Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът цели да се насърчи социалното включване на хора с увреждания и лица, полагащи грижи за зависими членове на семейството (включително деца) на територията на община Гоце Делчев, чрез предоставяне на интегрирани междусекторни услуги за подкрепа на личностната и професионална реализация. Специфичните цели са:
1. Повишаване на уменията за социална адаптация, личностна реализация и активно поведение на пазара на труда на хора с
увреждания и неактивни/ безработни лица, чрез прилагане на комплексни интегрирани мерки и услуги за индивидуална подкрепа.
2. Повишаване на възможностите за професионална реализация на хора с увреждания и други лица в неравностойно положение,
посредством включването им в специализирани обучения по ключови компетентности, професионално и бизнес ориентиране и
подкрепа за достъп до заетост.
В проекта ще се включат 40 лица, жители на община Гоце Делчев, представители на целевите групи:  хора с увреждания над 18 г. и техните семейства; семейства с деца, вкл. в риск и с увреждания, както и 10 служители на кандидата/партньора.
Проектните цели ще бъдат постигнати с изпълнението на следните основни дейности:
- Предоставяне на услуги за социално включване за пълнолетни лица с увреждания или в риск, основани на индивидуален подход и потребности;
- Мотивационна, психологическа и друг тип подкрепа за целевите групи, според тяхната индивидуална потребност;
- Предоставяне на обучения за придобиване на ключови компетентности, съгласно Европейската квалификационна рамка за учене през целия живот;
- Подкрепа за намиране на работа и други подкрепящи услуги за подобряване достъпа до заетост на хората с увреждания и на лицата, които полагат грижи за зависими членове на семейството, включително и чрез предоставяне на подкрепящи иновативни социални услуги в общността за лицата с увреждания;
- Информационни кампании за информиране на работодателите и обществото за възможностите на хората с увреждания и позитивната им роля за обществеността като цяло.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на услуги за социално включване за лица с увреждания или в риск, основани на индивидуален подход и потребности: Цел на дейността: Да се осигури качествено предоставяне на услуги за социално включване или в домашна среда на хора с увреждания и възрастни хора, зависими от грижи с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на потребностите им и създаване на възможности за лицата, които полагат грижи за тях да бъдат отново включени в трудова заетост. Описание на дейността: Дейността ще стартира през втория проектен месец с подбор на персонал, който да предоставя почасови услуги за социално включване на пълнолетни лица, включително и в домашна среда. Ще бъдат изработени критерии и ще бъде проведена процедура за избор на персонал за работа с целевите групи по проекта, който включва: управител на социални услуги в общността - 1; социален работник - 1; консултант подкрепена заетост - 1; социални асистенти - 11. Подборът на персонал ще се извършва от комисия, определена от кандидата, при ясни критерии, прозрачност и недопускане на дискриминационни практики.С избрания персонал ще бъдат сключени трудови договори по реда на КТ. Ще бъде определен офис за изпълнение дейностите по проекта, който ще бъде подходящо технически оборудван и обзаведен и ще позволява провеждане на индивидуална и групова работа с участниците от целевите групи, както и поддържане на необходимата работна документация от персонала. Назначените управител, социален работник и консултант подкрепена заетост имат основната задача задача да контактуват с потенциални потребители на услугите, да предоставят информация и да проучват възможностите на кандидатите от определените целеви групи за включване в проекта, като изготвят оценка на потребностите им. Дейността ще се изпълнява на два етапа: 1. Подготвителен (през 3-ти проектен месец): - Разработване на Правила/методология за функциониране на услугите и работна документация – регистър на потребителите, лични досиета на потребители и персонал, процедури, инструктажи и др., съгласно спецификата на услугите, изискванията на приложимата нормативна база и финансиращата програма. -Подбор на потребителите на услуги - ще се извърши по предварително изработени критерии и при спазване на принципите за информираност, прозрачност, равни възможности и недопускане на дискриминация. 2. Същински етап - предоставяне на интегрирани почасови услуги за социално включване или в домашна среда (стартира през 4 проектен месец). В рамките на 12 месеца на одобрените и включени в проекта потребители ще се предоставят както социални услуги за лична помощ („социален асистент“), така и специализирани услуги (психологическа и мотивационна подкрепа, консултиране за включване в рехабилитационни и терапевтични програми и др.) и специализирани услуги (психологическа и мотивационна подкрепа, консултиране за включване в рехабилитационни и терапевтични програми и др.). Услугите ще се предоставят както в домашна среда, така и извън нея, с цел максимално задоволяване индивидуалните потребности на лицата от целевите групи. Изборът на вида услуги и тяхната продължителност ще се извършва с участието на потребителите, въз основа на направената оценка на потребностите и възможностите на проекта. Посредством услугите на личните асистенти хората с увреждания ще получат помощ за включването им в другите дейности по проекта, участието им в мероприятия в общността и осъществяване на контакти с потенциални работодатели. Чрез предоставяне на почасови услуги в домашна среда за зависимите от грижи пълнолетни възрастни в семействата от целевата група ще се реализира възможност за неактивните/ безработни членове на семейството да се включат в планираните по проекта дейности за подкрепа за включване в трудова заетост. По време на изпълнение на дейността ще бъде осъществяван мониторинг върху качеството на работа на назначените социални асистенти и медицинска сестра от управителя на услугата и от социалния работник посредством директен контрол на работното място, разговори с персонала, разговори и анкети за обратна връзка от потребителите на услугите. 0.00 165 080.32
Мотивационна, психологическа и друг тип подкрепа за целевите групи, според тяхната индивидуална потребност: Цел на дейността: Оказване на специализирана помощ на лицата от целевите групи за преодоляване на негативните последици, породени от тежките здравословни проблеми, липсата на условия за личностна и професионална реализация и съпътстващите бедност и социална изолация. Описание: Дейността включва провеждане на индивидуални и групови сесии за оказване на мотивационна, психологическа и друг вид подкрепа на лицата от целевите групи, ползващи интегрирани междусекторни услуги и включени в дейностите по проекта. Сесиите за оказване на мотивационна, психологическа и друг вид подкрепа, ще се провеждат както в офиса, определен за изпълнение на дейностите по проекта, така и при необходимост в домашната среда на участниците от целевите групи - потребители на услуги. За целта ежемесечно ще бъде изготвян работен график, в който приоритетно ще бъдат включвани лицата, за които необходимостта от оказване на определена психологическа /мотивационна/ друга подкрепа е отразена в оценката на потребностите им и изготвения план за подкрепа. Оказването на психологическа подкрепа е допустимо и извън ежемесечния график, при внезапно възникнал проблем или промяна в състоянието/ житейската ситуация на потребителите, която промяна изисква оказването на своевременна и компетентна помощ от специалист психолог. В сесиите за оказване на психологическа и мотивационна подкрепа ще бъдат засягани въпроси, свързани с емоционалното състояние на потребителите и опазване на психичното здраве, преодоляване на ограниченията от физическите увреждания и последиците от социалната, както и изграждане на перспективи за личностно развитие. С оглед изпълнение целите на проекта на лицата от целевите групи група ще бъде оказвана и мотивационна подкрепа за повишаване на социалната активност и мотивиране за включване в различни форми на трудова заетост съобразно ресурсите и компетентностите на лицето. Изпълнението на дейността ще даде възможност хората с увреждания и неактивните/ безработни лица, които полагат грижи за зависими членове на семейството (деца или възрастни) да получат повече увереност в собствените сили и възможности за планиране и справяне с ежедневните трудности, както и мотивация за по-активно социално общуване и включване в трудова заетост. Дейността включва и оказване на психологическа и мотивационна подкрепа, а при необходимост и консултиране и супервизия на целевата група служители на бенефициента и партньора в качеството им на доставчици на социални услуги. Сесиите за оказване на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на назначените по проекта 10 социални асистенти ще се провеждат в офиса, определен за изпълнение на дейностите по проекта, по изготвен ежемесечен график. Включването на служители в сесии за подкрепа ще се извършва от управителя или от социалния работник и както за лица, депозирали заявки за потребност от консултиране по собствена преценка, така и лица, при които е възникнала необходимост от подкрепа и консултиране, по преценка на екипа по проекта, определени като резултат от извършен мониторинг върху качеството на предоставяните от тях услуги, комуникация с потребителите на услугите и др. В сесиите за подкрепа, консултиране и супервизия на служителите основно ще бъдат засягани проблеми и ситуации, свързани с методологията и спецификата на предоставяните услуги, ще се извършва проследяване и проверяване на работата на консултираното/ супервизираното лице, с оглед осигуряване качествена грижа за потребителите и избягване на професионалното прегаряне. Ще бъдат коментирани и въпроси, касаещи перспективата за дългосрочна професионална реализация на лицата като социални асистенти, с оглед постигане на устойчивост на предлагането на услугите след приключване на проекта. Изпълнението на дейността ще даде възможност на персонала да повишава качеството на работата си, да получи повече увереност и мотивация при предоставянето на услуги на потребителите, своевременно да се справят с възникнали трудности и проблемни ситуации. 0.00 11 132.00
Предоставяне на обучения за придобиване на ключови компетентности, съгласно Европейската квалификационна рамка за учене през целия живот: Цел на дейността: Подпомагане интегрирането на хората с увреждания, безработните и неактивни лица от целевите групи на пазара на труда, чрез активиране на неактивните и обучение в основни умения, необходими за успешна трудова реализация. Описание: Ключовите компетенции представляват комбинация от знания, умения и нагласи, които са от решаващо значение за развитието на човека, за социалното му включване, за развитие на конкурентоспособността и пригодността за трудова заетост. Те увеличават възможностите за избор, повишават адаптивността към променящите се условия на живот и работа, правят хората социални, мобилни, конкурентоспособни и мотивирани. Дейността включва провеждане на 6 обучения по ключови компетентности: -Обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" на тема "Начална компютърна грамотност" - предоставя възможността да се придобият основни умения за работа със най-разпространените софтуерни продукти. Помага да се разбере ролята на технологиите и на “информационното общество” за подпомагане на творчеството и новаторството, както и осигуряването на сигурност на всякакъв тип информация. Общ брой учебни часове - 48. 1. Наименование на обучаващата организация - "Ивентиво" ЕООД. 2. Брой на обучаваните лица - 10. 3. Документ доказващ завършеното обучение - сертификат. - Обучение по ключова компетентност 5 "Умения за учене" на тема "Работа в екип" - предоставя възможност да се придобият основни знания за това какво е екип, принципи при формиране на екипи за изпълнение на определена трудова дейност, организация на работата в екипа – разпределение на задачите, взаимодействие, разпределени отговорности; развиване на умения за взимане на решения относно собственото поведение и поведението на участниците в екипа и др. Общ брой учебни часове - 30. 1. Наименование на обучаващата организация - "Ивентиво" ЕООД. 2. Брой на обучаваните лица - 10. 3. Документ доказващ завършеното обучение - сертификат. -Обучение по ключова компетентност 5 "Умения за учене" на тема "Мотивация за личностно и професионално развитие" - развива умения за активно поведение на пазара на труда, за професионална изява в нова среда, за адаптация – управление на промяната, за опознаване на потребностите и способностите на личността за саморазвитие, повишаване на квалификацията и реализиране на личностния потенциал. Общ брой учебни часове - 30. 1. Наименование на обучаващата организация - "Ивентиво" ЕООД. 2. Брой на обучаваните лица - 10. 3. Документ доказващ завършеното обучение - сертификат. -Обучение по ключова компетентност 5 "Умения за учене" на тема "Ефективни стратегии за търсене на работа" - предоставя възможност участниците да придобият умения за активно поведение на пазара на труда. Общ брой учебни часове - 30. 1. Наименование на обучаващата организация - "Ивентиво" ЕООД. 2. Брой на обучаваните лица - 10. 3. Документ доказващ завършеното обучение - сертификат. - Обучение по ключова компетентност 6 "Обществени и граждански компетентности“ на тема "Управление на конфликти" - предоставя възможност за развиване на умения за справяне с конфликтите и управление на собственото поведение. Общ брой учебни часове - 30. 1. Наименование на обучаващата организация - "Ивентиво" ЕООД. 2. Брой на обучаваните лица - 10. 3. Документ доказващ завършеното обучение - сертификат. -Обучение по ключова компетентност 7 "Инициативност и предприемачество“ на тема "Предприемачество" - предоставя възможността да се придобият или разширят уменията в областта на икономиката и предприемачеството, да се изградият умения за планиране и развиване на стопанска дейност, за поемане и оценка на риск, както и знания за ефективно лидерство. Общ брой учебни часове - 30. 1. Наименование на обучаващата организация - "Ивентиво" ЕООД. 2. Брой на обучаваните лица - 10. 3. Документ доказващ завършеното обучение - сертификат. 0.00 3 960.00
Подкрепа за намиране на работа и други подкрепящи услуги за подобряване достъпа до заетост на хората с увреждания и на лицата, които полагат грижи за зависими членове на семейството, вкл. и чрез предоставяне на подкрепящи иновативни социални услуги в общността за лицата с увреждания: Цел на дейността: Оказване на подкрепа на лицата от целевите групи на проекта, по отношение на тяхната успешна трудова реализация, социална интеграция и развиване на уменията им за търсене, намиране и задържане на работа в сферата на пазарната икономика. Описание на дейността: Изпълнението на тази дейност е изключително важно за преодоляване на тежките социални ефекти от дълготрайната безработица и обществена изолация в която съществуват по-голямата част от хората с увреждания и лицата, които полагат грижи за зависими членове на семейството в домашна среда. Реализирането на дейността ще даде възможност на участниците, включени в проекта чрез професионална помощ и подкрепа (съобразно индивидуалните им потребности, интереси и възможности) да получат и да запазят получената работа на пазара на труда. Тази подкрепа може да включва обучение в конкретната работа, обучение за придобиване на социални умения и работа в екип, развитие на различни базови умения за организиране на задачите в ежедневието, изпълнение на възложената работа отговорно и качествено, помощ при пътуването от и до дома, както и друга подкрепа, необходима, за да бъде наемането успешно както за работодателя, така и за служителя с увреждане. Дейността включва: оценка на специфичните потребности от консултиране и подкрепа за включване в заетост на лицата от целевата група; разработване на индивидуални трудови и/или интеграционни планове за всяко лице и съдействие за тяхното изпълнение; професионално/ кариерно ориентиране и съдействие за намиране на подходяща работа съобразно личните качества и предпочитания; предоставяне на компетентни съвети и актуална информация, свързани с търсенето, намирането и задържането на работа; придружаване при контакти с потенциални работодатели или за интервю и др. Срещите за оказване на подкрепа и консултиране на трудовата реализация ще се провеждат в индивидуална и групова форма, съобразно спецификата на обсъжданите теми и конкретните потребности на всеки участник. Индивидуалните сесии за подкрепа и консултиране ще се изпълняват по месечен график, в който ще се включват както участници от целевата група, заявили желание за среща, така и лица, насочени от социалния работник. Срещите ще се провеждат в офиса, определен по проекта, а при необходимост за лицата с двигателни нарушения и в домашната им среда. Консултирането ще засегне както проблеми и трудности, свързани с търсенето и намирането на подходяща работа, така и конкретни проблеми и ситуации, свързани с упражняването на конкретната трудова дейност на лицата от целевите групи, които са започнали работа по време на изпълнение на дейността. В груповото професионално консултиране е предвидено предоставяне на информация и подкрепа свързана с: професионалното ориентиране и избора на подходяща професия; източници и средства за търсене на работа; подготовка на автобиография, мотивационно писмо, молба за постъпване на работа и др. документи; планиране на важните житейски събития и личностната реализация в професионален и социален аспект; необходим минимум от знания в определени области - трудово право, социална интеграция, личностно развитие, образование и квалификация и др. Изпълнението на дейността ще даде възможност на лица от целевите групи да формират умения за избор и търсене на подходяща работа, да получат увереност при предприемане на стъпки за кандидатстване за свободна длъжност, да се научат да разпознават силните си страни и да могат да ги превърнат в конкурентни предимства пред бъдещите си работодатели или бизнес партньори. 0.00 10 367.87
Информационни кампании за информиране на работодателите и обществото за възможностите на хората с увреждания и позитивната им роля за обществеността като цяло: Цел на дейността: Изпълнението на дейността ще допринесе за разчупване на стереотипите спрямо възможностите на хората с увреждания за икономическа активност, промяна на нагласите на обществото и в частност на работодателите към тях, чрез информиране за добри примери за успешна трудова реализация на лица от уязвимите групи. Описание на дейността: В изпълнение на дейността ще бъдат организирани две информационни кампании, чиято цел е представяне на възможностите на хората с увреждания за участие в пазара на труда. Информационните кампании ще бъдат фокусирани върху тезата, че по-голяма част от хората с увреждания не са болни в медицинския смисъл, а са носители на дефицити (двигателни или сензорни) и се нуждаят от прилагане на мерки и условия за компенсиране на техните дефицити. Очаквания ефект е работодатели и общественост да се обединят в разбирането на необходимостта от активното социално включване и интеграция на хората от уязвими групи и в неравностойно положение като предпоставка за личностната им и професионална реализация. Дейността ще стартира със създаване и подържане на структирирана информационна база данни на работодатели от региона на община Гоце Делчев с данни за контакт (и-мейли, телефони и адреси и т.н.). Основните поддейности, които ще се изпълняват са: 1. Информиране на потенциални работодатели по различни комуникационни канали (електронен път, телефон, лично и т.н.) по следните примерни теми: - Брой на хората с увреждане и възможните сфери на тяхната реализация; - Разяснение на закона за хората с увреждания и правилника за неговото прилагане; - Разяснение на ползите за работодателя от назначаване на служител с различни възможности (качества на служителите, разнообразие на работното място, добра фирмена репутация и др.) - Разяснение на предизвикателствата при навлизане в пазара на труда за хората с увреждания; - Специфики при работа с хора с функционални различия / Добри практики; - Специфики при комуникация и работа с хора с функционални различия / Добри практики и др. 2. Създаване и подържане на структирирана информационна база данни включваща: - Информация от АХУ за броя и вида на хората с увреждания от региона; - Анализ на медицински специалисти за възможностите да работят различните групи от хората с увреждания; - Информация от агенцията по заетостта и работодателските организации за нуждата от работна ръка в региона. 3. Изготвяне на комуникационен план за популяризиране на възможностите на хората с увреждания да бъдат пълноценни участници в икономическия живот. - Осъществяване на контакти с регионалната преса; - Осъществяване на контакти с регионални радиостанции; - Осъществяване на контакти с онлайн медии; - Ефективно използване на социални мрежи и платформи; - Използване ефективно на интернет страниците на всички заинтересовани страни. 4. Организиране и провеждане на две работни срещи на работодатели и участници от целевите групи, търсещи работа. 0.00 3 880.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.