съгласувани с юриста на общината, при спазване изискванията на ЗОП. При подготовката и провеждането на процедурите за възлагане на обществени поръчки ще се съблюдават законовите изисквания и ще се гарантира обективност и безпристрастност при избора на съответните изпълнители. Всички процедури за обществени поръчки ще бъдат проведени съобразно изискванията на Закона за обществените поръчки и при съблюдаване на основните принципи за възлагането на поръчки на изпълнители: - Публичност и прозрачност; - Свободна и лоялна конкуренция; - Равнопоставеност и недопускане на дискриминация; Ще бъдат съблюдавани и всички общи указания на ОПРЧР, както и специфичните изисквания на настоящата схема и Договора за безвъзмездна финансова помощ. След като бъдат разработени документациите за обществените поръчки, същите ще бъдат обявени и след тяхното провеждане, с избраните изпълнители ще бъдат сключени договори за изпълнение на съответните услуги, доставки и предвидения текущ ремонт на Центъра. 0.00 0.00
Извършване на текущ ремонт на помещенията, предвидени за използване от Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда: Целта на тази дейност е да се създадат подходящи условия за предоставяне на интегрирани услуги за хора с увреждания и хора над 65 г. Дейността включва текущ ремонт на предвидените помещения за обособяване, създаване и функциониране на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда", вкл.: - кабинет, предвиден за предоставяне на основни здравни услуги; - рехабилитационна зала; - кабинет, в който ще се предоставя психологическа и социална подкрепа на целевата група по проекта; - зала за социални контакти и консултации; - помощни помещения - кухня, коридор. Сградата, в която се предвижда да се създаде Центърът е масивна двуетажна сграда със застроена площ 905 кв.м. На първия етаж на сградата се помещават индивидуалните лекарски и амбулаторни практики, което прави предвидените помещения още по-подходящи за целите на дейността. Центърът ще се създаде на втория етаж. Сградата е публична общинска собственост, акт за собственост № 123 от 30.07.2002г. (приложен е към проекта), находяща се в с. Стамболово, парцел I, в кв. 46 по плана на с. Стамболово. За състоянието на помещенията и нуждите от текущ ремонт към проекта е представено становище за нуждата от текущ ремонт на на гл.арх. на община Стамболово, КСС за предвидените дейности и скица на предвидените помещения. В помещенията се предвижда да се възстановят компрометираните участъци (стени и тавани), да се постави ламинат на подовете, гранитогрес в коридорите. Предвижда се подмяна на прозорците с PVC, на вратите, както и на част от ел.инсталацията, контактите, лампите и ключовете. Чрез подвижна рампа/устройство за изкачване на стълби ще бъде осигурен достъпа на хора с увреждания до Центъра. Всички предвидени дейности са описани в Обяснителната записка и КСС, прикачени към проекта. Помощното помещение - кухня ще бъде използвано от потребителите на социални услуги, посещаващи Центъра като "чакалня", тъй като коридора е тесен и в него има възможност да се поставят само закачалки за дрехите на посетителите на Центъра. В помощното помещение ще имат възможност да изчакат реда си за съответния кабинет на Центъра, като през това време ще им бъде предоставена вода или топла напитка. Кухнята ще бъде използвана и от посетителите на всекидневната зала за социални контакти и консултации. 34 076.54 71 687.02
Оборудване и обзавеждане на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда: Дейността предвижда доставка на оборудване и обзавеждане, необходимо за новосъздадения Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда. Целта на общинската администрация е да създаде условия за предоставяне на качествени услуги в Центъра, за което е необходимо да бъде извършено подходящо оборудване и обзавеждане за ремонтираните, в рамките на предходната дейност помещения. Основните зали, в които ще се предоставят услугите са: - кабинет, предвиден за предоставяне на основни здравни услуги; - рехабилитационна зала; - кабинет, в който ще се предоставя психологическа и социална подкрепа на целевата група по проекта; - зала за социални контакти и консултации на хората с увреждания и възрастни над 65 г.; - помощни помещения - кухня, коридор. След оборудването и обзавеждането на помещенията ще бъдат създадени всички условия за предоставяне на качествени интегрирани услуги за хората в неравностойно положение и възрастните над 65 г. 20 775.36 20 775.36
Закупуване на специализирано транспортно средство: Дейността предвижда доставка на специализирано транспортно средство за превоз на хора с увреждания, снабдено със специализирано съоръжение за обслужване на хората. Целта на дейността е след като се създадат услугите в Центъра, да се осигури достъп до тях на лицата с увреждания, които при нужда от транспорт се сблъскват с неразрешимия проблем от липса на специализирано транспортно средство. Това неминуемо води до влошено качество на живот, защото без такъв специализиран транспорт те нямат достъп до предлаганите здравни, рехабилитационни и други услуги. Проблемът с липсата на специализирано транспортно средство е посочван най-често от хората с увреждания като основен. Закупуването му ще реши този проблем, като хората със специални потребности ще имат възможност да се придвижат, за да получат необходимите здравни, рехабилитационни и психологически услуги. Важна причина за нуждата от специализираното транспортно средство е, че най-близката болница се намира на 22 км., в гр. Хасково. Хората със специфични физически потребности от община Стамболово, ще използват специализираното транспортно средство, за да имат достъп до важните здравни услуги, предоставяни в най-близката болница. Закупуването на специализираното транспортно средство ще допълни създадените в рамките на проекта услуги, и осигури допълнителна възможност за достъп и на хората с увреждания до Центъра, както и до най-близката болница. В проекта е предвидено и назначаването на шофьор, както и разходи за гориво за периода след стартирането на услугите до приключването на проекта. 71 760.00 71 760.00
Подбор на персонал, който да предоставя медицински, рехабилитационни, психологически и социални услуги в Центъра и сключване на Договори: Целта на тази дейност е да се осигурят специалисти, които да предоставят предвидените дейности в "Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда": - медицинско лице, което ще предоставя основни здравни услуги в Центъра; - рехабилитатор; - психолог; - социален работник; - ще бъде назначен и шофьор за специализираното транспортно средство. Медицинското лице ще предоставя основни здравни услуги. Рехабилитаторът ще предоставя рехабилитационни услуги. Социалния работник ще изготви индивидуалните социални оценки за идентифициране на нуждите и потребностите на кандидат-потребителите, ще изработи индивидуални планове за социални услуги за потребителите и индивидуални работни планове на асистентите и домашните помощници след извършване на техния подбор и оценка, под ръководството от Ръководителя на проекта. Социалният работник, подпомаган от координатора на проекта ще следи за качеството на предоставяните услуги и удовлетвореността на потребителите. Психологът ще предоставя психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социални услуги в домашна среда - назначените лични асистенти и домашни помощници, както и психологическа подкрепа на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. С назначаването на специалистите, които ще предоставят услугите в центъра, а при необходимост и по домовете, се създава изцяло нова интегрирана услуга на територията на община Стамболово за социално включване на лицата с увреждания и лицата над 65 години. 0.00 0.00
Подбор на потребителите на социални услуги и лицата, които ще предоставят услуги в домашна среда, сключване на договори : Настоящата дейност включва подбор на потребителите на услуги „личен асистент” и „домашен помощник” чрез извършване оценка на потребностите за всички кандидат-потребители подали заявления за участие в проекта. Подбор на потребителите на социални услуги и сключване на договори за ползване на съответната услуга Чрез съобщения на сайта на общината, и поставяне на съобщения на територията на община Стамболово ще бъдат уведомени всички жители на общината, че стартира приемът на заявления на кандидати да ползват и предоставят услуги по проекта. Приемът се предвижда да стартира през втория проектен месец и да продължи до шестия месец на проекта. След приключването на приема на заявленията, през седмия проектен месец ще бъде извършена оценка на потребностите за всички кандидат-потребители подали заявления за участие в проекта. Със заповед на Кмета на община Стамболово , ще бъде сформирана комисия за подбор на потребителите, която ще включва социалния работник, назначен в Центъра, Ръководителя на проекта, както и общински служители, занимаващи се със социални дейности. При определяне на най-нуждаещите се лица/ деца които ще ползват почасови услуги по проекта ще се вземе предвид желанието на всеки кандидат-потребител и изготвената оценка. Като резултат от работата на Комисията ще бъде изготвен списък на лицата подали заявления да ползват услуги по проекта, като предвид получената оценка на потребността от ползване на услуги, същите ще бъдат подредени по низходящ ред. За постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребностите на конкретния потребител ще се изработят индивидуални планове за предоставяне на услугата, в които ще се разписват конкретни дейности, съобразени с направената оценка и заявеното желание. Принципите за прозрачност на процедурите, равнопоставеност между кандидатите и недопускане на дискриминация ще залегнат като основни изисквания към членовете на Комисията при извършване на подбора. С всички одобрени потребители, ще бъдат сключени договори за ползване на услуги и съобразно индивидуалните им потребности ще бъдат изготвени индивидуални планове за предоставяне на услугите. Подбор на персонала за предоставяне на услугите „личен асистент” и „домашен помощник” в домашна среда и сключване на договори Чрез съобщения на сайта на общината, и поставяне на съобщения на територията на община Стамболово ще бъдат уведомени всички жители на общината, че стартира приемът на документи за лица, желаещи да предоставят услуги в домашна среда към Центъра. Със заповед на Кмета на община Стамболово , ще бъде сформирана комисия за подбор и ще бъде определен денят и часа за провеждане на заседанието й. Оценката на кандидатите ще се извърши на два етапа: по документи и чрез провеждане на интервю, като резултатите на кандидатите ще бъдат съпоставени с минималните критерии за подбор на лицата в Центъра, разработени от екипа за организация и управление на проекта и утвърдени от Кмета на община Стамболово . Принципите за прозрачност на процедурите, равнопоставеност между кандидатите и недопускане на дискриминация ще залегнат като основни изисквания към членовете на Комисията при извършване на подбора. На видно място в сградата на Община Стамболово ще бъдат поставени списъци с класираните кандидати по позиции, към одобрените лица ще бъдат отправени покани за сключване на трудови договори. Ще се изготви и списък с резерви, които ще бъдат поканени, ако някои от титулярите напусне през периода проекта. 0.00 56.72
Провеждане на обучение на лицата, които ще предоставят услуги в домашна среда: Дейността предвижда провеждане на едно въвеждащо обучение и едно поддържащо обучение за преките доставчици на услуги в домашна среда - общо 51 човека. Във въвеждащото обучение ще бъдат включени само лицата одобрени да предоставят услуги, които не са преминавали през подобен вид обучения (за предоставяне на услуги в домашна среда) по други програми и/ или проекти. В поддържащото обучение ще бъдат включени доставчици на услуги, които са преминали подобно обучени по предходни програми/ проекти. Обученията ще се се възложат на външен изпълнител. 612.00 612.00
Стартиране и предоставяне на интегрирани медицински, рехабилитационни и психологически услуги в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда: Дейността включва стартирането и предоставянето на изцяло нова интегрирана услуга на територията на община Стамболово за социално включване на лицата с увреждания и лицата над 65 години, в т.ч. медицински и рехабилитационни услуги, психологическа и социална подкрепа. Медицинското лице ще предоставя основни здравни в обособения кабинет в Центъра. Рехабилитаторът ще предоставя рехабилитационни услуги. Социалният работник изготвя индивидуалната социална оценка на представителите на целевата група, както и подпомаган от координатора на проекта ще следи за качеството на предоставяните услуги и удовлетвореността на потребителите. Психологът ще предоставя психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социални услуги в домашна среда - назначените лични асистенти и домашни помощници, както и психологическа подкрепа на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. С назначаването на специалистите, които ще предоставят услугите в центъра се създава изцяло нова интегрирана услуга на територията на община Стамболово за социално включване на лицата с увреждания и лицата над 65 години. 31 883.77 30 915.90
Стартиране и предоставяне на услугите в домашна среда към Центъра и предоставяне на услугите "личен асистент" и "домашен помощник": Дейността цели осигуряване на постоянни грижи за най-тежките случаи на хора с увреждания - общо 46, чрез предоставяне на услугата "личен асистент", които заедно с интегрираните услуги, предоставяни в Центъра ще доведат до значително повишаване качеството на живот на хората с увреждания. Дейността е от особено значение за преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността и подобряване условията на живот на хората с увреждания и възрастни хора над 65 г., чрез осигуряване на помощ в дома от "домашен помощник" за 25 потребители на услугата. В допълнение ще се създадат възможности за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания, назначени като "личен асистент" и "домашен помощник". 312 089.45 310 047.85

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.