Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 054 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът цели създаването на социално предприятие, което комбинира кафене, магазин и място за събития, които ще осигурят възможност за проф. развитие, интеграция и устойчива заетост на неактивни и безработни младежи в неравностойно положение до 29 г и безработни и неактивни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда, завършили образованието си, или с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация.Според Националния статистически институт 17.4% от хората между 15 и 24 г. в България в края на 2016 г. са били безработни и този процент се повишава. Позовавайки се на над 10 г. опит на Фондация “Стъпка за България”, безработицата сред младежи в неравностойно положение е още по-висока, както е и потребността от заетост. Изпълнението на проекта адресира нуждата за по-висока и по-качествена заетост сред уязвими групи младежи като предоставя възможност за придобиване на трудови навици, проф. квалификация, умения за самостоятелен живот и заетост на младежи от защитени и наблюдавани жилища, центрове за настаняване от семеен тип, домове за деца лишени от родителски грижи и други социални заведения, с които фондацията работи от 2007 г. насам.Проектът цели да приведе в заетост 12 неактивни или безработни лица от целевите групи до 12 месеца, поне 6 от които ще имат работа за поне още 6 месеца след приключване на проектните дейности. Работните места ще бъдат открити в 3 допълващи се иконом. дейности. Кафенето, което ще предлага фрешове и други здравословни продукти, ще предостави основата за проф. квалификация на новонаетите лица. Магазинът ще разшири обсега на предприятието чрез пазарна реализация на сертифицирани биопродукти и продукти на други социални предприятия. Мястото за събития ще спомогне интегрирането в обществото на заетите младежи и други уязвими групи и ще осигури платформа за популяризиране на обществено значими каузи отстояващи принципи за равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете и устойчиво развитие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика: Целта на дейността е да се назначи експертен ръководен екип, който да гарантира социалната и професионална интеграция на новонаетите безработни или неактивни младежи в неравностойно положение от целевите групи успоредно с икономическия успех и устойчивостта на бизнес модела на предприятието. За да подкрепи ориентирането на работното място, обучението и изграждането на трудови навици и професионалното развитие и реализация на новонаетите лица от уязвими групи, предприятието ще назначи за период от 12 месеца от изпълнението на проекта квалифицирани ръководители и експерти с широк опит от следните длъжности: 1. Управител, магазин и място за събития (1 бр. длъжност "Мениджър продажби" с код 1221 на НКПД) - планира и ръководи дейностите на екипа на магазина и мястото за събития. Координира подбора, обучението и работата на младежите от целевата група; изготвя работен график и установява процедури за професионална реализация на новонаетите работници от уязвими групи; подпомага младежите в усвояването на умения за определяне на ценови листи и ефективното управление на ресурси, разходи и бюджети; ръководи и обучава младежите в организирането на програми за продажби и маркетинг; 2. Управител, кафене (1 бр. длъжност с код 1412 на НКПД) - планира и ръководи дейностите на екипа на кафенето. Координира подбора, обучението и работата на младежите от целевата група в кафенето; изготвя работен график и установява процедури за професионална реализация на новонаетите работници от уязвимите групи; подпомага младежите в усвояването на умения за определяне на ценови листи, менюта и стокови запаси; ръководи и обучава младежите в обслужването на клиенти; поддържането на кафенето в съответствие с наредби и изисквания; Както и, за да осигури оперативната отчетност на предприятието и, съответно, възможността за дългосрочна заетост на новонаетите лица: 3. Счетоводител (1 бр. длъжност с код 2411 на НКПД) - работи с ръководния екип на социалното предприятие и работниците от целевата група за да изготвя и сертифицира финансови документи и данъчни декларации; изготвя доклади и обучава младежите в изготвянето на доклади относно бюджети и прогнози за печалба; създава, контролира и обучава младежите в контрола на система за определяне на цената за единица продукция или услуга. Ръководният персонал в социалното предприятие ще има задачата едновременно да ръководи и обучава новонаетите младежи от целевите групи и да управлява успешната бизнес реализация на всяка от икономическите му дейности. Освен от установения опит на ръководителите в управлението на човешки ресурси, социалната и професионална интеграция на новонаетите младежите ще се възползва и от доказаната експертна помощ на екипа и доброволците на Фондация "Стъпка за България". Дейността включва: - Етап 1 (месец 1 до 4 на проекта): подготовка и разпространение на обявите за ръководни експертни работни места и изискванията за заемането им; разглеждане на автобиографии и провеждане на интервюта с кандидатите за длъжностите; наемане на ръководния екип на трудови или граждански договори и допълнителни споразумения за 12 месеца; -Етап 2 (месец 4 до 19 на проекта): управление и обучение на новонаетите младежи от целевите групи за успешната им социална и професионална интегрция и икономическата реализация на всеки от компонентите на социалното предприятие. 0.00 49 061.85
Оборудване на новосъздадените работни места и в случай на необходимост, извършване на ремонт във връзка с дейността на социалното предприятие: Целта на дейността е да наеме помещение за социалното предприятие и да го ремонтира, оборудва и регистрира по подходящ за дейностите му начин. Предвидените дейности са необходимо условие за конкурентната пазарна реализация на кафенето, магазина и мястото за събития. Помещението (50-100 кв.м.) ще бъде наето в централна част на София с голям човекопоток и в близост до училища, за да подсигури едновременно успешна пазарна реализация и улеснен достъп до целевата група на социалното предприятие. Основен и текущ ремонт ще приспособят помещението за нуждите на всяка от икономическите дейности на социалното предприятие като кафене, магазин и място за събития. Вземайки предвид комерсиалната цел на стопанската дейност, другата основна цел на ремонта е да спомогне устойчивото развитие на бизнеса на предприятието като направи помещението му привлекателно за целевите групи клиенти, чиито потребности и нагласи ще бъдат определени посредством маркетингово проучване (описано в дейност 4 и бюджетен ред 3.2). Не на последно място, ремонтът цели да адаптира помещението за нуждите на новонаетите лица на работното място. Оборудването на новосъздадените работни места е основна предпоставка за функционалността и успеха на кафенето, магазина и мястото за събития. Дейността цели да използва стимулите от настоящата процедура за закупуването на цялостно, ново и качествено оборудване с дългосрочна възвръщаемост за всяка от специализираните дейности на предприятието. Социалното предприятие няма да разполага с друго оборудване към момента на учредяването си до закупуването му с помощта на проекта. Пълната регистрация на помещението за всяка от икономическите му дейности в отговорните частни и държавни структури ще позволи неговото ефективно и законосъобразно функциониране и сигурността на персонала и клиентите му. Дейността включва: - Етап 1 (месец 1-19): проучване на пазара на недвижими имоти и наемане на помещение за социалното предприятие; ежемесечно заплащане на наема; подготовка на документи за избор на изпълнител на ремонт и доставчик на оборудване с публична покана, изготвена от ръководния и координационен екип на проекта; подписване на договор за изпълнение на ремонт от подизпълнител и закупуване на оборудването; - Етап 2 (месец 2 и 3): ремонт на помещението и инсталация на оборудването - Етап 3 (месец 3 и 4): избор на изпълнител и сключване на договор със служба по трудва медицина и фирма за дезинфекция, дератизация и дезакаризация; регистриране на социалното предприятие в национална агенция за приходите, в общината и в областната дирекция по безопасност на храните. 0.00 17 027.30
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца: Целта на дейността е да се назначат на откритите по проекта нови работни места безработни или неактивни младежи в неравностойно положение до 29 г.и безработни и неактивни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда, завършили образованието си, или с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация. Работните места ще бъдат заети за 12 месеца от изпълнението на проекта като поне половината от тях ще бъдат запазени за поне още 6 месеца след това.. За да гарантира едновременно устойчивостта на стопанските си дейности и социалната си мисия, предприятието ще назначи работници от целевата група в следните позиции (вписани в т. 1.1 от бюджета): 1. Организатор, конференции и събития (3 бр. длъжност с код 3332 на НКПД) - координира провеждане на конференции, семинари, банкети, концерти, работилници и други събития за популяризиране на социалното предприемачество и други обществено значими каузи в мястото за събития. Рекламира събитията; отговаря на запитвания, свързани с предлаганите услуги в предприятието; организира осигуряване места, оборудване, настаняване, хранене, транспорт и социални програми за участници; договаря услуги и цени; координира дейности, изпълнявани от подизпълнители и описва поръчките; 2. Мениджър екип (2 бр. длъжност с код 3341 на НКПД) - съставя работни графици за служителите на предприятието и координира дейностите между кафенето, магазина и мястото за събития. Подготвя и представя отчети; подпомага в подбора на персонал, обучава служители по въпроси, свързани с техните служебни задължения, процедури за безопасност и фирмена политика; оценява работата им и прави съответните препоръки или разпоредби; 3. Продавач-консултант в магазин (3 бр. длъжност с код 5223 на НКПД) - обслужва клиенти на магазина. Съветва клиентите относно асортимента, цените, доставката, гаранциите и използването на предлаганите сертифицирани биопродукти, други здравословни продукти и продукти на други социални предприятия. Демонстрира, обяснява и продава стоки и услуги на клиентите; приема плащания, изготвя фактури и регистрира продажбите чрез касови апарати; прави инвентарни описи и участва в получаването на стоки; подрежда и излага стоки за продажба и опакова продадените стоки; 4. Продавач-консултант на хранителни продукти (4 бр. длъжност с код 5246 на НКПД) - обслужва клиенти на кафенето. Предлага здравословни и диетични храни и безалкохолни напитки (кафе, фрешове, смутита) на клиентите; приема поръчки и получава плащания; приготвя обикновени храни; порционира, затопля, опакова и сервира храните; зарежда хладилниците, салатните барове и баровете за напитки и води отчет за количеството на употребените продукти. Дейността включва: - Етап 1 (месец 2): подготовка и разпространение на обяви за новите работни места и изискванията за заемането им; - Етап 2 (месец 3): разглеждане на автобиографии и провеждане на интервюта с кандидати за работа; - Етап 3 (месец 4 до 15): наемане на безработни и неактивни лица на трудови договори (2 бр. организатор конференции и събития; 2 бр. мениджър екип; 2 бр. продавач-консултант в магазин; 3 бр. продавач-консултант на хранителни продукти); -Eтап 4 (месец 5 до 19): преразглеждане на трудовите взаимоотношения със служителите на социалното предприятие - повишение на добре представящи се работници (1 бр. мениждър екип към управител; 1 бр. продавач-консултант към мениджър екип); прекратяване на трудови взаимоотношения с ниско-мотивираните служители и наемане на втора вълна безработни и неактивни лица от целевата група (1 бр. организатор конференции и събития; 1 бр. продавач-консултант в магазин; 1 бр. продавач-консултант на хранителни продукти). 0.00 79 159.81
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на изработваните стоки и предоставяните услуги: Дейността цели да анализира възможностите за успешна пазарна реализация на предприятието и да напътства устойчивото пазарно развитие на бизнеса му от самото начало, както и да обучи новонаетите младежи от целевите групи в анализ на пазара, изготвянето на бизнес план и реализацията му. За целта, предприятието ще наеме с акт за назначаване или допълнително споразумение консултант по реклама и маркетинг, а именно: - Експерт, маркетинг (1 бр. длъжност с код 2431 на НКПД) - установява пазарните възможности и обучава заинтересованите новоназначени лица от целевите групи в анализа на възможностите за пазарна реализация на здравословни хранителни продукти и продукти на социални предприятия. Обучава работниците и ги наставлява в разработването на пазарна стратегия и рекламни кампании според проучване на съществуващите потребителски нагласи. Обучава наетия персонал от целевите групи и консултира ръководителите на кафенето, магазина и мястото за събития относно предлагане на тенденциозни продукти и достигане на целеви пазари, ценообразуване и предлагане на информиран продуктов микс. Ръководи работниците от целевите групи в събирането и анализа на информация относно настоящи и бъдещи потребителски предпочитания и изготовлението на съответни стратегически препоръки. Сътрудничи с проектант, уеб сайт (описан в дейност 5 "Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество") за да обучи част от новонаетите младежи от целевите групи в сферата на маркетинга и конкретно, в изготовката на реклами и медийни продукти, вкл. уеб сайт за всеки от компонентите на социалното предприятие, интернет реклами, брошури, плакати, продуктово позициониране и др, Дейността включва: - Етап 1 (месец 2 на проекта): подготовка и разпространение на обявата за Експерт, маркетинг и изискванията за заемането на позицията; - Етап 2 (месец 2 и 3 на проекта): разглеждане на автобиографии и провеждане на интервюта с кандидатите за длъжноститта; Етап 3 (месец от 3 до 19 на проекта): наемане на консултант и провеждане на дългосрочно обучение на персонала и проучване на търсенето и възможностите за текуща пазарна реализация на стоките и услугите, предлагани от социалното предприятие и разработване на маркетингови методи за реализацията им. 0.00 6 492.45
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Целта на дейността е осигуряване на публичност за стартиралия проект и каузата на социалната икономика и социалното предприемачество. Дейността ще подпомогне обучението в маркетинг на новонаетите безработни или неактивни младежи от целевите групи и ще осигури по-голяма клиентска база на кафенето, магазина и мястото за събития на предприятието. За да способства постигането на всяка от целите, предприятието ще наеме с акт за назначаване или допълнително споразумение консултант, който да обучи част от новонаетите младежи, търсещи развитие в сферата на маркетинг, и, заедно с тях да изработи и реализира на пазара уеб сайт и онлайн реклама за кафенето, магазина и мястото за събития, а именно: - Проектант, уеб сайт (1 бр. длъжност с код 2513 на НКПД) - обучава заинтересованите работници от целевите групи в анализа и разработването на интернет сайтове и рекламни кампании, включително дигитални. Заедно с младежите, проектира уеб сайт за всеки от бизнесите на предприятието и координира безопасни му хостинг и разработва рекламни кампании с дигитални анимации, изображения, презентации, игри, аудио и видео клипове и интернет приложения. Обучава, наставлява и помага на работниците от целевите групи при анализиране, определяне и разработване на интернет стратегии. Постигането на целите на дейността ще способства обучението на част от новонаетите работници в социалното предприятие в сферата на маркетинга и същевременно изработката и разпространението на уеб сайт и интернет реклами, рекламни тениски и салфетки, табела, плакати, брошури и публикации в социалните и специализирани медии за всеки от бизнесите на предприятието, включително на здравословна тематика, тематика за социално предприемачество или други обществено значими каузи. Дейността включва: - Етап 1 (месец 2 на проекта): подготовка и разпространение на обявата за Проектант, уеб сайт и изискванията за заемането на позицията; - Етап 2 (месец 2 и 3 на проекта): разглеждане на автобиографии и провеждане на интервюта с кандидатите за длъжността; -- Етап 3 (месец от 3 до 19 на проекта): наемане на консултант, дългосрочно обучение на персонала в сферата на маркетинга и изработка и разпространение на уеб сайт и интернет реклами, рекламни тениски и салфетки, табела, плакати, брошури и публикации в социалните и специализирани медии за всеки от бизнесите на предприятието 0.00 4 370.78

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.