Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на настоящето проектно предложение е осигуряване на устойчива и екологична градска среда с подобрено качество на живот, повишена привлекателност и създадени нови възможности за икономическо и социално развитие, чрез обновяване и благоустрояване на физическата среда в град Велинград.

Предвидените за реализация в проекта дейности са:
Дейност 1:  Организация и управление на проекта
Дейност 2: Изпълнение на строително – монтажни работи за повишаване привлекателността на градската среда
Дейност 3: Осъществяване на авторски и строителен надзор
Дейност 4: Информационно-комуникационна кампания	
Дейност 5: Извършване на независим финансов одит и приключване на проекта

Проектното предложение обхваща основни обекти  по инвестиционен приоритет "градска среда"  залегнали в одобрената от Управляващия орган на ОПРР инвестиционна програма за изпълнение на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на град Велинград . В процеса на реализация на дейностите по проекта се предвиждат комбинации от интервенции включващи благоустрояване, ремонт, реконструкция, изграждане и обновяване на следните обекти на територията на града: Централен площад от ул. "Юндолска" до Държавно горско стопанство "Алабак" от ос.т. 239А-244-233-9; от ул. "Св. Св. Кирил и Методий" от ос. т.  244-236А-38 и от фонтаните до старата сграда на общината,  складове при Централен кооперативен пазар, улица “Георги Кирков, улица “Милеви скали” и улица “Христо Смирненски”.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Организация и управление на проекта: Дейността цели да се създадат условия за ефективно и качествено изпълнение на заложените в проектното предложение дейности, като в рамките й ще се сформира екип за управление на проекта включващ ръководител, координатор, технически сътрудник, счетоводител и експерт инвеститорски контрол. Екипът ще се състои от служители на общинска администрация Велинград и/или външни експерти с нужния опит съгласно правилата на УО на ОПРР по отношение на изискванията за управление на инфраструктурни проекти. С оглед качествено и своевременно изпълнение на планираните задачи, управленският екип включва лица, които са теоретично и практически подготвени в сферата на предвижданите за реализация дейности и имат умения по администриране, координиране, управление и отчитане дейностите/операциите по проекта. С всички членове на екипа по организация и управление на проекта ще бъдат сключени граждански договори. Ще се изготвят ежемесечни отчетни доклади за извършена работа и часови таблици за отчитане на положения труд на всеки член от екипа ангажиран с изпълнението на дейностите по проекта. След сформиране на екипа се организира среща, на която се изготвя план-график за изпълнение на дейностите проектиран по начин осигуряващ в най-голяма степен ефективно постигане на заложените цели, с оглед времето за изпълнение и ефикасно използване на разполагаемия финансов ресурс. На срещата Ръководителя на проекта разпределя функционалните отговорности на всеки член от екипа съобразно изготвения план-график. 62 707.50 62 174.57
Дейност 2: Изпълнение на строително – монтажни работи за повишаване привлекателността на градската среда: Дейността ще се осъществява от външен изпълнител/и, като в процеса на предвидените за реализация строителни и монтажни работи ще бъдат извършени интервенции върху следните обекти включени в проектното предложение: Обект 1: Централен площад от ул. "Юндолска" до ДГС "Алабак" от ос.т. 239А-244-233-9; от ул. "Св. Св. Кирил и Методий" от ос. т. 244-236А-38 и от фонтаните до старата сграда на общината Обект 2: Изграждане на зона за обществен отдих - складове при Централен кооперативен пазар Обект 3: ул. “Георги Кирков” Обект 4: ул. “Милеви скали” Обект 5: ул. “Христо Смирненски” По отношение на Обект 1: Централен площад от ул. "Юндолска" до ДГС "Алабак"; от ул. "Св. Св. Кирил и Методий" и от фонтаните до старата сграда на общината се предвиждат комбинации от интервенции подбрани по начин целящ в максимална степен съхраняване и опазване на съществуващото архитектурно -художественото оформление на обекта. Ще се извърши цялостна рехабилитация на пешеходните алейни настилки; изграждане на енергоспестяващо улично и парково осветление; реконструиране на зелените площи при максимално запазване на съществуващата растителност; демонтаж и подмяна на настилките по оси изток-запад и север-юг; почистване на съществуващите водни площи; полагане на нова настилка на съществуващ паркинг и улицата водеща към централния площад; демонтаж и подмяна на бетонови бордюри и тротоарни настилки; в южната част по оста север-юг се предвижда стесняване на улицата и движението става еднопосочно, като съществуващия тротоар се разширява и се полагат нови зелени ивици; изграждане на нови рампи за лица в неравностойно положение; уширяване на улица за спиране на таксита; демонтаж и подмяна на настилката на централната част; демонтаж на сцена и изпълнение на нова по архитектурен проект; изграждане на фонтан пред сградата на общината; монтаж на нови кошчета за боклук и стойки за велосипеди; изграждане на поливни системи и художествено осветление в зелените и паркови площи; лакиране на пейки и осигуряване на достъпна среда за хора в неравностойно положение. За Обект 2: Изграждане на зона за обществен отдих - складове при Централен кооперативен пазар се предвижда изграждане на нови алеи; рехабилитация на съществуващите и изграждане на нови кътове за отдих с пейки и кошчета за отпадъци, като до всяка пейка се предвижда място за инвалидна количка; запазване на съществуващите и засаждане на нови растителни видове; подмяна на настилка на съществуващ паркинг осигуряващ връзката с началото на главната комуникационна алея на парка; монтаж на стойки за велосипеди и енергоспестяващо осветление. За Обект 3: ул. “Георги Кирков” се предвижда рехабилитация и реконструкция на уличното платно; подмяна на съществуващите бордюри с нови; полагане на нова тротоарна настилка от готови бетонови плочи; в района на кръстовищата ще се оформя понижен тротоар за осигуряване на достъпна среда за хора в неравностойно положение; изграждане на енергоспестяващо улично осветление. За Обект 4: ул. “Милеви скали” се предвижда рехабилитация и реконструкция на уличното платно; подмяна на съществуващите бордюри с нови; полагане на нова тротоарна настилка от готови бетонови плочи; в района на кръстовищата ще се оформя понижен тротоар за осигуряване на достъпна среда за хора в неравностойно положение; изграждане на енергоспестяващо улично осветление. За Обект 5: ул. “Христо Смирненски” се предвижда рехабилитация и реконструкция на уличното платно; подмяна на съществуващите бордюри с нови; полагане на нова тротоарна настилка от готови бетонови плочи; в района на кръстовищата ще се оформя понижен тротоар за осигуряване на достъпна среда за хора в неравностойно положение; изграждане на енергоспестяващо улично осветление. 4 596 347.24 4 366 164.06
Дейност 3: Осъществяване на авторски и строителен надзор: В рамките на дейността ще се упражни авторски и строителен контрол по време на строителството. През периода на изпълнение на строително монтажните работи ще се осъществи навременен и ефективен авторски надзор съобразно чл. 162., ал. 2 от Закона за устройство на територията, като предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект ще се вписват в заповедната книга и ще са задължителни за останалите участници в строителството. В процеса на изпълнение на строително монтажните работи се предвижда системен контрол по време на строителството чрез упражняването на независим строителен надзор в съответствие с разпоредбите на чл. 168, ал. 1 от Закона за устройство на територията. Представителя на строителния надзор взима участие във всички проби и изпитания на материали, конструкции и инсталации, използвани и/или изградени на обектите подлежащи на интервенция при строителството, като подписва всички документи, удостоверяващи резултатите от тези проби и изпитания. Решенията и указанията на лицето, упражняващо независим строителен надзор, вписани в заповедната книга на строежа, са задължителни за всички участници в строителството и следва да се изпълняват незабавно след вписването. След приключване на строителството упражняващия строителен надзор изготвя окончателен доклад на основание чл.168, ал. 6 от Закона за устройство на територията. 118 800.00 82 440.00
Дейност 4: Информационно-комуникационна кампания : Разясняването на целите и задачите на проекта и постигането на максимална публичност на постигнатите резултати ще се осъществи в рамките на дейността чрез: ● Изработване, доставка и монтаж на информационни временни билборди в процеса на изпълнение на строително монтажните работи Предвижда се изработването и поставянето на 5 /пет/ броя информационни временни билборди в процеса на изпълнение на строително монтажните работи. Временните билборди ще бъдат поставени пред всеки един от обектите подлежащ на интервенция по проекта в обхвата на или в близост до строителната площадка. На тях ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация. - Емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз" - Наименованието на съфинансиращия фонд - Общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма - Наименованието на проекта - Обща стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева - Начална и крайна дата на изпълнението на проекта ● Изработване, доставка и монтаж на постоянни информационни табели след приключване на проекта Не по-късно от 3 /три/месеца след приключване на проекта ще бъдат изработени, доставени и монтирани 5 /пет/ броя постоянни информационни табели. Постоянни информационни табели се предвижда да бъдат поставени в обхвата на всеки от обектите на видно за обществеността място. На тях ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация. - Емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз" - Наименованието на съфинансиращия фонд - Общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма - Наименованието на проекта - Обща стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева ● Организиране и провеждане на 2 /две/ публични събития под формата на пресконференции Ще бъдат проведени 2 /две/ публични събития: Непосредствено след сключването на договора за строителство и при приключване на дейностите по проекта. Публичните събития ще бъдат анонсирани чрез публикации в местните медии, като информацията посочена в тях ще бъде публикувана и в официалната интернет страница на община Велинград. Ще се изготвен информационен банер и снимков материал по време на събитията. ● Организиране и провеждане на официална церемония за откриване на обекта - "Първа копка" Събитието ще бъде анонсирано чрез публикации в местните медии, като информацията посочена в тях ще бъде публикувана и в официалната интернет страница на община Велинград. Официална церемония за откриване на обекта - "Първа копка" ще се състои непосредствено след съставянето на протоколите за откриване на строителна площадка и за определяне строителна линия и ниво. ● Изработване и разпространение на 1 500 броя печатни информационни материали /брошури/ Ще бъдат изработвани и разпространени 1 500 броя /брошури/, във всяка от които ще се съдържа: - Емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз" - Наименованието на съфинансиращия фонд - Общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма - Наименованието на проекта - Адреса на единния информационен портал 19 966.54 19 966.54
Дейност 5: Извършване на независим финансов одит и приключване на проекта: В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши одит на проекта. Целта на одита на проекта е да извърши оценка на проекта съгласно определени критерии за съответствие и да изрази заключение, което да дава представа за определена увереност по отношение на одитираната дейност относно: законността и редовността на разходите по проекта; дали средствата от бюджета на проекта са били изразходвани ефикасно и икономично, т.е. в съответствие с разумното финансово управление; дали средствата са били използвани ефективно, т.е. по предназначение. Приключването на проекта цели създаване на условия за надлежно завършване и отчитане на проекта. Дейността е необходима за надлежното завършване и отчитане на всички дейности, извършени по време на проекта. 15 120.00 12 600.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.