Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на подходящ (материален и кадрови) капацитет за предоставянето им.
Във връзка с безпрецедентните предизвикателства, свързани с пандемичен взрив на заболяването от вируса COVID 19 се налага мобилизиране на допълнителни ресурси за превенция и осигуряване достъпа до услуги на уязвими лица, вкл. хора с увреждания или в невъзможност от самообслужване, които са застрашени в най-голяма степен от COVID-19, както и за лица в карантинен период. 
Идентифицирана е голяма нужда от предоставянето на услуги по домовете в контекста на създалата се извънредна епидемична ситуация в страната. Дейностите по проекта са насочени към лица, за които е налице социална необходимост от почасови услуги като по този начин се защитава обществения интерес и се отговаря на нуждите на населението от превенция разпространението на COVID-19.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги за преодоляване последиците от коронавируса: Като оценява безпрецедентните обстоятелства, пред които е изправено обществото ни в ситуация на нарастващи случаи на лица, заболели с вирус COVID 19, Община Габрово предприема комплексни мерки за улесняване на ежедневния живот на своите жители. Осигуряването на адекватна и своевременна грижа и подкрепа на най-уязвимите представители на общността винаги е било неизменен приоритет на институцията. Специално сформиран екип от 17 март работи по предоставянето на услуги за преодоляване на социалните последици от коронавируса. В рамките на настоящото искане за изменение и допълване на изпълнявания проект и предвид актуалните потребности на жителите на община Габрово, е изведена необходимост от ангажиране на следните лица: • Организатор дейности - 1 служител; Ще организира цялостната дейност на ангажираните по проекта лица. Ще координира и разпределя посещаването на адресите, според конкретната необходимост, както и ще насочва към адекватни услуги. Ще поддържа контакт с целия екип; ще реагира на спешни случаи; ще обработва отчетните документи на ангажираните по проекта лица; ще подава ежедневна информация на Екипа за управление на проекта за брой постъпили обаждания и брой обслужени лица; ще подава информация, при необходимост от актуализиране или оптимизиране на автопарка, както и на броя на персонала; ще следи за липса на двойно финансиране при предоставянето на услугите. • Оператор, център за обаждания - 2 служители; Ще приема обаждания и/или писмени запитвания от гражданите; ще поддържа актуалността на информацията в ГИС за обажданията, сигналите и адресите на обслужваните лица; ще съставя маршрути както за доставка на храна, така и за доставка на хранителни продукти, медикаменти и вещи от първа необходимост. Ще поддържа контакт с карантинираните лица, с цел проследяване на състоянието и нуждите им; ще инициира контакт с лица в нужда, станали известни при обход на доброволци или от подаден сигнал; ще обработва отчетните документи за обслужените лица; • Снабдител - доставчик - 1 служител; Ще подготвя документацията за и организира своевременното осигуряване и разпределяне на предпазни средства и дезинфектанти за персонала, пряко предоставящ услугите; ще организира и следи за ежедневната дезинфекция на автопарка и оборудването му, с който се извършват доставките. • Сътрудник социални дейности - 39 служителя/лица; Ще осъществява всички дейности, свързани с пряката работа с потребителите; ще води ежедневен отчет за обслужените лица. • Сътрудник социална работа - 9 служителя. Ще отговаря пряко за транспорта на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. При изпълнение на дейностите ще се осъществява непрекъсната оценка на ситуацията и потребностите на населението. В съответствие със ситуацията в община Габрово, при отчитане на тежката орография на общината и нейните 134 населени места, и на база потенциалните потребители, както и при повишаване на броя лица, нуждаещи се и заявили желание за подкрепа, поетапно ще бъдат ангажиран персонал за предоставяне на услугите, при спазване принципите за ефективност, ефикасност и икономичност на разходите, от гледна точка на брой обслужени лица от едно ангажирано лице, вкл. и подкрепени лица в малките населени места извън територията на град Габрово. 0.00 0.00
Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора), заплащане на битови сметки, заявяване и съдействие за получаване на неотложни административни услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора);: Дейността по настоящия Компонент ще се реализира на база заявено желание от лицата, попадащи в целевите групи – по телефон или при посещение в дома от страна на служителите или доброволците. На база реалните индивидуални потребности на кандидатите, лицата могат да избират една или няколко от следните услуги: - Доставка на храна (към настоящия момент, в така създалата се епидемиологична обстановка, Община Габрово има създадена организация по приготвяне на храна за времето на извънредното положение - с Решение на Общински съвет - Габрово, е разкрита нова услуга - „Кризисна социална кухня“, както и други целесъобразни възможности (Детска млечна кухня, Топъл обяд и т.н.); - Доставка на хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора); - Заплащане на битови сметки; - Съдействие за получаване на неотложни административни услуги. Посредством изпълнението на посочените конкретни мерки, ще се подкрепят лицата, които предвид своята уязвимост най-бързо и в най-силна степен са засегнати от ограниченията, наложени във връзка с вирус COVID 19, като им се осигурят жизненоважни услуги и продукти. По този начин ще се подпомогне бита и ежедневието им и същевременно ще се постигне изпълнение на разпоредбите за ограничаване движението на хора с цел превенция. Ще бъде осигурена ясна демаркация при осигуряване на услугите на потребителите, които от 1 май ще ползват целевата програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация-2020г.“ - по Компонент 3 ще се осигури разноса на храната по домовете, а такъв разход няма да се извършва и отчита по целевата програма, което ще предостави възможност за увеличена подкрепа с храна на конкретните потребители. 0.00 521 266.23
Транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата.: Дейността се реализира от 17 март с две транспортни средства (за най-спешните потребности на лицата), с помощта на които персоналът доставя храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), както и в по-малка степен - услуги по заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги. Предвид спешната необходимост от услуги за лицата, които са най-застрашени от разпространението на коронавируса, Общината е в готовност и поетапно и съобразно потребностите ще увеличава броя на МПС за транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата (прогнозно до 9 МПС, целодневно ангажирани с услугите по Компонент 3). Лицата, ангажирани да предоставят услуги в населените места извън общинския център, ще ползват предимно лични МПС. 0.00 0.00
Осигуряване на лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите.: Настоящата дейност цели осигуряване на предпазни средства и дезинфекциращи препарати с цел опазване живота и здравето както на персонала, предоставящ услугите, така и на потребителите. Реализирането на дейността е в унисон с вече предприетите мерки и дейности във връзка с ограничаване разпространението на вирус COVID 19, сред населението и ще повиши чувството на сигурност в целевите групи, ползващи услугите. С изпълнение на дейността ще бъдат осигурени за служителите, предоставящи услугите: - лични предпазни средства – маски, калцуни, ръкавици, престилки, шапки, очила, шлемове и др. – за еднократна и многократна употреба; - дезинфекциращи препарати за лицата, ангажирани с предоставяне на услугите, за транспортните средства и оборудването в тях. Осигурените предпазни средства и препарати ще дадат необходимата защита на лицата, ангажирани с предоставяне на услугите и ще гарантират ефективното изпълнение на самите услуги. С тяхното ползване ще се постигне защита на останалите активни участници в социалния и стопански живот, с които служителите ще контактуват в работния процес и на потребителите на услугите, които са най-уязвими и застрашени в най-висока степен от заразата. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.