Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на проекта е социално включване и професионална интеграция на уязвими групи безработни лица, чрез осигуряване на защитена заетост в ново общинско социално предприятие (СП) за озеленяване и благоустройство на Община Генерал Тошево. Предприятието ще извършва: ремонт на общински имоти, пътища, алеи и тротоари; поддръжка и оформяне на зелени площи; чистене на сняг, пролетно и есенно почистване и др. Целева група по проекта са: продължително безработни; безработни над 54-годишна възраст; безработни с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация. Основни дейности в проекта: 1.Създаване на общинско СП за озеленяване и благоустройство; 2.Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвими групи за включване в заетост; 3.Ремонт и обзавеждане на помещения; 4.Доставка на оборудване и инструменти; 5.Подбор и назначаване на екип на СП, помощен персонал и наставници; 6.Оценка, подбор и наемане на лица от целевите групи за работа в СП; 7. Подкрепа за осигуряване на заетост и функциониране на СП за озеленяване и благоустройство; 8.Социална и професионална интеграция на наетите лица от уязвими групи. За първоначална мотивация ще се проведе обучение за 25 лица от целевата група. След подбор 12 от тях ще бъдат назначени на работа в СП за 12 месеца. В СП ще бъдат назначени и служители, извън целевата група: Директор, Счетоводител, Строителен техник, Озеленител, Домакин, Ел.техник и Шофьор. Строителният техник и Озеленителят ще бъдат и Наставници на наетите лица за първите 6 месеца на заетостта. С лицата от целевата група ще работят и консултанти - Психолог и Специалист социални дейности. За правни услуги и помощ по проекта ще бъде нает и консултант - Юрист. За обезпечаване дейността на СП се предвижда ремонт на помещения - общинска собственост и закупуване на необходимото оборудване, инструменти, материали и консумативи. След приключване на проекта СП ще продължи дейността си като 6 лица от целевата група ще останат на работа за минимум още 6 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване на общинско социално предприятие за озеленяване и благоустройство. Публичност и управление на проекта.: Цели на дейността: Да се създаде ново общинско социално предприятие (СП) за озеленяване и благоустройство в Община Генерал Тошево, което да осигури защитена заетост за безработни лица от уязвими групи на пазара на труда; Да се обезпечи успешната реализация на проекта с човешки ресурси за добра организация, управление, контрол и отчетност; Да се назначат Консултанти по проекта - Юрист, Психолог и Специалист социални дейности; Да се информират целевите групи и обществеността за проекта. Дейност 1 включва всички процедури по създаване, регистрация, подготвителни и организационни действия за стартиране работата на новото социално предприятие и обезпечаване цялостното изпълнение на проекта. За дейността ще отговаря назначеният Ръководител на проекта, който ще работи през целия период на изпълнение на проекта - 16 месеца. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 1.1. Назначаване на Ръководителя на проекта, посочен в Точка 9 - Екип на Формуляра за кандидатстване. Той ще инициира създаването и регистрацията на Общинско социално предприятие за озеленяване и благоустройство и ще отговаря за точното изпълнение, отчитането на заложените дейности и комуникацията с Управляващия орган до приключването на проекта. Веднага след сключване на Договора за БФП, Кметът на Общината ще назначи Ръководител на проекта. 1.2. Изготвяне на Правилник за дейността, структурата, числения състав и управлението на предоставеното имущество на общинското социално предприятие за озеленяване и благоустройство. Първата задача на назначения Ръководител е заедно с юристите на Общината да изготви Правилник за дейността на общинското социално предприятие за озеленяване и благоустройство. Предметът на дейност на СП ще бъде: поддръжка, косене и оформяне на зелени площи, затревяване, засаждане на цветни лехи в паркове и градинки; поддръжка на детски и спортни площадки, прочистване на дерета, поддръжка на гробищни паркове, чистене на сняг и опесъчаване на тротоари и алеи, пролетно почистване, резитба на клони и почистване на есенни листа; метене на улици и тротоари; ремонти и поддръжка на общински имоти, общински пътища, улични настилки, алеи и тротоари. 1.3. Вземане на Решение от Общински съвет - Генерал Тошево. Кметът ще внесе Докладна записка за създаване на СП в Общинския съвет. Съгласно изискванията на чл. 52 и чл. 53 от Закона за общинската собственост, Общинският съвет ще вземе Решение за създаване на предприятието и ще одобри Правилника за дейността му. 1.4. Регистрация на новото общинско предприятие в регистър БУЛСТАТ, пред данъчните и статистически органи. След влизане в сила на Решението на Общинския съвет, ще се предприемат действия за регистрация на новосъздаденото общинско СП в регистър БУЛСТАТ, пред данъчните и статистически органи. Икономическата дейност на предприятието ще попада в раздел - Административни и спомагателни дейности, Код по КИД-2008 – 81.30 - Оформяне и подържане на озеленени площи. 1.5. Наемане без конкурс по силата на трудово или служебно правоотношение на консултанти, необходими за обезпечаване качественото изпълнение на проекта, осигуряване на правни услуги и задоволяване потребностите на целевата група от психологическа и социална продкрепа, както следва: Юрист, Психолог и Специалист социални дейности. 1.6. Информиране на Дирекция „Бюро по труда“, целевите групи и обществеността за дейностите по проекта. На този етап се предвижда Ръководителят на проекта да осъществи контакти с бюрото по труда и да информира експертите за целевата група, към която е ориентиран проекта, за да се започне подготовката и подбора на участници в проектните Дейности - 2, 6, 7 и 8. На този етап ще се информират и представителите на избраната целева група - чрез медиите, Интернет, обяви за предстоящото набиране на участници в проектните дейности и възможността за осигуряване на заетост. Ще се информира и обществеността за проекта и финансовата помощ на ЕСИФ. 0.00 0.00
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Цели на дейността: Да се осигури психологическа подкрепа и да се мотивират безработни лица от уязвимите групи за активно поведение на пазара на труда и включване в заетост; Да се повиши самооценката на безработните лица и способността им за справяне със стреса; Да придобият лицата от целевата група знания и умения за търсене и избор на подходяща заетост и адаптиране към условията и изискванията на трудовия пазар. Дейност 2 включва провеждане на обучение за психологическо подпомагане и мотивиране на 25 безработни лица от целевите групи по проекта, както следва: продължително безработни лица; безработни над 54-годишна възраст; безработни с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация. След подбор, извършен в Дейност 6 на проекта, 12 от тези лица ще бъдат наети на работа в Дейност 7 за 12 месеца в новото социално предприятие за озеленяване и благоустройство на Община Генерал Тошево. Подборът на лицата, които ще бъдат включени в дейностите за психологическо подпомагане и мотивиране ще бъде извършен при спазване на предварително определени критерии и подход. Обучението ще се проведе в рамките на 40 учебни часа–10 дни по 4 учебни часа на ден. Лекторите ще бъдат назначените по проекта консултанти - Дипломиран Психолог, Специалист социални дейности и Юрист. Те ще участват и в подбора на участниците. Мотивационното обучение е необходимо за подобряване на емоционалното състояние на лицата от уязвимите групи, за повишаване на самочувствието, увереността и мотивацията им за водене на независим живот. Без преодоляване на липсите в социално-емоционалното си развитие и психологическа подкрепа, хората от рисковите групи няма да придобият мотивация за развитие на трудови и професионални умения. Целта на обучението е да повиши дисциплината и ангажираността на безработните като им даде знания за изискванията и тенденциите на пазара на труда и засили мотивацията им за активно поведение в търсенето на работа. В лекционния курс ще бъдат застъпени следните теми: Формиране на социални умения при търсене на трудова заетост; Повишаване на самооценката на търсещите работа лица; Изграждане на основни умения за общуване и представяне пред работодатели; Подготовка на документи за кандидатстване за работа; Трудово-правни отношения; Здравословни и безопасни условия на труд; Роля на осигуряването при социална изолация и бедност; Влияние на планирането на месечните приходи и разходи върху начина на живот; Лицата ще бъдат обучавани в умения за организация на времето на работното място, ще изслушат лекции за решаване на междуличностни конфликти в работния процес и др. По време на обучението ще се решават казуси и ще се проведат ролеви игри. В края на обучението участниците ще попълнят тестове за индивидуална оценка на получените знания, умения, мотивация за работа и анкетни карти за обратна връзка, в които ще посочат степен на удовлетвореност от проведения курс и лекторите. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 2.1. Провеждане на информационни срещи с лица от целевата група със съдействието на Бюрото по труда. В срещите ще участват Психолог и Специалист социални дейности. 2.2. Подаване на Заявления от лицата по предварително изготвен образец, в който ще се посочват задължително: трите имена, възраст, професия, квалификации, продължителност на регистрацията в Бюрото по труда, професионален опит/трудов стаж и друга информация. 2.3. Оценка на подадените заявления и подбор на 25 лица, които да бъдат включени в мотивационното обучение. Предимство ще имат лицата с опит в дейности и длъжности, съответстващи на дейността на създаденото общинско социално предприятие в двете му направления -„Озеленяване“ и „Благоустройство“. 2.4. Провеждане на интервюта с всички одобрени участници за установяване на тяхната мотивация и нагласите им за включване в заетост. 2.5. Изготвяне на обучителни материали и презентации от Консултантите - Психолог, Специалист социални дейности и Юрист. 2.6. Провеждане на мотивационното обучение. 0.00 42 469.74
Ремонт и обзавеждане на помещения предоставени за дейността на социалното предприятие: Цели на дейността: - Да се създаде материално-техническа база за осъществяване дейността на Общинско социално предприятие за озеленяване и благоустройство на Община Генерал Тошево; - Да се отговори на нормативните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд за персонала и работниците в предприятието; - Да се проведе законосъобразна процедура за външно възлагане на СМР дейностите. Дейност 3 включва извършването на строително-монтажни работи и обзавеждане на помещения, общинска собственост, които ще се ползват за нуждите на персонала и работниците на новото социално предприятие за озеленяване и благоустройство. За осъществяване дейността на предприятието, Община Генерал Тошево ще предостави собствен недвижим имот, представляващ полумасивна нежилищна сграда на един етаж, състояща се от две стаи, антре и гараж с обща площ 49,7 кв.м. В сградата ще се обособят, ремонтират и обзаведат - съблекалня, битов кът, санитарен възел и склад за инвентар в гаража. Ремонтните дейности са необходими, за да се обезпечат подходящи условия за реализация дейността на предприятието и да се отговори на изискванията на законодателството за здравословни и безопасни условия на труд на наетите на работа лица. Сградата ще се използва от персонала и работниците за провеждане на оперативки, разпределяне на дневните задачи, преобличане, регламентирани почивки в рамките на работния ден и други дейности. В офиса на предприятието ще се провеждат и срещите на работниците с Психолога и Специалиста социални дейности в рамките на проектна Дейност 8 - Социална и професионална интеграция на наетите лица от уязвими групи. В склада ще се съхранява цялото оборудване, всички работни инструменти и закупените материали и консумативи за дейността на предприятието. Общински съвет - Генерал Тошево е взел Решение сградата да бъде предоставена за нуждите на общинското СП за озеленяване и благоустройство на 09.03.2017 г. Сградата в момента на кандидатстване с настоящото проектно предложение не се използва от Община Генерал Тошево, но се нуждае от ремонтни дейности, освежаване и обзавеждане. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 3.1. Избор на изпълнител за СМР-дейностите по проекта. 3.2. СМР - дейности /текущ ремонт/ за обновяване на сградата и помещенията. 3.3. Обзавеждане, приключване и приемане на обекта. 0.00 0.00
Доставка на оборудване и инструменти за дейността на социалното предприятие: Цели на дейността: - Да се осигури необходимото професионално оборудване и инструменти за функционирането на Общинското социално предприятие за озеленяване и благоустройство на Община Генерал Тошево. -- Да се проведе законосъобразна процедура за външно възлагане на доставката на оборудването и инструментите. Дейност 4 включва избора на изпълнител, закупуването и доставката на професионално оборудване и специални градински и строителни инструменти , които ще се ползват за нуждите на персонала и работниците на новото социално предприятие в двете му направления - „Озеленяване“ и „Благоустройство“. Предвиждаме за нуждите на дейността на социалното предприятие и с оглед броя на ангажирания персонал и работници да бъдат закупени следното оборудване и специални инструменти по направления: I. Градинска техника, оборудване и инструменти за дейността на направление „Озеленяване“, в което ще бъдат наети на работа 6 лица от целевата група на длъжност „Работник в озеленяването“ и 1 лице извън целевата група на длъжност „Озеленител“, което ще бъде ръководител на направлението и ще изпълнява функцията на Наставник на подчинените му 6 лица от целевата група за 6 месеца. II. Стротителна техника, оборудване и инструменти за дейността на направление „Благоустройство“, в което ще бъдат наети на работа 6 лица от целевата група - 5 лица на длъжност „Работник в строителството", 1 лице на длъжност „Машинен оператор“ и 1 лице извън целевата група на длъжност „Строителен техник“, което ще бъде ръководител на това направление и ще изпълнява функцията на Наставник на подчинените му 6 лица от целевата група за 6 месеца. Необходимостта от закупуване на посоченото оборудване и инструменти се обуславя и от предмета на дейност на двете направления в социалното предприятие: поддръжка, косене и оформяне на зелени площи, затревяване, засаждане на цветни лехи в паркове и градинки; поддръжка на детски и спортни площадки, прочистване на дерета, поддръжка на гробищни паркове, чистене на сняг и опесъчаване на тротоари и алеи, пролетно почистване, резитба на клони и почистване на есенни листа; метене на улици и тротоари; ремонти и поддръжка на общински имоти, общински пътища, улични настилки, алеи и тротоари. Планираното за закупуване оборудване и инструменти като видове и количества ще гарантира качественото изпълнение на посочените дейности и ще обезпечи нормалната работа на наетите лица в социалното предприятие. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 3.1. Избор на изпълнител за доставката на професионално оборудване и инструменти. 3.2. Доставка на оборудването и инструментите. 3.3. Описване на закупеното оборудване и инструменти в инвентарната книга на новото Общинско социално предприятие за озеленяване и благоустройство на Община Генерал Тошево. 0.00 0.00
Подбор и назначаване на екип на социалното предприятие, помощен персонал и наставници: Цели на дейността: Да се обезпечи СП с човешки ресурси извън целевата група - екип на СП, помощен персонал и наставници за лицата от целевата група; Да се гарантира постигането на поставените цели, чрез добро управление, контрол, отчетност и цялостна организация на дейността на СП. Дейност 5 включва провеждане на конкурс за Директор, подбор и назначаване на служители на СП, извън целевата група, както следва: Екип на СП - Директор, Счетоводител и Помощен персонал - Строителен техник, Озеленител, Домакин, Ел.техник и Шофьор. Строителният техник и Озеленителят ще бъдат ангажирани и като наставници на лицата от целевата група за 6 месеца. Наставниците ще притежават опит в същите или сходни дейности минимум 3 месеца. Всички служители ще бъдат назначени на трудови договори за 12 месеца, каквато е и продължителността на задължителната Дейност-7 в проекта. Кметът на Общината ще назначи Директора, а останалите служители ще бъдат назначени на работа от Директора. Директорът е пряко подчинен на Кмета, а останалите служители са подчинени на Директора. Назначаването на екип на СП и помощен персонал произтича от необходимостта да се осигури нормалната работа на предприятието - ръководство и организация на дейността; счетоводна отчетност и архив на документи; техническо, физическо и практическо осигуряване и подпомагане на ежедневната работа на лицата от целевата група, които ще бъдат избрани и наети в Дейност 6 и ще работят в Дейност 7. Екипът на СП и помощния персонал ще отговарят за създаване на добра организация на дейността, разпределение на ежедневните задачи между работниците, обезпечаване на необходимите материали и консумативи, транспортиране на работниците до мястото на осъществяване на дейността за деня, техническа поддръжка на оборудването и други дейности. Персоналът нает в СП по Дейност 5 ще подпомогне приспособяването на лицата от целевата група към новото им ежедневие, придобиване на практически опит и трудови навици, пълноценното им социално включване, личностна и професионална реализация. Кметът на Общината ще обяви конкурс и ще назначи Директор на Общинското социално предприятие за озеленяване и благоустройство. Документите за конкурса и трудовия договор на Директора ще бъдат изготвени от Юриста по проекта, съгласувано с Ръководителя на проекта и Юриста на Община Генерал Тошево. Ръководителят на проекта, заедно с Директора на СП и Юриста по проекта ще осъществят, подбора и назначаването на останалите 6 служители в СП, които не попадат в обхвата на целевата група. Минималните изисквания за заемане на съответните длъжности и кодовете по НКПД са описани в начина на изпълнение на Дейност 5. След подаване на документите за обявените свободни позиции, кандидатите ще бъдат поканени на интервю, оценени и класирани, като предимство за назначаване ще имат лицата с по-високо образование, повече опит за дадената работа и по-добра мотивация, показана на събеседването. Дейност 5 ще се изпълнява в 3-ти и 4-ти проектен месец. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 5.1. Провеждане на конкурс, подбор и назначаване на Директор на Общинско социално предприятие за озеленяване и благоустройство. 5.2. Обявяване на свободни работни места за следните длъжности: Счетоводител; Строителен техник; Озеленител; Домакин; Ел. техник и Шофьор. 5.3. Подаване на документи, оценка, подбор и събеседване с кандидатите за заемане на посочените длъжности. 5.4. Сключване на трудови договори и назначаване на избраните лица на съответните длъжности: Счетоводител, Строителен техник, Озеленител, Домакин, Ел.техник и Шофьор. 5.5. Сключване на допълнителни споразумения към трудовите договори на Строителния техник и Озеленителя, които ще бъдат ангажирани като Наставници на лицата от целевата група за 6 месеца. При подбора на лицата от целевата група за наемане на работа в социалното предприятие ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности, превенция на дискриминацията по пол, възраст, етническа принадлежност и други. 0.00 46 384.38
Оценка, подбор и наемане на лица от целевите групи за работа в социалното предприятие: Цели на дейността: - Да се осигури достъп до заетост, социално включване и професионална интеграция на уязвими групи безработни лица; Да се подобри качеството на живот на лица от целевата група, чрез наемането им на работа в сферата на социалната икономика; - Да се обезпечи социалното предприятие за озеленяване и благоустройство с човешки ресурси - работници - лица от целевата група; - Да се намали високата безработица в община Генерал Тошево. Целева група по настоящия проект са следните уязвими групи: продължително безработни лица; безработни над 54-годишна възраст; безработни с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация. Изборът на целева група е обоснован от факта, че в Община Генерал Тошево през последните години има много висока безработица и сред регистрираните лица в бюрото по труда преобладават точно тези уязвими групи. Дейност 6 включва извършване на подбор по предварително определени критерии, подход, индивидуална оценка и наемане на работа в социалното предприятие за озеленяване и благоустройство на 12 от 25-те лица, преминали мотивационно обучение в Дейност 2 на проекта. Лицата ще работят на срочни трудови договори за 12 месеца в задължителната Дейност 7 на проекта „Подкрепа за осигуряване на заетост и функциониране на социалното предприятие за озеленяване и благоустройство“. Подборът им ще се извърши от Комисия, в която ще участват: Ръководителя на проекта, Психолог, Специалист социални дейности и Юрист. След като бъдат обявени свободните работни места и изискванията за длъжностите, желаещите ще подават заявления/молби за наемане на работа по предварително изготвен образец. Предвижда се 6 лица да бъдат назначени на длъжност „Работник в озеленяването“, от които 4 жени и 2 мъже, 5 лица /мъже/ да бъдат назначени на длъжност „Работник в строителството“ и 1 лице /мъж/ на длъжност „Машинен оператор“. Минималните изисквания за заемане на длъжностите и кодовете по НКПД са описани в начина на изпълнение на Дейност 6. За подбора ще се използват следните критерии: 1) Лицето да е преминало мотивационното обучение по Дейност 2 на проекта; 2) Лицето да има минимум начално или основно образование; 3) Лицето да е трайно безработно; 4) Лицето да покрива минималните изисквания за заемане на длъжността по длъжностна характеристика. Опита в длъжността, за която кандидатства лицето ще се счита за предимство. Допълнителна тежест при подбора на лицата, които ще бъдат назначени на работа ще имат точките, получени на тестовете за индивидуалната им оценка, поставени в края на Мотивационното обучение (Дейност 2). От тези оценки е видна мотивацията на лицето, желанието за трудова заетост и изпълнение на служебни задачи, готовност за работа в екип с други работници под ръководството на общ наставник, стабилност в поведението и способност за справяне със стреса. След подбора, първите 12 класирани кандидати ще бъдат поканени за събеседване с Комисията и сключване на трудови договори за назначаване на работа в СП. Ако някое от лицата се откаже или Комисията прецени, че няма да се справи с работата, ще бъде поканено следващото лице от списъка. Дейност 6 ще се изпълнява в 3-тия и 4-тия месец от план-графика на проекта. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 6.1. Определяне на Комисия за оценка и подбор на лица от целевата група. 6.2. Обявяване на свободни работни места за следните длъжности: „Работник в озеленяването“, „Работник в строителството“ и „Машинен оператор“. 6.3. Подаване на Заявления/Молби за наемане на работа от лицата преминали мотивационен курс по Дейност 2. 6.4. Подбор на лицата по предварително определени критерии и подход. 6.5. Сключване на трудови договори и назначаване на избраните 12 лица на съответните длъжности. При подбора на лицата от целевата група за наемане на работа в социалното предприятие ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности, превенция на дискриминацията по пол, възраст, етническа принадлежност и други. 0.00 49 076.35
Подкрепа за осигуряване на заетост и функциониране на социалното предприятие за озеленяване и благоустройство: Цели на дейността: - Да се осигури защитена заетост в сферата на социалната икономика за 12 месеца на 12 лица от уязвими групи на пазара на труда ; - Да се подобри качеството на живот и намали бедността на лицата от целевата група и техните семейства; - Да се придобият трудови навици от рискови групи безработни; - Да се създаде устойчиво работещо общинско социално предприятие за озеленяване и благоустройство; - Да се подобри жизнената среда и облика на населените места в община Генерал Тошево, чрез поддържане на зелените системи и обновяване на общински сгради, пътища, улици, тротоари и др. Дейност 7 включва практическото осъществяване на трудова заетост от наетите лица от целевата група и функциониране на Общинското СП за озеленяване и благоустройство за период от 12 месеца. Наетият в Дейност 5 екип по проекта и помощен персонал, заедно с наетите в Дейност 6 лица от целевата група ще започнат работа в СП в 5-тия проектен месец и ще работят до 16-сти месец включително. Дейност 7 започва да се изпълнява от първия работен ден на наетите на работа в СП лица. При постъпването на работа всяко лице ще получи длъжностна характеристика, изготвена от Юриста и одобрена от Директора. Всички лица ще бъдат инструктирани за правилата за безопасност на труда и ще бъдат снабдени с работно облекло и лични предпазни средства. Ще бъде изготвен Правилник за вътрешния трудов ред в СП. Ще бъде извършено наблюдение, анализ и оценка във връзка с условията на труд на всички работещи от Служба по трудова медицина, с цел осигуряването на безопасни условия на труд и превенция на риска за здравето. За нормалното функиониране на СП ще се извършват периодични доставки на консумативи и материали. Отговорни за тези дейности са Домакина и Шофьора. За осигуряване на благоприятна работна среда, офиса и съблекалнята ще се отопляват с климатик, като режийните разходи за ел.енергия са включени в бюджета на проекта. С постъпването на работа, 12-те лица от целевата група ще бъдат разпределени в двете направления -„Озеленяване“ и „Благоустройство“ и ще се запознаят със своите наставници - Озеленител и Строителен техник. Всяка сутрин персоналът ще се събира в офиса, където наставниците ще разпределят дневните задачи между работниците и домакина ще им раздава необходимото оборудване и инструменти за работа през деня. В края на работния ден инвентара ще се прибира в склада. При осъществяване на дейности в отдалечени райони и в селата на общината, работниците ще се транспортират от Шофьора с осигурено от Община Генерал Тошево МПС. Директорът ще изготвя ежемесечна Програма с план-график за дейността на СП, съобразно сезона, необходимостта от озеленителни и благоустройтвени мероприятия и ще я съгласува с Ръководителя на проекта и Кмета на Общината. След това дейностите ще се разпределят между двете направления „Озеленяване“ и „Благоустройство“ и ще се свеждат до конкретни работни задачи за работниците от техните наставници. Директорът ще изготвя и ежемесечни отчети за изпълнение на Програмата и дейността на СП. Етапите за изпълнение на Дейност 7 са следните: 7.1. Стартиране и организиране на работата на СП за озеленяване и благоустройство. 7.2. Функциониране на СП за озеленяване и благоустройство. При функционирането на социалното предприятие ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности, превенция на дискриминацията по пол, възраст, етническа принадлежност и други. Дейността на СП гарантира и спазването на принципа за устойчиво развитие и опазване на околната среда. Дейностите в направление „Озеленяване“ предвиждат специфични мерки, насочени към подобряване на състоянието, разширяване и поддържане на зелените системи в общината, превенция на риска от природни бедствия и други. Участието на лицата от уязвими групи в тези дейности ще допринесе за повишаване на тяхното екологично съзнание. Дейностите в направление „Благоустройство“ гарантират устойчивост, чрез трайно подобряване на обществените инфраструктури. 0.00 11 132.06
Социална и професионална интеграция на наетите лица от уязвими групи: Цели на дейността: - Да се подпомогне социалната и професионална интеграция на наетите лица от целевата група в работата на СП; - Да се поддържа трудовата мотивация на лицата от целевата група и да се насърчава и контролира спазването на трудовата дисциплина; - Да се осигури психологическа помощ и социална подкрепа на лицата от рискови групи по време на заетостта при индивидуален подход. Дейност 8 включва работата на Консултанта - Психолог и Консултанта - Специалист социални дейности с наетите на работа в СП лица от целевата група за период от 12 месеца. Подкрепата на работното място чрез социална работа и психологическо консултиране ще се базира на потребностите на всеки отделен индивид от целевата група като се цели да се постигне комплексно въздействие, водещо до реализирането на пазара на труда и повишаване качеството на живот на потребителите. Консултациите с двамата специалисти ще се осъществяват по предварително одобрен план-график от Ръководителя на проекта и Директора на СП. На всяко лице от целевата група, на база на оценката от преминатото в Дейност 2 мотивационно обучение и проведено събеседване ще бъде изготвена индивидуална трудово-терапевтична и интеграционна програма, съобразена с неговите нужди и потребности. Консултациите ще се предоставят индивидуално като всеки от Консултантите ще работи минимум по 1 час на месец с всяко лице в изпъление на индивидуалната му трудово-терапевтична и интеграционна програма. По този начин всеки работник от целевата група, нает в СП ще има по 1 час работа с Психолога и 1 час работа със Специалиста по социални дейности на месец. При необходимост ще се провеждат и групови консултации, ролеви игри за решаване на междуличностни конфликти, работа в екип, общуване в група и други на мястото на упражняване на специфичната трудова дейност. За изграждане на добри отношения в екипа на СП, ще се организират различни занимания в свободното време на лицата - излети, пикници със семействата им, посещения на културни събития и спортни състезания и други. Необходимостта от тази последваща психологическа и социална подкрепа на лицата произтича от техните специфични проблеми, нужди и потребности. Работата с Консултантите ще им помогне да развият умения за самостоятелен живот, да се интегрират в колектива на СП, да усвоят упражняваната професия и да формират трайни трудови и социални навици за явяване на работа, спазване на трудовата дисциплина и правилата за безопасност на труда, развитие на уменията за общуване и работа в група и други. Етапите за изпълнение на Дейност 8 са следните: 8.1. Изготвяне на индивидуални трудово - терапевтични и интеграционни програми. 8.2. Провеждане на индивидуални и групови консултации за изпълнение на интеграционните програми и оказване на психологическа и социална подкрепа на наетите в СП лица от целевата група. При работата с целевата група по Дейност 8 ще се спазват хоризонталните принципи на равни възможности, превенция на дискриминацията по пол, възраст, етническа принадлежност и др. 0.00 27 594.86

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.