Проектиране, СМР и авторски надзар за изграждане на нов Център за настаняване от семеен тип за деца с капацитет 12 места в Община Дупница.: Тази дейност се явява основна при изпълнение на проекта и включва проектиране, СМР и авторски надзор за изграждане на ЦНСТ за деца на територията на Община Дупница /инженеринг/. Новото строителство на ЦНСТ се налага, тъй като в рамките на общината няма материална база, която да може с по-малко средства от тези, необходими за ново строителство, да се ремонтира, преустрои и/или реконструира, по начин, че да е подходяща и да отговаря на функционалните изисквания за услугата. Теренът върху които ще бъде изграден центърът е общинска собственост и съгласно Решение на ОбС Дупница № 107/14.07.2017 г. ще бъде предоставен за целите на проекта. За обекта на интервенция ще бъде изготвен работен/технически проект, одобрен съгл. ЗУТ, Наредба № 4/21.05.2001 г. и действащата нормативна уредба, придружен от подробни КС по приложимите части и подробна КСС по видове СМР в пълно съответствие с КС на проектантите. Техническата документация ще отговаря на функционалните изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата за съответната социална услуга, като вече изграденото ЦНСТ ще бъде част от урбанизираната територия на място и в синхрон с градоустройствената политика на Община Дупница. Проектирането ще включва мерки за достъпа на хора с увреждания, в съответствие с изискванията на Наредба №4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. Местоположението на сградния фонд е съгласувано от МТСП с писмо за подкрепа за терена върху които ще бъде изграден ЦНСТ с изх. № 08-1689/17.07.2017 г. Предвиденият за изграждане ЦНСТ е в жилищен район на град Дупница, като в съседство няма промишлени зони и зони с прекалено интензивно движение и шумови натоварвания. Предвидената сграда е отделна и самостоятелно обособена в УПИ. За предвидения ЦНСТ има осигурена транспортна инфраструктура – обособена улична мрежа и тротоари за пешеходци, близост до спирка на обществен транспорт (по ОПРР 2014-2020 Община Дупница изпълнява проект “Интегриран градски транспорт на град Дупница”, част от чийто дейности е Изграждане на 13 автобусни спирки за новата автобусна линия № 5 , където попада и предвиденото ЦНСТ). За ЦНСТ е осигурена здравна инфраструктура - близост до място за оказване на доболнична медицинска помощ - Спешен център Дупница е на отстояние 900 метра от предвиденото ЦНСТ. За ЦНСТ е осигурена образователна инфраструктура - в близост се намират две училища,, както и три детски градини. За ЦНСТ е осигурен достъп до социални услуги: близост до социални услуги - консултативни услуги - в непосредствена близост се намира Семеен център, предоставящ социални и консултативни услуги, както и ЦНСТ за деца с увреждания. За него е осигурена базисна обществена инфраструктура: магазини, поща, читалище и др. На отстояние 1,2 км е ситуиран един от най-големите жилищни квартали в община Дупница - ж.к. Бистрица, където има магазини, поща, читалище и т.н.
Част от тази дейност е и авторски надзор на обекта, съгласно изискванията на чл.162 от ЗУТ. Предвиденият за обекта авторски надзор, ще бъде осъществен от проектантите и ще включва следните дейности:
-Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта;
-Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта;
-Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи;
-Присъствие при съставяне и подписване на протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 /31.07.2003г.;
-Извършване на допустими от закона промени в проекта-когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството;
-Участия в комисии и съставяне на протоколи.
|
292 000.00
|
353 736.01
|
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Дейността ще бъде изпълнена на няколко етапа като Община Дупница ще сключи договор с избран изпълнители за осъществяването на тази дейност. Изборът на изпълнител ще се осъществи след прилагането на Закона за обществени поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му.
Оборудването и обзавеждането ще осигуряват безопасна и сигурна среда за децата, като няма да има детайли с остри ръбове. Мебелировката ще осигурява домашен уют и комфорт и ще позволява личните вещи на децата да се съхраняват в гардероби, нощни шкафчета и етажерки, а общите в шкафове за книги, играчки и др. Разположението на мебелите в помещенията ще позволява лесното преминаване на деца със затруднена мобилност през всички помещения, ползвани от тях. Също така мебелите ще бъдат съобразени с функцията на помещенията и с възрастовата група на децата, които ще ги ползват няма да бъдат доставяни мебели, постелки, драперии и завеси, които позволяват събирането на прах и създават риск от алергии за потребителите на социалната услуга. За всички деца ще бъдат закупени легла с ортопедични матраци, като две от тях ще бъдат високи. Столовете за хранене ще позволяват сигурност и стабилност на деца, които имат нужда от непрестанно поддържане.
Избраният доставчик на оборудването и обзавеждане ще постави на доставеното обзавеждане и оборудване информационни стикери съдържащи:
- Емблема на ЕС;
- Упоменаване на ЕС;
- Наименование на съфинансиращия фонд;
- Общото лого на програмен период 2014-2020 г., в съответствие с наименованието на финансиращата програма;
- Номера на договора за безвъзмездна помощ.
Изработката им ще бъде съобразна с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, като същите ще бъдат част от техническата спецификация при провеждане на тръжната процедура.
Всяко дете ще разполага със самостоятелно легло, гардероб и нощно шкафче за лични вещи. Стаите за децата ще бъдат обзаведени с бюра и работен стол. Кухнята ще бъде обзаведена с необходимото за съхранение и приготвяне на храна и хранене оборудване, домакински електроуреди, съдове и прибори - хладилник с фризер, готварска печка, миялна машина, кухненски робот, аспиратор, тостер, микровълнова и др. Трапезария ще бъде обзаведена така, че всички деца да могат да се хранят едновременно. В дневната ще бъдат разположени библиотека, шкаф за играчки и ще може да се обособи и кът за игра, а обзавеждането ще бъде от мека мебел, маси и столове. Ще бъдат закупени подходящи маси и столове, удобна мека мебел за разговори и почивка. Трапезарията ще позволява храненето да се случва заедно с възпитателите и другите членове на персонала или доброволци. Ще бъдат закупени две перални машини и една комбинирана пералня със сушилня. Отоплението и температурният комфорт на центъра ще се извършва с 9 броя климатици с цел икономичност на ел. енергия и намаляване замърсяването на атмосферата. Подгряването на водата в центъра ще се извършва с 6 бойлери с различен обем. За нуждите на децата ще бъдат закупени 2 броя телевизори и 1бр. лаптоп. Дворното място ще бъде оборудвано с градински съоръжения - маса и столове за 24 лица, тенис-маса и басейн с метална рамка и помпа.
|
29 167.00
|
29 118.00
|
Информация и Комуникация на проект "Дом и семейство за всяко дете от Община Дупница": Дейността за информация и комуникация по проекта ще бъде осъществена съгласно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. при договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността ще се осъществи с оглед осигуряване публичност и информиране на обществеността, относно финансовия принос на ЕС. В процес на реализацията на този проект са предвидени редица комуникационни мерки -кратко описание на проекта на уеб-сайта на Община Дупница, включително на неговите цели и резултати, като ще се открои финансовата подкрепа на ЕС. Община Дупница ще приложи необходимите комуникационни мерки за да бъде информирана обществеността за финансирането от ЕС и съответно съфинансирането на проекта от страна на бюджета на Република България. По време на изпълнение на строителството Община Дупница ще постави билборд, а след приключване на строително - монтажните работи и въвеждане на експлоатация на ЦНСТ, Община Дупница ще постави постоянна табела на видимо за обществеността място. Общината ще организира и официална церемония за откриване на обекта - изграждането на ЦНСТ - Първа копка. Ще бъдат проведени и две публични събития - начална и заключителна пресконференция на които ще бъде поставен банер и разпространени брошури. На двете събития обществеността ще бъде запозната с целите и резултатите от реализацията на проекта. |
3 240.00
|
3 528.00
|
Осъществяване на строителен надзор съгласно Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и извършване на оценка на съответствието на проектната документация на обектите: Съгласно изискванията на българското законодателство провеждането на строителен надзор в рамките на дейности по строителство е съществен елемент. Дейността „строителен надзор“ включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Квалифицирани специалисти по съответните части стриктно ще следят за качеството, както и използваните материали, така и на самата работа. Дейността ще се изпълнява паралелно с Дейност 1. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, съгласно изискванията на Закона за обществени поръчки и приложимите нормативни уредби. Дейността включва осъществяване на строителен надзор съгласно ЗУТ и извършване на оценка на съответствието на проектната документация за строителният обект на интервенция по проекта.
Съгласно Закона за устройство на територията е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Тази дейност се състои в:
- Откриване на строителната площадка и определяне на строителни линии;
- Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него;
- Изготвяне заповедна книга за строежа;
- Съставяне на актове и протоколи по Наредба № 3 от 31.07.2003г;
- Следене за качеството на вложените материали;
- Следене за качеството и количеството на извършените СМР;
- Изготвяне на окончателен доклад и паспорт на обектите.
Настоящата дейност включва и извършване на оценка на съответствието на проектната документация със съществените изисквания към строежа, обект на интервенция по проекта.
Тази дейност е задължителна, с оглед на качественото и законосъобразно изпълнение на обектът и въвеждането на ЦНСТ в експлоатация. Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строителните дейности. |
3 500.00
|
2 220.00
|
Организация и управление на проекта: В рамките на тази дейност ще се обезпечи цялостното управление на проекта. За целта ще се сформира висококвалифициран екип, притежаващ необходимата експертиза и опит за изпълнение и управление на инфраструктурни проекти.
Екипът по проекта ще включва:
Ръководител на проекта;
Координатор на проекта;
Счетоводител на проекта;
Екипът за управление ще бъде сформиран непосредствено след сключване на ДБФП и практическото му стартиране.
Екипът по проекта ще осъществява регулярни оперативни срещи с оглед планиране изпълнението на заложените дейности, проследяване напредъка по проекта, навременно идентифициране и успешно преодоляване на рискове, свързани с постигане на целите и заложените резултати. Екипът ръководи, организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта и отговаря за постигане на заложените цели, за целесъобразното изразходване на средствата по проекта. Осъществява текущ мониторинг, изготвя, поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на договарящия орган, изготвя и представя междинни и окончателни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставя информация на договарящия орган, контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнител за целите на проекта.
Дейността цели установяването на система за добро управление на проекта, сформирането на екип от експерти, гарантиращ успешното и своевременно изпълнение на проектните дейности, междинни дейности, гарантиращи успешната му реализация и постигане на заложените цели. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение.
Етапите на дейността включват разпределяне на конкретните задачи и отговорности; разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта; провеждане на текущ мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му; изготвянето на междинни финансови отчети и финален финансов отчет след приключване на дейностите по проекта; правилното попълване и поддържане на досието на проекта.
Изпълнението на дейността се основава на принципа „Добро управление на програми и проекти“, а целта е обезпечаване гладкото изпълнение на проекта.
|
6 558.14
|
6 476.69
|