Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Изпълнението на проекта развива и укрепва капацитета на Община Пордим за осигуряване на равен и навременен достъп до социална закрила и до съвременни, качествени и устойчиви социални услуги на достъпна цена за гражданите в общината. С изпълнението на проектните дейности се увеличава броя и се повишава компетентността на служителите, подобрява се работната среда и материално-техническата база и се въвеждат нови, съвременни подходи за информиране, консултиране, обслужване и насочване на гражданите. Резултатите от проекта създават гаранция, че община Пордим ще разполага с достатъчен капацитет да реформира и модернизира своята дейност и да осигури плавен преход към изпълнение на новите си функции и задължения, въведени със Закона за социалните услуги, Закона за хората с увреждания, Закона за личната помощ и с приемането през 2024 година на Националната карта на социалните услуги на общините в Република България.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по и ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.: Цел на дейността е повишаване броя и компетентността на служителите в Община Пордим, осъществяващи дейности в съответствие с промените в законодателство в областта на социалните услуги и хората с увреждания, включително служителите ангажирани в механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез Съвета по въпросите на социалните услуги. В дейността ще бъдат включени общо 7 служители на Община Пордим, Освен тези от тях, които във връзка със заеманата от тях длъжност, работят по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ/ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги/ ще бъдат включени и служители, които по длъжностна характеристика или със заповед на кмета на Общината ще осъществяват подобни дейности в съответствие със законодателство в областта на социалните услуги и хората с увреждания, включително служители ангажирани като секретариат в механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез Съвета по въпросите на социалните услуги. За някои участници в дейността новите ангажименти и задължения ще бъдат въведени с промяна в длъжностните им характеристики или със заповед на Кмета на Общината преди включването им в дейности по проекта. Участници в дейността в хода на проекта ще осъществяват пряк контакт с кандидатите да ползват услуги и подпомагане като работят по график във фронт- офиса. Те ще извършват дейности по информиране, консултиране, прием и обработка на заявления, предварителна оценка на потребностите и насочване на гражданите към социални услуги и подпомагане, отговарящо на техните потребности; ще осигуряват административно и ще подпомагат дейността на Съвета по въпросите на социалните услуги. Част от възнаграждението на тези служители ще бъде осигурено от бюджета за възнаграждения по проекта. Всички служители, включени в дейността ще преминат модулно обучение с обща продължителност 30 астрономични часа. Обучението е ориентирано към повишаване компетентността на служителите в областта на промените в законодателство, формиране на нови знания и умения за неговото прилагане. Програмата на обученията включва тематични направления, отнасящи се до: 1.Новите функциите на органите за местно самоуправление съгласно ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ/ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги/ по определяне и провеждане на общинската политика в областта на социалните услуги в съответствие с установените потребности на местно ниво и приоритетите на държавната политика. 2. Контрол и мониторинг на дейностите, които се предоставят на територията на общината, изпълнявани по ЗЛП и ЗХУ. 3. Предварителна оценка на потребностите. Информиране, консултиране и насочване на гражданите, желаещи да ползват социални услуги. 4. Поддръжка и предоставяне на актуална информация за всички социални услуги, които се предоставят на територията на общината и за техните доставчици. Организиране и провеждане на информационни кампании и др. За срока на проекта се организират и провеждат 4 сесии за групова и индивидуална супервизия по 8 астрономични часа за служители на Община Пордим, които работят във фронт-офиса и извършват предварителна оценка на потребностите, информиране, консултиране и насочване на гражданите, желаещи да ползват социални услуги. Темите на супервизиите ще бъдат извлечени от реални практически казуси и проблеми в работата на служителите. Те ще получат препоръки, съвети и подкрепа за решаване на конкретни проблеми и казуси. 42 515.71 21 728.46
Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офис ) и провеждане на разяснително-информационна кампания в Община Пордим за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, информираност на обществото относно възможностите за разрешаване на проблеми, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания: Цел на дейността е да се подобри достъпа до социално подпомагане и съвременни услуги с високо качество на територията на община Пордим чрез осигуряване на подходяща работна среда и материално -техническа база за информиране, обслужване и насочване на граждани от най-уязвимите групи на населението на територията на Община Пордим За изпълнение на тази цел в административната сграда на Община Пордим ще се ситуира фронт – офис. Предвиденото помещение, собственост на Община Пордим е ремонтирано със собствени средства на общината и е с размери 15кв.метра. Намира се на първи етаж до входа на сградата. Помещението е отоплено и климатизирано. В рамките на проекта помещението ще бъде обзаведено с мебели и оборудвано с технически средства. В него ще се приемат заявления, ще се извършва административно обслужване и насочване на гражданите и ще се провеждат информационни кампании/ дейности за повишаване информираността и подобряване на достъпа им до социални услуги и социална подкрепа на територията на община Пордим. Оборудването включва 1 компютърна конфигурация- компютър с инсталирана операционна система, монитор, клавиатура , мишка + 1 мултифункционално устройство - лазерен принтер, копирно устройство и скенер. Обзавеждането включва – 1 бюро, 1 офис стол, 1работна маса, 6 посетителски стола, 4 офис шкафа с етажерки и шкаф до бюро-1бр. Да се разработят и приложат нови подходи за популяризиране на политиките за социална защита, подобряване на достъпа до социалните услуги и социална подкрепа в Община Пордим . В рамките на проекта служителите на общината - участници в проектните дейности ще разработят съдържанието на информационни материали – популяризиращи възможностите за ползване на социални и интегрирани социално-здравни услуги в Община Пордим, възможностите които се предоставят чрез механизма за личната помощ и възможностите в Община Пордим за осигуряване на достъпна среда за хората с увреждания. Ще се извърши предпечатна подготовка и ще бъдат тиражирани 3 вида дипляни с тираж по 300 броя, формат А4, пълноцветен печат. Дитигалната версия на дипляните ще се публикува на страницата на Община Пордим и в социалните мрежи. В рамките на проекта ще бъдат организирани 4 групови информационни събития за представяне на социалните услуги и възможностите за получаване на социална подкрепа в община Пордим пред потенциалните им ползватели. Общинските политики по социална закрила и социалните услуги ще бъдат представени с презентационни материали на информационните събития, в информационни сайтове и социалните мрежи. Дипляните ще се разпространяванат на информационните събития и при предоставяне на информация и консултации от служителите във фронт-офиса. В процеса на обучение по дейност 2 служителите на общината ще подобрят своите презентационни умения за информиране и консултиране на ползвателите. 17 006.28 8 691.38

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.