Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на настоящия проект е да се осигури трудова заетост и професионална интеграция на 16 лица от целевата група в социално предприятие Бартина
Специфичните цели на проекта са:
- Наемане на 16 лица от целевата група за период от 12 месеца, които да се включат активно в развитието на дейността на социалното предприятие
- Осигуряване на психологическа подкрепа и мотивиране на новоназначените работници от целевата група
- Осигуряване на подходящо оборудване, материали и консумативи, необходими за изпълнението на трудовите задължения от новоназначените лица 
- Повишаване на квалификациите и компетентностите на новоназначените служители чрез осигуряване на обучение на новоназначените служители
- Осигуряване на практическо ръководство и подкрепа на работното място и стимулиране на интеграцията в трудовия колектив на новоназначените служители чрез определяне на наставници на новоназначените служители. 
- Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предлаганите услуги от социалното предприятие.
	
От общата и специфичните цели на проекта, логически следват и заложените основни дейности и мерки по проекта:
	
1.	Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца 
2.              Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост;
3.	Осигуряване на наставник от работодателя за новонаети лица. 
4.	Оборудване на новосъздадените работни места и в случай на необходимост, тяхното адаптиране за лица с увреждания и/или извършване на ремонт на помещението.
5.	 Предоставяне на обучения на лицата, за които е осигурена заетост в социалните предприятия, специализираните предприятия и кооперациите на хора с увреждания
6.	Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предоставяните услуги.
7. Мерки за информация и публичност по проекта
8. Организация и управление на проекта
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подкрепа за осигуряване на заетост за период от 12 месеца: Целите на настоящата дейност са следните: - Да се осигури заетост за 16 лица за период от 12 месеца - Лицата, наети по проекта, да натрупат практически опит и стаж в с своята професионална област - Лицата, наети по проекта, да си създадат трудови навици - Да бъдат активирани в пазара на труда неактивни или безработни лица от целевата група В рамките на тази дейност ще бъде осигурена заетост за период от 12 месеца на 16 безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда, в които се включват: безработни младежи (младежи до 29 годишна възраст включително); продължително безработни лица (лица, които са безработни в период, по-дълъг от 12 месеца); безработни над 54-годишна възраст, лица в неравностойно положение. Списък на служителите, на които ще бъде осигурена заетост за сток от 12 месеца 1 служител на длъжност Икономист с код по НКПД 2011 - 26316029 1 служител на длъжност Моделиер конструктор на облекла с код по НКПД 2011 - 75313009 1 служител на длъжност Крояч текстил с код по НКПД 2011 - 75322002 2 служители на длъжност Работник плетач с код по НКПД 2011 - 81522019 8 служители на длъжност Шивач с код по НКПД 2011 - 75331014 1 служител на длъжност Аниматор с код по НКПД 2011 - 51133001 1 служител на длъжност Екскурзовод с код по НКПД 2011 - 1133005 1 служител на длъжност Счетоводител с код по НКПД 2011 - 24116004 В рамките на тази дейност ще бъдат осигурените заплатите на всички 16 новоназначени служители, попадащи в целевите групи, в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период от 12 месеца. Дейността предвижда осигуряването на заетост на екип на социалното предприятие. В рамките на тази дейност ще бъде осигурена заплатата на 1 служител на длъжност Управител - част от екипа на социалното предприятие, в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период от 12 месеца. 1 служител на длъжност Управител с код по НКПД 2011 - 11207023 При подбора на новоназначените лица по проекта ще се проведат конкурси в съответствие с принципите на публичност, прозрачност и равни възможности. Ще бъдат подадени заявки за обявявяване на свободни работните места до бюра по труда в региона, публикуване на обяви в сайтове за търсене - предлагане на работа - jobs.bg, rabota.bg, karieri.bg, job-tiger.bg, bg-rabotodatel.com и др. При провеждането на конкурсите ще се дадат равни шансове на всички представители на целевите групи, като приоритетно ще бъдат назначавани лица в неравностойно положение. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Определяне на изискванията за заемане на длъжността (подготовка на длъжностни характеристики и др.) 2. Стартиране на процедура за подбор на лицата, изпращане на заявки за обявявяване на свободни работните места до бюра по труда в региона, публикуване на обяви в сайтове за търсене - предлагане на работа - jobs.bg, rabota.bg, karieri.bg, job-tiger.bg, bg-rabotodatel.com и др. 3. Провеждане на конкурси и интервюта за избор на служители 4. Сключване на трудови договори с избраните кандидати от целевата група 0.00 116 920.19
Предоставяне на обучения на лицата, за които е осигурена заетост в социалното предприятие: Цели на дейността: - Да се предоставят обучения за професионална квалификация на 8 от лицата, за които е осигурена заетост - Да се придобие степен на професионална квалификация от представителите на целивите групи, които ще преминат обученията - Да се задоволят установените нужди на социалното предприятие от квалифицирани служители Дейността предвижда предоставяне на обучения за професионална квалификация за 8 лица по професия Шивач, специалност Шивачество В рамките на проекта 8 от лицата от целевите групи, за които се предвижда да бъде осигурена заетост, ще работят на длъжност Шивач. За целта тези лица, които ще бъдат назначени на тези длъжности, ще преминат обучения за професионална квалификация. Обученията се извършват в съответствие с установените нужди на социалното предприятие и с насоченост към упражняваната сфера на дейност и професия, както и към длъжността, която се предвижда да заеме лицето. Обученията са съобразени с минималните изисквания към обучението за професионална квалификация, а именно: - Професионалното обучение се осъществява в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение. - Всяко обучение е по професии и специалности включени в Списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от министъра на образованието и науката. - Обучението води до придобиване на степен на професионална квалификация или придобиване на квалификация по част от професия, удостоверени със съответните документи съгласно чл.38, ал. 2 и ал. 3 от ЗПОО; - Продължителността на обученията е съобразена със степента на професионалната квалификация. Информация за предвидените обучения: Обучение по професия Шивач, специалност Шивачество Наименование и код на професията, и код на специалността - Професия Шивач с код 542110, Специалност Шивачество с код 5421101 Хорариум на обучението - 300 учебни часа Първа степен на професионална квалификация Брой на обучаваните лица - 8 лица Документ доказващ завършеното обучение - - Свидетелство за професионална квалификация - Обучавани, които не са положили държавни изпити за придобиване на степен на професионална квалификация, или не отговарят на изискванията за минимално входящо образователно равнище получават: Удостоверение за професионално обучение 0.00 0.00
Оборудване на новосъздадените работни места: Цели на дейността: - Закупуване на оборудване на новосъздадените работни места - Осигуряване на подходяща работна среда за служителите - Техническо обезпечаване на дейността на социалното предприятие - Осигуряване на необходимите условия, оборудване, мебели и техника за извършване на стопанската дейност на предприятието - Материално обезпечаване на дейността на предприятието - Осигуряване на помещение за извършване на стопанската дейност на социалното предприятие В рамките на дейността се предвижда: осигуряването на мебели и оборудване на лицата, за които е осигурена заетост; осигуряването на мебели и оборудване, които ще бъдат използвани от новоназначените лица и организацията във връзка с дейността на социалното предприятие; консумативите и материалите за обезпечаване на дейността на социалното предприятие; наема на помещението, където ще се извършва стопанската дейност на предприятието и ще се помещават работните места на новоназначените служители; режийните разходи. В производствената част на предприятието ще работят 12 служителя (моделиер, крояч, плетачи и шивачи). Предвиденото оборудване за техните работни места включва 3 работни маси, 12 столове, 8 специализирани шевни машини ,преса за копчета и капси-1 бр.,оверлог автоматичен 1 бр.,покривна машина -1 бр.,автоматична едноиглова машина -3 бр.и материали/платове, ширити,гайтани, конци,пкопчета, мъниста,ножици, манкени,стойки и др. Екипът по управление на предприятието се състои от трима служителя. . За тях ще бъдат осигурени 1 лаптопи, 4 бюра, 5 стола, 1 принтер. Всеки служител от административния екип ще разполага със собствено бюро и стол. Всички служители ще използват принтера и мебелите. 0.00 0.00
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предоставяните услуги.: Цели на дейността: - Да се определят потребителските потребности и нагласи - Да се проучи съществуващия пазар за съответните услуги и стоки, които социалното предприятие предлага и предоставя - Да се направи анализ на възможните начини за продажба/предлагане на услугите и стоки на социалното предприятие - Да се прогнозира търсенето и развитието на пазара за услугите и продуктите, предоставяни от социалното предприятие - Да се разработи маркетингова стратегия за социалното предприятие. Дейността предвижда да се направи проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните услуги и продукти, което ще включва комплексно проучване за: потребителските потребности и нагласи; съществуващия пазар на услуги и продукти; възможните начини за предлагане на услугите и продуктите; търсенето и развитието на пазара за услугите и продуктите в дългосрочен план; маркетинговите похвати за достигане до клиентите и увеличаване на обема на предоставяните услуги и продукти. Проучването на търсенето и последващият анализ ще бъдат основата за изграждане на бизнес стратегия на предприятието. Стратегическото планиране ще подпомогне организацията в намирането на постоянни източни на доходи, чрез предоставянето на услуги и продукти, които са търсени на пазара и предлагането им на конкурентна цена с цел финансова независимост и стабилност. На базата на резултатите на изготвената маркетингова стратегия в социалното предприятие ще формулира стратегически цели и приоритети, крайъгълни камъни и конкретни стъпки и мерки за тяхното реализиране. Мениджмънта на предприятието ще разполага с конкретна информация за търсенето и предлагането, силните и слабите страни на предлаганите услуги и продукти и възможностите за развитие, подходящите методи за комуникация с клиентите, конкурентите и партньорите. В дългосрочен план, предварителното проучване, обект на тази дейност, ще подпомогне организацията в разширяване на дейността си, което от своя страна ще допринесе за включването в заетост на още представители от целевата група. Благодарение на изградената практика за работа с лицата от целевите групи, използвайки опита на организацията, натрупан по време на изпълнението на проекта, предприятието ще продължи да подкрепя целевите групи, чрез предоставянето на постоянна заетост, включване в обучения, менторска/ наставническа програма и социална и професионална интеграция в сектора на социалната икономика. 0.00 654.06
Осигуряване на наставник от работодателя за новонаети лица: Цели на дейността: - Да се подпомогне работата на новоназначениете лица - Да се предадат знания и умения от опитен и компетентен служител на всеки от новоназначените служители - Да се наблюдават новонаетите служители и да им се указва помощ - Да се дават препоръки в изпълнение на целите, задачите и усвояването на нови работни навици - Новоназначените лица да се адаптират по-бързо към работните места - Да се създаде ефективна работна среда - Да се повиши производителността - Ефективно да се използва потенциала на служителите - Да се мотивират служителите и да се стимулира висока инициативност - Да се изгради работещ екип, който да довете до висока работоспособност, високи лични цели, равни на тези на предприятието и в следствие на това - да нарастне конкурентоспособността В рамките на дейността ще бъдат назначени общо 2 наставници, които ще подпомагат новоназначените лица за период от 6 месеца. Наставниците ще отчитат минимум 40 часа месечно. Наставници ще бъдат назначение за служителите на длъжност Шивач, Плетач, Икономист, Счетоводител и Екскурзовод Наставниците ще са лица от същото предприятие (в това число и новонаети такива). 0.00 4 556.52
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Цели на дейността: - Справяне със стреса и повишаване самооценката на включените представители на целевите групи - Придобиване на умения за успешно справяне на работното място и/или адаптиране към работните условия - Мотивиране на лицата от уязвимите групи с цел стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване/ повишаване на професионална квалификация и/или заетост. В рамките на дейността се предвижда да се извърши психологическо подпомагане и мотивиране на лицата от целевите групи, включени в заетост. За целта ще бъде сключен договор с дипломиран и опитен психолог, който ще реализира посещенията в социалното предприятие. Всяко посещение на дипломирания психолог ще се извършва в рамките на предварително уговорени срещи в групи по четирима души, общо 4 групи. Посещенията ще са с продължителност 3 астрономически часа като всяка група ще премине общо 14 сеанса - по 2 сеанса седмично в продължение на 7 седмици. Особено важно при изпълнението на дейността е сеансите и броят на участниците да бъде сведен до оптимален брой. Целта е да се подходи към всеки индивидуално, като се приложат техники за снижаване на напрежението и преодоляване на дистанцията при провеждането на консултации/сеанси. Важно е да бъде идентифициран проблемът, след което се работи върху преодоляване на личностните бариери и подпомагане процеса на работа. Психологическа консултации в малки групи включват техники за спадане на напрежението, справяне със стреса и повишаване самооценката на хората от уязвимите групи. Сеансите ще бъдат изключително ценни за новоназначените лица , тък като ще получат напътствия как да се представят успешно. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.