Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение включва дейности за подобряване на енергийната ефективност на основната сградата на и общежитието на Професионалната гимназия по механизация на селското стопанство в град Разлог. Преките бенефициенти са 230 ученици и учители, които учат и работят в училището. 
Предвидените мерки за енергийна ефективност ще  допринесат за намаляване на крайното потребление на енергия и косвено – за намаляване на емисиите на парникови газове, както и до подобряване на материалната база в образователната институция, което ще я направи привлекателна и желана при избора на образователна институция за завършване на средно професионално училище. Предвидените мерки, включени в проектното предложение ще удължат своевременно и живота на сградата. Мерките ще имат и допълнителен ефект, тъй като ще осигурят рентабилна експлоатация на сграда, което ще позволи устойчивост при управление, поддържане на образователната институция. Проектът предвижда следните дейности:
- Организация и управление на проекта
- Инженеринг (проектиране, строително-монтажни работи, авторски надзор)
- Строителен надзор и оценка на съответствието
- Информация и публичност
- Въвеждане на обекта в експлоатация
- Одит
- Подготовка и провеждане на тръжни процедури за изборна изпълнител
- Доставка на оборудване и обзавеждане
Инвестиционните дейности предвидени в проекта включват всички енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, включително и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване. Изпълнението на дейностите по проекта ще допринесат за осигуряването на съвременна модернизирана образователна инфраструктура.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Основна цел на тази дейност е да се гарантира ефективното и качествено осъществяване на проекта. В рамките на настоящия проект се предвижда сформирането на екип за управление, състоящ се от специалисти, които да обезпечат координираното, коректно и в пълен обхват изпълнение на планираните дейности, съобразно спецификата на проекта. Екипът за управление на проекта включва: 1. Ръководител; 2. Координатора; 3. Технически асистент; Съставът на екипа и разпределението на задълженията на членовете му е съобразено с характера и обема дейности, които следва да бъдат изпълнени. Всеки от членовете на екипа отговаря на изискванията за заемане на съответната позиция и ще изпълнява посочените му задължения в Раздел 9 Екип от настоящия формуляр. Като цяло екипът ще носи отговорност за успешното изпълнение на дейностите по проекта, ще оказва съдействие при необходимост на изпълнителите с подаване на изходна информация, необходима за изпълнението на съответния договор; ще изготвя доклади за напредъка по проекта; ще изготвя кореспонденция с Управляващия орган и съответните институции с цел постигане резултатите по проекта; ще изготвя и входира искания за плащания; ще участва активно в публичността на проекта и неговото представяне пред широката общественост. С цел постигане на резултатите по проекта екипът ще вземе участие в обученията организирани от Управляващия орган на ОПРР 2014-2020г. 20 000.00 19 836.37
Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор): Дейността предвижда прилагане на мерки за енергийна ефективност чрез възложен договор за инженеринг, с който да се изпълни проектиране, строително-монтажни работи, предвидени в проектната документация и остойностени от избрания изпълнител в предложената от него оферта. Дейността сама по себе си включва и изпълнение на авторски надзор. За обекта по настоящото проектно предложение са предвидени следните дейности: 2.1. Разработване на работни проекти съгласно ЗУТ, Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и и съгласно изготвеното Енергийно обследване, Технически Паспорт и доклад. Проектите ще бъдат придружени от количествено сметна документация по всяка една от частите. Работният проект следва да бъде надлежно съгласуван с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи и одобрен от главния архитект на Общината. В проекта следва да бъдат заложени всички задължителни мерки разписани в енергийното обследване и техническото обследване. 2.2. Осъществяване на авторски надзор. Изпълнителят, ще упражнява авторския надзор по време на строителството, съгласно одобрените проектни документации и приложимата нормативна уредба, посредством проектантите по отделните части на проекта или упълномощени от тях лица при условие, че упълномощените лица притежават необходимата квалификация. 2.3. Изпълнението на СМР ще допринесе за: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследванието за енергийна ефективност довеждащи до най-малко клас на енергопотребление „С“; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване /усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградата (съгласно Техническия паспорт); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническите обследвания; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. СМР за обновяване за енергийна ефективност се извършва в съответствие с част трета "Строителство" от ЗУТ и започва след издаване на разрешение за строеж от компетентните органи. 822 540.00 990 827.99
Строителен надзор и оценка на съответствието: Ще бъде сключен договор за строителен надзор с лицензиран консултант за упражняване на независим надзор по време на строителството на обекта. Предвидени за изпълнение са следните дейности за всички обекти: 1. Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на предстоящите за изработване проекти в съответствие с чл. 142, ал. 6 от ЗУТ. Обхватът на дейностите по изработване на комплексния доклад за оценка на съответствието на работните проекти със съществените изисквания към строежите обхваща проверка за съответствие със: - Предвижданията на подробния устройствен план; - Изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 на Закона за устройство на територията; - Правилата и нормативите за устройство на територията; - Взаимна съгласуваност между отделните частите на работния проект - Пълнотата и струткурното съответствие на инженерните изчисления - Специфичните изисквания към определени видове строежи в съответствие с изискванията на законодателството, когато е приложимо; - Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръженията с повишена степен на опасност, ако в обекта има такива; - Изискванията на изготвените обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж и обследване за енергийна ефективност. 2. За дейностите на строителен надзор, Изпълнителят следва изискванията на чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: - отговорност за законосъобразно започване на строежа; - отговорност за пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; - отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството; в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, точка 2 от Наредба №2. - КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба №2 - отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - отговорност за оценка на енергийната ефективност; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството; - отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи; - отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти. - обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. 9 000.00 10 800.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: В тази дейност разходите са предвидени за заплащане на необходимите такси и разрешителни, изискващи се от националното законодателство, включително и разходи за комисионни дължими към съответните компетентни органи за въвеждане на обекта в експлоатация. 1 900.00 1 880.00
Публичност и визуализация: Дейностите по информация и визуализация са задължителни при осъществяване на проектите и трябва да се реализират при спазване на изискванията съгласно условията на Оперативна програма “Региони в растеж 2014-2020 г." договори за безвъзмездна финансова помощ и Насоките за осъществяване на мерките за информация и комуникация, изготвени от Управляващия орган. С оглед осигуряване публичността и визуализация на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, е предвидено в проектното предложение да се проведат: 5.1. Публично събитие - Пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта. 5.2. Публично събитие - Пресконференция/конференция по повод приключването на проекта. 5.3. Плакати /разработване и разпечатване в тираж 20 копия. 5.4. Печатни и информационни материали - 500 броя дипляни 5.5. Печатни и информационни материали - 60 броя папки 5.6. Промоционални материали - 60 броя химикалки 5.7. Промоционални материали - 60 броя флаш-памет /USB 5.8. Банер - 1 брой 5.9. Платени публикации в местни/регионални/национални печатни медии - 2 броя 5.10. Билборд - 1 брой 5.11. Постоянна обяснителна табела - 1 брой 5.12. Официална церемония за ефективния старт на проекта - "Първа копка" - 1 брой 5.13. Официална церемония за откриване на обекта - 1 брой Всички дейности предвидени в Дейност 6: "Публичност и визуализация" следва да съдържа текстова и визуална информация, съгласно „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.” Отговорности на Община Разлог в процеса по информация и комуникация от задължителен характер: - При всички мерки за информация и комуникация, предприети от Община Разлог изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на проекта, съгласно изкискванията посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.” По време на осъществяването на проекта Община Разлог ще информира обществеността за получената финансова подкрепа, като включва на уеб-сайта (www.razlog.bg) подробна информация за проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС. Първата публикация ще бъде направена в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна помощ. Публикувана информация следва да съдържа текстова и визуална информация, съгласно „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.” По отношение на дейностите, съфинансирани от фондовете на ЕС, Община Разлог ще прилага необходимите комуникационни мерки, за да бъдат участниците в проекта информирани за това финансиране. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който ще се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда или фондовете. При публични изяви и интервюта на представители на Община Разлог свързани с проекта, в изказванията и словата ще се подчертае ролята на Общността за осъществяването на проекта чрез съответната програма. Ще бъде спомената и финансовата помощ. Предвидените дейностите по Информация и визуализация отговарят на задължителните изискванията за мерки по информация и комуникация на ЕС, описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.” по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. 0.00 0.00
Одит: Одитът на проекта се извършва с цел да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата за проекта и изпълнението на бюджета, както и да потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства. Дейността е изпълнение на Договор за независим цялостен одит по изпълнение на проекта от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит. Одиторът ще изготви одитен доклад при окончателно искане за средства като за изпълнение на дейността ще подготви отчети с всички изискуеми приложения от страна на бенефициента и съдействие от страна на екипа на проекта. 0.00 0.00
Подготовка и провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители.: Дейността по подготовка и извършване на тръжни процедури за избор на изпълнители е дейност, произтичащата от задълженията на Бенефициента по ЗОП и от Договора за безвъзмездна финансова помощ. В случая при избор на изпълнител за изпълнението на дейности или части от дейности по проекта ще се спазват изискванията на действащата нормативна уредба (ЗОП, ПМС). Предвижда се в рамките на тази дейност да бъдат подготвени необходимите тръжни процедури и след това да бъдат възложен Договор за инженеринг, Договор за строителен надзор, Договор за информация и комуникация, Договор за одит. 0.00 0.00
Доставка на оборудване и обзавеждане: Доставката на оборудване и обзавеждане е необходима за подобряване на учебния процес, както и за подобряване на качеството на живот на децата настанени в общежитието. Дейността включва: - доставка на оборудване за учебните работилници, което е необходимо за подобряване на учебния процес - доставка на обзавеждане на кухня в общежитието, което се ползва от настанените там деца, който към 15.09.2016 г. са 58 деца. Оборудването и обзавеждането е подробно описано в Приложение Б Индикативен списък на оборудването и обзавеждането и включва: Трактори, автомобили и селскостопански машини: - Трактор до 75 к.с. С хидравлична навесна система: 1 бр. - Плуг - обръщателен трикорпусен: 1 бр. - Култиватор за окопни култури: - Трисекционен: 1 бр. - Петсекционен: 1 бр. - Сеялка за точна сеитба шестредова: 1 бр. - Картофосадачка двуредова: 1 бр. - Картофовадачка двуредова: 1 бр. - Стенд за изпитване на ГНП помпи редови и роторен тип: 1 бр. Животновъдство: - Доилен агрегат: 1 бр. - Маститен детектор: 1 бр. - Уред за разреждане на крави с метална глава: 1 бр. - Автоматична поилка керамична за овце: 1 бр. - Микроскоп биноколарен: 1бр. - Зевник за коне: 1 бр. Металообработвате: - Универсален струг с универсални и допълнителни принадлежности - патронник, голям подвижен люнет, малък люнет, въртящ център: 1бр. - Фреза универсална металообработваща: 2 бр. - Заваръчни апарати: - Телоподаващо, професионална, инверторен, заваръчен апарат с два дисплея: 1 бр. - Телоподаващо + електрожен СО2, професионално 220А + соларна маска:1 бр. Растениевъдство: - Оранжерия Стандарт 4х10м скелет + поликарбонат: 1 бр. - Гръбна ръчна пръскачка: 1 бр. - Лупи: 6 бр. - Атлас на болести по земеделски култури том 1 до том 5: 5 бр. - Зеленчуко резачка: 1 бр. - Картофобелачка: 1 бр. - Стойка за картофо белачка: 1 бр. - Съдомиялна: 1 бр. - Печка електрическа: 1 бр. - Скара: 1 бр. - Термометър за почва:1 бр. - Комбиниран уред за измерване на pH и влажност на почвата (160х50мм): 1 бр. - Комбиниран уред за измерване на pH и влажност на почвата: 1 бр. - Професионален уред за измерване на на pH и влажност на почвата: 1 бр. 180 600.37 319 148.73

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.