Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Създаването на ново социално предприятие, възраждащо и продължаващо традициите на характерните за района занаяти по килимарство и грънчарство, ще реши потребностите на населението в Северозападна България за професионална реализация и интеграция на лица в неравностойно положение на пазара на труда. Целеви групи,към които е насочен проектът,са неактивни и безработни лица,в т.ч. безработни младежи до 29 годишна възраст; безработни над 54-годишна възраст; продължително безработни лица и такива с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация.
Целите на проекта са:
- улесняване достъпа до заетост;
- осигуряване подкрепа за социалното включване на уязвими групи чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика;
- създаване на ново социално предприятие, осигуряващо устойчиви работни места и включване в заетост на 25 лица в неравностойно положение на пазара на труда;
- включване в обучения за придобиване на необходимата квалификация и опит.
Дейностите за реализиране на посочените цели са: 
- мотивиране на лицата от целевата група за включване в заетост; 
- професионално обучение за придобиване на квалификация, знания и опит, пряко свързани със съответното работно място; 
- обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”; 
- оборудване на новосъздадените работни места;
- осигуряване на заетост на обучените лица;
- социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.
Очакваните резултати са: 
- създаване на ново социално предприятие към община Чипровци;
- проведени мотивационни срещи с 30 лица; 
- включени 25 лица в квалификационни обучения по 2 професии;
- оборудвани и ремонтирани 3 помещения;
- наети 25 лица на трудов договор за работа в социалното предприятие; 
- проведено проучване относно пазарната реализация на изработваните стоки и предоставяните услуги
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в обучение и заетост: Дейността ще включва идентифициране на участниците от целевата група от двете общини и провеждане на мотивационни обучения на лицата. Мотивирането ще бъде свързано със стимулиране и насочване на лицата към придобиване на необходимите умения за активно поведение на пазара на труда, към придобиване/повишаване на професионалната квалификация, с цел включване в заетост.Мотивирането ще бъде проведено така, че лицата от целевата група да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост и/или успешно справяне на работното място. В мотивационните обучения ще бъдат с продължителност 6 работни дни и в тях ще бъдат включени 30 лица, представители на следните уязвими групи: безработни младежи до 29 г.,безработни над 54-годишна възраст, продължително безработни лица и такива с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация. Идентифицирането е процес, който включва различни етапи и предполага разнородни по характер действия, които имат за цел активиране на лицето на пазара на труда. Дейността по идентифицирането ще се провежда на територията на общините Чипровци и Георги Дамяново. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Намиране на лицето Намирането на лицата ще се осъществи чрез информационни кампании и сътрудничество с институции (общини, социални служби, ДБТ, училища, религиозни общности, местни НПО, РД на МВР, детски педагогически стаи, младежки медиатори и др. Фондация "Пътят на траките" ще осъществява контрол върху дейностите по информационните кампании. Информационните кампании ще се осъществяват посредством следните методи: - изготвяне на информационни табла за кампанията. Таблата ще се поставят в/ пред съответното община/ кметство, училище, читалище, търговски обекти, поща и пр.; - изготвяне на дипляни с информация за кампанията, които ще бъдат поставени на достъпно място в обществени сгради – търговски обекти, поща, училища, кметства, църква, пазарища, местен транспорт и пр.; - създаване на Фейсбук страница за кампанията. 2. Провеждане на мотивационни обучения. Организирането на мотивационни обучения е изключително важно предвид особеностите на целевата група на проекта, а именно лица без стимули за търсене на работа и умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване на професионална квалификация и/ или заетост.Те ще бъдат проведени с цел придобиване на знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост. Обученията ще предоставят възможност за: • придобиване на на умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. придобиване на професионална квалификация; • получаване на знания и усвояване на умения за ефективно използване на различните източници за информация за свободни работни места; • придобиване на познания и усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа - автобиография, писма, формуляри, въпросници и др.; Съдържанието на всяко мотивационно обучение ще бъде съобразено със спецификата на групата. Формирането на групата ще стане при съблюдаване на принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация, както и равенство на половете. 0.00 20 035.54
Предоставяне на обучения на лицата от целевата група: 2.1. Професионално обучение, пряко свързано със съответното работно място, и обучение по ключова компетентност 4 Дигитална компетентност: Проектната дейност изисква организиране и провеждане на професионално обучение на 25 лица - първа квалификационна степен за професиите "Килимар", "Бродировач". При изготвянето на учебните програми се вземат предвид основните характеристики и спецификата на всяка професия. Те ще съдържат по 300 учебни часа за всяка професия. Професионалното обучение ще се провежда съгласно изискванията на Закона за професионално образование и обучение. Учебните планове се разработват от обучаващата институция и се утвърждават от нейния директор. Учебните програми се конкретизират и разработват въз основа на държавните образователни изисквания за придобиване на квалификация по предвидените професии. Графиците на учебното време се определят от обучаващата институция. Те ще се съгласуват с Кандидата. Учебната програма и всекидневното разпределение по часове за всяка професия ще бъде зададена от изпълнителя. В края на обучението ще бъде проведен изпит, съгласно ЗПОО, след който успешно завършилите ще получат Свидетелство за първа квалификационна степен за: - Професия 542130 "Килимар, специалност 5421301 "Ръчна изработка на килими, професионално направление" ,професионално направление 542 Производствени технологии – текстил, облекло, обувки и кожи. Брой обучаеми лица - 17. - Професия 542150"Бродировач", 5421501 специалност "Бродерия", професионално направление 542 Производствени технологии – текстил, облекло, обувки и кожи. Брой обучаеми - 8. Обучаемите по всички професии трябва да познават методите за екологично третиране на отпадъците и да спазват изискванията за здравословни и безопасни условия на труд. 2.2.Обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” Целта на дейността е 6 лица от целевата група да преминат обучение по Ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" и да се повишат техните умения при работа с компютри и стандартен офис пакет. Обучението ще бъде осъществено в рамките на 48 учебни часа. Обучаваща организация ще бъде отговорна за изготвянето на програмата, материалите за обучението, както и за осигуряване на лектори, които да имат съответния опит за обучение в модулите. Обучението ще е организирано в една група. Между обучаващата организация и кандидата ще бъде сключен договор за обучението, с посочени цена, времетраене, начин на плащане. За извършване на дейността ще се проведе процедура за избор на външен изпълнител. 0.00 20 077.02
Оборудване на новосъздадените работни места: 3.1. Целта на тази дейност е да бъде доставено оборудване за новосъздаденните работни места в социално предприятие. Всеки един от новонаетите служители трябва да има работно място, предоставящо необходимите условия като техника и активи, съобразени с функциите и дейностите, за които е нает както и за стартиране и развитие на предлаганите стоки и услуги. За прилагане на занаятите по килимарство, за изработване на сувенири, е необходимо закупуване на следните технически средства и машини: - Принтираща машина – 1 бр. – многофункционална, професионална, дигитална, специализирана машина, с вградена преса за директен печат върху различни повърхности. Ще бъде поставена в цеха в Чипровци и ще се ползва от предварително обучени и определени за работа на нея лица от длъжностите бродировач и килимар, за изработване на различни изделия и сувенири от текстил. - Машина за бродиране – 1 бр. дигитална с възможност за програмиране и препрограмиране -необходима е за извършване на остовната дейност на бродировачите. - Машина за бродиране – 1 бр., с възможност за програмиране и препрограмиране -необходима е за извършване на остовната дейност на бродировачите. - Машина за оверлог - средство за окрайчване, почистване и естетично оформяне на изработените изделия и аксесоари – за работа на бродировачи и килимари; - Тъкачни станове - 7 бр. Становете са предназначени за изработване на килими и ще оборудват работните места на килимарите, като 4 от тях ще са разположени в Чипровци и 3 в с. Копиловци, община Георги Дамяново. На един стан може да работи повече от едно лице, така че те ще са за всички 17 килимари /евентуално на сменен режим/. - Компютър /преносим – 2 бр. – Компютрите са с добри технически характеристики, предвид това, че на тях ще бъдат извършвани дейности по програмиране , изработка на автентичен дизайн, мотиви и цветове, модели и др. приложни програми. Компютрите ще бъдат по един за помещенията в Чипровци и Копиловци. Необходими са и ще се използват от дизайнера и всички работещи в социалното предприятие, за нуждите на дейността, която извършват. На тях ще работят и преминалите обучение по ключова компетенност 4 Дигитална компетентност". 3.2. Кандидатът предвижда да извърши ремонт на собствени общински помощения в Чипровци и Георги Дамяново, с. Копиловци, във връзка с дейността на социалното предприятие и създаването на подходящи условия за работа. Помещенията, определени от общините за нуждите на социалното предприятие се намират в гр. Чипровци и в с. Копиловци. Състоят се от основни помещения за осигуряване на дейностите по килимарство и грънчарство в Чипровци и килимарство в Копиловци. Към тях има и необходимите сервизни помещения - санитарни възли, стая за отдих на работници и за съхранение на материали . Те се нуждаят от ремонт, така че да отговарят на изискванията за извършване на дейностите и разкритите работни места. Ремонтните работи ще включват смяна на дограма, подмяна на подови настилки и плочки, ремонт на ел. инсталации, освежаване , подмяна на осветление и др. Ремонтът е с цел създаване на нормални и приветливи условия за работа на лицата от целевата група, както и за намаляване на разходите на енергия. 0.00 42 242.32
Осигуряване на заетост на лицата от целевата група: Целта на дейността е в рамките на проекта да бъде осигурена заетост за период от 12 месеца на 25 лица от целевата група – хора в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица в новоразкритото социално предприятие. Наемането на човешките ресурси е пряко свързано с процеса на стартиране на новото предприятие по създаване на производство за ръчна изработка на килими, грънчарство и изработване на сувенири. Възможностите, които предприятието ще предлага на пазара, са за наемане на нови служители и кореспондират пряко с идеите на общините за развитие на дейността им.Стратегията за развитие общините е свързана с развитие на предприемачеството и повишаване на квалификацията на работната сила чрез обучение и осигурена заетост. Наемането осигурява на лицата повишени умения за работа по новите професии.Чрез предприятието и наетите в него лица се възраждат стари занаятчийски традиции, които са неатрактивни на пазара на труда в региона. Социалното предприемачество има следните положителни страни: осигуряване на достойни условия на труд, обучение и интеграция на пазара на труда и осигурява възможност за успешно социално включване на уязвимите групи граждани на трудовия и обществен живот в региона. Социалото предприемачество насърчава лицата да търсят самостоятелни решения за подобряване на социалния им статут. Кандидатът предвижда наемането на: 25 лица от целевата група на следните длъжности: Бродировач - 8 бр; по КИД75331001; Килимар - 17 бр; по КИД 73181004; *Наетите лица от целевата група ще бъдат описани в ред 1. Разходи за Персонал/целева група За стартиране и управление на новоразкритото социалното предприятие се предвижда и наемане на персонал от 3 лица, които са извън целевата група. Съображенията за това са, че този екип и изключително важен, ще бъде пряко ангажиран и отговорен за стартиране , организация и управление на предприятието, за неговото развитие и утвърждаване. Ще бъде в състав: Ръководител на предприятието - 1 бр. по КИД 13446005 - лице, което ще организира, ръководи и контролира целия процес по функциониране на предприятието. Ще назначава и управлява персонала му и ще носи отговорност за дейноста му; Офис мениджър - 1бр. по КИД 33413004 - лице, което ще подпомага ръководителя, ще извършва оперативната работа по организацията на работния процес,документооборота, ще води счетоводната и фанансова отчетност и други възложени от ръководителя дейности. Дизайнер - 1бр. по КИД 21636005- разработки на дизайнерски проекти; художествено-конструкторски проекти на изделията; изучава изискванията към проектираните изделия и техническите възможности на предприятието за тяхното производство; участва в отделните етапи на експерименталните работи по внедряване на изделието; разработва техническа и художествена документация на моделите; изпълнява и други конкретно възложени задачи, свързани с длъжността. *Наетите лица за управление на социалното предприятие ще бъдат описани в ред 3 от бюджета на проекта - Разходи за управление на предприятието Наемането на лицата ще се случи в рамките на пети проектен месец. Продължителността на дейността е в рамките на дванадесет месеца. Кандидатът следва да осигури заетост за период до 12 месеца на лица от допустима целева група – хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица (неактивни и безработни лица). Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица от работодателя, се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Лицата се наемат по трудово правоотношение. 0.00 205 887.19
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предоставяните услуги: Дейността за проучване и търсене на възможности за пазарна реализация на произвежданите в социалното предприятие стоки и услуги има за цел да даде базисна оценка на състоянието на пазара, предлагане и търсене на ръчно изработени килими, грънчарски изделия и сувенири. В рамките на дейността следва да бъдат включени мерки за определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл. проучване на съществуващия пазар за съответните стоки и/или услуги, които кандидатът предоставя. Анализ на възможните начини за продажба. Изследване на ценовите равнища. Прогнозиране на търсенето и развитието на пазара за дадена стока/услуга и др. Потребностите на потребителите са динамична категория, отразяваща развитието на обществото, производството и търговията. Те са изходно начало на всяка 4 производствена и търговска дейност. С развитието на обществото, техниката и технологиите, потребностите се усъвършенстват, обогатяват и изменят. Информацията за потребностите и поведението на потребителите обслужва интересите на търговските фирми за по-ефективен маркетинг и по-добри икономически резултати, на потребителите - за успешни покупки на желани стоки, и на обществото - за регулиране и защита на потребителските и социалните очаквания и нагласи. За целта ще бъде изработена Продуктова стратегия, която включва група от дейности, насочени към определяне вида на стоките, които ще се произвеждат от предприятието, съобразно изискванията на пазара с оглед осигуряване производството и реализацията на конкурентоспособни продукти, а също и с оглед на удовлетворяване на основните цели на фирмата изобщо, и в частност - маркетинговите й цели. Продуктовата политика може да се раздели условно на няколко потока от дейности. Основният поток от дейности е свързан с планиране асортимента на продукцията, а вторият по значение - със създаване на нови стоки. Изхождайки от тази презумпция, разгърнатата дефиниция на понятието “продуктова стратегия” е: 1. Информационно-проучвателни дейности. Свързани са както с чисто маркетингови проучвания, така и с проучвания в областта на научно-техническото развитие, производството, материално-ресурсното осигуряване, проучванията по повод на конкуренцията и законодателството в съответната страна и т. н. 2. Дейности по планиране асортимента на стоките, в т.ч. кои стокови групи следва да се развиват, в какви основни модификации, кои продукти трябва да отпаднат от производствената програма и кога, тяхното количество, мероприятия в областта на обслужването на клиента, диференцирано по стокови групи. 3. Дейности, свързани с планиране на новите стоки. 4. Дейности, свързани с координация и контрол в областта на продуктовата стратегия. Формирането на продуктова стратегия е сложен управленски процес, който се състои в установяване на връзки между сегашното и бъдещото съответствие на структурата и обема на производството и структурата и обема на потребителското търсене. Маркетинговият подход при осъществяване на този процес е свързан с намаляване на степента на неопределеност, която произтича от непрекъснатото изменение на пазарните фактори и условия, динамичното развитие на научно-техническия процес и съответно от вероятностния характер на оценката на бъдещето. 0.00 0.00
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.: В рамките на дейността ще бъдат реализирани мерки, свързани с организиране и участие в събития, насочени към популяризиране на социалното предприемачество и, социалната икономика и популяризиране на социалния ефект от дейността на кандидата и предоставяните стоки и услуги. Следвайки идеята за създаване на социалното предприятие, което с дейността си да съхранява и опазва културно – историческото наследство на региона и в частност на включените в дейността му занаяти. Същевременно това предоставя възможност и за развитие на креативния туризъм. По данни на СОТ – ООН, креативния туризъм е част от най-динамично развиващата се индустрия, а туризмът в световен мащаб дава възможност за развитие на изостаналите райони, какъвто е северозападния. Голямо внимание ще отделим на популяризирането на предприятието и възможностите, които предлагат занаятите за развитие на предприемачеството в тази област и развитието на малките населени места чрез креативния туризъм.Предвиждаме организиране, провеждане и участие в следните мероприятия: - Организиране на творчески работилници в Чипровци през лятото – поне 10 бр. Тези работилници ще представят от една страна етапите за производство на килими от преденето на вълна, през багренето до тъкането. Керамиката и разработването на собствени сувенири и др. - Представяне на занаятите на Северозапада на различни фестивали и събития, провеждани в Жеравна, Котел, Враца, Чипровци, Бургас и др , поне - 5 на брой в рамките на проекта. - Представяне и участия във временни експозиции и арт инсталации в етнографските музей на София, Пловдив, Котел, Видин, Белоградчик и др. - Изработка на интерактивен сайт за представяне на занаятите и дейността на предприятието, както и предоставяне на възможност на потребителите сами да дават свои заявки на модели за поръчка и изработка на килими, дрехи, сувенири и др. Ще предприемем различни активности за достигане на потенциалните потребители чрез разпространение на рекламни материали в София, Пловдив, Варна, Бургас, както и на туристическите борси в страната. В рамките на дейността ще се акцентира върху социалната и икономическа стойност на предприемачеството. Чрез събитията, които се планират да се организират ще се наблегне на: - представяне на модела за социално предприемачество и икономическите ефекти от него - както за лицата от целевата група, така и за предприемачи от региона. - възраждане на занаятите като възможност за бизнес дейност; - създаването на заетост и социалните ползи от нея за хората, бизнеса и региона. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.