Мобилна машина за претоварване на скрап - багер с грайфер -1 брой.
(Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на мобилна машина за претоварване на скрап - багер с грайфер 1 брой - в изпълнение на Мярка 1 от енергийния одит);: Като част от дейността ще бъде извършена инвестиция в ДМА-Мобилна машина за претоварване на скрап/отпадъци-багер с грайфер-1бр.,свързана с разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект.Дейността и планираната инвестиция се отнасят пряко до и са предвидени във връзка с реализацията на Мярка 1 от енергийния одит,на който се основава настоящият проект.Инвестицията в Мобилна машина за претоварване на отпадък допринася пряко за изпълнението на проекта като съвкупност от взаимосвързани и взаимодопълващи се дейности с предварително определена/и цел/и, необходими ресурси и времева рамка за изпълнение, водещи до постигането на конкретни количествено-измерими резултати с оглед на потвърдения в рамките на извършения енергиен одит ефект енергийни спестявания.Дейността допринася за постигане на СЦ 1 и общата проектна цел.
Към момента"ЕКОМАКС" разполага с багер с грайфер,предназначен за разтоварване,преместване и претоварване на входната и изходната суровина-неопасни отпадъци (желязо,ламарина,стъклени и дървени опаковки и железни стружки) в рамките на експлоатацията на площадката за временно съхранение и претоварване на неопасни отпадъци.Машината се използва ежедневно и за сортиране и подреждане на обработената продукция за износ в контейнери.Обработката на входно-изходната продукция се извършва многократно.Наличното оборудване е амортизирано,морално остаряло и ниско ефективно,като се характеризира и с високи експлоатационни разходи.Друг съществен недостатък са честите непредвидени аварии, които резултират в забавяне на производствения процес и увеличение на разходите за поддръжка.Ниската товароподемност на наличното оборудване води до невъзможност да отговори на нуждите за обработка/претоварване на входящата суровина.Преместването от едно работно положение и място до друго е бавно и свързано с висок разход на гориво.С оглед ефективно преодоляване на изложените проблеми и ограничения, в т.ч. с цел разширяване на капацитета,изразен в създаване на необходимите предпоставки за повишаване на производствения капацитет в рамките на експлоатацията на площадката за временно съхранение и претоварване на неопасни отпадъции с цел обезпечаване на по-голям брой заявки, се планира реализацията на първоначална инвестиция в енергийно ефективен ДМА-Мобилна машина за претоварване на скрап/отпадъци-багер с грайфер-1бр.Разширяването на капацитета на съществуващия стопански обект ще бъде постигнато благодарение на по-високата производителност на планираното за закупуване съвременно технологично оборудване.Новата машина ще замени изцяло съществуващата енергоемка и неефективна такава.Предвиденият за закупуване ДМА е предназначен за използване единствено и само в рамките на обекта,като е с разширени възможности на работната стрела и ще позволява бърза замяна на пет пръстовия грайфер с магнитна шайба, съответно бърза обработка на различен тип входящ продукт-такъв с или без феромагнитни свойства.Работната стрела е и с по-голям обсег от тази на наличното оборудване, което не налага допълнително преместване в рамките на започнал работен процес и допълнително съкращава времетраенето му.Ще бъдат създадени необходимите технологични предпоставки за извършване на бързо преместване благодарение на наличието на двустепенна скоростна кутия.По-високата товароподемност на планираната инвестиция ще позволи обработката на значително по-голямо количество входящ продукт, както и по-бързото преместване, сортиране, подреждане и товарене в рамките на работната площадка.Изложеното е в унисон с целите на процедурата, като води до повишаване конкурентоспособността на дружеството и устойчивото му развитие при осъществяване на дейност с грижа за околната среда.
Необходими стъпки за изпълнение:
1)Сформиране на екип,изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури (1ви месец);
2)Избор на изпълнител (2-5 м.)
3)Сключване на договор (5-6 м.)
4)Доставка на ДМА,инсталиране,изпитване и въвеждане в експлоатация;подписване на приемо-предавателен протокол (7-15м.) |
501 420.00
|
467 443.37
|
Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Шредер за кабели с магнитен сепаратор - 1 брой.
(Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на Шредер за кабели с магнитен сепаратор 1 брой - в изпълнение на Мярка 2 от енергийния одит);: Като част от дейността ще бъде извършена инвестиция в ДМА-Шредер за кабели с магнитен сепаратор - 1бр.,свързан с разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект.Проектна дейност, респективно - планираната в рамките на реализацията й инвестиция,се отнасят пряко и са предвидени във връзка с реализацията на Мярка 2 от енергийния одит,на който се основава настоящият проект.
Инвестицията в Шредер с магнитен сепаратор допринася пряко за изпълнението на проекта като съвкупност от взаимосвързани и взаимодопълващи се дейности с предварително определена/и цел/и, необходими ресурси и времева рамка за изпълнение,водещи до постигането на конкретни количествено-измерими резултати с оглед на потвърдения в рамките на извършения енергиен одит ефект енергийни спестявания.Дейността допринася за постигане на СЦ1 и общата проектна цел.
Шредерът се използва в рамките на експлоатацията на площадката за временно съхранение и претоварване на неопасни отпадъци и е неразделна част от производствения процес, като подпомага оптималното използване на площадката, свързано с намаляване на обема на отпадъците, разделянето и сортирането им преди последващото им извозване. Към настоящия момент дружеството разполага с шредер, предназначен за раздробяване на отпадъците с цел намаляване в пъти на обема им, и посредством магнитен сепаратор се отделят стоманените от останалите метални отпадъци.
Наличното оборудване е произведено през 2007 година, с инсталирана мощност 72,0 kW и производителност от 600 кг/час. Техническото му състояние е незадоволително и употребата му е съпътствана от честа подмяна на режещите и смилащи ножове, както и на пресяващите сита. Сепарирането на отпадъка е трудно и понякога се налага ръчно отделяне на цветните метали от желязото, което е времеемко и неефективно, в т.ч. крие риск от грешки, породени от човешкия фактор. Наличието на малка входяща фуния не позволява директното полагане в шредера на по-големи отпадъчни продукти.Това налага предварителна обработка на ръка с цел намаляването им до размер, подходящ за входящия капацитет на фунията.Изложеното удължава значително производствените времена и определя по-големия брой обслужващ персонал.
С оглед ефективно преодоляване на изложените проблеми и ограничения,в т.ч. с цел разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект,изразен в създаване на необходимите предпоставки за повишаване на производствения капацитет в рамките на експлоатацията на площадката за временно съхранение и претоварване на неопасни отпадъции, се планира реализацията на първоначална инвестиция в ДМА - Шредер за кабели с магнитен сепаратор - 1 брой, който да замени наличната към момента амортизирана, морално остаряла и енергийно неефективна машина.
Разширяването на капацитета на съществуващия стопански обект ще бъде налице посредством по-големия капацитет на входящата фуния на планираната за реализация в рамките на настоящата проектна дейност инвестиция и възможността за директно поставяне на по-големи по размер отпадъчни продукти. Производителността ще се увеличи до 3000 кг./час, което представлява 5 пъти повишаване на производителността в сравнение с настоящото състояние. Прецизното нарязване на отпадъка и магнитният сепаратор водят до по-бързото разделяне на желязото от цветните метали в рамките на експлоатацията на площадката за временно съхранение и претоварване на неопасни отпадъци.
Изложеното е в унисон с целите на процедурата, като води до повишаване конкурентоспособността на дружеството и устойчивото му развитие при осъществяване на дейност с грижа за околната среда.
Необходими стъпки за изпълнение на дейността:
1) Сформиране на екип, изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури (1ви м. от изпълнението на проекта);
2) Избор на изпълнител (от 2ри до 5ти м.)
3) Сключване на договор с избран изпълнител (от 5ти до 6ти м.);
4) Доставка на ДМА, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация; подписване на ППП (от 7ми до 15ти м.). |
340 196.00
|
338 540.00
|
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт в "ЕКОМАКС" ООД, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001
(В рамките на дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от настоящата проектна дейност се планира извършването на консултантски услуги, обособени в поддейност 1 и поддейност 2, както следва:
Поддейност 1: Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 - услугите са необходими с оглед постигане на пълно съответствие на системата за енергиен мениджмънт в изискванията на международно признат стандарт БДС EN ISO 50001 и обхващат етапи, сред които одит и анализ на състоянието в съответствие с ISO 50001; разработване и поетапно внедряване на приложимата документация; извършване на одити на отделните елементи на системата за енергиен мениджмънт; извършване на корективни действия в случай на идентифицирана необходимост от такива; удостоверяване на съответствието с изискванията на БДС EN ISO 50001 и др.
Поддейност 2: Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 - Консултантските услуги са абсолютно необходими за изпълнение и се планират във връзка с въвеждането на системата за енергиен мениджмънт в предприятието в рамките на поддейност 1.
Услугите следва да се извършат от орган по сертификация, акредитиран съгласно ISO/IEC/17021 или последващи версии от: 1. Българския национален орган по акредитация - Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация, от национален орган по акредитация на друга държава-членка на ЕС, от национален орган по акредитация - страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство и Конфедерация Швейцария или от национален орган по акредитация на държава, кандидат за пълноправно членство в ЕС, които са страна по Споразумението за взаимно признаване на Европейската организация по акредитация - EA MLA в област сертификация на системаи за управление и/или 2. Орган по акредитация на друга държава - член на IAF MLA;
Очакван резултат от консултатнските услуги за сертифициране на системата за енергиен мениджмънт е получаването на сертификат.
Настоящата проектна дейност допринася за изпълнението на проекта с оглед на въвеждането в предприятието на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на международно признат стандарт БДС EN ISO 50001 и нейното сертифициране, което води до повишаване на конкурентоспособността на дружеството чрез подобряване на енергийната му ефективност и капацитет.
Реализацията на дейността ще допринесе за устойчивото развитие на предприятието, за постигане на Специфична цел 2 и на общата (основна) проектна цел. С оглед на изложеното, проектната дейност има пряк принос за изпълнението на проекта като съвкупност от взаимосвързани и взаимодопълващи се дейности с предварително определена/и цел/и, необходими ресурси и времева рамка за изпълнение, водещи до постигането на конкретни количествено-измерими резултати.
Необходимите стъпки за изпълнение на настоящата проектна дейност са:
1) Сформиране на екип, изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури - първи проектен месец.
2) Избор на изпълнител за услугата по въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгл. БДС EN ISO 50001 - от 2-ри до 3-ти месец вкл.;
3) Извършване на услугата по въвеждане на БДС EN ISO 50001 и подписване на приемо-предавателен протокол - от 4-ти до 6-ти месец вкл.;
4) Избор на изпълнител за услугата по сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгл. БДС EN ISO 50001 - от 6-ти до 7-ми месец вкл.;
5) Сертифициране на система за управление в съответствие с БДС EN ISO 50001, получаване на сертификат и подписване на приемо-предавателен протокол - от 8-ми до 10-ти месец вкл. |
12 000.00
|
11 600.00
|
Публичност и визуализация.
(Дейността ще бъде изпълнена чрез реализация на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация) в съответствие с правилата за информация и комуникация, в т.ч. посредством изготвяне на плакат - 1 брой и информационни стикери - 4 броя).: В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информиране и публичност в съответстие с Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие - на Бенефициента) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС)№ 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност.
С оглед на това, в рамките на дейността се предвижда:
-при всички мерки за информация и комуникация (в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта, ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на Европейския съюз (ЕС) чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС;общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност.
По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като:
-включи на своя уеб сайт подробно описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС - публикацията ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на ОПИК 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева;
-постави 1 бр. плакат с минимален размер А3 с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място - напр. входа на площадката, в която ще се осъществява проектът. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР;общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение.
- ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “ЕС”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номер на договора.
Необходими стъпки за изпълнение:
1.Сформиране на екип,съгласуване на График за провеждане на процедури,Избор на изпълнител(1ви месец)
2.Изработка на плакат и стикери, доставка и подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител (2ри месец)
3. Поставяне на информационни плакат и стикери при доставката на ДМА по проекта
4.През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта.
С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния ДБФП и да продължи през целия период на изпълнение. |
180.00
|
171.00
|
Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност: Настоящата проектна дейност обхваща извършването на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност (ЗЕЕ).
Дейността е абсолютно необходима и има пряк принос за изпълнение на проекта с оглед на обстоятелството, че тя представлява предпоставка за допустимост на проектното предложение по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с оглед на изискването проектът да се основава на препоръките от извършен енергиен одит по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти.
Дейността, също така, попада в обхвата на допустимите по настоящата процедура дейности по Елемент "Услуги".
В рамките на енергийното обследване бяха препоръчани следните мерки за повишаване на енергийната ефективност с потвърден ефект енергийни спестявания от минимум 5% за съответната мярка:
- Мярка 1: Мобилна машина за претоварване на скрап - багер с грайфер -1 брой
- Мярка 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Шредер за кабели с магнитен сепаратор - 1 брой.
С оглед на изложеното и в съответствие с правилата на настоящата процедура, енергийното обследване обхвана препоръки за реализация на допустими по Елемент А "Инвестиции" на процедурата дейности, съответстващи на предписаните мерки за повишаване на енергийната ефективност.
Реализацията на проектната дейност обхвана следните стъпки:
1. Избор на изпълнител - лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ и възлагане извършването на енергийно обследване за целите на настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ;
2. Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност");
3. Представяне на енергийния одит към Агенция за устойчиво енергийно развитие (АУЕР) за разглеждане на 10.08.2016 г.
4. Получаване на 17.09.2016 г. от АУЕР на искане за отразяване на корекции по първоначално представеното енергийно обследване;
5. Представяне на енергийния одит с отразени исканите от АУЕР корекции на 30.09.2016 г.;
6. Получаване на Становище за съответствие на енергийния одит №BG16RFOP-998/14.10.2016 г. (съгласно Приложение В) с вписано одобрение на енергийния одит.
Видно от изложените стъпки за реализация, настоящата проектна дейност, в съответствие с изискванията на процедурата, е извършена след датата на обявяване на настоящата процедура и преди подаване на проектното предложение, като при описание на дейността, съгласно указанията на Управляващия Орган на ОП "Иновации и конкурентоспособност", в месец за стартиране на дейността е посочена стойност "1", а в продължителност на дейността в месеци е посочена реалната продължителност на дейността. |
8 200.00
|
5 740.00
|