Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 127 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Основната дейност на фирмата е производство на многопластови хартиени тръби (шпули), които имат широка сфера на приложение в различни промишлености – хартиената, печатарската, хранително – вкусовата, текстилната, при производството на стреч фолиа, полипропилен, тиксо и санитарно - хигиенни продукти (тоалетна хартия и кухненски ролки) и др. Предлагаме продукцията си основно на българския пазар, но през 2015 година вече имаме реализиран износ за Холандия. В процес на преговори сме с няколко потенциални клиенти в страни от ЕС и съседни на България държави. 
От създаването си до сега производствените обеми постоянно нарастват, което е атестат за качеството на произвежданите изделия и за прилагания от ръководството мениджмънт и маркетинг. Екипът ни е квалифициран и успява да изпълни качествено и в срок заявените количества продукция. В производствената си дейност използваме единствено качествени суровини и материали, притежаващи необходимите сертификати. Работим с най-големите производители и вносители на хартия и лепила. 
Гъвкави сме и бързо се адаптираме, което е важно предимство пред конкурентите ни. Фирмата вече има изградени трайни партньорства с клиенти, които регулярно увеличават заявките си. 
Но конкуренцията на пазара се увеличава и цените падат, а ние срещаме все по-големи трудности с подобряването на производителността на труда и съкращаването на енергийните и ресурсните разходи. 
За да отговорим на тези предизвикателства ще закупим производствена линия, с която  ще разширим гамата от предлаганите многослойни хартиени шпули. Машината е автоматизирана,  с по-ниско енергийно потребление, по-производителна, високотехнологична и с по-ниски нива на брак. Ще въведем и система за енергиен мониторинг, както и международен стандарт ISO 50001.
Със закупуването на оборудването и въвеждането на стандарт за енергийна ефективност ще повишим производителността си, ще увеличим качеството и асортимента на предлаганите продукти и ще намалим енергийните разходи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на енергиен одит: За да са допустими по настоящата процедура, проектите трябва да се основават на препоръки от извършен енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти. Енергийният одит следва да е извършен от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Обследването за енергийна ефективност се извършва на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. На база на извършени замервания и изчисления, експертите от екипа, извършил одита, препоръчват мерки за повишаване на енергийната ефективност в предприятието, които ще доведат до минимум 5% планиран фактор на енергийни спестявания. Спазвайки тези изисквания ние избрахме специализирана фирма, вписана в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. В рамките на указания в заповедта за прием на проектни предложения срок и според изискванията на оперативното ръководство избраната фирма изготви Доклад за енергиен одит с посочени 2 Мерки за повишаване на енергийната ефективност в предприятието. Мярка 1: Подмяна на линия за производство на картонени шпули с Фактор на енергийните спестявания (ESR) 56% Мярка 2: Изграждане на система за енергиен мониторинг с 3 точки с Фактор на енергийните спестявания (ESR) 10% Контролът относно качеството на изготвените енергийни одити беше извършван от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР). Проектът се изпълнява в сектор, който се характеризира с висока енергийна интензивност - С17 "Производство на хартия, картон и изделия от тях" Разходът за тази услуга в размер на 6500,00 лева без ДДС бе направен преди подаването на проектното предложение. 6 500.00 6 500.00
Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез закупуването нова линия за производство на картонени шпули 1бр.): Като част от дейността ще бъде закупена, монтирана и въведена в експлоатация нова линия за производство на картонени шпули. Тази дейност е основана на базата на препоръки от извършен енергиен одит /Мярка 1/, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти. Предимствата на машината, която искаме да закупим, в сравнение с технологичното оборудване, което използваме в момента, са няколко: -Новата машина ще обедини и автоматизира отделните дейности в процеса на производство на хартиените тръби/шпули, в следствие на което се намалява времето за изработка на единица продукция. Към момента голяма част от производствения процес се извършва ръчно. -Скоростта на работа на машината е 5 пъти по голяма в сравнение с наличната. -Разходът на лепило и електроенергия на единица продукция е драстично занижен. По данни от Доклад за енергиен одит Факторът на енергийните спестявания (ESR) е 56%, а намалението на емисиите СО2 е 64.21т. на година. -Количеството брак е сведен до минимум. -Машината ще може да произвежда шпули с 340мм. външен диаметър, докато съществуващата машина е ограничена до 50мм. Машината ще замени голяма част от ръчния труд, защото с подаването на рулона с хартия, машината автоматично извършва нарязване на хартията на ленти, прекарва ги през направляващата система, води ги през лепилната секция, след това ги навива на тръба със зададен процент застъпване и накрая реже тръбите до необходимите размери. С въвеждането на тази технологична линия ще можем да гарантираме максимално качество на предлаганите от нас хартиени тръби. За изпълнение на планираната дейност и успешната реализация на проекта съгласно изискванията на Регламентите, свързани с Управлението на проекти и конкретно условията на Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, ще се използва следната методология: Подготвителна фаза – 3 месеца: 1. Административна и техническа подготовка за изпълнението на проекта - сформиране на екипа и запознаване на членовете му с проекта, целите и дейностите му, разпределяне на задълженията и отговорностите. 2. Подготовка на тръжно досие и съпътстваща документация по отношение на избора на доставчик на оборудването според изискванията и спецификациите, разработени от „Балкан-2006” ЕООД. Съгласуване на тръжната документация и процедурата и получаване на одобрение от ГД ЕФК. 3. Стартиране и провеждане на тръжна процедура за избор на доставчик на оборудването в съответствие с изискванията на Оперативното ръководство и ПМС № 160/01.07.2016 за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от Европейските структурни и инвестиционни фондове. 4. Избор на доставчик на оборудването и подписване на договор за доставка. Тези стъпки ще бъдат направени след съгласуване и получаване на одобрение от ГД ЕФК за проведената процедура. Фаза на изпълнение – 7 месеца: Доставка и въвеждане в експлоатация на договорираното оборудване. Въвеждането в експлоатация на новото оборудване ще се осъществи след проведено обучение за работа с машината и ще се удостоверява чрез подписване на приемно-предавателни протоколи между „Балкан-2006” ЕООД като приемател и съответния доставчик/търговски представител. 495 000.00 494 825.00
Придобиване и внедряване на система за енергиен мониторинг (дейността ще бъде извършена чрез внедряването на система за енергиен мониторинг с 3 точки на мерене): Като част от дейността ще бъде закупена, монтирана и въведена в експлоатация система за енергиен мониторинг с 3 точки на мерене, която ще предоставя данни за консумираната електроенергия от съоръженията в цялото предприятие. На базата на събраните данни ще може да се попълват форми за справки за консумираната електроенергия. Ще могат да се извършват анализи на базата на които да се вземат решения, водещи до намаляване на консумацията на електроенергия. Тази дейност е основана на базата на препоръки от извършен енергиен одит /Мярка 2/, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти. Ползите от въвеждането на система за енергиен мониторинг са следните: -Регистриране на неприемливи отклонения в енергийните параметри; -Разкриване на неефективен разход на енергия за определени участъци и периоди от време; -Откриване на оборудване, работещо в предаварийно състояние и своевременното му извеждане за ремонт; -Определяне на дела на енергийните разходи в себестойността на продукцията; -Съкращаване на енергийните разходи на предприятието вследствие на подобрен енергиен мениджмънт. По данни от Доклад за енергиен одит Факторът на енергийните спестявания (ESR) е 10.00%, а намалението на емисиите СО2 е 5,93т. на година. -Автоматизирано дистанционно отчитане на измервателни средства за електроенергия; -Периодично архивиране на отчетите в бази данни, ръчно и автоматично генериране на справки и отчети, експорт в различни файлови формати за последваща обработка и визуализация, графично представяне на архивираните данни с управляеми мащаб и скали. За изпълнение на планираната дейност и успешната реализация на проекта съгласно изискванията на Регламентите, свързани с Управлението на проекти и конкретно условията на Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, ще се използва следната методология: Подготвителна фаза – 1 месец: 1. Изработване на изискванията и спецификациите към фирми за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Система за енергиен мониторинг от „Балкан-2006” ЕООД. 2. Изпращане на запитвания за оферти, разглеждане и оценяването им. 3. Избор на доставчик на оборудването и подписване на договор за доставка. Фаза на изпълнение – 1 месец: 1. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Система за енергиен мониторинг от 3 точки. 2. Подписване на приемо-предавателни протоколи между „Балкан-2006” ЕООД като получател и съответния доставчик. 10 000.00 9 800.00
Въвеждане и сертифициране на система за управление ISO 50001 : Международният стандарт ISO 50001 има за цел да помогне на организациите да определят системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. Прилагането на този стандарт цели намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията. ISO 50001 посочва специфичните изисквания, приложими към използването и потреблението на енергия, включително измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др., които допринасят за енергийните характеристики. Той се прилага към всички променливи, които оказват влияние върху енергийните характеристики, и могат бъдат наблюдавани и повлияни от организацията. ISO 50001 осигурява системата, по която една организация може да идентифицира миналото, сегашното и бъдещото потребление на енергия и да разработи енергиен мониторингов план. Впоследствие анализът на актуалните и планираните данни ще подпомогне да се предприемат действия за подобряване на енергийното управление и ефективност. Стандартът има специфични изисквания за измерването на консумираната енергия и внедряването на измервателни системи, които да документират, отчитат и валидират непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление. Структурата на ISO 50001 е базирана на общите елементи на стандартите за управление на ISO и лесно може да бъде интегриран с други системи за управление, такива като ISO 9001, ISO 14001, ISO 22000 и т.н. ISO 50001 се основава на рамката за непрекъснато подобряване Планиране-Изпълнение-Проверка-Действие (Plan-Do-Check-Act - PDCA) и включва управлението на енергията в ежедневната дейност на организацията. За изпълнение на планираната дейност и успешната реализация на проекта съгласно изискванията на Регламентите, свързани с Управлението на проекти и конкретно условията на Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, ще се използва следната методология: Подготвителна фаза – 1 месец: 1. Изработване на изискванията и спецификациите към консултантските фирми за въвеждане на стандартите и към тези, които одитират и сертифицират от „Балкан-2006” ЕООД. 2. Изпращане на запитвания за оферти, разглеждане и оценяването им. 3.. Избор на доставчик на услугата и подписване на договор за изпълнение. Фаза на изпълнение – 6 месеца: -Извършване на консултантски услуги по въвеждане на ISO 50001. -Извършване на услуги по одитиране и сертифициране по ISO 50001. Подписване на приемо-предавателни протоколи между „Балкан-2006” ЕООД като получател и съответния доставчик на услуги. 5 000.00 5 000.00
Дейности по информиране и публичност: В съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. ще предприемем следните мерки за осъществяването на информираност и публичност за получената подкрепа: -На Интернет сайта на фирмата http://www.balkanpaper.com ще публикуваме кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като представим получената финансова помощ. -Изработване на 1 бр. постоянна обяснителна табела с цел информиране на участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата за финансирането на проекта. Табелата ще съдържа информация за проекта / всички задължителни реквизити за публичност и визуализация/ и ще бъдат поставена в офиса на бенефициента. -Всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще съдържа информация за името на проекта и безвъзмездната помощ, получена като финансиране по проекта. За изпълнение на планираната дейност и успешната реализация на проекта съгласно изискванията на Регламентите, свързани с Управлението на проекти и конкретно условията на Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, ще се използва следната методология: Подготвителна фаза – 1 месец: 1. Изработване на изискванията и спецификациите към фирмите за изработка на информационнa табелa от „Балкан-2006” ЕООД. 2. Изпращане на запитвания за оферти, разглеждане и оценяването им. 3. Избор на доставчик на услугата и подписване на договор за изпълнение. Фаза на изпълнение – 12 месец: 1. Изработка на информационна табела. 2. Подписване на приемо-предавателни протоколи между „Балкан-2006” ЕООД като получател и съответния доставчик на услугата. 3. Поместване на информация за проекта на сайта на фирмата 4. Поместване на информация за проекта на всички издадени документи в рамките на проекта. 100.00 100.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.