Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Предложеният проект е насочен към подобряване качеството на живот и създаване на условия за преодоляване на социалната изолация и повишаване достъпа до  услуги за социално включване, включително и здравни,  на минимум 120 лица с увреждания, в това число и деца с увреждания, и  хора над 65 г.  в невъзможност за  самообслужване от община Карнобат, с цел преодоляване на социалното изключване и бедността. 
Предоставянето на качествени социални услуги в домашна среда се схваща не само като сериозен механизъм за превенция на риска от попадане в специализирани институции, а като създаване на условия за усвояване на умения за независим живот, съобразени с физическия, ментален и социален статус на потребителите и следвайки техните лични предпочитания и потребности, в това число и улесняване на достъпа им до здравни услуги.
Дейностите по проекта ще подкрепят създадената общинска структура – Звено за услуги в домашна среда, която ще предоставя по интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като ще съчетават комплексни действия по посока осигуряване на дългосрочна грижа, вкл. социални и здравни услуги в общността и в домашна среда. почасови услуги в домашна среда.
 Това ще гарантира ефикасността на услугите и съответствието им с индивидуалните потребности на потребителите. Не на последно място, ще даде възможност за заетост на безработни лица, доста често - членовете от семейството, ангажирани с грижата за близкия с трайно увреждане, като същевременно се осигури възможност на хората с увреждания да избират желания и необходим асистент, което ще им създаде увереност за контрол на средата.
Допълнителен ефект от изпълнението на проекта ще бъде предоставянето на възможности за непрекъснато развитие и надграждане на професионалния и трудов потенциал на персонала на Звеното, както  чрез  осигуряване на заетост на 82 безработни лица, така и чрез обучения, консултации и супервизия за тези лица.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Екипът за управление и администриране на проекта ще се състои от ръководител проект, координатор и счетоводител . Сформираният екип ще отговаря за цялостната организация, координация и вътрешен мониторинг на дейностите, включени в настоящото проектно предложение, както и за подготовката на индивидуалните задания и длъжностни характеристики на персонала в Звеното за услуги в домашна среда в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения; организиране на срещи с потребителите за изготвяне на оценки на потребностите от ползване на интегрирани услуги за социално включване в общността или в домашна среда, организиране на срещи с потребителите или техни представители за подписване на договорите, създаване на условия за информационно обезпечаване, мониторинг над услугите, отчетност на проектните дейности и прозрачност на проекта. 20 292.72 21 487.99
Сформиране на целевата група по проекта: Целта на дейността е провеждане на ефективна процедура по подбор на крайни бенефициенти, основана на ясни критерии и реална оценка на потребностите. 0.00 1 387.30
Подбор и наемане на персонал на Звеното за услуги в домашна среда: Целта на дейността е подбор на кандидати за персонал на Звено за услуги в домашна среда, както и осигуряване на качествена грижа в общността или в домашна среда на потребителите, зачитайки достойнството и личното пространство на крайните бенефициенти. 0.00 28 456.40
Обучение на персонала на Звеното за услуги в домашна среда: Целта на дейността е придобиване на подходящи знания и умения от страна на персонала за предоставяне на качествени услуги за социално включване в общността или грижи в домашна среда; Осигуряване на механизъм за надграждане на знанията и уменията на персонала, ангажиран в предоставянето на почасовите услуги. 4 800.00 3 237.81
Предоставяне на интегрирани почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда, според специфичните потребности на лицето в неравностойно положение въз основа на индивидуалната социална оценка, вкл. мотивационна и/или психологическа подкрепа или друг тип подкрепа за потребителите: Предоставяне на качествена грижа в домашна среда, ориентирана към индивидуалните нужди на всеки нуждаещ се; Създаване на условия за социално включване на бенефициентите чрез предоставяне на интегрирани услуги; Активно участие на бенефициентите в процеса на планиране и предоставяне на интегрирани услуги за социално включване в общността или в домашна среда; Взимане на решения, касаещи неговите нужди. 467 272.40 397 110.10
Психологическа подкрепа и/или супервизия на персонала, предоставящ услугите: 1.Провеждане на индивидуални и групови консултации на персонала, предоставящ услуги за социално включване в общността или в домашна среда, както и на семействата на потребителите с цел психологическа подкрепа в кризисни ситуации. Предвижда се извършването на индивидуални консултации на потребителите, членове на семейството на потребителя с цел преодоляване на напрежението в трудни и кризисни ситуации, свързани с потребителя, изясняване на чувствата, очакванията, удовлетвореността от ползването на услугата. Предвижда се провеждането на 85 индивидуални консултации с продължителност до 2 ч. ; Предвижда се провеждането и на 12 групови консултации съвместно с потребители или техните законни представители, членове на семейството на потребителя и асистентите, предоставящи почасови услуги за постигане на по-добра екипност в работата, разрешаване на възникнали кризи и други ситуации, изискващи психологическа подкрепа. Индивидуалните и груповите консултации ще се извършват от компетентни лица, притежаващи съответните професионална квалификация и опит. 2. Провеждане на ежемесечна супервизия над работата на персонала. Груповата супервизия цели: повишаване на професионалната компетентност; снемане на напрежението в трудни работни ситуации; създаване на пространство за изява и преработка на чувства; гарантиране и подобряване на качеството на работа; профилактика на взаимоотношенията между потребителите и асистентите; ориентиране на професионалните действия към целите и към по-голяма степен на удовлетвореност. Ще се провежда 1 път месечно с продължителност 3 часа. Екипната супервизия е насочена към членовете на екипа за управление на Звеното за предоставяне на услуги в домашна среда и цели контрол върху качеството на услугата. Ще се провежда веднъж месечно с продължителност 1 ч.. Индивидуалната супервизия цели: да даде възможност на всеки асистент да прегледа своята работа, да провери усещанията и чувствата си, да изясни ролите и очакванията си във връзката си с потребителя. Индивидуалната супервизия има същите цели като груповата, но е насочена към конкретен член на екипа и е конфиденциална. Индивидуалната супервизия ще се осъществява при необходимост. 3 840.00 3 550.00
Осигуряване на информираност и публичност на дейностите по проекта: Целта на дейността е популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма РЧР и визуализация на финансовия принос на ЕСФ. Популяризиране на проекта на местно ниво с цел създаване на подкрепяща среда за предоставяне на интегрирани социални услуги в общността или в домашна среда. 3 480.00 2 900.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.