Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда енергийно обновяване на административна сграда помещаваща основната и най-голяма част от администрацията на Община Казанлък. 
Проектното предложение предвижда внедряване на мерки за енергийна ефективност, съгласно извършено обследване за енергийна ефективност на сградата, а именно: 
- Топлоизолиране на външните стени на сградата
- Топлоизолиране на покривът на сградата
- Топлоизолиране на под - еркер на сградата 
- Подмяна на дограмата на сградата
- Подмяна на съществуващ газов котел на сградата 
- Подмяна на осветителни тела в сградата
- Оползотворяване на енергия от ВЕИ
- Внедряване на система за енергиен мониторинг на сградата
Реализирането на проектното предложение ще повиши значително енергийната ефективност на сградата, която ще достигне клас на енергопотребление A. Поради значителното намаляване на разходите на електрическа енергия ще се реализира икономия на публични средства, които с натрупване в бъдеще биха могли да се финансират други обществено значими проектни идеи. Реализацията на проекта ще доведе освен до значително спестяване на първична енергия и до намаляване на генерираните емисии на парникови газове, което ще окаже пряко положително въздействие върху здравето на населението в общината.
Проектното предложение е с висока обществена значимост. Предвидената комбинация от дейности по проекта ще постигне оптимално съотношение между направена инвестиция, реализиран екологичен ефект, енергийни спестявания, парични спестявания и общественост облагодетелствана от подобрената енергийна ефективност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта: При изпълнение на дейността се осигурява необходимия човешки и технически ресурс, чрез който се постига качествено и законосъобразно управление на проекта, съгласно изискванията на финансиращата страна. В рамките на дейността се изпълнява следното: 1. Сформиране на Екип за управление на проекта /ЕУП/. 2. Администриране изпълнението на заложените дейности при спазване на бюджета на проекта, графика на дейностите, и управление на проекта с насоченост към постигане на набелязаните резултати. 3. Създаване информационна и документална система по проекта. ЕУП изготвя, събира и съхранява цялата документация по проекта. 4. Изготвяне на документации и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители по проекта. 5. Осъществяване на вътрешен мониторинг и контрол – ЕУП ще следи напредъка на проекта по дейности, бюджет и график. Всеки експерт от екипа в зависимост от своята квалификация ще допринасят към изпълнението на следните управленски функции: 1. изготвяне и проследяване на детайлен график за изпълнение на проекта; 2. изготвяне, представяне и проследяване на график за провеждане на тръжните процедури, необходими за завършването на проекта; 3. управление на финансовите аспекти на проекта. Финансовите аспекти включват управлението на разнопосочните парични потоци по проекта, включително плащанията от Бенефициента към външните изпълнители и от УО към Бенефициента; 4. управление на нормативните аспекти на проекта. Към нормативните аспекти се присъединява гарантирането на съответствие между реализацията на проекта и задължителните изисквания на договора за БФП, съотносимото национално и европейско законодателство; 5. координация и контрол на външните изпълнители; 6. изготвяне на отчети, искане за авансово, междинни и окончателно плащания; 7. разкриване и докладване на нередности по проекта; 8. създаване и актуализиране на архив на проекта; 9. предоставяне на необходимата информация и документация при извършването на проверки и одит от контролни и одитиращи органи; 10. управление на рисковете, съпътстващи изпълнението на проекта; 11. осигуряване на контрол и качество в работата. 15 400.00 0.00
Информация и публичност: Целта на дейността е осигуряването на публичност и информираност относно финансовия принос получен по Националния план за възстановяване и устойчивост, както и разпространение на информация относно целите, дейностите и резултатите на проекта. Обществената, икономическа и екологична значимост на проекта изискват неговото пълноценно представяне и популяризиране още по време на изпълнението му. Дейността ще се изпълни в съответствие с „Правила за комуникация и видимост за програмен период 2021-2027: Насоки към държавите-членки“ и указанията към Националния план за възстановяване и устойчивост. Предвиждат се следните мерки: 1. Провеждане на 2 публични събития – начална пресконференция - за обявяване стартирането и представяне на проекта с неговите цели и очаквани резултати; заключителна пресконференция - при приключването на проекта за представяне на постигнатите резултати. 2. Публикации в интернет сайта на Община Казанлък минимум 2 бр. 3. Доставка и монтаж на 1 брой информационна табела за сградата на Община Казанлък; 450.00 0.00
Извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ: Избраният изпълнител по реда на ЗОП изготвя обследване за енергийна ефективност в съответствие със разпоредбите на Закона за енергийна ефективност, Наредба № Е-РД-04-2 от 16.12.2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. Основна задача на обследването е да се установи консумацията на енергия, нивото на технологиите и управлението на обекта, икономията на топлинна енергия и топлосъхранение на сграда, съответствието със стандартите и нормативните изискванията за енергийна ефективност. На база направеното обследване се изготвя доклад и се издава сертификат за актуалното състояние на потреблението на енергия по реда на Закона за енергийна ефективност, Наредба № Е-РД-04-2 от 16.12.2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. В резултат на обследването се предлагат целесъобразни мерки за подобряване на енергийните характеристики на сградата, които да доведат до икономия на енергия, емисии СО и финансови средства. 5 160.00 10 320.00
Изготвяне на техническо обследване и технически паспорт на сградата: Избраният изпълнител по реда на ЗОП извършва обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и Технически паспорт в съотвествие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 28 декември 2006 г. за техническите паспорти на строежите (Наредбата). Обследването включва дейностите описани в чл. 21 от Наредбата. Докладът за резултата от обследването включва и техническите мерки за удовлетворяване на съществените изисквания към обследвания обект, както и предписания за недопускане на аварийни събития, които застрашават обитателите на строежа. Съставеният технически паспорт обхваща следните части - част А "Основни характеристики на строежа", част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", част В "Указания и инструкции за безопасна експлоатация". 15 600.00 31 200.00
Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор): В планираната продължителност на дейността е включено провеждането на процедура за избор на изпълнител по ЗОП и сключване на договор. Външен изпълнител избран по реда на ЗОП ще изпълни Инженеринг (проектиране, авторски надзор и СМР) за енергийно обновяване на сградата на Общинска администрация Казанлък. За изпълнение са предвидени следните: 1. Проектиране - Изпълнителят изготвя инвестиционен проект във фаза "работен проект" за обект Енергийно обновяване на сградата на Общинска администрация Казанлък. Проектът включва внедряване на всички мерки за енергийна ефективност, предписани в доклада от проведеното обследване за ЕЕ, по реда на ЗУТ, ЗЕЕ, Наредба №4/21.05.2001 за обхвата и съдържанието на инвестиционни проекти, както и друга свързана нормативна уредба. Работният проект съдържа всички необходими части, включително част ЕЕ. Изпълнителят изготвя КСС за целия инвестиционен проект и КС по всички части. Проектът включва изпълнение на СМР за реализиране на всички мерки предписани в техническия паспорт на сградата, както и всички енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, които водят до съответствие на сградата с нормативните изисквания за енергийна ефективност и имат пряк екологичен ефект. 2. Строително-монтажни дейности: - Топлоизолиране на външните стени на сградата - Поради лошите топлоизолационни свойства се предвижда топлоизолиране на всички типове външни стени. Полагането на топлоизолацията ще стане от външната страна. - Топлоизолиране на покривът на сградата - Поради лошите топлоизолационни свойства се предвижда топлоизолиране на покрива на сградата. Полагането на топлоизолацията ще стане от външната страна на покривната конструкция след почистване на съществуващото хидроизолационно покритие и чакълената посипка. За откритите тераси, които се явяват покрив на отопляваните помещения под тях се предвижда топлоизолирането да се извърши отвътре. - Топлоизолиране на под - еркер на сградата - Поради лошите топлоизолационни свойства се предвижда топлоизолиране на този тип под на сградата. Полагането на топлоизолацията ще стане от външната страна. - Подмяна на дограмата на сградата. - Подмяна на съществуващ газов котел на сградата - подмяна на съществуващият газов котел и инсталиране на нов газов едноконтурен кондензен котел. - Подмяна на осветителни тела в сградата - подмяна на неподменените към момента луминесцентни осветителни тела и лампи с нажежаема жичка в сградата с нови LED такива. - Оползотворяване на енергия от ВЕИ – Изграждане на фотоволтаична инсталация за производство на ел. енергия за собствени нужди и оползотворяване на енергия от ВЕИ. - Внедряване на система за енергиен мониторинг 3. По време на строителството, проектантите на инвестиционния проект ще осъществяват авторски надзор и ще участват в подписването на необходимите актове и протоколи по време на строителство. Проектантският екип ще упражняват авторски надзор на строителните дейности в съответствие с графика за изпълнение на СМР. В рамките на дейностите по авторски надзор ще бъде извършено следното: - авторски надзор при строителството в рамките на инвестиционния проект от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обекта - присъствие при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай на установяване на точното изпълнение на съответния проект, заверки при покана от страна на Възложителя - наблюдение на изпълнението на съответния строеж по време на целия период на изпълнение на строително работи за съблюдаване на предписанията на проектанта, относно точното спазване на изработения от него инвестиционен проект от страна на всички участници в строителството - съгласуване на промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор; - изготвяне на екзекутивната документация за строежа след изпълнение на обекта (при необходимост). 913 788.00 0.00
Строителен надзор и оценка на съответствието: В планираната продължителност на дейността е включено провеждането на процедура за избор на изпълнител по ЗОП и сключване на договор, до въвеждане на обекта в експлоатация. Поддейност Строителен надзор: В рамките на дейността по строителен надзор ще бъде извършена услуга свързани с осъществяване на надзор върху изпълнението на строителни дейности, съгласно изготвен инвестиционен проект, включително осъществяване на контрол върху законосъобразното започване на строежа; пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнението на строежа в съответствие с одобрения инвестиционен проект и съгласно изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 2 от ЗУТ; спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; извършване на оценка за достъпност на съответния строеж от лица с увреждания, в съответствие със законодателството; извършване на оценка за енергийна ефективност в съответствие със законодателството; контрол на строителните продукти по чл. 169а, ал. 1 от ЗУТ при извършване на оценката на съответствието на инвестиционния проект и при упражняване на строителен надзор; контрол върху документирането на всички обстоятелства, свързани със съответния строеж, като предаването и приемането на строителната площадка, строителните и монтажните работи, подлежащи на закриване, междинните и заключителните актове за приемане и предаване на строителни и монтажни работи и други; контрол за годността на строежа/обекта за въвеждане в експлоатация, постигането на проектните критерии и за гаранционен период на цялото съоръжение; координация на строителния процес до въвеждането на строежа/обекта в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи, строителният надзор ще изготви окончателен доклад, паспортизация и ще участва в процедурата по въвеждане на обекта в експлоатация. Поддейност Изготвяне на оценка на съответствие съгласно ЗУТ на инвестиционния проект: Оценката на съответствието на проекта е задължителен за всички строежи от първа до пета категория и е задължителна предпоставка за издаване на Разрешение за строеж (съгл. чл. 142, ал. 4, ал. 5 и ал. 6, т. 2 и чл. 166, ал. 1 от ЗУТ). Избраният външен изпълнител преглежда представения проект и с подписите на експертите си по части гарантират, че проектът отговаря на нормативните изисквания. При изготвянето на Комплексния доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект експертите по отделните части дават своите становища по всички необходими специалности. Прави се проверка на количеството и качеството на представената проектна документация и се подписват и подпечатват екземплярите на проекта, с което се гарантира, че той отговаря на техническите и нормативни изисквания. Комплексният доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект е задължително условие за издаване на Разрешение за строеж. 12 000.00 0.00
Въвеждане в експлоатация: Категорията на строежа е четвърта по смисъла на чл. 6, ал. 3, т. 2 от Наредба № 1 за номенклатурата на видовете строежи. В тази връзка строежите се въвеждат в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от органите на Дирекцията за национален строителен контрол, при условия и по ред, определени в НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. 1 500.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор: За целите на отчитането на постигнатите резултати след приключване на основните дейности по проекта, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, ще бъде изготвен доклад от сертифициран енергиен одитор (лице от регистъра по чл. 44, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването. 2 400.00 0.00
Набавяне на необходими разрешителни документи: Съгласно действащото законодателство, Община Казанлък съгласува изготвения инвестиционния проект с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи, за което се заплащат такси. Инвестиционният проект се съгласува по надлежния ред от Районна служба "Пожарна безопасност и защита на населението" - Казанлък, Регионална здравна инспекция - Стара Загора, "Електроразпределение ЮГ" ЕАД - клон Казанлък и от "Водоснабдяване и канализация" ЕООД, гр. Стара Загора. Разрешението за строеж се издава по реда на чл. 148-156а от ЗУТ от главният архитект на Община Казанлък. Одобреният инвестиционен проект, ведно със всички съгласувателни документи са неразделна част от разрешението за строеж. 600.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.