Организация и управление на проекта: С тази дейност се цели осигуряване на качествено, добро и прозрачно управление, изпълнение и отчитане на проекта. Сформираният екип ще разработи задължителните документи по проекта и ще води надлежна документация и кореспонденция. Ще организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, ще изготвя отчети, ще отчита индикаторите, ще организира дейностите по проекта, ще осъществява контрол върху изпълнението на работата, ще организира и контролира изпълнението в срок на графика за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки и плана за действие на проекта, ще изготвя междинни и окончателни технически доклади и искания за плащане, ще осигурява достъп на представители на Управляващия орган и одитиращи и контролни органи до всички документи и информация по проекта. Членовете на екипа ще провеждат минимум три пъти месечно екипни срещи за разпределение на задачите, ще участват в отчитането пред обществеността на проекта на местно и регионално равнище чрез активна комуникация с медиите, общинска администрация и общински съвет; ще промотират и популяризират проекта.
За изпълнение на Дейност „Организация и управление на проекта” ще се сформира екип от служители на общината. Екипът ще се състои от 3 лица – ръководител – 1 бр., координатор – 1 бр., счетоводител – 1 бр. |
78 028.11
|
81 358.87
|
Ранна интервенция на уврежданията: Целта на изпълнението на дейността е: Предотвратяване на институционализирането на деца с увреждания и изграждане на специални умения на родителите и/или разширените(приемните) семейства за отглеждане на децата с увреждания; ранно диагностициране на увреждането и/или риска от увреждане и неговата превенция. В община Трън няма АГ болница и родилно отделение и затова ще бъдат предоставяни дейности чрез мобилен екип и засилена работа на терен, т.е. тези дейности, които не изискват участието на медицински специалисти от родилно и АГ отделение. Дейностите в рамките на тази услуга се осъществяват от Център за ранна интервенция. Персоналът предоставящ услугата включва: педиатър, социален работник, логопед, рехабилитатор/кинезитерапевт, медиатор. В община Трън преобладава броят на деца със сериозни логопедични проблеми и деца, които изостават в общото си развитие – физическо, интелектуално, психо-емоционално по вторични белези- отглеждат се и възпитават в среда, където са недохранени, родителите са трайно безработни, с ниска здравна, педагогическа, социална култура, занижена родителска отговорност и нисък родителски капацитет. Често в ромските семейства се прикрива увреждането на детето поради традиции на етноса, свързани с ранните бракове и поради суеверия, неглижиране на проблемите.
Целевата група са: Деца с увреждания от 0 до 7г. и техните родители.
Критерии за избор на потребители: Услугата ще бъде достъпна за всички родители на бебета и малки деца с увреждания, деца със сериозни логопедични проблеми, деца, които изостават във физическото и интелектуалното си развитие. от община Трън.
С оглед на опит от етапа на създаване на Център за ранна интервенция по проект „Щастливо детство” на община Трън и сложната характеристика на семейните традиции, социални условия, психо-емоционален климат на средата, в която живеят децата от целевата група, изпълнението на дейността ще бъде възложено на външен изпълнител с опит, какъвто липсва на кадрите от общината. Той следва да има висококвалифицирани и мотивирани специалисти, с натрупан опит и знания за работа в маргинални ромски общности. С оглед сложността на задачите и ниската мотивация на родителите за признаване на увреждането на детето и липсата на желание за прилагане на превантивни мерки, се предвижда по-висока часова ставка за специалистите от екипа. За педиатър – 10,00 и за останалите специалисти 8,00 лв. на час, медиатор- 3,90 при спазване условията на Методологията на ОПРЧР.
Продължителността на дейността е 3 месеца за подготовка на изпълнението, включваща подбор на консултанти и 83 месеца за предоставяне на услугата, общо 86 месеца.
Ангажирани специалисти в рамките на проекта за предоставяне на услугата, както следва: педиатър - 1700 часа; социален работник –4300 часа, логопед – 4190 часа, рехабилитатор/кинезитерапевт –4300 часа, психолог –3190 часа, медиатор (родителски експерт от опит) – 4142 часа. |
221 766.32
|
215 232.90
|
Семейно консултиране и подкрепа, индивидуална и групова работа с родители, психологическа подкрепа на родители.: Включва комплексна подкрепа и консултиране/групово и индивидуално/на родителите от уязвимите групи за полагане на адекватни грижи за децата, подобряване на тяхното благосъстояние, чрез предоставянето на комплекс от услуги в подкрепа на семействата за подобряване качеството на грижа за децата,подобряване на семейния психоклимат, създаване и развитие на умения и наличие на ресурси за пълноценно социално включване и реализация, положителна промяна за повишаване на родителския капацитет; социална интеграция на рисковите групи чрез развитие на социални умения-подобряване на комуникацията чрез пълноценно общуване, планиране и изготвяне на семейния бюджет, търсене на работа; осигуряване на достъп на уязвимите групи до различни услуги и институции; засилване на мотивацията сред общностите във висок риск в областта на семейното планиране чрез предоставяне на информация по въпроси като репродуктивно здраве, болести предавани по полов път, адресиране на проблемите на насилието и неглижирането на деца пряко към родителите; предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения има за цел създаване на пълноценна връзка родител-дете, повишаване на самочувствието и значимостта на личността на родителите и разширяване на подкрепата.Ръководителят на центъра ще изготвя графици за дейността на наетите по проекта специалисти, които ще се поставят на достъпни за родителите места.Социалните работници ще проучват и анализират индивидуалните потребности на потребителите от целевите групи и ще ги насочва към услуги, ще оказват методическа подкрепа на медиаторите, като ги обучат за социална работа и комуникация със семейства и деца от рискови групи. Медиаторите ще работят със семействата за мотивирането им за редовно посещение на услугите, ще разпространяват образователни и информационни материали сред целевите групи, ще насочват потребителите до услугите и подпомагат специалистите, ще участват в популяризиране и обсъждане на услугите.Психологът ще оказва методическа подкрепа на медиаторите, ще провежда групова и индивидуална консултация и подкрепа на бъдещи родители, на родители с бебета и деца по време на групови сесии за родители и бъдещи родители, ще извършва посещения в домовете на потребителите и провежда наблюдения, анкети, разговори и беседи за проучване на психологическия микроклимат, интересите, потребностите и мотивацията, ще работи по посока на стабилизиране на психо-емоционалния статус.Юристът ще работи по предварително изготвен график и план за провеждане на консултативната си дейност; индивидуални юридически консултации на родители относно техните права и задължения; мобилна работа на терен и участва в периодични срещи с останалите специалисти, включени в дейностите по проекта.Медицинската сестра ще организира и провежда групови и индивидуални консултации в подкрепа на бъдещи родители, на родители с деца на възраст от 0 до 7 години и за родители и бъдещи родители на здравна тематика, предоставя обучителни и информационни материали в пряко координиране и подпомагане консултативната дейност на педиатъра.Педиатърът ще организира и провежда групови и индивидуални консултации в подкрепа на бъдещи родители, на родители с деца на възраст от 0 до 7 години на здравна тематика, включително и чрез работа на терен, посещения в домовете и предоставяне на разработени по проекта обучителни и информационни материали.Ще насочва родителите по своя преценка и възникнала нужда към психолог, логопед или рехабилитатор.Гинекологът ще оказва методическа подкрепа на акушерката и медиаторите, включени в консултативните дейности, ще провежда групова и индивидуална консултация и подкрепа на бъдещи и настоящи родители по въпросите на семейното планиране, репродуктивното здраве, методите на контрацепция и др., ще осъществява посещения в домовете.Акушерката ще индентифицира потребители на услугите по проекта и мотивира за участие в проектните дейности, включително чрез работа на терен. |
197 867.97
|
46 665.02
|
Здравна детска консултация и превенция на заболяванията: Целта на изпълнението на дейността е: Редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. Превенция на детската заболеваемост, смъртност, неглижиране, насилие във всички негови форми, неполагане на качествена грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Целевата група, към която е насочена дейността, включва: Рискови, уязвими семейства и техните деца:
1)Деца от уязвими групи или от групи, изложени на риск: общности с различен етнически произход, по-конкретно ромската етническа група; безработни с бебета и малки деца; непълнолетни майки, предимно от ромски произход; родители, получаващи социални помощи с бебета и малки деца; семейства, живеещи в лоши битови условия; семейства с ниско ниво на образование;родители с нисък родителски капацитет.
2)Деца от семейства без общопрактикуващ лекар или такива, чийто общопрактикуващ лекар не е педиатър.
3)Деца от семейства без здравна осигуровка.
4)Деца от семейства, в които не се полагат достатъчно грижи за децата.
5)Всички деца с увреждания.
6)Деца със здравословни проблеми (родени преждевременно и недоносени, с чести хоспитализации, често отсъстващи от детска градина по здравословни причини ) и др. Критерии за избор на потребители: Тази услуга ще бъде достъпна за родители на новородени и на малки деца, които са социално неравностойни и уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар и/или не го посещават. Дейността ще се изпълнява от наетите по проекта педиатър, медицинска сестра, стоматолог и медиатор. Медиаторът ще информира целевата група за тази услуга. Освен това информация ще се предоставя чрез разпространение на информационни материали за проекта, чрез кметствата и на сайта на общината.Дейността включва извършването на редовно наблюдение на здравното, психическото и психомоторното развитие на бебетата и децата, а именно:
- Постоянна връзка с общопрактикуващите лекари и техните медицински сестри;
- Получаване на информация от медицинската сестра на яслената група, от педагозите и помощник- възпитателите в детската градина
- Наблюдение и оценка на психомоторното развитие – ежемесечно през първата година, на тримесечие през втората година, на полугодие през третата година; Оценка на риска и превантивни мерки чрез консултиране;
- Консултации за смущения в храненето: насърчаване на кърменето, Обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето;
- Консултации по отношение на здравословния сън и активната почивка – информация по отношение на физико-психологичните страни на съня на бебетата, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др.;
- Обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето, практика за подобряване н здравето;
- Предотвратяване на детски заболявания;
- Съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар.
Услугата ще има и мобилен аспект – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране.
|
62 932.79
|
22 594.38
|
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност: Целта е увеличаване на готовността на децата от целевата група и мотивацията на общността за осигуряване на равен старт при постъпването в първи клас на деца от рискови семейства и неравностойна социална среда. Предвижда се създаването на летни групи, в които да бъдат доразвити и съхранени придобитите социални и когнитивни умения в предучилищното образование. Лятната работа ще включва учебни занимания с приложение на модерни и съвременни методи, игри на открито, спортни състезания, разходки, излети, развлечения. Внимание ще се отделя на общуването между децата като се преодоляват затрудненията в овладяването на българския език при децата от ромски произход и тези, които се отглеждат в семейства с нисък родителски капацитет, неграмотни родители. Ще се затвърдят усвоените правила за безопасност на движението. Чрез занимания на открито, подвижни и състезателни игри ще се стимулира физическото укрепване на децата. Ще се създадат условия за тяхното психомоторно развитие и преодоляване на дефицити в общото развитие на децата. На децата ще се предоставят възможности за личностна изява, осъзнаване на „аз-а”, самочувствие и себеутвърждаване . Активно ще участват и родителите, което ще доведе до по-добри взаимоотношения в семейството. Родителите ще се учат да зачитат мнението на децата си, да ги изслушват, да им показват обичта си. Целева група на дейността: Деца от уязвими семейства от затворени общности и деца с увреждания, на които предстои да постъпят в първи клас.Децата, потребители на услугата, са деца, които вече са напуснали системата на предучилищното образование.Капацитет на услугата – 30 бр. деца в три групи по 10 деца в три последователни месеца. Тази дейност ще се провежда в детската градина на гр. Трън. Персонал: 1. Педагози – Учители с подготовка по предучилищна и начална училищна педагогика, преминали допълнително обучение за работа в мултикултурна среда и с двуезични деца; 2. Помощник-възпитатели – медиатори от общността, по един за всяка група;
Критерии за избор на потребители: 1. Деца на 6 или 7-годишна възраст (след завършване на предучилищната подготовка) от семейства от уязвими семейства – уязвими етнически групи, по-специално ромската общност, получатели на социални помощи, безработни, семейства с три и повече деца, самотни родители; семейства, живеещи в отдалечени райони. 2. Деца, чийто майчин език не е български и които срещат затруднения при общуването на български език. 3. Родители на деца, посещаващи летни групи/училища. Дейността предвижда създаването на летни обучителни групи. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият и да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. На тези, които изостават в интелектуално и психо-моторно развитие ще се обърне особено внимание и с тези деца ще се работи индивидуално. В летните групи образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за околния свят. Летните групи ще предоставят дейности за подобряване на предучилищната подготовка като: - Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата се разделят на групи в зависимост от техните нужди; - Игри в съответствие с предпочитанията на децата; - Кратки екскурзии в или в околностите на града; - Включване на родителите в екскурзиите като придружители; - Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища; - Срещи с родителите. Мотивация за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас; - Включване на родителите в подготвителната работа; - Създаване на групи от деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език.Родителите също ще бъдат включени и информирани с цел поддържане на тяхната мотивация за записване на децата в училище. |
34 873.79
|
11 639.32
|
Информиране и публичност.: Чрез дейността се цели въздействие върху обществените нагласи, ангажиране на всички заинтересовани страни ( институции, заведения за социални услуги, училище, общност, група на равните, доброволци, Общински съвет, Кметства и др.). Общността следва да бъде информирана за проекта, неговите цели, да получи пълна информация за Центъра и за Процедурата за предоставяне на безвъзмездна помощ. По време на изпълнение на проекта се оповестяват неговите резултати, напредък, рискове и т.н. чрез платена публикация в печата и отчети до Кметствата и Общинския съвет. Акцентът на дейността е върху промяната на обществените нагласи. Методите за информираност и публичност са следните: 1.Комуникациите с външни публики за информиране и публичност използват утвърдени методи за организация на работни срещи, издаване на брошури, подготвяне на публикация за печата 2.Метод на комплексна обучителна и информационна работа с доброволци от общността - съобразен е със съвременните модели на социална работа за повишаване на специфичните знания на общността за социално изолираните и уязвими деца и семейства. Моделите дават възможност за формиране на нагласи и умения за подпомагане, както от доброволци, принадлежащи към групата на равните, така и взаимодействие и взаимопомощ на хората от различните целеви групи и тяхното близко обкръжение. 3. Прессъобщения и информации за медиите – прессъобщенията за резултатите и промените в социалния живот на участниците в проекта, информациите за съвременните модели на работа с доброволци и общността, ангажират възможностите на медиите по посока към модерните подходи на въздействие и постигат повече подкрепа и позитивна промяна, преодоляване на стереотипите в общността.4.Метод на експертните оценки - осигурява обратна връзка и експертно мнение по проектните дейности, които стават публично достояние 5. Работа с общността – ще се акцентира върху промяна на нагласите на общността спрямо децата с увреждания и уязвимите семейства като се търси общественото мнение за качеството на услугите.6. Метод на мултидисциплинарно взаимодействие. Този метод се реализира чрез съвместни професионални срещи, дискусии, тренинг групи за разбиране същността на междуинституционалното сътрудничество и изграждане на умения за работа по този модел, насърчава проспериращата, основана на знание и конкурентноспособност социална икономика - гарантира се използването на контролни и корекционни системи за прозрачност и добро управление при вземане на решения за постигане на заложените цели. 7. Обратна връзка – включва въпросници към потребителите на услугите, външни експерти, които сочат резултатите и нужда от прилагане на корекционни механизми – супервизия, интервизия. 8.Методът на разпространение на брошури, на визуализация на проекта, постигат информираност и публичност относно инициативите на ЕСФ, на Договарящия орган и бенефициента по проекта – община Трън.
Дейностите по информиране и публичност ще се осъществяват чрез:
- плакати, които ще се поставят в сградите на общината, кметствата, в центъра за ранна интервенция на уврежданията. - 25 бр.
- диплянки, които ще съдържат информация за дейностите, целите, целевите групи, резултати, контакти и др. по проекта – 1500 бр.
- публикации в регионален вестник – 13 бр.
- рекламни химикалки 390 бр. и рекламни тефтери 100 бр.
- съобщения за напредъка на дейностите по проекти, както и за постигнатите резултати в Интернет страницата на общината - 24 бр..
Информация ще се предоставя чрез разпространение на информационните материали за проекта, чрез кметствата, на сайта на общината.
Дейността ще се изпълнява при спазване на изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020г.
При изпълнение на дейността, както и при останалите дейности ще се прилагат хоризонталните принципи на ОП РЧР. |
5 479.39
|
5 109.36
|
Управление и функциониране на услугите: С тази дейност се цели да се осигури организация и координация на дейността на всички наети специалисти в центъра, за качествено и ефективно предоставяне на услугите и постигане на заложените цели. За реализиране на дейността ще се наеме екип за управление и функциониране на центъра – ръководител, счетоводител, шофьор за мобилния екип и хигиенист.
Ръководителят на центъра ще организира дейността на всички наети специалисти, ще следи за качеството на предоставяните услуги, за изпълнението на поставените задачи, за навременото изготвяне и представяне на месечните отчети на специалистите, ще уведомява ръководителя на проекта за възникнали проблеми, трудности и изпълнението на заложените дейности, ще изготвя графиците, ще организира информационните кампании, ще подпомага методически специалистите. Ще се наеме лице с висше образование и по възможност с управленски опит в сферата на социалната закрила/ социалните услуги/ закрила на детето.
Счетоводителят по проекта ще отговаря за изготвянето на платежните нареждания за извършените разходи и осчетоводяването им; отговаря за правилното изразходване на средствата по бюджета и следи за финансовата дисциплина.
Шофьорът ще извършва транспорта за мобилната работа на наетите по проекта лица; ще отговаря за изправността на МПС-во, отчитането на пътните листове, разходът на гориво.
Хигиенистът ще поддържа хигиената на помещенията в центъра, при необходимост ще извършва куриерска дейност. |
189 928.18
|
381 876.86
|