Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проект“Социално включване в Община Николаево“предвижда предоставяне на услуги за ранно детско развитие:
1.“Допълнителна подготовка за равен старт в училище“-провеждане на летни училища през летните ваканции за деца, на които предстои постъпване в първи клас. За два месеца две групи от 15 деца ще имат ежедневни занимания в продължение на  4 часа.Обучението ще се води от педагог и медиатор. Ще се извършват и индивидуални консултации с по бавни възприемания на материала.
2.“Здравна консултация за деца от 0 до 7 г.“-извършване на медицински и стоматологични прегледи на деца,провеждане на обучения на родители от екип от специалисти, включващ педиатър, стоматолог, медицинска сестра и медиатор .
3.“Формиране и развитие на родителски умения, Семейно консултиране и подкрепа.Индивидуална и групова работа с деца и родители“- провеждане на групови и индивидуални консултации от екип специалисти: педиатър, гинеколог,психолог, юрист,медицинска сестра, социални работници и трима медиатори.
За управление на предоставяните услуги ще бъде назначен екип, който ще включва ръководител,шофьор и домакин/хигиенист.
Услугите за ранно детско развитие по проект“Социално включване в Община Николаево“ ще се предоставят в продължение на 88 месеца.
Целевата група ще бъдат семейства с деца от 0 до 7 г. включително и деца с увреждания
Ще се обърне повече внимание  повече на индивидуалните консултации.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Обезпечеността на проекта с човешки ресурси с необходимата квалификация , опит и позиция е един от най-важните фактори за успешната му реализация. За тази цел общината определя служителите, отговорни за подготовката, организацията и управлението на проекта. Екипът за организация и управление на проекта се състои от трима души и включва ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник. 77 853.44 105 562.77
Дейности по информиране и публичност: В съответствие с изискванията за осигуряване на публичност на проекти, финансирани от европейските фондове, се предвиждат дейности по информиране на целевите групи, крайните бенефициенти, както и на цялата общественост в общината и региона за дейностите и резултатите от финансирания по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 проект. Дейностите по информиране и публичност ще се изпълняват при стриктно спазване на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Този наръчник се основава на Регламент (ЕС) NO1303/2013 за въвеждане на единни мерки за проекти, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд на ЕС, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство. Техническите характеристики в Наръчника са в съответствие с Регламент за изпълнение(ЕС) No 821/2014 , приет от Европейската Комисия за определяне на правила за прилагане на Регламент (ЕС) NO1303/2013. Освен предвидените дейности за информиране и публичност, във всеки документ, свързан с изпълнението на проект "Социално включване в община Николаево" , който се използва за обществеността или за участниците, се посочва че финансиращата ОП "Развитие на човешките ресурси"2014-2020 се осъществява с подкрепата на Европейски социален фонд на ЕС. 7 785.21 2 443.53
Формиране и развитие на родителски умения, Семейно консултиране и подкрепа, Индивидуална и групова работа с деца и родители: Услуга „Формиране и развитие на родителски умения": Групи за консултация и подкрепа на бъдещи родители.Тази дейност може да се провежда веднъж седмично, в сесии с продължителност от 90 минути, в новоизградени помещения по Проекта за социално включване. Броят на участниците в групата на един обучител/консултант не следва да надвишава 8 души. Работните сесии с една група трябва да бъдат поне 8-10 на брой. Групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г. Провежда се веднъж седмично, в сесии до 90 минути, в помещения по Проекта за социално включване. Брой участници в група на един обучител/консултант- 8 души. Работните сесии- 8-10. Групи за родители и бъдещи родители- ще се събират и ще обменят своите мнения и опит.Група от 6-8 деца и родителите им. Срещите-два пъти седмично до 90 минути. Индивидуална работа с бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г. -Трябва да бъде създаден мобилен екип. Препоръчително е във всеки екип да има поне двама специалисти и поне един медиатор. Услугата „Семейно консултиране и подкрепа": Групови и индивидуални сесии за семейно планиране. Индивидуалните сесии ще бъдат провеждани при необходимост. Груповите сесии ще се провеждат веднъж седмично за групи от по 8-10 души, Общ брой сесии- между 5 и 8. За тази дейност наличието на мобилен екип е задължително. Групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г.Тази услуга ще се предоставя в специално създадени за целта помещения, както и чрез мобилна работа. Консултиране и подкрепа - услугата се основава на групова работа с родители, които не полагат достатъчни грижи за децата си и предполага групова или индивидуална работа – консултиране и психотерапия на деца, подложени на насилие и неглижирани деца. Мобилната работа/работата на терен обхваща обхождане на рисковите райони най-малко веднъж седмично. Интензивността на индивидуалната работа се определя в зависимост от всеки отделен случай. Груповата работа е съсредоточена около общи проблеми, като съдържанието на програмата и интензивността на срещите следва да са съобразени с всяка група и фокусът на работата й. Консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда .Тази услуга ще бъде предоставяна основно чрез мобилна дейност. Работа с деца, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина - цели се предварителна работа “на място” за намаляване на стреса и по-бърза адаптация към новата среда; индивидуално обучение за преодоляване на дефицити: социални умения, езикова бариера (когато е необходимо); подкрепа за реално включване в живота на групата и в учебния процес по общата учебна програма; допълнителни дейности за интеграция на децата в групите – организиране на състезания, фестивали; мотивация за по-добро образование; посещения на училища. Място: Детски градини в общината. Работа с родителите на децата, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина - предоставянето на възможност за срещи на родителите с персонала в детските градини и социални работници с цел преодоляване на недоверието им относно това, че техните деца се чувстват добре в новата среда; включване на всички родители в интегриращи дейности; поддържане на мотивацията на родителите за подкрепа на интеграционния процес и за осигуряване на по-добро образование на техните деца. Срещите следва да са по-интензивни в началото (веднъж седмично), след първия месец срещите могат да се провеждат веднъж или два пъти месечно. Място: Детски градини в общината. Работа с останалите родители – организиране на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца, записани в детска градина - организиране и провеждане на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца в детската градина; участие в съвместни дейности с родителите на новозаписаните деца. Място: Детски градини в общината или други подходящи помещения. Съвместна работа с всички родители на деца, посещаващи детска градина -Целта е взаимно разбиране, приемане и взаимна адаптация. 296 763.01 274 876.60
Здравна консултация за деца: Услугата „Здравна консултация за деца” цели: - Редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата; • Превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст; • Достъпност за родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават; • Осигуряване на мобилност – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране; - Профилактични стоматологични прегледи и диагностика веднъж на 6 месеца за деца от 3 до 7 години; - Насочване към зъболекар, когато е необходимо лечение; - Обучение на децата и техните родители в основни правила за поддържане на добра устна хигиена и здраве (включително раздаване на хигиенизиращи средства); - Разработване на информационни материали, свързани с превенция и профилактика на зъбните заболявания; - Разработване на информационни материали, свързани с превенция и профилактика на детските заболявания; - Провеждане на консултации с родители за смущения в храненето: насърчаване на кърменето, измерване на бебето с цел установяване на количеството кърма, което бебето приема при хранене и др.; - Провеждане на обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето - Провеждане на обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето и детето, практики за подобряване на общото здравословно състояние на детето, процедури за оформяне на тялото. Услугата се осъществява от екип от специалисти, който включва: педиатър, стоматолог, медицинска сестра и медиатор. Изборът им е по ЗОП. Сключване на граждански договори. За да се избегне двойно финансиране на услугите, предоставяни по дейност "Здравна консултация за деца" предвиждаме задълбочено проучване и подбор на потребителите въз основа на набор от критерии, като: - Това да са деца от уязвими групи или от групи, изложени на риск - което включва: - Деца от общности с различен етнически произход( ромски произхо); - Деца на безработни родители; - Деца на родители, получаващи социални помощи; - Деца от семейства, живеещи при лоши битови условия; - Деца на родители без или с ниска степен на образование; - Деца от семейства без общопрактикуващ лекар или такива, чийто общопрактикуващ лекар не е педиатър; - Деца от семейства безздравни осигуровки; - Деца от семейства, в които не се полага достатъчно грижа за тях; - Всички деца с увреждания; - Деца със здравословни проблеми. Голяма роля за издирването и включването на потребители, които отговарят на горепосочените условия, ще изиграят медиаторите. Те трябва да познават отлично целевата група и да извършват задълбочена работа на терен. Като допълнителна мярка за недопускане на двойно финансиране ще бъде въведена Декларация от страна на родителите на деца, обхванати от услуга "Здравна консултация за деца" , че получаваните услуги не се финансират и от НЗОК. 126 339.40 87 269.33
Допълнителна педагогическа подготовка за равен старт в училище: Услугата „Допълнителна подготовка за равен старт в училище” цели чрез създаване на летни групи/училища да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Летните училища предоставят дейности за подобряване на предучилищната подготовка като:  Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища.  Игри в съответствие с предпочитанията на децата;  Кратки екскурзии в или в околностите на града или селото;  Включване на родителите в екскурзиите като придружители;  Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища;  Срещи с родителите. Мотивация за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас;  Включване на родителите в подготвителната работа;  Закупуване на книги и материали за първи клас.  Създаване на групи от деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език. 36 709.97 28 866.02
Управление на услугите: Управлението на услугите по проект "Социално включване в община Николаево" се извършва чрез назначаване на екип от лица, който включва: ръководител/ координатор , шофьор и домакин. Домакинът ще изпълнява и функциите на хигиенист на помещенията, в които ще се извършват дейностите по проекта. Функции на руководителя: 1. Координация на предоставянето на всички услуги по проекта; 2. Координация между екипите по отделните услуги по проекта; 3. Координация на подготовката на програми, планове, информационни и образователни материали, методики и др.; 4. Обобщаване на графиците за предоставяне на отделните услуги по проекта и подготовка на общ график на дейностите по проекта и ангажираността на отделните специалисти; 5. Подготовка на обобщени отчети, включващи всички дейности по проекта и представяне на ръководителя на проекта; 6. Оказване на методическа подкрепа на медиаторите; 7. Координация на организирането и провеждането на мобилната работа в рамките на проекта; 8. Създаване и поддържане на база данни относно всички услуги по проекта и всички потребители по отделните дейности; 9. Организиране на ежемесечни самостоятелни срещи с отделните екипи на услугите по проекта; 10. Организиране на периодични срещи с всички специалисти, включени в дейностите по проекта, с цел съвместна работа, подобряване на прилаганите методи и други; 11. Организиране на провеждането на дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта, включително и чрез разработване на информационни материали относно същността на услугите, в които участва; 12. Координация на взаимодействието на специалистите в отделните услуги с държавни и общински органи, детски градини, детски ясли, здравни и учебни заведения, социални услуги и др.; 13. Отчитане на дейностите по проекта пред ръководителя на проекта. Чрез наемане на шофьор се осигурява транспорт с цел посещаване на интегрираните услуги, както и извършването на мобилна работа от различните екипи по проекта. Домакинът/ хигиенист: 1. Осъществява цялостната дейност по прием,съхраняване и отпускане на стоки и материали по вид и количества, необходими за различните услуги по проект "Социално включване в община Николаево". 2. Контролира качеството на доставените стоково-материални ценности, предоставени му за съхранение и разходване. 3. Води картотека за постъпилите материали, консумативи, работно облекло, както и на длъжностните лица, на които са предадени за ползване. 4. Оформя заявки за нови материали и консумативи, които предава на счетоводителя от екипа по проекта, за одобрение и изпълнение. 5. Разпределя материалите по услуги в зависимост от заявките на екипите. 6.Изпълнява и други конкретно възложени задачи, свързани с длъжността. 7. Почистване на работните помещения - здравен кабинет и зали за обучения. 8. Изхвърляне на отпадъците до определените за целта места; 9. Поливане на декоративни растения. 233 083.41 186 655.36

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.