Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът се базира на разбирането, че само добре подготвени хора, с познания за спецификата на стартиране и управление на собствен бизнес са в състояние да бъдат успешни предприемачи. 
Така основна цел на проекта е стимулиране на предприемаческото мислене и насърчаване стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Оценени са нуждите на целевата група (безработни, неактивни и заети лица, с акцент на младежите до 29 г.), където основен проблем са слабите финансови и правни познания, като е отчетен и факта, че в Югозападния район има най-добри условия за развитие на предприемаческа активност. За да се отговори на нуждите на целевата група, проекта предвижда набор от обучения, разделени в 2 основни теми, или общо 10 обучителни модула. В тях ще бъдат включени идентифицирани лица от региона, заявили интерес към темата за предприемачеството, подбрани след проведена интензивна информационна кампания, и организирани 10 тематични срещи по места. Избраните 65 участници ще преминат обучение с обща продължителност от 70 часа, включващи теми за икономика, бизнес, маркетинг, право, опазване на околната среда и ресурсна ефективност, където чрез различни интерактивни методи ще бъдат въведени в света на бизнеса и предприемачеството. Още по време на тези обучения, от участниците се очаква да генерират свои собствени идеи за стартиране на бизнес, които в последната част на проекта ще бъдат подложени на детайлно разработване, като участниците ще получават индивидуални консултации и менторство по въпроси, касаещи правна, икономическа или техническата страна на идеите им. Всеки един от участниците ще бъде третиран равнопоставено, и неговата идея ще се разглежда от екипа на проекта, и ангажираните външни експерти единствено в  духа на нейната приложимост и зрялост. 
В края на проекта се очаква поне 13 от преминалите обучение лица да стартират собствена дейност, като останалите ще са придобили значими познания, които биха им били полезни и занапред в тяхната професионална кариера.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Стартирането на проекта предвижда изпълнение на комплекс от взаимно свързани под-дейности, чрез които да се стигне до представители на целевите групи, имащи желание да бъдат включени в последващите дейности. Под-дейност 1- Информационна кампания - Тъй като проекта ще се изпълнява на територията на цели 5 области, то информационната ни кампания ще се концентрира върху послания, разпространявани чрез радио и интернет реклама. Те освен че са по-ниско бюджетни и осигуряват ефективност на разходваните средства, имат и предимството да достигат до по-широка публика, отколкото печатните реклами. За съобщенията ще бъдат избрани онези радиостанции и интернет базирани информационни източници, които имат най-масова аудитория. За да се оптимизира изпълнението на кампанията, ще бъде избран външен изпълнител (фирма занимаваща се с медийна реклама). Социалните мрежи също ще бъдат широко застъпени в информационната ни кампания, защото те са място за споделяне на идеи, възможности и информация, именно между активни ( най-често млади хора), които са сред потенциалните бъдещи предприемачи. Информация ще бъде предоставяна и чрез нашата интернет страница, както и чрез страниците на наши бизнес партньори. Под-дейност 2 - Разработване на система за подбор на целевата група - Експертите, занимаващи се със селектирането на обучаемите лица, ще разработят и набор от критерии, които да бъдат приложени, при формирането на окончателния списък от лица, които ще бъдат включени в дейности 2 и 3. Приоритет ще бъде даден на безработните или неактивни лица, дефинирани като основна целева група. Ще се търси, доколкото е приложимо, и баланс между мъже и жени, както и ще се насърчава младежкото предприемачество за лицата до 29 години. Критериите ще се приложат към всички лица, заявили желание за включване в последващите проектни дейности по обучение и консултации. Под-дейност 3 - Селектиране на крайните бенефициенти по проекта - Като продължение на процеса по подбор на обучаеми лица, ще изготви анкета (с участие на психолог), която да разпространи сред лицата, заявили интерес от включване в дейностите по проекта, и задължително сред тези присъствали на тематичните срещи. Анкетата ще съдържа има две части. В първата й част ще се търси разкритие на психологическия профил на лицето, чрез въпроси, които да покажат доколко анкетирания има реално желание и готовност да бъде част от селектираните участници, или интереса му е по-скоро повърхностен и недълготраен. Информацията от тази част на анкетата ще се използва и като контролен инструмент в края на дейностите, за да се види какъв е профила на участниците, решили в крайна сметка да стартират собствен бизнес. Дефинирането на характерен профил на потенциалния предприемач ще може да се използва и занапред в нашата дейност като метод за проверка на качествата на предприемачите. Във втората част на анкетата ще има въпроси, касаещи критериите за подбор, дефинирани в под-дейност 2. Под-дейност 4 - Провеждане на тематични срещи - Това ще са тематични срещи, които ще проведем на територията на целевия регион, като ще се фокусираме основно в големите градове. За тяхната реализация ще разчитаме на партньорството на изградената система от търговско-промишлени палати/камари в страната, част от която е и Кюстендилска ТПП, както и на местните органи, представляващи палатата в градовете, където няма ТПП-и. Също така ще се фокусираме и върху провеждане на срещи в университетите от региона, където са младежите до 29 г., определени от нас като основна целева група. Тематичните срещи ще имат за цел да предоставят по-конкретна информация за предоставяната по проекта подкрепа, и да създадат списък от лица, заинтересовани от включването им в дейностите за обучения и консултации. Тези лица ще попълнят анкетата, касаеща включването им в последващите дейности. Резултатите от анкетата ще бъдат обработени и въз основа на тях ще се формира списъка с участници. Всички те ще бъдат информирани по електронна поща за включването им в обученията. 20 770.00 28 406.19
Специализирани обучения за развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения: Предприемачеството не е просто занимание. То е начин на мислене. Предприемачите освен специфични знания за сферата на своя бизнес трябва да имат, или да изградят, разбиране за процесите, които движат икономиката, за взаимодействието между отделните елементи на бизнеса. Това е основната причина за успеха на едни, и провала на други стартирали собствен бизнес - липсата на предприемачески дух, бизнес мислене и умение да заслужиш доверието на своите клиенти. Тази философия е залегнала и в досегашната дейност на КТПП, при осъществяването на дейности, насочени към насърчаване на предприемачеството. Затова планираните обучения, освен заложените като задължителни по процедурата, включват и още 3 нови теми, които са функционално свързани с подготовката и дейността на бъдещите бизнесмени. Тяхното включване е продиктувано и от резултатите от редица изследвания, които засягат причините за успеха на новостартиращите фирми, където като основен проблем е посочена липсата на базови бизнес познания. В тази връзка обученията по проекта ще са насочени към предприемачи, които реално искат да започнат свой собствен бизнес, но имат нужда от подкрепа именно в посока развитие на бизнес познание и предприемачески умения. Разработената програма от обучения и консултации ( в дейност 3) покрива всички аспекти от дейността на една фирма, като в същото време залага на обмен на идеи и опит ( на обучаемите, и на лекторите), който да създаде увереност, че след приключване на обученията, развитите идеи ще имат доказана жизненост и може да се започне с тяхната реализация. Предвидените обучителни модули са общо 10, но тъй като те засягат различни аспекти от функционирането на една фирма, то ние сме ги групирали в 2 основни теми: Тема 1 - Основи на бизнеса. Има за цел да даде на обучаемите базови познания по бизнес, икономика и право, които са абсолютно необходими за всеки, развиващ собствен бизнес. Тя обхваща модулите: 1. Форми на търговска дейност; 2. Капитал и видове източници. 3. Финансово планиране; 4. Вие като предприемач; Обученията ще започнат с тема 1, тъй като тя ще създаде основата на знанието, върху което би могло да се надграждат предприемаческите идеи. После обучението ще продължи с модулите от втората тема. Тема 2 - Планиране на дейността и управление. Обученията ще са насочени основно към планиране старта на дейността, и последващите дейности в хода на опериране на фирмата. Тя обхваща модулите: 1. Психологията в предприемачеството 2. Как работят парите 3. Бизнесът на бъдещето ( базиран на едноименната книга на Р.Брансън, насочена към устойчиво развитие на бизнес системите) 4. Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план; 5.Стартиране на бизнеса; 6. Персонал, правни отговорности и застраховка. При спазването на тази логическа обвързаност на темите, обучаемите ще надграждат своите знания, и най-вече ще получат по-голяма увереност , че те имат реална възможност да генерират идея, която да придобие зрялост и да се реализира. Общата продължителност на обучението е 70 лекторски часа /10 модула х 7 лекторски (учебни) часа всеки/, което ще залегне в индивидуалните планове на обучаемите, изготвени от екипа в рамките на дейност 2. Всички избрани лица ще преминат тези обучения, като в хода на провеждането им ние ще се стараем да следваме като хронология на провеждането им така както са посочени по-горе. При необходимост е възможно да има промяна на реда, но само в рамките на отделната тема. Това условие изисква всеки да е преминал обученията по тема 1, преди да започне със следващите модули. В рамките на обученията се очаква участниците да генерират свои бизнес идеи и да започнат да ги развиват, като ползват наученото в отделните модули. За целта ще им се дават и задачи за предварителна подготовка, така че в следващото обучение те да работят с реални примери, свързани със собствените им бизнес идеи. След завършването на пълния цикъл, обучаемите ще получат удостоверение за премината подготовка по предприемачество. 72 688.00 70 868.29
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност: След приключване на обученията, участниците се очаква да са генерирали идеи, които да влязат в режим на детайлно разработване на бизнес концепция и планиране стартирането на собствена дейност. Затова с всеки един от участниците ще се премине в режим на индивидуална подкрепа, която ще бъде предоставена от екип от експерти, специализирани в различни области. Индивидуалната подкрепа ще покрива широк спектър от консултации за: - консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; - консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; - подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието, и подкрепа за подготовка на бизнес планове от лицата; - консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. Това е най-важната част от проекта, защото от нея зависи и постигането на поставените резултати. Работата на индивидуален принцип с всеки човек, е обвързана с целта той в крайна сметка да предприеме действия по регистриране на собствена фирма (самостоятелно или в съдружие) или стартиране на дейност като самоосигуряващо се лице. Предвижданите индивидуални консултации за участниците в проекта са ограничени нормативно до 40 часа на едно лице. Тази продължителност е силно ограничаваща според нашата практика, тъй като стартирането на собствен бизнес изисква мултиспектърен анализ на средата, конкуренцията, потенциалните рискове, техники за финансиране, канали за реализация, нормативни изисквания и ограничения. При допускането, че участниците са основно безработни лица, т.е. хора, които до този момент не са се занимавали с бизнес, респективно непознаващи целия процес, тези часове за консултации трябва да се използват максимално ефективно. Консултации ще изискват ангажиране на различни експерти – юристи, икономисти с различен профил – кредитиране, планиране, познаване на финансови инструменти, счетоводители, маркетинг. Освен това е налице необходимост от достатъчен брой експерти с подобни знания, които да могат паралелно да работят с участниците от целевата група. Именно поради тази причина, нашите изчисления показват, че ще е необходим екип от поне 8-10 човека, които да могат да обслужват участниците. Предвиждаме предоставянето на консултациите да се предоставя както чрез електронна комуникация, така и в пряк контакт с лицата, като това ще се определя на база индивидуалните потребности във всеки конкретен случай. Така големия брой експерти изисква много ефективна координация, както по отношение на обслужването и предоставяне на услугата, така и по нейното отчитане. Именно поради тази причина предвиждаме за изпълнение на дейността да бъде ангажиран външен изпълнител за по-голямата част от консултациите, в това число на правните консултации. Това ще позволи на екипа, натоварен с управлението на проекта да провежда по-целенасочен и стриктен контрол върху изпълнението, като работи основно с една организация, която ще предостави услугата по консултиране. Още едно предимство при ползването на един изпълнител, е възможността по-бързо да бъдат мобилизирани допълнителни експерти, или пък експерти с различна от изискваната специалност, ако такива случаи възникнат. А последното е напълно възможно, тъй като е нормално идеите да са разнообразни, в различни сектори на стопанския живот, и в даден момент определена бизнес идея да трябва да бъде разгледана и консултирана със тесен специалист, извън икономистите, описани по-горе. 104 400.00 102 417.48

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.