Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 054 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проекта насърчава трудовата активност на хората с увреждания, като им предоставя възможност да се включат в квалификационни обучения и обучения по ключови кампетентности, предвидени са дейности по адаптиране и създава работни места за тях, предоставя услугите „социален асистент“  и „личен асистент“, които да са в тяхна помощ за преодоляване на бариерите на околната физическа и социална среда. В рамките на проекта ще се изгради Център за социална рехабилитация и интеграция, в подкрепа на хората с увреждания. Проекта създава условия на членовете на семействата на хора с увреждания да се върнат към пазара на труда като осигурява предоставянето на услугите „социален асистент“ и „личен асистент“ за техните близки. В проекта се предоставя възможност на неактивни лица да се включат в пазара на труда като бъдат обучени за професията "социален асистент", преминат обучение по ключови компетентности и наети като „социални асистенти“. Проекта предвижда реализацията на дейности за насърчаване на равните възможности на хората с увреждане до заетост и промяна на негативните нагласи на обществото и работодателите към тях чрез провеждането на кръгла маса, разработването на сайт, изготвянето на филм „Ние сме, и ще бъдем Активни“.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подобряване на достъпа до услуги за кариерно развитие, насърчаване участието на пазара на труда и възстановяване на трудовата активност на членовете на семейства с деца /включително с увреждания/: Дейността цели информиране, консултиране и проучване на потребностите на хората с увреждания, лицата полагащи грижи за тях и икономически неактивни лица, така че те да могат да направят своя самостоятелен образователен, квалификационен и трудов избор. Дейността допринася за постигане на специфична цел 1 от проектното предложение за насърчаване участието на хората с увреждания и членовете на техните семейства в пазара на труда , както и за постигане на общата цел на проектното предложение, за предоставяне на възможности на хората с увреждане до заетост и пазара на труда. Дейността е основополагаща за останалите проектни дейности,т.к. тя включва идентифицирането на представители на целевата група, които ще бъдат включени в следващите проектни дейности. В рамките на дейността ще се осъществи определяне на представители на целевите групи, информиране и консултиране с цел осъществяване на информиран избор, анкетно проучване за установяване на степента на удовлетвореност от предоставяните до момента услуги за хора с увреждания, изследване професионалната квалификация на хората с увреждане и членове на семейства с хора с увреждания. Идентифицирането на икономически неактивни лица е свързано с набирането на подходящи кандидати за „социални асистенти“. До момента в община Аксаково не са извършване проучвания сред представители на целевите групи и мнението им не е отчитано с цел подобряване на социалната политика. Анкетното проучване цели измерване удовлетвореността от предоставяните социални услуги на територията на община Аксаково за хората с увреждания и техните семейства, идентифициране на техните нужди и проблеми професионалната квалификация на лицата с увреждания и лицата, които се грижат за деца и възрастни с увреждания, както и нагласите им да повишават професионалната си квалификация и се включат в заетост. Информирането и консултирането ще се проведе под две форми: -групово чрез информационни срещи с минимум 10 участника от целевите групи в трите най-големи населени места с цел популяризиране възможностите на проекта за възстановяване на трудовата активност на лицата полагащи грижи за членове на семейството си, идентифициране на тези лицата, професионалната им квалификация и нагласите им за връщане към пазара на труда при осигуряване на социален асистент за техните близки. -индивидуално психологическо подпомагане и консултиране при необходимост, което цели лицата от целевите групи да направят образователен, квалификационен и трудов избор. С цел усъвършенстване на информационната среда и по-добра комуникация между общинска администрация и хората с увреждания и техните семейства, предоставяне на равни възможности за достъп до пазара на труда ще бъде създаден сайт “Активно включване-община Аксаково“, където ще се предостави информация за хората с увреждания, общинските социалните услуги, възможност за изтеглянето на електронни формуляри за кандидатстване за тези услуги, свободни работни места подходящи за хора с увреждания и др. информация в помощ на хората с увреждания. 9 950.00 9 598.80
Предоставяне на обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова: Дейността цели повишаване квалификацията на хората с увреждания, лицата полагащи грижи за хора е увреждания, икономически неактивните лица и създаване на условия за тяхната професионална реализация.Дейността допринася за постигане на специфична цел 1 на проектното предложение за осигуряване на достъп до кариерно развитие на целевите групи. Заявилите желание за включване в обучение идентифицираните лица в дейност 1 ще бъдат включени в следните квалификационни обучения: Първо обучение насочено към хората с увреждания : 1. Наименование и код на професията„деловодител“ - 346030 и код на специалността„деловодство и архив“-3460301 2. Хорариум на обучението-300 учебни часа 3. Брой на обучаваните лица-5 лица 4. Документ доказващ завършеното обучение – Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН. Второ обучение, насочено към лица полагащи грижи за хора с увреждания, икономически неактивни лица: 1.Наименование и код на професията„социален асистент“ - 762040 и код на специалността„подпомагане на деца“-7620401 2. Хорариум на обучението-660 учебни часа 3. Брой на обучаваните лица-5 лица 4. Документ доказващ завършеното обучение – Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН Трето обучение, насочено към лица полагащи грижи за хора с увреждания, икономически неактивни лица: 1.Наименование и код на професията„социален асистент“ - 762040 и код на специалността„подпомагане на възрастни“-7620402 2. Хорариум на обучението-660 учебни часа 3. Брой на обучаваните лица-7 лица 4. Документ доказващ завършеното обучение – Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН Дейността е основополагаща за ефективното и професионално изпълнение на задълженията на социалните асистенти при реализацията на дейност 7 от проектното предложение, както и изпълнение на професионалните задължения на хората с увреждания при изпълнението на дейност 5. 17 400.00 17 400.00
Предоставяне на обучение за придобиване на ключови компетентности 3 и 4, „Математическа компетентност и основни знания в областта на природните науки и технологиите“ и „Дигитална компетентност“.: Дейността цели повишаване мотивацията на целевите групи към самостоятелен и независим начин на живот, както и повишаване компетентностите на лицата, които ще предоставят социални услуги. Дейността допринася за постигане на специфична цел 1 и общата цел на проектното предложение за повишаване на мотивацията на хората с увреждания за самостоятелен начин на живот. Обучение по Ключова компетентност 3 цели развитие и прилагане на математическо разсъждаване за решаването на различни проблеми в ежедневния живот. Обучението е насочено към: лицата преминали курс за „социални асистенти“ / 12 бр./, предвид факта, че те ще асистират и подпомагат дейностите на своите потребители и наличието на знания в областта на природните науки и технологиите е предпоставка за ефективното изпълнение на техните задължения; хора с увреждания /8 бр./ , които изпитват потребност от придобиване на знания в тази област и заявили желание за това при процеса на идентифициране в дейност 1 1.Хорариум на обучението-30 учебни часа 2.Брой на обучаваните лица-20 лица 3.Документ доказващ завършеното обучение-сертификат за преминато обучение по ключова компетентност„Математическа компетентност и основни знания в областта на природните науки и технологиите“ Обучение по Ключова компетентност 4 цели придобиване на умения за ползване на цифровите технологии, работа с компютри, софтуерни приложения и с бази данни, помагайки лицата да реализира своите идеи и цели. Обучението е насочено към лицата, които преминат квалификационно обучение за „ деловодител“, както и към хора с увреждания, които изпитват потребност от придобиване на знания в тази област и заявили желание за това при процеса на идентифициране в дейност 1. 1.Хорариум на обучението-45 учебни часа 2.Брой на обучаваните лица-6 лица 3.Документ доказващ завършеното обучение-сертификат за преминато обучение по ключова компетентност„Дигитална компетентност“. Дейността е в пряка връзка с ефективното изпълнение на задълженията на лицата наети като социални асистенти при изпълнението на дейност 7 от проектното предложение. 4 300.00 4 300.00
Адаптиране и оборудване на работно място за лицата с увреждания: Дейността допринася за постигане на специфична цел 1 от проектното предложение за улесняване на достъп на лицата с увреждания до пазара на труда и възобновяване на трудовата активност. Дейността цели създаване на нормални условия за работа на хората с увреждания съобразени с Наредба №4/1.07.2009 за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. В момента община Аксаково не е приспособила помещения, в които хора с увреждания безпроблемно да изпълняват своите задължения, както и не разполага със санитарни помещения, които да са адаптирани към техните специфични потребности. В дейност 5 кандидата, в качеството му на работодател, предвижда в сградата на община Аксаково да работят 3 лица с увреждания, за които към момента няма адаптирани работни места в съответствия с изискванията на Наредбата. На помещенията, в които ще се разкрият работните места ще бъде извършен текущ ремонт по смисъла на § 5 т. 43 от допълнителните разпоредби на ЗУТ. Текущия ремонт включва дейности по приспособяване на санитарно-хигиенните помещения в съответствие с изискванията на чл.75 от Наредба№4/1.07.2009 г. , преустройство на едно от трите помещения, където ще се разкриват работни места в съответствие с изискванията на Наредбата без да се засяга конструктивната цялост на сградата/боядисване, доставка и монтаж на моноблок, мивка , ръкохватка, рехабилитация на ВиК инсталация и ел. инсталация и др./Санитарно-хигиенните помещения са с обща площ приблизително 10 кв. м., а помещението , което ще се преустройва с приблизителна площ 16 кв. м. За оборудване на работните места ще бъдат закупени настолни компютърни системи-3 бр., скенери-2 бр., мултифункционално устройство-1 бр., бюра-3бр. и шкафове за архивиране -3 бр.Закупеното обзавеждане ще отговаря на изискванията на чл. 68 от Наредба №4/1.07.2009 г. 15 700.00 18 579.21
Осигуряване на заетост на хора с увреждания след предоставяне на обучение за период до 6 месеца.: Дейността цели възстановяване на трудовата активност и предоставяне на трудова заетост на хора с увреждания. Дейността способства за постигане на специфична цел 1 от проектното предложение осигуряване на достъп до трудова заетост.Община Аксаково като работодател ще осигури заетост на 5 лица преминали обучение по професия „деловодител“ , с които ще бъдат сключени срочни трудови договори за 6 месеца. Пряк ръководител на лицата ще бъде Секретаря на общината. Изпълняваната от тях дейност е свързана с архивирането на документацията в общинска администрация, предоставяне на справки от документи, естеството на работа позволява да бъдат наети лица с увреждания. За осъществяването на трудовите им задължения ще бъдат адаптирани 3 работни места в сградата на община Аксаково, останалите 2 работни места ще бъдат създадени в кметства по населените места от общината, които ще бъдат определени в зависимост от местоживеенето на обучените хора с увреждания. 16 810.00 15 237.14
Обновяване и текущ ремонт на помещенията, в които ще се предоставят услугите и доставка на подходящо оборудване и обзавеждане. : Целта на дейността е създаване на нормални условия за предоставяне на услугата ЦСРИ. Дейността допринася за постигане на специфична цел 2 от проектното предложение за улесняване на достъпа до заетост на целевите групи и достъпа до социални услуги на уязвимите групи. За функциониране на центъра съгласно Методическото ръководство за условията и реда за предоставяне на социалната услуга ЦСРИ са необходими следните помещения входно пространство с фоайе и места за изчакване; кабинет ръководител на ЦСРИ и социален работник; кабинет психолог/логопед, кабинет за групова работа/трудотерапия; кабинет за индивидуална работа; зала лечебна физкултура;санитарен възел. Кабинети за психолог/логопед , зала за лечебна физкултура, санитарен възел, фойае за изчакване са обособени и оборудвани в Медицински център – Аксаково по проект по процедура „Независим живот“ по ОП „РЧР“ . Останалите помещения: фоайе с места за изчакване; кабинет "ръководител на ЦСРИ и социален работник", кабинет за "индивидуална работа"; кабинет за" трудотерапевтични дейности/групова терапия" ще бъдат обособени и обзаведени в сграда общинска собственост, предоставена от Общински съвет Аксаково. Обособяването на помещенията ще бъде в съответствие с поставените изисквания в Методическото ръководство за условията и реда за предоставяне на социалната услуга ЦСРИ, както и с изискванията на Наредба №4/1.07.2009 за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Общата площ на помещенията, които ще се използват от ЦСРИ е приблизително 100 кв.м и се състои от две стаи, входно предверие и коридор със санитарно-хигиенни помещения. Помещението, което се предвижда да бъде обособено за "трудотерапевтични дейности/групова терапия" е с площ 40,15 кв.м, а помещението, където ще се обособяват кабинет за"ръководител на ЦСРИ и социален работник", кабинет за "индивидуална работа" е с площ 38,50 кв.м. Сегашното състояние на помещенията е лошо и не отговаря на санитарно-хигиенните изисквания. На помещенията ще бъде извършен текущ ремонт по смисъла на § 5 т. 43 от допълнителните разпоредби на ЗУТ. Ремонта ще включи дейности по измазване, подмяна на дограмата с цел осигуряване на енергийна ефективност на използваните помещения, ремонтни дейности на стени и подова настилка. С цел подобряване на околното пространство и създаване на условия за работа с деца навън ще бъде монтирано детско съоръжение за децата с увреждане, ще бъдат извършени и др. дейности с цел създаване на условия за нормално функциониране на центъра. Сградата притежава санитарно-хигиенни помещения, които са адаптирани за хора с увреждания . Оборудване ще бъде закупено за следните помещения както следва:-входно пространство с фоайе с места за изчакване: посетителски столове – 6 бр.- кабинет за групова работа / трудотерапия : заседателна маса -1бр. посетителски столове – 6 бр., секционен шкаф-1 бр., преносим компютър-1 бр., телевизор – 1 бр., интерактивна дъска – 1 бр. мултимедия -1 бр., - кабинет за индивидуална работа – маса -1 бр., офис стол-1 бр. и посетителски стол-1 бр. , преносим компютър – 1 бр., мултифункционално устройство – 1 бр., и др. елементи на оборудването и обзавеждането необходими за нормалното функциониране на центъра. 36 784.00 28 575.93
Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето, вкл. чрез междусекторни услуги в общността и в домашна среда, според индивидуалните потребности на човека с увреждане и чрез информационно-образователни и здравно-консултативни услуги.: Дейността цели предоставяне на нови социални услуги за община Аксаково на уязвимите групи, както и възможност за връщане на пазара на труда на лицата, които полагат грижи за близките си.Дейността допринася за постигане на специфична цел 2 от проектното предложение за улесняване на достъпа на заетост на уязвимите групи чрез осигуряване на нови социални услуги за хора с увреждания и възрастни хора в риск. В рамките на дейността ще бъдат предоставяне следните социални услуги, две от които са нови за община Аксаково: 1.“Център за социална рехабилитация и интеграция /ЦСРИ/“ с капацитет 20 потребителя. Целта на услугата е подкрепа на индивидуалното развитие, поддържане и придобиване на нови способности и самостоятелност на лица с различни вид и степен на увреждане, както и подкрепа на лица от различни рискови групи, чрез целенасочени дейности за интеграция и превенция на социалното изключване. Услугата включва разнообразни консултативни, терапевтични и рехабилитационни дейности, насочени към създаване, поддържане и разширяване на социалните умения, както и обучение за водене на самостоятелен начин на живот. Създаването, функционирането на центъра ще бъде в съответствие с националното законодателство и Методическото ръководство за условията и реда за предоставяне на социална услуга „ЦСРИ“. За функционирането на центъра съгласно Методиката за определяне на длъжностите на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността щатната численост е 6 бр. в следния състав:управителят -1 бр., трудотерапевт-0,5 бр. и социални работници-2 бр., хигиенист -0,5 бр. ще бъдат назначени на трудови договори, с рехабилитатора-0,5 и психолога-0,5 , логопед-0,5 бр. медицинска сестра – 0,5 бр.ще бъдат сключени договори за услуга или трудови договори на непълен работен ден.В центъра ще се предоставят дейности по рехабилитация и интеграция/социална, когнитивна и медицинска/, терапия /логопедична терапия, арттерапия; занимателна терапия; игрова терапия; трудотерапия/, социални и специализирани консултации, психологична подкрепа. В центъра ще се предоставят информационно- образователни услуги, за които се предвижда закуване на презентационна техника в дейност 6. 2. Социална услуга „Социален асистент“ цели поощряване самостоятелността на потребителя, подпомага поддържането и развиването на силните страни и позитивните характеристики в ценностната система на потребителя. Услугата ще се предоставя от 12 бр. лица, преминали обучение за социални асистенти в дейност2 ще бъдат назначени за срок от 12 месеца да се грижат за хора с увреждания, докато членове на техните семейства са в трудова заетост. Услугата ще се предоставя в съответствие с Методика за предоставяне на услугата в общността «социален асистент», предоставянето на дейностите ще са почасови в зависимост от индивидуалните потребности на потребителите. 3. Социална услуга“Личен асистент“ ще се предоставя от 8 лица, като целта е подкрепа на хора с увреждания да се върнат към трудова заетост, както и членове на семейства на хора с увреждания или възрастни в риск да се върнат към трудова активност при осигурена подкрепа за зависимите от грижи хора. Първоначален подбор на кандидат-потребителите ще бъде извършен въз основа на разработената „Процедура за подбор на потребителите на услугата социален асистент, ЦСРИ, личен асистент” от екипа на ЦСРИ. Предоставянето на социалната услуга „социален асистент“ и ЦСРИ е заложена в Годишния план за развитие на социални услуги в Община Аксаково за 2017 г., актуализиран с Решение № 15.2/25.08.2016 г.Предлаганите социални услуги са заложени в Областната стратегия за развитие на социалните услуги на област Варна и в Стратегията за развитие на социалните услуги на територията на община Аксаково. 239 930.00 221 738.35
Инициативи за информиране и представяне на възможностите на хората с увреждания позитивната им роля в обществото с цел разчупване на стереотипите и промяна на нагласата на обществото и работодателите спрямо тях чрез информирането им в достатъчна степен за възможностите на хората с увреждания : Дейността цели преодоляване на негативните нагласи за ограничените възможности на хората с увреждания. Дейността допринася до постигане на общата цел на проектното предложение, за насърчаване на равните възможности на хората с увреждане до заетост и пазара на труда. В рамките на дейността ще се проведе кръгла маса на тема „Ние сме и ще бъдем Активни“ за мин. 30 участници, представители на общинска администрация Аксаково, Дирекция „Социално подпомагане”,Агенцията по заетостта, Съюза на инвалидите, НПО работещи в областта на социалните услуги и проблемите на хората с увреждания, представители на бизнеса и медии. На събитието ще бъдат представени резултатите от проведеното анкетно проучване /Дейност1/ относно удовлетвореността от предоставяните до момента социални услуги за хора с увреждания, възможностите за работа на членовете на семейства, които се грижат за деца с увреждания. Целта на кръглата маса е да се даде възможност на хората с увреждания да представят своите проблеми, да покажат добри практики за възможностите на хората с увреждания да работят и да са полезни на обществото , запознаване с европейските практики, и създаване на партньорства на местно ниво. Ще бъдат поканени работодатели, които са наели хора с увреждания, както и такива , които са скептично настроени към техните възможности. В заключение ще се сформира Обществен съвет по проблемите на хората с увреждания с представители на широката общественост, който ще има за цел да поставя възникнали проблеми и трудности пред отговорните институции за справяне с тях. Дейността, предоставя директна възможност на хората с увреждане за поставяне на въпроси и проблеми пред институции отговорни за прилагане на социалната политика. - Изготвяне на филм „Ние сме и ще бъдем Активни“, който цели да представи добри практики на работодатели наели хора с увреждания, добри примери на възможностите на хората с увреждания, да мотивира скептично настроените за това представители на бизнеса. Филма ще бъде излъчен на кръглата маса и разпространяван сред работодателите в община Аксаково, както и качен на сайта на “Активно включване-община Аксаково“/дейност1/. 8 400.00 8 698.80
Публичност и комуникация: Целта на дейността е информиране на обществеността за целите, дейностите, резултати от проекта, популяризиране приноса на европейските структурни фондове. Провеждане на две пресконференции: начална за представяне пред обществеността на целите, дейностите и очакваните резултати, заключителна, целяща представяне на постигнатите резултати. Изработване на информационни листи предоставящи информация за целите, дейностите, резултатите по проекта, ще се разпространяват на пресконференциите и обученията. Изработване на два варианта брошури: първи вариант - насочена към лицата от целевите групи, които искат да преминат курсове за професионална квалификация с цел насърчаване към трудова заетост и професионално развитие. Брошурата ще съдържа целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, възможностите, сроковете и начина за кандидатстване за включване в съответните квалификационни обучения. Ще бъдат разпространявани на обществени места, дирекция „БТ”, дирекции „СП”, кметствата по населени места и други подходящи места. втори вариант- Насочена към кандидат- потребителите на услугите ЦСРИ и „социален асистент“, съдържаща целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, конкретните услуги, които ще се предоставят, сроковете и начина за кандидатстване за предоставяне на социалните услуги. Изработка и разпространяване на плакати – с информация за целите, резултатите на проекта, популяризиране приноса на европейските структурни фондове. Банер ще бъде поставен при провеждане на обученията и пресконференциите за популяризиране на проекта и приноса на европейските структурни фондове. Изработка на семинарни папки /с името на проекта, задължителните реквизити за публичност/, които ще се използват за поставяне на материали от обученията, при провеждане на пресконференциите. Изработка на химикали с логото на програмата- ще бъдат разпространяване на пресконференции, обученията. Стикери, предназначени за поставяне на новозакупеното оборудване и други подходящи материали разпространявани в рамките на проекта. Информационна табела на входа на сградите, където се разполагат помещенията за предоставяне на социалните услуги „ЦСРИ“ и адаптираните работни места за хора с увреждания. 3 700.00 3 696.00
Организация и управление: Дейността цели създаване на организация за ефективно и ефикасно изпълнение на дейностите на проекта с цел постигане на целите,резултатите на проекта и заложените индикатори. В рамките на дейността ще бъде сформиран четири членен екип на проекта– ръководител-1, координатор ремонтни дейности-1, счетоводител-1, технически сътрудник-1 въз основа на заповед на кмета на общината. Екипа на проекта е отговорен за цялостното изпълнение на проекта. Ръководителя на проекта отговаря за цялостното изпълнение на проекта, за точното спазване на времевия график на дейностите. Ръководи и организира работата на екипа на проекта. Поддържа контакти с управителя на ЦСРИ и екипа за управление на звеното, отчита напредъка по проекта. Ръководителят на проекта ръководи пряко процедурите по избор на изпълнители на дейностите, конкурсните процедури. Отговорен е за мониторинга и отчитането на проекта. Координатор ремонтни дейности е отговорен за извършването на дейностите включващи текущи ремонти на помещенията за адаптиране на работни места и помещенията за ЦСРИ, подпомага работата на ръководителя на проекта. Счетоводителя на проекта отговоря за законосъобразното изразходване на финансовите средства по проекта, за съхранението и воденето на счетоводната документация. Отговорен е за изготвянето на финансовите отчети, окончателния доклад за изразходване на средствата, банковите разплащания, плащане на осигуровки, договори с подизпълнители. Следи за срочното и точното изготвяне на междинните и финалните финансови отчети. Обобщава и осчетоводява първичните счетоводни документи от реализацията на дейностите ежемесечно. Техническия сътрудник подпомага работата на ръководителя на проекта, подготвя първичната техническа документация, отговорен е за архивиране на проектната документация, организацията на срещите на екипа на проекта. Оказва съдействие на ръководителя на проекта при подготовката на междинните и финални технически доклади. 38 000.00 35 972.45

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.