Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение „Нови възможности за икономическа активност в "ПМУ" АД” на кандидат "ПМУ" АД има за цел да се създадат устойчиви работни места за безработни и неактивни лица. За нуждите на проектното предложение ще бъдат назначени 20 лица, представители на следните целеви групи: безработни младежи до 29 г. вкл. и продължително безработни и неактивни лица. Тази цел ще бъде постигната посредством комбинация от подходящи обучения, осъществени от кандидата с негови средства включително на работното място, както и закупуване на оборудване необходимо за новоназначените служители и разкритите работни места. Проектът поставя акцент върху интеграцията на едни от най-уязвимите групи на пазара на труда. 
В него са предвидени да се реализират поетапно следните дейности:
1.	Дейности за организация и управление на проекта. 
2.	Подбор и наемане на 20 лица от целевата група за включване в дейностите по проекта. 
3.	Закупуване на оборудване свързано със създадените нови работни места.
4.	Дейности по информиране и публичност.
Създаването на благоприятна среда за повишаване на квалификацията включително на работното място, ще мотивира подбраните лица за изваждането им от неактивната позиция на пазара на труда. Проектното предложение създава предпоставки и условия за икономическо и устойчиво развитие на организацията на основата на повишаване качеството на труда на заетите и стимулиране личностната им реализация.
Продължителността на проектното предложение е 14 месеца. Бюджетът на исканата финансова помощ е в размер на 305 341.60 лв. Кандидатът носи цялата отговорност за правилното изпълнение на дейностите, а така също и за правомерното разходване на разходите предвидени в бюджета и съобразени с националното и европейско законодателство.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за организация и управление на проекта.: Целта на дейността е създаване на успешен екип за организация и управление с доказани професионалисти в тази област за осигуряване на условия за успешно реализиране на проектното предложение и неговото финансово и документално управление и отчитане. Гарантирането на ефективна организация и координация на дейностите по проекта ще спомогне за реализацията на проектните дейности в заложените от бенефициента срокове. Екипът за организация и управление на проекта, накратко ЕОУП, ще включва три позиции – Ръководител, Координатор и Счетоводител. На членовете на ЕОУП ще бъдат вменени следните задължения: Ръководител: • Управлява цялостното изпълнение на дейностите; • Ръководи и координира работата на екипа; • Отговаря за постигането на целите и спазването на изискванията на Договарящия орган; • Контролира спазването на графика и качеството на изпълнение на дейностите, съобразно бюджета; • Подпомага ЕОУП при организиране на мероприятия, представящи проекта и реализираните резултати от него; • Ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети; • Отговорен е за своевременната и коректна отчетност към Договарящия орган; • Отговаря за осъществяването на вътрешния мониторинг и контрол на проекта. Координатор: • Координира прякото изпълнение на проектните дейности под ръководството на Ръководителя; • Осигурява цялостна административна подкрепа на Ръководителя на ЕОУП – организиране на информационни събития, обучения, екипни срещи, работа по отчитането на проектните дейности и др.; • Координира работата на екипа при подготовката и провеждането на процедури за доставка и услуги; • Следи за спазването на графика на изпълнение на дейностите; • Подпомага Ръководителя и Счетоводителя при изготвянето на финансовите и техническите отчети за Договарящия орган; • Координира изцяло дейностите за популяризиране на проекта – мерките за публичност и визуализация; • Участва в екипни срещи. Счетоводител: • Отговаря за цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта, под прякото ръководство на Ръководителя на ЕОУП; • Води финансовата и счетоводна документация и изготвя финансовите отчети; • Следи за целесъобразността на разходите по проекта и точното им отчитане пред Управляващия орган, съобразно националното законодателство и специфичните изисквания на ОП РЧР; • Следи съхранението на финансовите документи по проекта; • Носи отговорност за счетоводните операции по проекта. Екипът на проекта отговаря и следи за постигане на заложените индикатори, спазване на договорените срокове, законосъобразното разходване на средствата и осъществява мониторинг на всички дейности в хода на изпълнение на проекта. Екипът участва в администрирането и провеждането на процедури за избор на изпълнители по ПМС №118/20.05.2014 г., необходими за изпълнение на дейностите по проекта. ЕОУП поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, съобразно изискванията на Управляващия орган, и е отговорен за отчитането му в различните етапи от изпълнението. 30 500.00 0.00
Подбор и наемане на лица от целевата група за включване в дейностите по проекта.: Целта на дейността е предоставяне на възможност на безработни и неактивни лица да започнат трудова кариера за срок от 12 месеца, през която да могат да съчетават работа и учене едновременно. Голяма част от представителите на целевата група безработни и неактивни лица са продължително време извън пазара на труда. Те са загубили желанието си за търсене на работа и съответно мотивацията си за възстановяване на трудовите си навици. От друга страна те са загубили и способността си за продължаващо учене и преквалификация, което допълнително ги изолира от пазара на труда. Кандидатът има дългогодишен опит в подбора на персонал. За нуждите на проектното предложение ще бъдат назначени 20 лица, представители на следните целеви групи - безработни младежи до 29 г. вкл. и продължително безработни и неактивни лица на длъжност заварчик Код по НКПД 72121001, длъжност електромонтьор Код по НКПД 74122009 и на длъжност монтажник, метални конструкции Код по НКПД 72142007. Длъжността е съгласно средно списъчния състав на кандидата и не водят до редукция на персонала, съкращаване на вече наети служители, за сметка на ново наети. Това са реално разкрити работни места за нуждите на предприятието, на които ще бъдат назначени съответните кадри. Кандидатът избира представителите на целевата група след допитване до Бюрото по труда, за регистрирани представители на целевата група, отговаряща на следните характеристики: безработни младежи до 29 г. вкл. и продължително безработни и неактивни лица. Други способи, които намират тясно приложение в подбора на персонал са публикуването на обяви, чиято цел е набирането на лица, които са неактивни на пазара на труда и не са регистрирани в съответните Бюра по труда. Отделът за развитие на човешките ресурси има достатъчен капацитет за подбор на необходимия персонал, съгласно обявените работни места от работодателя. Задължение на работодателя е да осигури на своите служители обслужване от трудова медицина. В тази връзка ще бъде сключен договор със служба по трудова медицина, който ще включва: идентифициране и преценка за рисковете, които могат да увредят здравето на работещите; разработване на мерки за отстраняване и намаляване на риска за здравето и безопасността при работа; наблюдаване факторите на работната среда – осветеност, микроклимат, шум; съвети за планирането и организацията на труда, в областта на здравето, безопасността и хигиената на труда, както и по отношение на индивидуалните и колективните предпазни средства; наблюдение на здравето на работниците във връзка с извършваната от тях работа (предварителни и периодични медицински прегледи, наблюдение на рисковите групи); проверка на здравните досиета на работещите и дали работодателят е направил първоначалните и периодични инструктажи. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на 14 месеца, от които 2 месеца ще се извършва подбора на представителите на целевата група, а за 12 месеца ще се осигури заетост. 179 313.60 0.00
Закупуване на оборудване свързано със създадените нови работни места.: "ПМУ" АД изпълнява всички видове машинно-монтажни, електромонтажни и КИП-работи на новостроящи се обекти и инсталации, както и ремонт, реконструкция, разширение и модернизация на съществуващи инсталации в сферата на химическата, циментовата, дървообработващата и хранително-вкусовата промишленост, машиностроенето, металургията, енергетиката и др. Стратегията за развитие на предприятието предвижда технологично и техническо обновление на предприятието със следните цели: - увеличаване на производствения капацитет на предприятието впредвид на съществуващия му пазарен потенциал в съчетание с подобряването на качеството на продукцията, което е предпоставка за подобряване на търговската политика на предприятието и постигане на значително по гъвкава и оптимизирана ценова политика. - подобряване на ресурсната ефективност на производството в резултат на намаляване на технологичните отпадъци на основни суровини и материали, както и брака на полуфабрикати и готова продукция. „ПМУ” АД . Спецификата на дейността на организацията и конкретните работни места, на които ще бъдат наети представителите на целевата група, обуславя нуждата от закупуване на инструменти и оборудване, необходими за пълноценното извършване на възложените задачи от новонаетите, в това число: заваръчна маса - 3 бр., локална аспирация - 5 бр., заваръчен апарат – 8 бр., клеща хидравлична кербовъчна – 2 бр., машина за рязане на кабели до 240 мм2 – 1 бр., акумулаторен ъглошлайф - 5 бр.. Изброеното оборудване е съобразено с факта, че лицата назначени по проекта ще използват споделено работно място. По този начин ще бъдат осигурени нормални работни условия за целевата група. Заложеното оборудване напълно съответства на изискванията на Кандидата и ще обезпечи работата на работниците. То е планирано да отговаря на най-съвременните стандарти за енергийна ефективност, енергономичност, опазване на околната среда и изискванията за безопасен труд. 92 500.00 0.00
Дейности по информиране и публичност: Целта на дейността е да информира местната общност по отношение на целите, дейностите и постигнатите резултати по проекта. Дейността е съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Реализирането и ще допринесе за популяризиране на проекта и приноса на Европейския съюз и Европейския социален фонд за неговото осъществяване. Ще се осъществяват периодични дейности, които да информират обществеността за хода на изпълнение на проекта и постигнатите резултати в местни медии. Материалите разработени, издадени и разпространени по време на изпълнение на проекта (информационни табели, брошури, стикери за закупеното оборудване и публикации), ще бъдат визуализирани според всички изисквания – с лого на ЕС, ЕСФ и ОП РЧР, приоритетната ос, името на проекта, стойността на БФП и т.н. Чрез реализирането на тази дейност ще се популяризира високият социален ефект от постигнатите по проекта резултати и ще създаде предпоставка за устойчиво развитие. 3 028.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.