Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът представлява интегриран модел на предоставяне на здравни грижи и социални услуги в дома за възрастни хора, хронично -болни и лица с увреждания, свързан с преодоляване на затрудненията от здравен характер и  подобряване на техния психологически и социален статус. Услугите се предоставят директно в дома и включват обгрижване, помощ при самообслужване и медицински дейности според утвърдения здравен пакет. Дейностите са насочени изцяло към възрастните хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване, както и към хора с увреждания и техните семейства, хора които нямат близки и за които има социална необходимост от почасови услуги. Голяма част от хората над 65 г. възраст запазили способността си за самостоятелен живот,  страдат от съпътстващи ги здравословни проблеми и имат нужда от медицинско наблюдение. Домашните грижи ще се оказват от мобилни екипи, подпомагащи лицата при справяне с ежедневните им дейности от бита, поддържане хигиената в дома, хигиена на тялото, хранене, пазаруване, придружаване при необходимост до лекуващ лекар или разходки. Услугите ще се предоставят до 2 часа на ден на лице, според идентифицираните нужди  за период от 12 календарни месеца. Мобилните екипи ще включват домашни санитари, медицински специалисти и социални работници.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Закупуване на автомобили: По проекта не се предвиждат СМР. Община Шумен предвижда сумата от 47 000 лв. да бъде използвана за закупуване на 2 превозни средства. Автомобилите ще бъдат използвани за транспортиране на лицата, които ще бъдат ангажирани с предоставяне на услугата, а не за транспортиране на потребители и поради тази причина не е необходимо да имат някакво специално оборудване. Придвижването с автомобили между отделните адреси на потребителите съобразно графиците за домашни посещения ще доведе до по-голяма мобилност на екипа, спестяване на време за транспорт, както и възможност за достигане на потребители в по-отдалечени райони на съответното населено място. Ще бъдар закупени: - 2 автомобила всеки по 23 500.00 лв. общо 47 000.00 лв. 47 000.00 0.00
Закупуване на обзавеждане и оборудване : Предвижда се сумата от 3 000,00 лв. да се използва за обзавеждане и оборудване на помещението, което ще бъде използвано за предоставяне на услугата. Оборудването и обзавеждането е предназначено за работата на екипа, който ще бъде ангажиран с предоставянето на услугата. Ще бъде закупено: - Настолни компютри - 2 бр * 650,00 лв. = 1300,00 лв.; - Мултифункционално устройство - 1 бр. * 370,00 лв.= 370,00 лв.; - Шредер - 1 бр. * 130,00= 130.00 лв.; - Бюра - 2бр. * 100,00 лв.= 200,00 лв.; - Контейнер за бюро 2 бр. * 100,00 лв. = 200,00 лв.; - Офис стелаж - 1 бр. * 200,00 лв. = 200,00 лв.; - Офис стол - 2 бр. * 90,00 лв. = 180,00 лв.; - Посетителски стол - 3 бр. * 33,33 лв. = 100,00 лв.; - Офис маса - 1 бр. * 140,00 лв. = 140,00 лв.; - Гардероб /двукрилен/ - 1 бр. * 180,00 лв = 180,00 лв. 3 000.00 0.00
Изпълнение на услугата от Община Шумен, чрез Мултидисциплинарен Екип /оператор/, назначен да изпълнява дейностите по Проекта.: Предоставянето на цялата услуга по патронажната грижа ще премине през следните етапи: 1. Възлагане на услугата с Акт за възлагане. 2. Сформиране на мултидисциплинарен екип /оператор/, за изпълнение на услугата, като се наемат лицата, които ще предоставят услугата. Мултидисциплинарния Екип ще се състои от: 4 медицински сестри /на 8 часа и на 4 часа/; 1 диспечер – координатор; 15 домашни помощници; 2 социални работници /един на 8 часа и един на 4 часа/,; 1 психолог /или двама на 4 часа/; 1 рехабилитатор /или двама на 4 часа/; 2 шофьори. Услугата ще се управлява от ръководител, който задължително е медицинска сестра с необходимата квалификация, отговарящ за цялостната организация на процеса на грижи, оценката на потребностите, координация на услугите с други доставчици на услуги и мониторинг на тяхното качество. 3. Определяне на потребителите: информиране, консултиране и подбор на потребителите на социални услуги; подаване на заявление от представители на целевите групи; изготвяне на оценка на потребностите; определяне на комисия за разглеждане на направените оценки и класиране на кандидат-потребителите; 4. Начин на предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги на потребителите в домашна среда според тяхната индивидуална потребност: предоставянето на услугата ще се извърши от утвърдения Мултидисциплинарен екип /оператор/, който е определен да изпълнява дейностите. Според потребностите на хората от целевата група, ще бъдат изготвени индивидуални оценки и на тяхна база ща се направят планове за подкрепа на потребителите, където детайлно ще бъдат описани всички дейности, които ще предоставят специалистите и домашните помощници. - Медицинските грижи, предоставяни от дипломирани медицински сестри, включват основни медицински услуги като: измерване на кръвно налягане и кръвна захар, обработка на рани, поставяне на инжекции, контрол на приема на медикаменти, цялостен мониторинг на здравословния статус на потребителите, както и медицински грижи и манипулации, предписани от семейните лекари или други медицински специалисти. Важен аспект от дейността е подкрепата на потребителите за самопомощ. Медицинските сестри предоставят обучение на пациентите и техните близки с цел укрепване на потенциала на пациента за самообслужване и повишаване на неговата мотивация да инвестира в собственото си здраве. - Домашните помощници предоставят услуги като: поддържане на личната хигиена и хигиената на дома, приготвяне на храна и помощ при хранене, придружаване при разходка, съдействие при административни процедури и други подобни задачи. - В настоящия проект е предвидено към медицинските сестри да бъдат добавени и 1 психолог, предоставящ психологическа подкрепа и 1 рехабилитатор, предоставящ медицинска рехабилитация, като тяхната дейност ще допринесе за предоставянето на комплексна услуга, съответстваща на нуждите на потребителите. - Социални работници – съвместно с другите специалисти от Екипа извършват проучване на социалния статус на лицата, отговарят за изготвянето на индивидуалните оценки на потребностите и плановете за подкрепа, предоставят социална рехабилитация, провеждат социални и специализирани консултации, в зависимост от конкретната нужда. - Услугите ще се предоставят до 2 часа на ден на лице. Разходи, които формират размера на компенсацията : Разходи за възнаграждения на Екипа за управление на услугата - на база трудов/граждански договор и всички доплащания, съгласно нац. законодателство, вкл. осигурителни вноски за сметка на работодателя - 344 663,54 лв. - Разх. за провеждане на обучения и супервизия на персонала – 16000,00 лв. - Разх. за тр. медицина – 6000,00 лв. - Разх. за материали и консумативи за предоставянето на услугата /канцеларски материали, миещи и дезинфекциращи препарати, лични предпазни средства, режийни разходи и др. /;разходи за горива, консумативи, ремонт и текуща поддръжка за автомобилите и други разходи. – 38552,46 лв. Общ размер на компенсацията: 405 216,00 лева. 405 216.00 402 079.87

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.