Ремонт на помещения, необходими за предоставянето, управлението и координирането на патронажните грижи.: За нуждите по предоставянето, управлението и координирането на патронажните грижи ще бъде извършено СМР на две помещения с големина 16,5 кв.м. всяко едно от тях находящи се на 4-тия етаж в сграда "поликлиника", които са общинска собственост и ще бъдат предоставени за нуждите на проектното предложение. |
8 438.34
|
8 381.42
|
Оборудване и обзавеждане на две помещения необходими за предоставянето, управлението и координирането на патронажните грижи и доставка на автомобил.: Целта на проекта е да се осигури пълноценно предоставяне на планираните социални услуги. Предвижда се дейността да бъде изпълнена на два етапа:
1-ви етап - За нуждите на екипа по предоставянето, управлението и координирането на патронажните грижи ще бъдат използвани помещения, находящи се на 4-тия етаж в сграда „поликлиника“. Към настоящия момент помещенията не се използват и след извършването на СМР заложени в дейност 1 се предвижда закупуването и доставката на обзавеждане и оборудване. Предвидено е и закупуване на оборудване за нуждите на специалистите „Здравни грижи“.
2-ри етап - Закупуване и доставка на автомобил за екипа осъществяващ патронажната грижа. Община Костинброд включва 13 населени места без града, който е административен център. В предвидения индикативен брой бъдещи потребители на услугата според таблица "Разпределение на потребителите по общини" за община Костинброд са заложени 52 броя потребители. След съпоставка с информация от друг изпълняван проект в социалната сфера от община Костинброд по-голямата част от потребителите над 65 годишна възраст и лица с увреждания са с местожителство извън административния център - гр. Костинброд. Тъй като една от целите на проекта е да обхване всички населени места, това налага закупуването на автомобил за нуждите на екипа осъществяващ патронажната грижа.
|
41 561.66
|
40 487.73
|
Сформиране на персонал за предоставяне, организиране и координиране на патронажната грижа.: Целите на тази дейност са :
- да се сформира екипът, който ще изпълнява, организира и координира патронажната грижа, и ще гарантира качествена грижа в домашна среда на потребителите и разширяване обхвата на услугите, предоставяни от община Костинброд;
- да се направи подбор на кандидат-потребителите, и да се изготви индивидуална оценка за идентифициране на нуждите от здравно-социални услуги.
Реализацията на тази дейност ще се осъществи на два етапа:
Етап 1 - Сформиране на екип за предоставяне, организиране и координиране на патронажната грижа - На този етап ще се направи подбор и ще бъдат сключени трудови договори с лицата за длъжностите: координатор, социален работник, шофьор, медицинска сестра, рехабилитатор и домашен помощник за организация, координиране и предоставянето на здравно-социалните услуги. Предвижда се да се подберат мотивирани лица, с подходяща професионална квалификация, за изпълнение на почасови услуги в домашна среда и за организация и координиране на услугата. Подборът и наемането на персонала ще е съобразен с принципа на равнопоставеност и в съответствие с изискванията на трудовото и антидискриминационното законодателство. Подборът на персонала, структурирането на длъжностите в него, координацията и управлението му ще са дейности с ключово значение за предоставянето и качеството на всяка социална услуга. Договорите ще бъдат трудови с ясно разписани права и задължения на двете страни. Като част от договора ще бъде подписана длъжностна характеристика, която описва задълженията и отговорностите на предоставящите услугите.
Етап 2 - Подготовка на дейността за предоставяне на патронажна грижа - на този етап ще се направи подбор за потребители на услугата, която включва следните стъпки:
- Приемане на заявления от кандидатите за услугата;
- Оценка на потребностите на потенциалните потребители;
- Сключване на договори с избраните лица.
Процесът на кандидатстване, оценка и класиране ще се реализира съгласно разработена програма /методика/ за предоставяне на патронажната грижа. Началото и срока за приемане на заявленията ще бъдат своевременно оповестени на гражданите на общината преди всеки от етапите, както и ще бъдат включени в информационните материали по проекта. Екипът на общинско ниво ще осигури необходимите условия и обособено помещение в общината за приемане на документите, оборудвано с необходимата техника за дейността и достатъчно количество бланки за кандидатите.
|
84 394.07
|
82 826.83
|
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора на територията на община Костинброд.: Целта на тази дейност е да се осигури индивидуализирана подкрепа за хора с увреждания и възрастни хора чрез предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда от специализиран екип от здравни специалисти и специалисти по социални дейности, както и разширяване обхвата на услугите, предоставяни от община Костинброд. В проекта е предвидено услугите да обхванат минимум 52 лица, които са над 65 годишна възраст, хронично болни и хора с трайни увреждания и техните близки на територията на общината - в административния център Костинброд и прилежащите му населени места с цел осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги . Предоставянето на здравно-социалните услуги ще се извършват от назначени по проекта лица: медицинска сестра, рехабилитатор, домашен помощник и социален работник. Тази дейност включва и подаване на заявления, оценка и класиране на кандидат потребителите на услугите в домашна среда, които живеят на територията на община Костинброд - гр. Костинброд и прилежащите села. Назначените по проекта медицинска сестра, рехабилитатор и социален работник ще участват в мултидисциплинарния екип за оценка и класиране на кандидат потребителите. Услугите ще се предоставят почасово съгласно разработена програма /методика/ за предоставяне на патронажната грижа. Цялостната дейност на екипът по проекта ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. Оценката на потребностите ще отчита индивидуалната специфика на кандидат-потребителите по отношение на вида и степента на увреждане, дейностите за подкрепа и тяхната интензивност. |
11 537.93
|
6 678.93
|
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране.: Целта на тази дейност е да се осигури професионална подкрепа на персонала, който ще предоставя услуги в домашна среда, изразен в предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране. При идентифицирана нужда психологът ще предоставя психологическа подкрепа, психологически консултации на потребителите на услугата.
Предвид целевите групи по проекта и предоставянето на интегрираните услуги, предвиждаме предоставяне на психологическа подкрепа и консултации за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. Психологическа подкрепа ще се предоставя и на персонала, предоставящ здравно-социалните услуги при необходимост. Предоставянето на психологическа подкрепа на персонала и потребителите е начин да се преодолее мисленето и нагласата социалните услуги да се разглеждат в изключително тесен смисъл. Това ще стане чрез прилагане на индивидуален подход и принцип на солидарността при предоставяне на психологическата подкрепа, която трябва да бъде персонализирана, да отговаря на конкретни потребности, да гарантира основни човешки права и да закриля най-уязвимите групи.
|
3 000.00
|
2 170.15
|
Обучения и супервизия на персонала.: Целите на тази дейност са:
- Провеждане на обучения на лицата наети за предоставяне на услугите. Обучението ще се проведе по изготвена програма и цели придобиване на професионални умения от лицата наети по проекта при изпълнение на ежедневните им задължения с оглед задоволяване потребностите и осигуряване на здравословна и безопасна среда на потребителите.
-Професионална подкрепа на наетия персонал по проекта, която да доведе до подобряване работата по отношение на качеството на предоставяните услуги, на професионалното развитие на персонала, емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегаряне, както и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипа чрез предоставяне на супервизия. Супервизията ще е неразделна част от работата на персонала назначен по проекта. Тя ще бъдат един от важните фактори за професионално усъвършенстване на социалните услуги и тяхното развитие като дейност, осъществявана в интерес на подобряване благосъстоянието на хора от уязвими групи. Дейностите на лицата, които предлагат социални услуги са в групата на помагащите професии, с висок риск от емоционално прегаряне.
|
5 900.00
|
4 960.00
|