Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Чрез реализацията на проектното предложение ще се предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като ще се съчетаят комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително социални и здравни услуги в общността или в домашна среда.  Ще се подпомогне и разшири дейността на Звеното за услуги в домашна среда, създадено в рамките на операция "Помощ в дома", финансирана от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013. Звеното ще подпомага лица с трайни увреждания и възрастни хора над 65 години, които са в частична или пълна невъзможност да се самообслужват, при осъществяване на социални контакти, поддържане на домашната среда и извършване на комунално-битови дейности и самообслужване. Звеното за услуги ще предостави възможност за полагане на грижи за физическото и ментално здраве на ползвателите. Ще се създадат условия за приемственост на обслужването на лица, ползвали услугите по операции "Алтернативи", "Помощ в дома", "Нови алтернативи", финансирани от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013 и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и националния бюджет. Това ще осигури устойчивост на работните места, разкрити по предходни операции, в сектора на социалната икономика и ще предостави възможност за реализация на пазара на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания. Tози нов модел на мултифункционален подход за предоставяне на интегрирани услуги ще стане и основа за бъдещо планирано развитие на общински социални услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Със стартиране на проекта ще се сформира екип за управление, който организира дейностите по проекта, отговаря за изпълнение на договорените срокове, за постигане на заложените индикатори, за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг. Екипът се състои от трима души – ръководител проект, счетоводител, технически сътрудник, координатор и експерт "Човешки ресурси". Той е отговорен за отчитане на проекта в различни етапи от реализирането му. Поддържа и съхранява необходимата документация съгласно изискванията и при поискване предоставя наличната документация. Предвижда се екипът за организация и управление да разработи документацията за правилното и ефективно протичане на дейностите по проекта – система за мониторинг и контрол, процедури за избор на персонал, план-графици на дейностите и др. В състава на екипа за организация и управление на проекта са предвидени следните позиции: Ръководител - 1 брой, до 4 часа на ден; Счетоводител - 1 брой, до 4 часа на ден; Координатор - 1 брой, до 4 часа на ден; Технически сътрудник - 1 брой, до 4 часа на ден; Експерт "Личен състав" - 1 брой, до 4 часа на ден; 40 510.00 53 725.00
Мерки за информация и публичност: Дейностите по осигуряване на информация и публичност е планирана, съобразно изискванията на Наръчника на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020. Всички информационни материали – ще позовават приноса на ЕС и ЕСФ и ще съдържат задължителните елементи за визуализация съгласно Наръчника. За информиране на обществеността в рамките на проекта се предвижда провеждането на две пресконференции - една в началото на проекта и една пресконференция в края на проекта. Предвидени са дейности по подготовка и отпечатване на две публикации в местни или регионални печатни медии, банер и информационни брошури, което ще запознае обществеността с дейностите по проекта и ролята на ОПРЧР 2014-2020 и ще гарантира прозрачност и откритост при реализацията на проекта. На сайта на общината ще бъде публикувана информация за обявленията за подбор на персонала. 1 500.00 1 467.40
Допълнително обзавеждане и оборудване на помещенията за Звеното за услуги в домашна среда: Съществуващото Звеното за услуги в домашна среда се намира в сградата на Дом за стари хора – град Ямбол. Предвижда се помещението да бъде постоянно работно място за: сътрудник социални дейности, психолог и двама здравни асистенти. Във връзка с изпълнение на техните дейнсоти, обработката на документи и воденето на кореспонденция е необходимо закупуването на обзавеждане и оборудване за нуждите на Звеното. Предвижда се закупуване на: 1 брой преносим компютър на стойност 800 лева; работно бюро на стойност 150 лева и офис стол 100 лева и метален шкаф за съхранение на документи - 300 лева. 1 350.00 1 336.64
Подбор и наемане на персонал: По настоящия проект приоритетно ще бъдат наемани лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст съгласно чл.68 от КСО. По този начин ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, като се даде възможност на хората с увреждания да избират желания и необходим асистент, което да им вдъхне увереност за контрол на средата.Ще се предостави възможност за реализиране на реалния пазар на труда на безработни лица и лицата, които полагат грижи за близките си хора с увреждания. За да се осигури възможност всяко лице с увреждане да може да ползва различни услуги съобразно нуждите си, е предвидено предоставяне на социални услуги от социални асистенти, лични асистенти и от домашни помощници, както и услуги на психологическа подкрепа, рехабилитация и достъп до здравни услуги. Предвижда се възможността едно лице, предоставящо услуги да отговаря за различни по вид дейности. 0.00 79.94
Обучение и предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Обучението ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите знания и умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на лица с увреждания и самотно живеещи възрастни хора. Обучителният процес е ориентиран практически и се основава на добри практики от българския и международния опит. Психологическата подкрепа ще бъде насочена към членовете на персонала, която ще се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти. Тя ще цели изграждането на модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите. С цел повишаване и поддържане високото качество на социалните услуги персоналът ще получава екипна, групова или индивидуална супервизия и/или консултация. 3 111.50 1 822.13
Информиране, консултиране и подбор на кандидат – потребители: С настоящия проект ще бъдат обхванати хора с увреждания и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Дейностите по проекта са иновативна услуга за осигуряване на достоен живот и предоставяне на услуги в домашна среда за хора, които са в частична или пълна невъзможност за самообслужване и са в риск от социална изолация. На територията на община Ямбол са регистрирани 436 деца с увреждания, 2035 души на възраст между 18-65 години с увреждания, 3580 хора с увреждания попадат в групата над 65 г., от общо 15 375 лица в тази възрастова група. По проекта ще бъдат обхванати 170 души от община Ямбол, попадащи в целевата група, които ще бъдат подбрани след проведена процедура за подбор. Лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи” ще бъдат включени в дейностите по настоящата процедура. За целта през м. март 2016 г., след приключване предоставянето на услугите по „Нови алтернативи”, ще се направи нова оценка на потребностите на ползвателите. 5 500.00 2 362.59
Предоставяне на интегрирани почасови услуги: В рамките на поректа ще бъдат предоставене интегрирани почасови услуги за лична помощ , комунално-битови дейности, подкрепа за социално включване, здравни услуги, психологическа/ мотивационна подкрепа. Дейността включва: • Подготовка и размножаване на необходимата документация, съпътстваща предоставянето на услугите – досиета на потребителите, месечни формуляри за отчитане на посещенията в дома на потребителя, дневници на потребителите; • Изготвяне на индивидуалните планове на потребителите за получаване на интегрирани услуги; • Изготвяне на работни графици за предоставяне на почасови услуги - всеки назначен предоставя услугите на: - минимум двама бенефициенти на пълен работен ден; - на един бенефициент на непълен работен ден; - почасово, според конкретните нужди на потребителите; • Предоставяне на интегрирани почасови услуги за по график – всеки бенефициент ползва услугите според предварително договорен график и установени потребности. • Преразглеждане и актуализиране на индивидуалните планове на потребителите за предоставяне на услугите на девет месеца след началото на предоставяне на услугите. Във връзка с опита на община Ямбол при изпълнение на социални проекти и предоставяните почасови услуги, е идентифицирана нуждата от следното индикативно разпределение на предоставяните по настоящия проект социални услуги: 1. За услуги за лична помощ, комунално-битови дейности и социално включване - до 235 690 часа. 2. За здравни/медицински услуги и услуги за Психологическа подкрепа на потребителите - до 9 100 часа 3. За дейности по функциониране, управление и предоставяне на услуги в Звеното - до 3 100 часа Във връзка с интегрирания почасов характер на предоставяните услуги, са предвидени средства за пътни на наетите лица в размер на 2675 лева. За администрирането на дейностите на Звеното са заложени средства за офис материали, а за дейностите по предоставяне на услугите е заложено закупуването на санитарни материали. 822 126.00 792 590.78

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.