Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проблемите и несигурността в социално-икономическия живот в България дават отражение върху цялото общество и рефлектират най-вече върху най-уязвимите групи – лица, които са в частична или пълна невъзможност за самообслужване и са в риск от социална изолация и лица с увреждания. Настоящото проектно предложение е в съответствие с целите на процедура „Укрепване на общинския капацитет“, финансирана по Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027г., с която се цели  реформиране на системата на социалните услуги и улесняване прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет в община Харманли. 
Предоставената интегрирана подкрепа ще бъде в изпълнение с правомощията на Община Харманли по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за хората с увреждане (ЗХУ) и Закона за лична помощ (ЗЛП) и цели да  ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението на територията на Община Харманли, което ще  подпомогне процеса на социална адаптация на тези хора. 
За реализирането на настоящото проектно предложение ще бъде открит фронт- офис, където ще се създадат две работни места. В обособеното, ремонтирано и обзаведено за целта помещение  ще се извършва информиране, консултиране  и насочване за ползване на социалните услуги, които се предоставят на територията на община Харманли.         
С предоставената помощ  хората в затруднение и хората  с увреждания ще бъдат ускорено  насочени към подходящата социална услуга в зависимост от  техните специфични индивидуални  потребности.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползването на социални услуги: Дейността по наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по ЗЛП/ ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползването на социални услуги, включва подбор и назначаване на двама служители, които ще извършват дейности по насочване и/ или консултиране и/ или информиране, с оглед задоволяване на индивидуалните потребностите на хората в затруднение и хората с увреждане. С осъществяването на дейността и създадените работни места в сектора на социалните услуги, наетият персонал ще извършва дейности, ръководени изцяло от Закона за социалните услуги, Закона за хора с увреждане и Закона за лична помощ. Ще бъдат назначени 2 служители, които ще бъдат ангажирани по проекта за 21 мес., като разходът за трудови възнаграждения е на стойност 61 442,86лв. Работните места на персонала ще са разположени в помещение в административна сграда, собственост на община Харманли, с Акт за частна общинска собственост № 9111 от 24.03.2016г., намираща се на ул. Петко Каравелов № 4, град Харманли , в която се помещава и Информационен център към Община Харманли. Процесът при подбора на потребителите ще се осъществи, съгласно издадена от Кмета на община Харманли Заповед, с която определената в състав Комисия да извърши подбор на кандидатите и да проведе интервю. Ще бъде изготвена „Процедура за подбор“, която ще бъде в съответствие с изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство. Подборът на персонал ще протече на два етапа – подбор по документи и подбор чрез събеседване. Служителите трябва да умеят да изследват, изслушват и разбират проблемите и затрудненията на всеки нуждаещ се, включително и с увреждане. Да умеят да обмислят и вземат решения, включително в ситуация на криза и емоционален конфликт, да имат адекватно поведение при работа с лица с агресивно поведение. Да имат умения за работа в екип – в самата дейност и при междуинституционално сътрудничество, взаимодействие и др. Работата на персонала ще се състои в насочването на потребителите към ползването на съответната социална услуга, която ще бъде съобразена с конкретните им специфични потребности. С приемането на заявлението за всеки потребител ще се изготвя и предварителна оценка и ще се създаде лично досие, в което ще се съхраняват подадените документи. Като задължение по изпълнението на ЗЛП ,те ще имат ангажимента да приемат и заявления- декларации за включване в механизма лична помощ. Наетие по проекта лица ще съдействат и за популяризирането на Националната програма за достъпна жилищна среда и лична мобилност и ще подпомагат хората с увреждания, като им оказват пълно съдействие в процеса на изготвяне на проектни предложения, съобразно тяхната компетентност. За дейностите по организация и управление на проекта, ще се сформира екип, който ще бъде назначен със Заповед на кмета на община Харманли и ще отговаря за отчитането, архивирането и реализирането на дейностите по проекта. 61 442.86 19 780.45
Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места( фронт- офиси): За осигуряването на качествено изпълнение на задълженията и отговорностите на община Харманли по ЗСУ,ЗЛП и ЗХУ за предоставяне на соц. услуги,както и по частта, свързана с насочването на общините за ползване на съществуващите соц. услуги,по проекта ще бъде създаден фронт-офис,в който ще работи персонал нает по проекта. Фронт-офисът ще се разположи в помещение в админ. сграда-собственост на община Харманли,в която се помещава и действащ информ. център на Общината.Сградата се намира на улична регулация,с директен достъп от прилежащата улица през рампа за преодоляване на разликата в нивата на тротоара и сградата и е съобразен с Наредба № РД-02-20-2/26.01.2021г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпна среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията.До работното място се достига през входно предверие и фоайе.Помещението е използвано за Бизнес център около 20 год.,през което време не е извършван ремонт.Боята по стените е олющена,на места мазилката е обрушена.Износоустойчивия слой на ламинирания паркет е изтъркан.Санит. възел не отговаря на хигиенните изисквания.Таваните с окачен таван и настилката от керамични плочи във фоайето са в добро състояни.За привеждане на помещенията във функционалното им предназначение и за осигуряване на комфорт и приятна обстановка за работа,ще се извърши текущ ремонт,включващ боядисване на стените,подмяна на подова настилка от ламиниран паркет и ремонтни работи по санитарния възел.В ремонтираното помещение ще се обособят две работни места за наетите служители по проекта.Текущият ремонт ще допринесе за поддържането на сградата и ще осигури сигурна и безопасна среда за персонала и нуждаещите се от информиране,консултиране и насочване,съгласно ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП.Общата стойност на разхода за строително-ремонтни дейности е 4800 лв. с ДДС.При преценката си за необходимостта от дейности,свързани с текущ ремонт, оборудване и обзавеждане на помещенията,Общ. Харманли ще се съобрази с изискванията на Наредбата за качество на социалните услуги.За изпълнение на заложените дейности и за постигане в пълнота на заложените цели по проекта,Община Харманли ще закупи оборудване и обзавеждане за новите работни места включващо: две бюра, 2 работни стола, 5 посетителски стола,1 метален шкаф за съхранение на документи на лицата,1 шкаф за общи докум. и 1 бр. шкаф за техника.Фронт-офисът ще се оборудва с 2 комп. конфиг.,1 многоф. устр./принтер+ копир+ скенер/и тел. апарат и ще бъде предоставен за нуждите на дейностите по настоящия проект.През периода на реализиране на дейността по проекта ще се проведат необходимите обучения, които ще се извършват от специалисти с подходяща квалификация в съответната област,с проф. опит в соц. работа и соц. услуги.Служителите, осъществяващи дейностите по насочване и/или консултиране и/или информиране ще има право на редовна супервизия в процеса на работа, която ще осигури професионално развитие и специализирана подкрепа.Осн. цел на супервизията е повишаване на качеството на работата чрез подобряване на работната ситуация, както и избягване на професионалното прегаряне, като основната задача ще бъде да се осъществява психолог. подкрепа при разрешаването на редица житейски казуси възникнали по време на предоставяне на услугата.Работата на новите служители ще се обезпечи и със закупуване на канц. матер.,необходими за качеств. изпълнение на дейностите по проекта.С реализирането на дейността,предоставената интегрирана подкрепа ще бъде в изпълнение с правомощията на Общ. Харманли по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и ще ускори предоставянето на по-ефективна,ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи, което ще подпомогне процеса на соц. адаптация на тези хора. Общата ст-ст по изпълнението на дейността възлиза на 24 577,14 лв., като:за СМР - 4 800 лв.;оборудване и обзавеждане- 7 152,00 лв.;обучение и супервизия- 5 300,00 лв.;екип- 7 102,57 лв.;канц. материали и консум.- 222,57 лв. 24 577.14 7 912.18

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.