Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Осигуряване на нови работни места за безработни лица във "Ванико" ООД", има за цел: "Да се осигури устойчива заетост, професионалната квалификация и реализация на безработните/неактивни младежи до 29 години в "Ванико" ООД". Общата цел на настоящото проектно предложение ще бъде постигната, чрез следните специфични цели: 
1.Да се осигурят нови, оборудвани и ефективни работни места на безработни/неактивни младежи до 29 години във "Ванико" ООД.
2.Да се осигури професионална квалификация и реализация на ново заетите лица във фирма "Ванико" ООД.
Осъществяването на общата и специфични цели на проектното предложение ще бъдат постигнати, чрез реализирането на следните дейности:
Дейност 1:Организация и управление на дейностите по проекта;
Дейност 2:Осигуряване на публичност и визуализация на дейностите на проекта;
Дейност 3: Осигуряване на оборудване за ново разкритите работни места;
Дейност 4: Селекция и подбор на 12 безработни и/или неактивни младежи да 29 години;
Дейност 5:Осигуряване на заетост на подбраните 12 безработни и/или неактивни младежи да 29 години във "Ванико" ООД
Дейност 6:Провеждане на обучение на новонаетите лица за повишаване на професионалната им квалификация по специалност "Машини и системи с ЦПУ".
Чрез тези дейности ще се постигнат следните измерими резултати:
-На 12 безработни и/или неактивни младежи ще им бъдат осигурени работни места в сферата на проектирането и производството на резервни части, машини и инструменти за минимум 12 месеца с възможност поне 50% (шестима) от тях да бъдат задържани на работа за още 12 месеца.  
-Ще бъде закупено оборудване за новите работни места на новонаетите служители.
-Всички 12 новонаети служители ще могат да повишат професионалната си квалификация по специалност "Машини и системи с ЦПУ".
Определената целева група по проекта e безработни/неактивни младежи до 29 години, търсещи самостоятелно и/или, чрез Бюрото по труда работа. Дейностите в настоящия проект ще бъдат реализирани в гр. Благоевград.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на дейностите по проекта: Настоящата дейност е основна за цялостното изпълнение на настоящото проектно предложение, която има за цел безпроблемното изпълнение, организиране, координиране на всички останалите проектни дейности, за да могат да бъдат постигнати поставените цели и индикатори по проекта. За изпълнението на дейността ще бъде ангажиран четиричленен екип, които ще бъде съставен от Ръководител на проекта, Координатор на проект, Координатор, спомагащ организацията и провеждането на дейността по обучението на проекта и Счетоводител на проекта. Те са подбрани на база професионален опит, опит в изпълнението на европейски проекти, квалификация и компетенции в зависимост от заеманата длъжност по проекта. Ръководителят на проекта ще бъде един от управителите на фирмата, които има достатъчно опит в дейности подобни на включените в настоящото проектно предложение и управлението на проекти финансирани от ЕС, поради което той ще отговаря за цялостната организация, контрол и изпълнение на всички дейности, както и за комуникацията и координацията с УО и всички заинтересовани страни. Също така ще следи за взаимодействието с целевата група и постигането на заложените индикатори. С него ще се подпише граждански договор за целия период на проекта от 15 м. като ангажираността му ще бъде 450 часа (средно по 30 часа на месец). Координаторът на проекта има опит в административната дейност в координацията и управлението на проекти. Той ще бъде отговорен за администрирането, документирането и отчитането на дейностите по проекта, ще подпомага работата на ръководителя по проекта за ефективно управление на всички дейности. Неговата обща заетост по проекта ще бъде по 2 часа дневно в работните дни. За Координатор обучителни дейности ще бъде избран специалист от фирмата, който има опит в провеждането на обучения и е запознат със спецификата на работа във фирмата, за да организира, координира и стриктно контролира обучителната дейност по проекта. Заетостта на този допълнителен член от екипа ще бъде за периода на провежданото обучение - за 8 месеца, на допълнителен трудов договор по 1 час дневно. Счетоводителят на проекта ще бъде главния счетоводител на фирмата, който притежава достатъчно професионален опит и квалификация в организацията и изпълнението на счетоводните дейности, познания в нормативните изисквания при вадене на финансово досие при реализиране на европейски проекти. Тъй като има опит от участието си като счетоводител при реализирането на други европейски проекти на фирмата, той ще бъде ангажиран за счетоводител по проекта с допълнително споразумение към трудовия си договор със заетост 450 часа (средно по 30 часа на месец) за целия период от 15 месеца. Целта на дейността е ефективното изпълнение и контрол на заложените дейности по проекта. Екипа на проекта ще организира, контролира и ще спомага за изпълнението на всяка една от останалите дейности заложени в план - графика на проектното предложение, за да може да се постигнат устойчиви резултати от реализацията на настоящото проектно предложение. Основните етапи, на които ще се реализира ежемесечната дейност на екипа по управление на проекта ще бъдат следните: - изготвяне на месечни планове за изпълнение на дейностите с конкретни срокове, параметри и отговорници. - организация на изпълнението на всяка дейност; - контрол и оценка по изпълнението на всяка дейност; - плащания и счетоводна отчетност на всяка изпълнена дейност; - изготвяне на месечни отчети за изпълнение на изготвените планове; Отделно от ежемесечния контрол и отчетност, ще се изготвят и междинни и финален технически и финансови отчети към УО за финансово обезпечаване на гладкото протичане на всички дейности. Като цяло тази дейност ще се изпълнява на база изискванията в ръководството за бенефициенти по схемата и приложените документи към него. За безпроблемното реализиране на тази съществена дейност и на целия проект ще се търси взаимодействието и препоръки от УО на база мониторинг и текуща оценка на изпълнението. 13 419.40 19 570.41
Осигуряване на публичност и визуализация на дейностите на проекта: Дейността цели да се постигне популяризиране и визуализиране на програмата за безвъзмездна финансова помощ, която е финансирана от ЕСФ и от ОП "Развитие на човешките ресурси" от една страна и от друга информирането на целевите групи и всички заинтересовани страни, както и широката общественост от друга страна за целите на проекта и програмата. Тя ще бъде реализирана на територията на гр. Благоевград и региона и ще има две насоки за информиране, съгласно изискванията към бенефициента за информираност и публичност. Едната насока е постигане на информираност, визуализация и популяризиране на програмата за безвъзмездна финансова помощ, а другата насока постигане на информираност, чрез това популяризиране да се стимулират представителите на целевата група безработни/неактивни младежи до 29 години, всички заинтересовани страни да вземат участие в настоящия проект. Така обществеността ще се запознае с целите и дейностите по проекта, но и на самата програма, което ще доведе до мотивиране на повече неактивни безработни лица да кандидатстват за осигуряване на заетост, както по настоящия проект, така и в сходни на него. За осигуряване на публичността и визуализацията по проекта и за постигане на по - високи резултати в настоящата дейност ще премине през няколко етапа на изпълнение: 1. Първоначално представяне и популяризиране на проекта и безвъзмездната помощ пред обществеността, заинтересовани страни и целевата група посредством, разпространение на рекламно - информационни материали, публикации в интернет информационни страници, съобщения в социалната мрежа, на електронната страница на фирмата и др. 2. Текущо представяне и информиране за реализацията на проекта, чрез поставяне на информационна табела, стикери на работните места и ново закупено техническо оборудване; Чрез публикуване на текуща информация за развитието на проекта на интернет страницата на фирмата и в социалните мрежи. 3. Финално представяне на резултатите от проекта, чрез заключителни публикации в интернет медия, интернет страницата на фирмата, описващи постигнатите резултати по проекта. Цялостното изпълнение на дейността ще бъде реализирано от избран външен изпълнител, с необходимия капацитет и опит в реализирането на подобни дейности. Активно участие ще вземат екипа по управление и ръководството на фирма "Ванико" ООД, които ще съдействат за популяризирането, както на проекта, така и на програмата сред своите партньори, клиенти, широката общественост и всички заинтересовани страни за качественото и ефективно изпълнение на дейността и постигането на по-голям резултат. 1 000.00 995.00
Осигуряване на оборудване за ново разкритите работни места: Целта на дейността е да се обезпечат новосъздадените работни места с модерно оборудване, за да се създадат необходимите условия за адаптиране към работния процес и ефективност на трудовите задължения на ново наетите младежи. За реализирането на настоящата дейност ще се използва производственото помещение на фирмата, което към настоящия момент е разширено и е с увеличен производствен капацитет, поради нарастване на броя на клиентите и увеличаване на обема на продукцията за износ. Във тази връзка фирмата определя необходимостта от допълнителен човешки ресурс, съобразен с нуждите на пазара на труда, а именно: да осигури устойчива заетост, добри условия на труд, като се предостави допълнително и модерно оборудване за безработните младежи, за да се направи производствената сфера на работа по привлекателна за тях. Настоящото оборудване, с което разполага фирмата е достатъчно за работа от настоящия персонал, но при увеличаване с 12 ново наети Машинни оператори на МРМ ще бъде необходимо допълнително такова. За създадените нови работни места за длъжността Машинен оператор МРМ е планиран да бъде закупен допълнителен Уред за извън машинна настройка на режещите инструменти на металорежещите машини с ЦПУ. Всички ново наети служители ще работят с този уред за извън машинна настройка, с който ще се извърша автоматично настройката на металорежещите машините с ЦПУ, които фирмата ще им предостави за работа. За изработка на различни части, детайли, елементи както за масово производство, така и за индивидуални поръчки на клиенти. Този уред извършва прецизно измерване на всички части на даден детайл/елемент, след което всички измерени данни автоматично се прехвърлят и настройва съответната металорежеща машина, която ще изработи елемента/частта. В тази сфера на работа човешката грешка не е изключена, тъй като натоварването и умората е голяма. По този начин ще може да се следи и предотврати допускане главно на човешка грешка при измерване, изчисляване и съответно, грешно настройване на машините, което ще доведе до загуба на ресурс, време и нерви. Предимствата и резултатите, които ще има от използването на този уред върху работния процес, без това да оказва влияние върху качеството на произведеното изделие или продукт ще бъдат следните: увеличаване на прецизността и ефективността, намаляване на загубата на материален ресурс (изхвърлянето на брак); спестяване време на работника. Този уред е необходим на работниците, тъй като фирмата предлага услуги по изработване на продукти, части и детайли по индивидуални модели, изисквания за размери, материали и спецификации по поръчки на клиенти. Производствената дейност във фирмата е модерна и иновативна в тази област и за това е необходимо висок клас производствено оборудване за новите работни места. Прецизността за постигане на високо качеството е много важно. Оборудването, което е необходимо за останалата част от производствения процес, в които ще участват ново наетите служители на този етап е налично, но при необходимост от допълнително, фирмата със собствени средства ще осигури нужното, за да може прецизно, ефективно, качествено и в срок да се изпълняват поетите ангажименти на фирмата към своите клиенти. Дейността по доставката ще се реализира посредством следните основни етапи: - подготовка за избор на изпълнител на доставката; - провеждане на избор на изпълнител, съобразно критериите и размера на допустимостта на разходите за съответната доставка на ДМА; - сключване на договор с избрания изпълнител; - извършване на доставка на уреда на новите работни места в производствения цех; - тестване на уреда на място за потвърждаване на техническата му изправност; - провеждане на инструктаж за работа и за безопасна експлоатация с измервателния уред на новите служители, които ще работят с него; - приемане на оборудването с приемно - предавателен протокол. 42 000.00 39 920.00
Селекция и подбор на 12 безработни и/или неактивни младежи да 29 години;: Дейността цели качествен набор и селекция за подбор на безработните и/или неактивни младежи до 29 години, регистрирани в Бюрото по труда и/или свободно търсещи работа в гр. Благоевград, където ще се разкрият новите работни места. Тази дейност ще предостави възможност на търсещите безработни и/или неактивни младежи до 29 години да намерят работа и заетост в производствена сфера. Това е сектор, който е малко привлекателен за търсещите работа безработни лица и особено за младежите. В тази връзка фирма "Ванико" ООД ще даде шанс на максимален брой желаещи да кандидатстват и от други населени места от региона и да се включат в проекта. Ще бъдат подбрани 12 на брой безработни и/или неактивни младежи, за длъжността: "Машинен оператор, металорежещи машини" (с код по НКПД 7223 - 2020 от 2011г.). Новите работни места са съобразени с нуждата и фирмената стратегия на "Ванико" ООД от една страна, както и с нуждите на целевата група от друга. Стремежът на фирмата да разшири дейността си, производствения капацитет, износа и увеличи клиентската мрежа, определя необходимостта от увеличаване на броя на настоящия персонал. Друга причина за наемането на нови служители е фирмата да осигури заетост на безработни лица (от рискова група), като проява на социална отговорност на фирмата и стремежа към спомагане за намаляване на безработицата сред рискови групи в региона на Благоевград. Безвъзмездната помощ ще спомогне на "Ванико" ООД да поеме риска и да инвестира време и ресурс в наемането на неопитни, неквалифицирани, не доказали се професионално лица, да ги обучи и да им помогне да се реализират професионално в дългосрочен план. По време на подбора всеки един заявил желание да участва в настоящия проект ще бъде информиран за дейността на фирмата, както за характера и спецификата на работата, която се очаква да извършват по време на заетостта, за да може всеки един от кандидатите да направи информиран избор, да вземе участие в проекта и успешно да се реализира на заетата от него длъжност във фирмата. Комисията, състояща от представители на фирмата и екипа по управление ще определи критериите на база, на които ще се извършат подбора на кандидатите. Те ще бъдат предоставени на представителите на бюрото по труда, обявени в сайтовете за предлагане на свободни работни места и на всички места от където ще се търсят безработните лица, за да може екипа да направи първоначалния подбор на кандидатите, преди да бъдат поканени на интервю с представителите на фирмата и член от екипа по управление на проекта. В критериите няма да се изисква наличие на специално образование или трудов опит, водещи ще бъдат интереса и мотивацията за работа в тази сфера и включването им в дейностите по проекта. След извършения първоначален подбор с избраните кандидати ще се проведе интервю във фирмата, за да бъдат избрани лицата, които ще бъдат включени в проекта и заетостта. Целевата група към която е насочена тази дейност са безработни и/или неактивни младежи до 29 г. вкл., като с приоритет ще бъдат избирани продължително безработни и/или неактивните от тях. Етапите през, които ще премине изпълнението на дейността са: - Разпространение на информация за свободните работни места; - Сформиране на комисия за избор и определяне на критерии за провеждане на подбора; - Преглед на постъпили кандидатури и оценка по формални критерии; - Провеждане на интервю с безработните кандидати, отговарящи на формалните критерии на целевата група; - Избор на одобрените кандидати и покана за сключване на трудови договори; - Изготвяне на списък с резервни кандидати, ако някой напусне заетостта; След извършената селекция и избор на 12-те кандидати ще им се осигури заетост за срок от 12 месеца с възможност след изтичането на този период да бъде удължена заетостта им с още 12 месеца. 0.00 0.00
Осигуряване на заетост на подбраните 12 безработни и/или неактивни младежи да 29 години във "Ванико" ООД: Целта на дейността е да се осигури заетост на 12 безработни и/или неактивни младежи до 29 години за срок от 12 месеца на длъжността "Машинен оператор, металорежещи машини". С подбраните кандидати ще бъдат сключени срочни трудови договори с опция за удължаването им. Ще бъдат осигурени и оборудвани работни места. Планира се минимум на 6 от ново наетите да се предложат нови договори след приключването на проекта със срок поне за още 12 месеца. Заплатите, които ще бъдат заложени в договорите ще бъдат формирани на база МОД за съответната професия, с опция да бъдат увеличени в процеса на заетост и съобразно резултатите от трудовата дейност на ново наетите. Така ще се гарантира заетостта и професионалната реализация на подбраните безработни/ неактивни младежи в тази производствена сфера, в която се развива фирмата за период от минимум 12 месеца. На всички ново наети служители ще им се гарантира устойчива заетост, поради планираното разширение на производството на "Ванико" ООД. Работните места ще бъдат разположени в производствения цех на фирмата. На ново наетите ще бъде предоставен шанс да повишат професионалната си квалификация, чрез преминаване на курс за обучение по 3-та квалификационна степен по специалност "Машини и системи с ЦПУ", ще бъде предоставено за ползване и стопанисване новозакупеното по проекта оборудване, при необходимост допълнително такова, с което да изпълняват трудовите си задължения. Преди да постъпят на работа на всеки един от ново наетите служители ще им се даде длъжностна характеристика за длъжността - Машинни оператори, МРМ, с която ще бъдат регламентирани задълженията на новоназначените служители за периода на заетост. Те ще трябва да изпълняват следните дейности: - Управление, контрол и работа на специални и универсални металорежещи машини , изработване на различни по сложност изделия; - Настройва видовете универсални и специални металообработващи машини за обработка на метал / хоризонтални, вертикални и др, проверява точността им и работи с тях; - Определя технологичната последователност на операциите, преходите и проходите при работа с тези машини и др. За осигуряване на нормалното протичане на работния процес, ще се осигурят всички необходими материали и консумативи и ще бъде проведен инструктаж за експлоатация на машините и инструктаж за здравословен и безопасен труд. Лицата, които ще бъдат включени в заетостта по проекта ще имат възможността да прилагат своите знания в работния процес и да се учат допълнително чрез опит. Екипът на фирма "Ванико" ООД ще инвестира собствено време и усилия, за да получат назначените необходимите знания и умения за ефективна и качествена работа. В работата те ще бъдат въвеждани и подпомагани от по-опитните служители. Съществена роля за бързата адаптация на ново наетите ще има екипа по управление на проекта, които ще следи и подпомага организационно изпълнението на трудовите задължения. Основните етапи, през които ще премине реализирането на дейността са: - Сключване на трудови договори и назначаване на работа на ново наетите в производството на "Ванико" ООД в град Благоевград; - Въвеждане и запознаване с работата на ново наетите лица за длъжността от управителите на фирмата и опитните служители; - Ежемесечна оценка на изпълнението на служителите; - Ежемесечно заплащане на трудовото възнаграждения; - Финална оценка на ефекта от създадените работни места и предлагане на нови договори на част (или всички) от ново наетите лица. По време на дейността ще се гарантира редовно заплащане и изплащане на данъци и осигуровки на ново наетите лица. Отговорност за това ще носи лично счетоводителя на фирмата и на проекта. Лицата, които ще бъдат включени в заетостта по проекта ще имат възможност да прилагат своите знания в работния процес. Екипът на кандидата ще инвестира и собствено време и усилия да получат ново наетите необходимите знания и умения за ефективна, качествена работа и професионална реализация на всеки един от постъпилите във фирмата служител. 79 930.08 72 611.29
Провеждане на обучение на новонаетите лица за повишаване на професионалната им квалификация по специалност "Машини и системи с ЦПУ".: Целта на дейността е ново наетите 12 служители на длъжността "Машинен оператор, МРМ да повишат професионалната си квалификация. Тази дейност е свързана с включването им в обучение по професионално направление "Машиностроене, металообработване и металургия " с код 521, професия "Машинен техник" код 521010, специалност "Машини и системи с ЦПУ" код 5210105 за придобиване на трета квалификационна степен за част от професия. Обучението ще се провежда от външен изпълнител/обучителна организация, съобразно държавните общо образователни изисквания, по утвърдени от НАПОО учебен план и програма. Тази дейност е от съществено значение за проекта, тъй като стремежа е да се даде шанс за заетост на безработни и/или неактивни лица без достатъчна професионална квалификация и опит. Лицата, които ще бъдат подбрани за назначаване за тази длъжност ще бъдат без професионална квалификация в тази сфера и се предполага, че ще бъдат и без опит, поради което след назначаването им на работа, те ще преминат курс на обучение за повишаване на квалификацията им. По този начин те ще формират необходимите професионални умения и компетенции, които ще приложат в работата си и така ще запазят за дълго време заетост като Машинни оператори, МРМ. Избрано е обучение по част от професия по трета квалификационна степен, тъй като фирмата ще извърши допълнително специализирано обучение на работното място в рамките на трудовия процес, което е различно от ДОИ и професионалното обучение е необходимо само да даде базата за това последващо допълнително обучение. При определянето и избора на обучителна организация ще се заложат изисквания за преобладаващо практическо обучение, което да се извърши в съответствие с чл. 29 и чл. 30 от закона за професионалното образование и обучение, но и в унисон със спецификата на работните места и условията на труд в производството на фирмата. В обучителната програма трябва да бъдат включени минимално съдържание от следните основни теми от Общо задължителна професионална подготовка; Отраслова задължителна професионална подготовка; Специфична за професията и специалността задължителна професионална подготовка, чрез които да се формират знания и умения в областта на машинната обработка на метала - умения да извършват струговане и фрезоване на детайли със сложна конфигурация със стандартни режещи инструменти и със стругове с ЦПУ; умения за обработване на вътрешни и външни повърхнини под различен ъгъл; умения да определя оптималния режим на обработка в зависимост от режещия инструмент; умения за полагане на безопасен и здравословен труд. Изпълнението на настоящата дейност ще премине през два етапа. Първият е извършването на избор на изпълнител, който трябва да отговаря на критерии, определени от екипа по управление за ефективното изпълнение на дейността. Той трябва да бъде лицензирана организация по изискванията на НАПОО, която да може да организира и изпълнява този вид обучения и по настоящата специалност. Ще трябва да предостави подробна учебна програма и график с не по-малко от 600 учебни часа. Учебната програма трябва да е съобразена с изискванията на НАПОО и заложените по проекта критерии. В обучителната програма, трябва да бъдат заложени най-новите и актуални тенденции в металообработването. Вторият етап при реализирането на дейността е изпълнението на самото обучение. В този етап избраната обучителна организация, трябва да осигури условия за провеждане на обучение, като е възможно теоретичното обучение да се проведе и дистанционно на интернет платформа, на която включените в дейността заети лица да могат да се обучават дистанционно. Обучителят трябва да осигури всички необходими материали и консумативи за ползотворното и ефективно провеждане на настоящото обучение. Изпълнението на практическата част от обучението, трябва да бъде организирано по време на работа в производствения цех, където се намират работните места и в работна среда обучаваните лица да приложат придобитите теоретични знания на практика. 13 500.00 13 400.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.