Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение ще даде възможност  в Район „Слатина“ да се предоставят интегрирани услуги на лица с увреждания и  на възрастни хора над 65 години, с ограничения или в невъзможност за самообслужване.  
      Реализирането на проекта ще доведе до подобряване качеството на живот  на възрастните и лицата с увреждания чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, зачитайки техните права и съобразявайки се с техните възможности и специфични потребности. Предоставянето на интегрирани услуги в домашна среда  ще подкрепи от една страна потребителите и от друга страна зависимите членове на техните семейства, като намали риска на зависимост от институционален тип грижи и  даде шанс за включване членовете от техните семейства в реална трудова заетост. 
        „Център за интегрирани грижи“ ще осигури   почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността  и в домашна среда. Ще бъдат разработени правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Екипът на Центъра ще включва експерти, които имат различен профил на компетентността си – социално, медицинско, здравно, педагогическо образование, както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход. Подкрепата в домашна среда ще се предоставя  от лични асистенти, здравни асистенти, домашни помощници. Центърът ще осигури мотивационна и психологическа подкрепа, според индивидуалната потребност на  потребителите. Със закупуването на един адаптиран микробус,  ще  осигурим така необходимия  специализиран транспорт за възрастните и лицата с увреждане.
 От месец април 2016 година, след като  направим нови оценки на потребностите ще включим в дейностите на настоящия проект потребители ползващи услуги по процедура „Нови алтернативи“. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за организация и управление на проекта: Дейността за организацията и управлението на проекта е много важна и гарантира качествено изпълнение на дейностите по проекта. Дейността за организация и управление на проекта включва сформиране на на екипа за управление на проекта, осъществяване на екипни срещи, организация и управление на дейностите по проекта, разработване на детайлен план за изпълнение на проекта, разпределяне на конкретни задачи между членовете на екипа, подбор на експерти, които ще участвуват в изпълнението на отделни дейности по проекта, детайлизиране на техните отговорности, разработване на детайлни правила и методи за наблюдение и вътрешна оценка по изпълнението на дейностите по проекта 45 000.00 66 089.58
Текущ ремонт, обзавеждане и оборудване: За създаване на нов Център за почасово предоставяне на интегрирани услуги за социално включване в общността или в домашна среда е предоставен офис, общинска собственост на адрес ж.к. "Христо Смирненски - Слатина" със застроена площ 59,95 кв.м., помещава се в бл. 33 - А . Сградата е монолитна едноетажна, състои се от 2 стаи и санитарен възел. За обзавеждане и оборудване на Центъра са предвидени 4307 лева с ДДС. Центъра ще е оборудван с инвалидна количка, компютър,мултифункционално устройство, щори, телевизор, телефон, апарат за кръвно налягане, бюра, етажерки, посетителски столове, маси и детски столчета за обособяване на детски кът, изграждане на СОТ. Разходите за текущ ремонт са предвидени в размер на 10693 лева с ДДС. 15 000.00 19 462.18
Информационна кампания: Информационната кампания цели да повиши информираността на заинтересованите страни за комплекса от услуги, които ще се предоставят по проекта и мултидисциплинарния подход при тяхното предоставяне. С тази дейност ще се повиши информираността на местната общност по отношение Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и Процедура "Независим живот". Информационната кампания ще съдейства и осигури достъп на хората с увреждания и възрастните хора над 65 години, с ограничения за самообслужване до интегрирани услуги. За изпълнение на дейността в бюджета на проекта са предвидени за всяка пресконференция ( встъпителна и заключителна) са предвидени по 200 лева, за брошури, информационна табела, информационни плакати и информационно табло са предвидени 600 лева. 1 000.00 810.56
Обучение, консултация и супервизия на персонала за предоставяне на услугите: Тази дейност цели повишаване на уменията и капацитета на персонала за предоставяне на качествени, интегрирани грижи. С тази дейност ще се даде възможност за развитие на наетия персонал чрез обучение и обмяна на опит. Планирани са въвеждащо обучение - 1, поддържащо обучения - 1 броя, консултации и супервизия. Тази дейност заема ключово място в предоставянето на качествени услуги. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягване на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Супервизията представлява форма на планирана помощ, ще се предоставя от експерт със сходна практика и професия, с цел проследяване и проверяване работата на персонала. Това ще спомогне за предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. За изготвяне на методика в бюджета са заложени 1000 лева, а за провеждане на въвеждащо обучение на 35 обучаеми (5 нови обучаем лични асистенти и 30 потребители на услугата помощник) , както и поддържащо обучение на всички 83 обучаеми са предвидени 1180 лева по 10 лева на ден за обучаем. За консултации и супервизия се предвижда 220 лева. 2 400.00 1 396.72
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка: Това е дейността, която ще осигури и създаде условия на уязвимите групи за по качествен живот, ще им осигури по голяма независимост, ще допринесе за тяхното самочувствие, чувство за сигурност и независимост и ще ги подкрепи в ежедневието за преодоляване на своите ограничения. За да бъдат адекватни услугите и да отговорят на потребностите, на всеки потребител ще се направи социална оценка. Предоставяните интегрирани грижи включват следните социално -здравни услуги : личен асистент, домашен помощник, здравен асистент, психологическа подкрепа. Това са услуги, които се предоставят в домашна среда и са ръководени от следните принципи: 1. Зачитане на личното пространство и достойнство 2. Самостоятелност и независимост на потребителя 3. Поверителност на личните данни Изпълнението на дейността цели да се направи подбор на потребителите от целевата група, които да бъдат включени в проекта. В районната администрация са регистрирани 108 броя лица в неравностойно положение, нуждаещи се от социални услуги. В проекта "Нови възможности за грижа" са включени 48 от тях. В настоящият проект ще бъдат включени потребители, които по настоящем не са включени в процедура "Нови алтернативи". На тях ще бъде направена оценка на потребностите за предоставяне на социална услуга. След оценка на потребностите ще се проведе процедура за подбор в зависимост от степента на необходимост от услугата. В процедурата за подбор ще бъде спазен принципа за равните възможности и без всякаква дискриминация, основана на пол, цвят на кожата, етническа принадлежност или социален произход, генетични характеристики, език религия или убеждения, политически или други мнения, имотно състояние, произход, увреждане, възраст или сексуална ориентация . За реализиране на дейността са предвидени следните поддейности: - актуализиране на регистрацията на лицата в неравностойно положение на територията на района, които не са включени в процедурата "Нови алтернативи" - подбор на 5 потребители, на които ще бъде предоставена услугата личен асистент - оценка на индивидуалните потребности на 48 - те потребители включени в процедурата "Нови алтернативи" от социална услуга - личен асистент. .Оценката ще се извърши през месец Март 2016 г. след приключване на процедурите. - подбор на 30 потребители, на които ще се предоставя социалната услуга - домашен помощник. За изпълнение на дейността се в бюджета на проекта са предвидени за личен асистент 53 броя, като 48 броя ще се включат след приключване на проекта "Нови възможности за грижа" . Бюджета за 5 броя лични асистенти е 25 600 лева,, за 48 броя лични асистенти - бюджет 199 615 лева, за 3 броя домашни помощници - 24 000 лева, които ще обслужван 30 потребители на социалната услуга, разходи за възнаграждения на екипа в "Центъра за интегрирани грижи" - 80 000 лева. Той ще се състои от управител, шофьор, лекар и медицинска сестра. За издръжка на Центъра ( ток, вода, СОТ, интернет, отопление) са предвидени 11200 лева ДДС и за консумативи 2400 лева с ДДС, както и 100 лева за обучение на персонала за предоставяне на услугите. Общият брой на потребителине на соцалните услуги е 83 броя както следва: - 48 броя от проекта "Нови алтернативи"- лични асистенти - 5 броя нови потребители - лични асистенти - 30 броя потребители на услугата домашен помощник 342 915.00 313 491.17
Психологическа подкрепа и консултиране за персонала, предоставящ социални услуги: Тази дейност е насочена към предоставянето на възможност за оказване на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, което би било от изключителна важност за осигуряване на качествени социални услуги. Персоналът, който предоставя интегрираните грижи всеки ден попада в различни по сложност ситуации при общуване с потребителя. Жизненият опит, знанията и натрупаните умения от практиката допринасят за адекватното разрешаване на много от тях. Оказването на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ интегрираните грижи ще спомогне за избягването на кризисни ситуации и значително ще подпомогне социалните служители в общуването им с потребителите, както и при вземането на решения от различно естество в ежедневната им дейност. Доброто психологическо състояние на персонала, както и повишената им чувствителност към разрешаването на ежедневни проблеми е изключително важно условие за предоставянето на качествени услуги. 0.00 0.00
Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на интегрирани грижи: Същността на настоящата дейност ще се изразява в предоставяне на индивидуални психологически консултации на потребителите, които ще ползват социалните услуги на Центъра за интегрирани грижи. Това ще става чрез провеждането на регулярни срещи между потребителите и психолог. Чрез индивидуалните консултации се удовлетворяват специфичните потребности от психологическа помощ. Психологическото консултиране ще е съобразено с индивидуалните потребности на потребителите от психологическа подкрепа. Насочено е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. То е изключително важна при деца, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията. Психологическата подкрепа и консултиране са едни от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. В консултациите ще бъдат засягани теми касаещи трудности в ежедневието от различен характер, липса на увереност и нереалистична самооценка, затруднения при вземане на решения и поддържане на междуличностни отношения. Помощта ще бъде насочена към формулиране на проблема с цел да се допринесе за облекчаване на емоционалното страдание и предотвратяване на чувството за безпомощност. Ще се търси подходящо решение за справянето с даден проблем, чрез търсене на алтернативни решения. Индивидуалната психологическата подкрепа на потребителите ще бъде насочена и към някои техни лични затруднения в общуването, ниво на самооценка, усещане за изолация, чувство за безперспективност. Чрез провеждането на индивидуалните психологически консултации с потребителите ще бъде търсено постигането на добра емоционална стабилност и контролиране на нивото на тревожността. 0.00 0.00
Осигуряване на адаптиран, специализиран транспорт: Услугата специализиран транспорт за хора с увреждания ще се предоставя на принципа "От врата до врата". За целта по проекта ще бъде закупен адаптиран микробус, който ще се ползва от потребителите по график. Предоставянето на тази услуга предполага осигуряване в район „Слатина“ на равни възможности за всеки наш потребител по проекта. Закупуването на адаптираното превозно средство ще се осъществи съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки. Специализираното транспортно средство ще бъде застраховано, съгласно разпоредбите на чл. 21, ал.1 от ПМС №119 от 20.05.2014 г. и за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности. Специализираният превоз ще обслужва с предимство лица в инвалидни колички и лица с изключително тежки заболявания на опорно – двигателния апарат, незрящи и други. Това ще са лица, които не могат да ползват стандартните транспортни услуги или страдат от по-тежки увреждания, които не позволяват използването дори на пригоден обществен транспорт. Разходите за гориво на транспортното средство са заложени в бюджета на Проекта, така че да бъде осигурена непрекъснатост на социалната услуга. 93 685.00 55 189.74

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.