Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Същността на проектното предложение е в унисон със стратегията на ЕС „Европа 2020” за борбата с бедността, насърчаването на социалното включване и осигуряването на по-висока заетост. Подходът, който е предприет, разчита това да се случи, чрез създаването на социално предприятие към „Фондация за социална промяна и включване“, което ще предоставя услуги със социална значимост и ползи.  Дейностите на предприятието ще са разпределени в няколко основни посоки: Производство на закуски, продажба и доставка на топла храна, организация, доставка на кетъринг и обслужване на събитията на организацията и нейните партньори (бизнес и НПО) с кетъринг услуги. 
Проектното предложение е съставено от следните дейности:
-Дейност 1 е насочена към създаване на социалното предприятие "Аутлет - Надежда"; 
-С изпълнението на Дейност 2 щe бъде постигнато материалното обезпечаване на създаденото социално предприятие – ще бъдат закупени материални активи и ще се наеме помещение, в което ще се извършват дейностите; 
-Дейност 3 е свързана с назначаването на 14 лица от социално уязвимите групи, като част от тях са младежи, преминали през програмата на фондацията „Дом Възможност“. Дейността се явява и последен етап до достигането на пълната функционалност на създаденото предприятие. 
-С изпълнението на „Дейност 4“ от настоящето проектно предложение се цели да бъдат назначени наставници, които ще подпомагат ежедневната работа на лицата от целевата група в продължение на 4 ч всеки ден за първите 6 месеца от наемането им.  
Така конструиран проектът предполага за ясно, отчетливо и успешно изпълнение на целите на процедура "Развитие на социалното предприемачество".
Поставените в проекта цели и резултати са в съответствие и с приоритетите и индикаторите по процедура "Развитие на социалното предприемачество", респективно ОПРЧР 2014-2020. За успешното изпълнение на планираните дейности се разчита на финансовата подкрепа на ЕСФ, чрез процедура "Развитие на социалното предприемачество".
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване и функциониране на социално предприятие "Аутлет - Надежда": Със създаването на социалното предприятие"Аутлет - Надежда", като основен елемент на социалната икономика ще се разрешат основни проблеми, съществуващи и свойствени за определени членове на обществото, като бедност, социална изолация, невъзможност за професионална реализация. Фондацията работи от няколко години за намаляване на рисковете от социално изключване и изолация, на които са изложени лицата в неравностойно положение и най-вече младежи, излезли от социални институции. Като лицензиран от АСП и ДАЗД доставчик на социални услуги, фондацията е установила определени ограничения и липси, които са в интерес на социалните й дейности. Основни ограничения пред кандидата за развитието на дейността му: 1. Липсата на работни места за подсигуряване на повече младежи от целевата група, с която ФСПВ работи повече от 9 г. за достъп до пазара на труда, придобиване на практически опит в защитена среда, развитие на социални и трудови умения, обучение и други. 2. Създаването на достъпност на стоките и услугите до повече клиенти, които да се възползват от топла храна , чрез изнесени продажби в централната част на града и съответно от необходимостта от оборудвано помещение, което е на значимо място с нужния човекопоток и/или офиси. 3. Повишаване на стандарта, чрез доставка на топла храна за децата в Центъра за ранно детско развитие, който ФСПВ е открила в кв.Факултета още през 2015г. и бъдещият такъв, който е в процес на откриване. 4. Липса на човешки и финансов ресурс за осъществяване на вътрешна дейност по организиране, доставка и обслужване с кетъринг на събитията на фондацията и нейните партниращи организации С "Дейност 1" от настоящето проектно предложение се цели да се създаде социално предприятие с наименование "Аутлет - Надежда" с дейности в няколко основни посоки: 1. Производство и продажба на закуски в обекта на социалното предприятие, с цел самоиздръжка на предприятието; 2. Производство и доставка на храни за Центъра за ранно детско развитие на "Фондация за социална промяна и включване" (ФСПВ); 3. Производство и услуги по кетъринг на събития на фондацията и нейните партньори; 4. Интегриране и адаптиране на лица, попадащи в групата "неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица", включително младежи, напуснали домове за деца, лишени от родителска грижа. За успешното управление и администриране на дейностите на "Аутлет - Надежда", се предвижда да се формира екип на социалното предприятие, в който да се назначи едно лице, което не попада в дефиницията за безработни/неактивни лица, на длъжност "Административен секретар". Служителят ще изпълнява дейности свързани с обработката, архивирането и изготвянето на административни документи. "Аутлет - Надежда" ще бъде създаден чрез допълване на учредителния акт на фондацията. Ще се управлява прозрачно, ръководено от принципите и нормите, характерни за социалната икономика. За постигане на пълна функционалност на социалното предприятие ще бъдат наети 14 лица, като наред с това ще се наеме подходящо помещение и ще се закупи оборудване за дейността му. Структурата, функциите и други специфични черти на „"Аутлет - Надежда са детайлно описани в т. 11.3 от формуляра за кандидатстване. В резултат от социалното включване на лица, изложени на риск от изолация, се очаква да бъде подобрен техния жизнен статут и професионални и трудови умения, а също така, като следствие от социалното приобщаване се очаква да бъдат неутрализирани процесите на социална дезинтеграция, свойствени за представителите на уязвими групи. С изпълнението на дейността се осигурява постигането на "Специфична цел 1", "Специфична цел 6", "Специфична цел 7" и "Специфична цел 8" от настоящето проектно предложение. 0.00 3 718.12
Материално обезпечаване на дейността на социалното предприятие "Аутлет - Надежда": С настоящата дейност се цели да се осигури материалната обезпеченост на новосъздаденото социално предприятие "Аутлет - Надежда" чрез : 1. Наемане на подходящо за целите на дейностите помещение; 2. Закупуване и доставка на материални активи. 1. За целите на създаването на достъпност на стоките и услугите до повече клиенти, които да се възползват от топла храна, чрез изнесени продажби се налага да се наеме подходящо помещение в централната част на град София, което е на значимо място с нужния човекопоток и/или офиси. Конкретното помещение ще се използва за производство на закуски и продажба на топла храна, с което социалното предприятие ще се самоиздържа и след приключване на дейностите по проекта. Предвижда се заведението да има няколко маси за консумация на място, а също така да се дава възможност и да се поръчва храна за "вкъщи". В помещението ще се произвежда храна, с която ще бъде снабдяван Центъра за ранно детско развитие, както и кетъринга, необходим за събитията на фондацията и партньорите и. За първоначалната издръжка и нормалното протичане на работният процес, кандидатът предвижда да включи и режийни разходи в разходите за наем на помещение. Предвижда се наемът и режийните разходи да са за срок не повече от 12 месеца, докато "Аутлет - Надежда" достигне до възможността да се издържа от приходите си от директни поръчки в заведението и от доставка на храна за "вкъщи". 2. За нормалното функциониране на заведението за хранене ще бъде закупено и необходимото оборудване, с което да се обезпечи дейността на социално предприятие. Закупеното оборудване ще бъде в съответствие с дейностите, които ще се извършват от наетите служители на предприятието, а именно: 1. Производство на храна; 2. Продажба на място и за "вкъщи"; 3. Снабдяване на Центъра за ранно детско развитие с топла храна и храна за вкъщи; 4. Услуги по доставка и организиране на кетъринг; С изпълнението на дейността за материално обезпечаване на "Аутлет - Надежда", ще се осигури частична функционалност на социалното предприятие, като това ще доведе до изпълнението и на "Специфична цел 2" и "Специфична цел 3" от настоящето проектно предложение. 0.00 46 824.89
Осигуряване на заетост в рамките на социалното предприятие "Аутлет - Надежда": Чрез дейността ще се осигури заетост в рамките на социално предприятие "Аутлет - Надежда". Целта на дейността съвпада с целта на Процедура "Развитие на социалното предприемачество", а именно улесняване на достъпа до заетост, осигуряване на подкрепа за социалното включване на социално уязвими групи, чрез създаване на условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика. След създаването на "Аутлет - Надежда" и материалното му обезпечение, ще бъдат назначени лица от целевите групи за извършване на специфичните дейности, които са планирани. Залагането на дейността е продиктувано от неравностойното положение на пазара на труда на различните социални групи. Ръководството и целият състав на "Фондация за социална промяна и включване" работят от години за удовлетворяване на потребностите за трудова ангажираност, професионална реализация, редовно и съответстващо на длъжността трудово възнаграждение, "легална" заетост, социално включване, себе утвърждаване и самочувствие от самостоятелно заработени доходи и др. на лица от социално уязвимите групи и най-вече на младежи, излезли от социални институции. Характерно за тези лица е, че поради различни проблеми, свързани с техния здравословен статус или социален произход, за тях е трудно или невъзможно да бъдат наети на работа от други предприятия. За целевите групи, социалните предприятия са сериозен шанс за професионална изява, изработване на трудово възнаграждение, придобиване на умения и навици, присъщи за трудовия процес и т.н. В рамките на дейността се предвижда да бъдат назначени 14 лица от целевите групи на следните длъжности: 1. 2 лица на длъжността „ Чистач/ Хигиенист“ с код по НКПД 2011 "9112 0004", чиито основни задължения са свързани с дейности по почистване и поддържане на добра хигиена в заведение за хранене. 2. 2 лица на длъжността "Помощник кухня, заведение за бързо хранене" с код по НКПД 2011 "9411 0002", чиито основни задължения са свързани с дейностите по производство на продукти и храни за целите на продажба, снабдяване на обекти на фондацията и подготовка на кетъринг. 3. 1 лице на длъжността „ Общ работник “ с код по НКПД 2011 "9622 0001", чийто основни задължения са свързани с дейности от общ характер за подпомагане на дейността на "Аутлет - Надежда". 4. 3 лица на длъжността "Снабдител, доставчик" с код по НКПД 2011 "4321 2015" - Едно от лицата, наети на съответната длъжност ще извършва дейности по доставка на продукти, необходими за производството на храна и доставка на храна до Центъра за ранно детско развитие в кв.Факултета, а също така и на по-големи, като обем доставки на кетъринговите поръчки до събитията на фондацията. Другите две лица, наети на длъжността "Снабдител, доставчик" ще правят по-малките доставки на територията на града със закупените за тази цел велосипеди. 5. 1 лице на длъжността „ Касиер“ с код по НКПД 2011 "5230 1001", чийто основни задължения са свързани с дейности от финансов характер, в т.ч. приключване на касата, отчитане на обороти, заявки, разходи и други финансови документи. 6. 2 лица на длъжността „Организатор, конференции и събития“ с код по НКПД 2011 "3332 3001", чиито основни задължения са свързани с организирането на услугите по кетъринг, в т.ч. приемане на заявка, подготовка на кетъринг, мониторинг на изпълнението на услугата и други. 7. 3 лица на длъжността "Сервитьор" с код по НКПД 2011 "5131 2004", чийто задължения са свързани с услуги по сервиране и обслужване на участниците в конкретните събития, за които е заявена кетъринг услуга от "Аутлет - Надежда". Лицата назначени на длъжност "Чистач/ Хигиенист" ще бъдат заети на 4 часов работен ден. Лицата назначени на останалите длъжности ще бъдат заети на 8 часов работен ден. След приключване на проекта ще бъде осигурена устойчива заетост на минимум 50% от наетите лица за период от най-малко 6 месеца. 0.00 90 938.50
Подкрепа и наставничество за новоназначените служители в социалното предприятие "Аутлет - Надежда": Основната цел на дейността е да се осигури по-лесна интеграция и адаптация, относно политиката на работа, отговорностите и йерархичната зависимост на новонаетите лица при изпълнение на техните задължения в работната среда на социалното предприятие "Аутлет - Надежда", като се назначат двама наставника, служители на фондация "Фондация за социална промяна и включване" и две лица на длъжност "Консултанти, подкрепена заетост". Необходимостта от такава дейност произтича и от съществуването на специфични проблеми пред целевите групи, а именно: - невъзможност за организация и координация на работния процес; - липса на професионални умения и опит; - липса на опит в специфичните дейности на социалното предприятие; - липса на модел на работа в социалното предприятие; - липса на стандарт за качество на предлагана услуга; - липса на време, средства, увереност или интерес; - липса на информация относно възможности за обучение; - проблеми свързани със спазване на График (Планиране на времето); - трудности свързани с грижи за деца/или транспортиране; - всекидневни грижи/трудности; Наставниците ще имат задължения: - Да направят подходящата организация на работния процес при различните видове служители; - Да въведат определен модел, начин и стандарт на работа, който ще продължи да съществува и след приключването на техните ангажименти; Наставниците ще следят внимателно какво е разбираемо и какво не е за техните наставлявани. Те ще споделят своите умения, изградени техники, методи на работа, ще задават насочващи въпроси, ще обясняват и дават примери, за да може наставляваните да възприемат правилно всички аспекти на знанията, уменията, схващанията, работните процеси и навици и др., които им се преподават. Чрез подкрепата и директните напътствия, наставниците ще осигурят връзката между теоретичното обучение и практическото прилагане на наученото на работното място, като по този начин ще подпомагат наставляваните при изследването на нови възможности, нови технологии и установяване на нови контакти. "Консултантите подкрепена заетост" имат следните задължения: - социално-психологическа работа с целевата група - анализ на потребностите - индивидуално консултиране - подпомагане на процеса на оваладяване на социални умения и трудови навици - пренасочване и придружаване до здравни и социални услуги - участие в групови дискусии/работа в малка група "Консултантите подкрепена заетост" ще използват следните фактори за интегриране и адаптиране на новонаетите лица от целевата група: Социални фактори: - социални взаимодействия: създаване на нови приятели; - да се повишат уменията за работа в екип; - възможността да се създадат или да се поддържат вече създадени социални взаимоотношения; - да се отговори на очаквания на ръководството на фондацията; Личностни фактори: - Професионално развитие; - Професионален интерес; - Професионален напредък; - Постигане на по-висок статус на работното място; - Осигуряване на професионално развитие; - Запазване на конкурентоспособността; За целите на тази дейност се предвиждат двама наставници, както следва: Наставник 1: Ще отговаря за работата на лицата, назначени на длъжност "Снабдител, доставчик", "Касиер", „Общ работник“ и "Чистач/хигиенист" – общо 7 лица. Наставник 2: Ще отговаря за работата на лицата, назначени на длъжност "Помощник кухня, заведение за бързо хранене", „Организатор, конференции и събития“ и "Сервитьор" – общо 7 лица. Наставниците ще бъдат обвързани с допълнително споразумение към трудовият си договор към Фондация "Фондация за социална промяна и включване" за период от 6 месеца, а консултантите за период от 12 месеца. За предвиденото време, те ще подпомагат наетите в социалното предприятие лица при организацията на работния процес, при изпълнение на трудовите задължения, при вътрешната комуникация и др. в рамките на 4ч от работният ден. С реализирането на "Дейност 4" се изпълнява "Специфична цел 5", заложена в настоящето проектно предложение. 0.00 22 405.59

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.