Организация и управление на проекта: Със стартиране на проекта ще се сформира екип за управление, който организира дейностите по проекта, отговаря за изпълнение на договорените срокове, за постигане на заложените индикатори, за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг. Екипът се състои от трима души – ръководител проект, счетоводител, технически сътрудник, координатор и експерт "Човешки ресурси". Той е отговорен за отчитане на проекта в различни етапи от реализирането му. Поддържа и съхранява необходимата документация съгласно изискванията и при поискване предоставя наличната документация.
Предвижда се екипът за организация и управление да разработи документацията за правилното и ефективно протичане на дейностите по проекта – система за мониторинг и контрол, процедури за избор на персонал, план-графици на дейностите и др.
В състава на екипа за организация и управление на проекта са предвидени следните позиции:
Ръководител - 1 брой, до 4 часа на ден;
Счетоводител - 1 брой, до 4 часа на ден;
Координатор - 1 брой, до 4 часа на ден;
Технически сътрудник - 1 брой, до 4 часа на ден;
Експерт "Личен състав" - 1 брой, до 4 часа на ден;
|
40 510.00
|
53 725.00
|
Мерки за информация и публичност: Дейностите по осигуряване на информация и публичност е планирана, съобразно изискванията на Наръчника на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020. Всички информационни материали – ще позовават приноса на ЕС и ЕСФ и ще съдържат задължителните елементи за визуализация съгласно Наръчника. За информиране на обществеността в рамките на проекта се предвижда провеждането на две пресконференции - една в началото на проекта и една пресконференция в края на проекта. Предвидени са дейности по подготовка и отпечатване на две публикации в местни или регионални печатни медии, банер и информационни брошури, което ще запознае обществеността с дейностите по проекта и ролята на ОПРЧР 2014-2020 и ще гарантира прозрачност и откритост при реализацията на проекта. На сайта на общината ще бъде публикувана информация за обявленията за подбор на персонала. |
1 500.00
|
1 467.40
|
Допълнително обзавеждане и оборудване на помещенията за Звеното за услуги в домашна среда: Съществуващото Звеното за услуги в домашна среда се намира в сградата на Дом за стари хора – град Ямбол. Предвижда се помещението да бъде постоянно работно място за: сътрудник социални дейности, психолог и двама здравни асистенти. Във връзка с изпълнение на техните дейнсоти, обработката на документи и воденето на кореспонденция е необходимо закупуването на обзавеждане и оборудване за нуждите на Звеното. Предвижда се закупуване на: 1 брой преносим компютър на стойност 800 лева; работно бюро на стойност 150 лева и офис стол 100 лева и метален шкаф за съхранение на документи - 300 лева. |
1 350.00
|
1 336.64
|
Подбор и наемане на персонал: По настоящия проект приоритетно ще бъдат наемани лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст съгласно чл.68 от КСО. По този начин ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, като се даде възможност на хората с увреждания да избират желания и необходим асистент, което да им вдъхне увереност за контрол на средата.Ще се предостави възможност за реализиране на реалния пазар на труда на безработни лица и лицата, които полагат грижи за близките си хора с увреждания. За да се осигури възможност всяко лице с увреждане да може да ползва различни услуги съобразно нуждите си, е предвидено предоставяне на социални услуги от социални асистенти, лични асистенти и от домашни помощници, както и услуги на психологическа подкрепа, рехабилитация и достъп до здравни услуги.
Предвижда се възможността едно лице, предоставящо услуги да отговаря за различни по вид дейности. |
0.00
|
79.94
|
Обучение и предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите знания и умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на лица с увреждания и самотно живеещи възрастни хора. Обучителният процес е ориентиран практически и се основава на добри практики от българския и международния опит. Психологическата подкрепа ще бъде насочена към членовете на персонала, която ще се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Тя ще цели изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. С цел повишаване и поддържане високото качество на социалните услуги персоналът ще получава екипна, групова или индивидуална супервизия и/или консултация. |
3 111.50
|
1 822.13
|
Информиране, консултиране и подбор на кандидат – потребители: С настоящия проект ще бъдат обхванати хора с увреждания и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Дейностите по проекта са иновативна услуга за осигуряване на достоен живот и предоставяне на услуги в домашна среда за хора, които са в частична или пълна невъзможност за самообслужване и са в риск от социална изолация. На територията на община Ямбол са регистрирани 436 деца с увреждания, 2035 души на възраст между 18-65 години с увреждания, 3580 хора с увреждания попадат в групата над 65 г., от общо 15 375 лица в тази възрастова група. По проекта ще бъдат обхванати 170 души от община Ямбол, попадащи в целевата група, които ще бъдат подбрани след проведена процедура за подбор.
Лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи” ще бъдат включени в дейностите по настоящата процедура. За целта през м. март 2016 г., след приключване предоставянето на услугите по „Нови алтернативи”, ще се направи нова оценка на потребностите на ползвателите. |
5 500.00
|
2 362.59
|
Предоставяне на интегрирани почасови услуги: В рамките на поректа ще бъдат предоставене интегрирани почасови услуги за лична помощ , комунално-битови дейности, подкрепа за социално включване, здравни услуги, психологическа/ мотивационна подкрепа.
Дейността включва:
• Подготовка и размножаване на необходимата документация, съпътстваща предоставянето на услугите – досиета на потребителите, месечни формуляри за отчитане на посещенията в дома на потребителя, дневници на потребителите;
• Изготвяне на индивидуалните планове на потребителите за получаване на интегрирани услуги;
• Изготвяне на работни графици за предоставяне на почасови услуги - всеки назначен предоставя услугите на:
- минимум двама бенефициенти на пълен работен ден;
- на един бенефициент на непълен работен ден;
- почасово, според конкретните нужди на потребителите;
• Предоставяне на интегрирани почасови услуги за по график – всеки бенефициент ползва услугите според предварително договорен график и установени потребности.
• Преразглеждане и актуализиране на индивидуалните планове на потребителите за предоставяне на услугите на девет месеца след началото на предоставяне на услугите.
Във връзка с опита на община Ямбол при изпълнение на социални проекти и предоставяните почасови услуги, е идентифицирана нуждата от следното индикативно разпределение на предоставяните по настоящия проект социални услуги:
1. За услуги за лична помощ, комунално-битови дейности и социално включване - до 235 690 часа.
2. За здравни/медицински услуги и услуги за Психологическа подкрепа на потребителите - до 9 100 часа
3. За дейности по функциониране, управление и предоставяне на услуги в Звеното - до 3 100 часа
Във връзка с интегрирания почасов характер на предоставяните услуги, са предвидени средства за пътни на наетите лица в размер на 2675 лева.
За администрирането на дейностите на Звеното са заложени средства за офис материали, а за дейностите по предоставяне на услугите е заложено закупуването на санитарни материали. |
822 126.00
|
792 590.78
|