Организация и управление на проекта.: Дейността и изпълнението й са свързани с ефективното и ефикасно административно, техническо и финансово изпълнение на заложените в проекта дейности. Дейността ще се реализира през целия период на изпълнение на проекта, като основната отговорност за качественото изпълнение на проектните дейности ще бъде възложена на екипа за управление.
При реализирането на дейността ще бъдат приложени следните управленски подходи:
- Организация и управление на проектния екип – За целта е необходимо определянето и назначаването на екип за управление. Същият се състои от ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник. Общите задължения на екипа за организация и управление са свързани с отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; спазване на приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; извършване на мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; изготвяне на отчетна документация, както и допълнителна информация при поискване и др.
- Управление на комуникацията - осигуряване на навременна и коректна информация между всички участващи в проекта лица- екип за управление, персонал на Центъра, потребители на услуги и общественост.
- Управление на документацията и отчетността – създаване на техническа и финансова документация, удостоверяваща реализирането на дейностите по проекта, разработване на процедури за подбор на персонал, избор на изпълнители на доставка на стоки и услуги, отчетни документи
- Управление на разходите – изготвяне на отчетни документи, навременно обработване на цялата счетоводна документация, отразяваща изпълнението на проекта. Редовно изготвяне на финансови отчети и извършени разходи по проекта. Изготвяне на искания за плащане пред финансиращия орган максимум на 3 месеца
- Осигуряване на качеството и контрол на работата по проекта - разработване на система за вътрешен мониторинг, като същия ще се извършва от екипа за управление по проекта и ще бъде насочен към проследяване качеството на предоставяните услуги в общността и в домашна среда от персонала работещ в Центъра за социални услуги.
С цел осигуряване на оперативност и отчетност по проекта, екипа за управление ежемесечно ще провежда работни срещи, вкл. и такива с персонала на Центъра за социални услуги. На работните срещи ще се обсъждат реализираните до момента дейности, както и предстоящите такива, ще бъдат отчитани временните резултати и напредъка по проекта. Реализираните работни срещи на екипа за управление ще бъдат протоколирани и с взетите решения ще бъдат запознавани всички заинтересовани страни, участващи пряко в проекта.
Ежемесечно екипа по проекта ще изготвя необходимите отчети за своята дейност и работа.
Екипът за организация и управление на проекта ще разработи цялата документация, свързана с избор на изпълнители на доставка на стоки и услуги по реда на ЗОП. Документацията, свързана с избора на изпълнители ще бъде изготвена в съответствие с всички законови и нормативни изисквания. |
44 900.00
|
49 407.25
|
Информираност и публичност по проекта.: Дейностите, свързани с информиране и публичност ще се реализират през целия период на продължителност на проектните дейности. Целта е популяризиране на европейските политики и подкрепа в областта на социалните услуги за уязвими социални групи, запознаване на обществеността на местно и регионално ниво с Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020, източниците на финансиране, конкретните дейности, включени в проекта и постигнатите резултати, както и популяризиране на иновативни комплекси услуги в общността и в домашна среда.
В дейностите за публичност и информираност са заложени 2 броя пресконференции- начална и заключителна. Основната им цел е да бъде запозната пряко обществеността, с проекта, социалния ефект от неговото реализиране и да се постави начало на промяна на съществуващите обществени нагласи и стереотипи по отношение на лицата с увреждания и тези в невъзможност или ограничения в самообслужването , и предоставянето на иновативни комплексни услуги в общността и в домашна среда.
Началната пресконференция ще бъде проведена в първия месец от старта на проекта, с цел запознаване на обществеността, потенциалните участници в проекта, всички заинтересовани страни с дейностите по проекта, начините и правото на участие, размера на безвъзмездната финансова помощ и продължителността на проекта.
В края на проекта ще бъде организирана и проведена заключителна пресконференция на която ще бъдат отчетени резултатите от реализирания проекти и ще бъде представена визия за устойчивост на дейностите по предоставяне на комплексни услуги в общността и в домашна среда.
В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на информационни материали. Ще бъдат изработени и разпространени:
- 1 бр. информационна табела - ще бъде поставена на входа на Центъра за социални услуги;
- 500 бр. информационни брошури за проекта, които ще бъдат разпространени на територията на община Бобошево. Брошурите ще имат информативен характер и ще съдържат основна информация за проекта, неговите цели, дейности и право за участие;
-500бр. дипляни - информация с отчетени резултати от изпълняваните по проекта дейности
- 70 бр. плакати за проекта, които ще бъдат разпространени във всички населени места на територията на цялата община;
- 300 бр. дипляни за отчитане на резултатите от проекта;
- 100 бр. химикали, папки и 80бр. тефтери с визуализация, необходими за участниците в началната и заключителна пресконференция;
С цел популяризиране на проекта и дейностите които ще предоставя Център за социални услуги ще се реализират 2 броя публикации в регионален вестник.
В дейностите по публичност и информираност ще бъдат привлечени кметове и кметски наместници, служители на общинска администрация, представители на общински и държавни структури, неправителствени организации и представители на местния бизнес. |
4 200.00
|
4 146.20
|
Закупуване на оборудване, вкл. и специализирано транспортно средство за целите на проекта.: Дейността включва подготовка на документация за закупуване на оборудване - лаптоп и специализирано транспортно средство за целите на проекта, и за изпълнение на заложените дейности от Център за социални услуги. Чрез закупуването на специализирано транспортно средство ще се развие една нова социална услуга, която по своята същност е иновативна и в услуга на основната част от целевата група. Мобилната социална услуга която ще се предоставя от Центъра за социални услуги включва транспортиране от дома до Центъра и административния център на община Бобошево, осигуряване на мобилни здравни, социални и консултантски услуги в домовете на потребителите, възможности за участие в организирани събития за целевата група извън домовете им при провеждане на различни културни и социални събития в Община Бобошево.
Целевата група потребители са лица с трайни увреждания, и невъзможност или ограничения в самообслужването, което респективно определя и невъзможността на тези лица за свободно придвижване от една точка до друга в населените места на община Бобошево. По отношение на транспорта в общината няма добре развита транспортна мрежа, осигуряваща условия и възможности на лицата с увреждания да пътуват в случаи на необходимост. На територията на община Бобошево липсва специализирано транспортно средство за лица с увреждания, като на първо място проблема е основен за лицата в инвалидни колички. Наличието на специализирано транспортно средство ще даде възможност на потребителите да ползват услуги не само в домашна среда, но и чрез придвижване със специализираното транспортно средство да бъдат докарвани на място в Център за социални услуги, където да ползват предлаганите здравни, социални и експертни консултантски услуги на назначените експерти.
Център за социални услуги ще предлага мобилна социална услуга в домовете на потребителите, за тези от тях за които не съществува физическа възможност да напуснат домовете си. Тези лица ще бъдат посещавани и консултирани на място от експерт консултант. В случаи на необходимост потребителите ще получават и здравни услуги в домовете си от наетото медицинско лице работещи в Център за социални услуги. Закупуването и ползването на специализирано транспортно средство е изцяло насочено към задоволяване на нуждите на потребителите на социални услуги и предоставянето на мобилни такива. Ще бъде осигурена възможност на потребителите на услуги да ползват специализираното транспортно средство и на място да посещават Центъра за социални услуги, административни териториални поделения на институции, общинска администрация и др. Това е предпоставка за осигурена възможност за социално включване и участие в обществения живот на лицата от целевата група, като същите ще бъдат включвани и в различни културни, социални и обществени инициативи на общината.
За изпълнение на заложените дейности е необходимо и закупуването на лаптоп, който да бъде на разположение на специалистите предоставящи мобилните услуги в домовете на потребителите.
Наличието на специализирано транспортно средство е инструмент чрез който са реално осъществими мерките за социално включване на лицата от целевата група. Така те ще имат възможност да ползват предлаганите услуги в домашна среда и услугите в самия Център.
Към момента Центъра разполага с един лаптоп който ще бъде ползван на място в Центъра за изготвяне на документацията, свързана с дейността на Центъра. Лаптопът който ще бъде закупен по настоящия проект ще бъде ползван от специалистите работещи в Центъра и предоставящи комплексните услуги на място в домовете на потребителите. Същият е необходим за да осигури навременна мобилна връзка и консултация на дадения потребител.
Закупуването на лаптоп и специализирано транспортно средство ще обезпечи технически дейностите по предоставяне на услуги и дава възможност за развитие на нова иновативна социална услуга- мобилна, част от комплексните услуги предоставяни от Центъра за социални услуги. |
74 520.00
|
70 522.80
|
Подаване на заявления от кандидат потребители, изготвяне на оценки на потребностите и включване на потребителите в дейностите по проекта: Дейността ще стартира още през първия месец от старта на проекта. Ще бъде разработена процедура за подбор на потребители. В дейността са включени и оценките на потребностите които ще бъдат водещи при подбора на потребители и включването им в дейностите по проекта като ползватели на услуги в общността и в домашна среда. Имащите право на участие в подбора ще бъдат лица/деца с увреждания, възрастни в невъзможност или ограничения в самообслужването и потребителите който към момента на изготвяне на настоящото проектно предложение ползват услуги по процедура "Нови алтернативи".
Дейността ще стартира с масирана информационна кампания относно дейностите по проекта и услугите които ще се предоставят от Центъра за социални услуги. Право да подаде заявление ще има всяко лице, отговарящо на условията определени за лицата които могат да бъдат включени като потребители в проекта. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждания, възраст, етническа принадлежност и др. Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати потребители по процедура "Нови алтернативи", и лица необхванати до момента от други програми и проекти. Кандидат потребителите сами могат да посочат лицето което желаят да се грижи за тях и какъв вид социални услуги в общността и в домашна среда желаят да ползват. Към заявлението се прилагат освен копие на документ за самоличност и копие от ЕР на ДЕЛК/ТЕЛК/НЕЛК,ЛКК, копие от амбулаторен картон(ако има такъв(, други актуални медицински документи, с които се удостоверява здравословното състояние на детето, лицето(епикризи и други). Възрастните хора, които нямат актуални медицински документи, удостоверяващи здравословното им състояние подават заявление с представяне на документ за самоличност.Приемът на заявления от кандидат потребители ще се извършва през целия период на реализация на проекта.
Всяко лице подало заявление с приложените към него необходими документи, удостоверяващи принадлежност към горецитираните целеви групи, ще бъде включено в подбора на потребители. Следващия етап от подбора е изготвянето на оценка на потребностите на кандидат потребителя. Оценките на потребностите на кандидат потребителите ще бъдат изготвени по предварително разработени критерий. При изготвянето на оценката на потребностите основно значение ще имат физическото и здравословно състояние на кандидата, психологическото му и емоционално състояние, вида и степента на увреждане, неговото желание за вида на ползваните услуги.
Назначена от Кмета на Община Бобошево комисия ще определя индивидуално на всеки кандидат потребител необходимостта от почасови комплексни услуги в общността или в домашна среда, предлагани от Центъра за социални услуги. Целта на комисията е да определи потребителите на услуги въз основа на тяхното обективно състояние, желание и възможност за ползване на услуги в общността и в домашна среда. За потребителите ползващи услуги по процедура "Нови алтернативи" също ще бъде приложена гореописаната процедура - подаване на заявление, изготвяне на оценка на потребностите, разглеждане от комисия на документацията.
Резултатите от класирането на комисията се описват в протокол, като резултатите се обявяват на таблото на Община Бобошево, на други видни места в общината. Кандидат потребителите ще бъдат уведомени лично /по телефона/ за резултатите от работата на комисията.
Непосредствено преди стартиране дейността на Центъра и предоставяне на услуги, с всички включени потребители се сключва договор за ползване на комплексни услуги. е се разработи процедура за подаване и разглеждане на жалби с които ще бъдат запознати всички потребители на услуги. Екипът ще разработи и приложи процедура за двойно финансиране, която ще се проследява през целия период на реализация на дейностите по предоставяне на услуги.
Потребителите на услуги ще ползват и консултации във вид на осигурена мотивационна и емоционална подкрепа през целия период на функциониране на Центъра. |
4 391.25
|
0.00
|
Подбор и назначаване на персонал за управление и персонал предоставящ услуги в Център за социални услуги.: Дейността ще стартира с разработване на процедура и цялата необходима документация към нея, свързана с подбора на персонал на Центъра за социални услуги. Предвид факта, че настоящия проект надгражда дейността на реализирания проект по ОП"РЧР" 2007-2013, по схема за безвъзмездна финансова помощ "Помощ в дома" , ще се и назначи персонал предоставящ услуги за социално включване в общността. Той ще бъде част от персонала за управление на Центъра, който към момента се ръководи от Управител. Персоналът за управление ще включва вече заемащия длъжността управител, медицинско лице предоставящо здравни услуги, организатор дейности и шофьор на специализираното транспортно средство с което ще се предоставят мобилни комплексни услуги.
В Центъра ще се назначат и лица, предоставящи социални услуги в домашна среда- лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници които ще оказват подкрепа и съдействие за социално включване на потребителите, ще извършват дейности за лична помощ и подкрепа при комунално - битови дейности – 28 лица.
Персоналът на Центъра за услуги ще бъде нает след проведен конкурс в съответствие с разпоредбите на Кодекса на труда.
Ще бъдат извършени следните поддейности:
- публикуване на обява за подбор на персонал за управление и персонал, предоставящ услуги в домашна среда;
–прием и регистриране на заявления на кандидатите за работа в Център за социални услуги;
- провеждане на конкурса на два етапа- по документи и чрез интервю от назначена от Кмета на община Бобошево комисия;
- уведомяване на кандидатите за работа за резултатите от проведения първи и втори етап на конкурса чрез обявления и лично;
- сключване на трудови договори с одобрените кандидати за работа.
Оценяването на кандидатите за управление на Центъра за социални услуги ще се извършва въз основа на професионални и управленски компетентности и умения.
Оценяването на кандидатите за предоставяне на услуги в домашна среда ще се извършва съобразно мотивацията и уменията им за работа с целевата група и индивидуалните потребности на потребителите на социални услуги.
Избраните лица ще бъдат наети на трудови договори, като е осигурена работна заетост в рамките на 18 месеца. Всяко наето лице подписва Декларация за спазване на поверителност на личните данни и информацията. Всеки договор се сключва в два еднообразни екземпляра - по един за всяка от страните. Лицата наети за персонал на Център за комплексни социални услуги, ще получат длъжностна характеристика и копие от Правилника за вътрешния ред. Организираният по този начин подбор на лица за Център за комплексни социални услуги, гарантира в най-пълна степен удовлетвореността на потребителите за тяхното обслужване от подходящи лица.За лицата, които ще предоставят услугите в домашна среда ще бъдат разработени индивидуални работни планове и работни графици в зависимост от оценките на потребностите на потребителите, които ще бъдат обслужвани от тях.
По време на трудовата си ангажираност, екипа за управление на проекта и персонала за управление на Центъра ще извършват мониторинг на дейността, с цел непрекъснато повишаване на качеството на предоставяните услуги и надграждане квалификацията и потенциала на наетите лица. |
335 787.47
|
6 689.25
|
Обучение, супервизия и консултиране на персонала. Осигуряване на емоционална и психологическа подкрепа на потребителите.: Част от задължителните дейности е провеждането на въвеждащо обучение за лицата които ще предоставят услугите личен асистент, социален асистент и домашен помощник. Въвеждащо обучение ще бъде проведено за всички онези лица които са избрани да упражняват професията личен асистент, социален асистент и домашен помощник, но не са обучавани по подобни проекти и програми. Обучението ще се проведе непосредствено преди стартиране на дейността на Центъра за социални услуги, в рамките на 3 дни по 6 учебни часа. За проведеното обучение ще се изготви необходимата документация от избрания обучител. Той ще бъде външен за Община Бобошево, предвид липсата на квалифицирани служители които могат да реализират тази дейност. Предвид факта, че Община Бобошево е реализирала подобни проекти има подготвени лица предоставяли услуги, и преминали вече въвеждащо обучение, участниците в настоящия проект ще бъдат максимум 10. С цел повишаване на професионалната квалификация на всички наети лица предоставящи услуги, ще се проведе надграждащо обучение, на шестия месец от стартиране на дейността на Центъра.То ще бъде в рамките на 2 дни по 6 часа.
За персонала предоставящ услуги е предвидено провеждането на супервизия, предвид психическата и емоционална натовареност при предоставяне на социалните услуги. Супервизията е процес на подкрепа на работещите, с цел подобряване на работата по отношение на качество на социалните услугите, на професионалното развитие на персонала, емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегаряне, както и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипите. Супервизиите могат да бъдат индивидуални и групови и екипни (насочени към екипните взаимоотношения и функциониране на Центъра). Всеки един от работещите има право на участие както в групова, така и в индивидуална супервизия която се провежда ежемесечно.
Супервизиите за персонала ще се предоставят от външен експерт нает за реализиране на тази дейност, поради спецификата на дейността и необходимостта от професионално и компетентно наблюдение на дейностите по предоставяне на услуги.
За постигане на максимална ефективност в работата на лицата предоставящи услуги в Центъра и в домашна среда е заложено провеждането на консултации, с оглед повишаване компетентността им, повишаване качеството на предлаганите услуги, гарантирано спазване на правила и стандарти. Основните акценти при предоставянето на консултации ще бъдат насочени към приоритизиране на работата и планиране, разпределение, мониториране и оценка на работата по всеки случай от практиката. Професионалните консултации са навременна и необходима помощ и подкрепа за предоставящите услуги, при изпълнение на задълженията им.
Супервизиите и консултациите на наетите в Центъра лица ще се провеждат ежемесечно, в рамките на 3 работни дни.
За потребителите на услуги са заложени консултации които могат да бъдат предоставяни чрез действащата мобилна услуга в домовете им , когато същите нямат възможност да посетят на място центъра за социални услуги поради здравословни причини. Консултации ще се предоставят и на място в Центъра за социални услуги, което по своята същност са услуги в общността.. Консултирането на потребителите има за цел да осигури псхологическа и емоционална помощ и подкрепа, да мотивира желанието и възможността за социално включване, да улесни достъпа им до заетост и други. Целта е чрез предлаганите консултации във вид на психологическа и емоционална помощ и подкрепа, потребителите да осъзнаят правото си на независим живот и социална интеграция. Това ще даде възможност за подобряване качеството им на живот и ще минимизира възможността за институционализация. Провеждането на тези подкрепящи потребителите услуги ще се реализира веднъж месечно, в рамките на 3 работни дни, от нает външен експерт имащ опит в работата с лица от целевата група. |
13 506.80
|
17 666.58
|
Дейности по предоставяне на комплексни почасови услуги в общността и в домашна среда, вкл. и мобилни от Център за социални услуги в Община Бобошево
: Центърът за социални услуги стартира дейността си от четвъртия месец от старта на проекта. Той ще предоставя комплексни услуги изразяващи се в съчетано почасово ползване на услуги в домашна среда и в общността, вкл. и мобилни услуги базирани на индивидуалните потребности и желания на ползвателите. Комплексът от социални услуги включва социални, здравни, психологически, подкрепящи и друг вид услуги, като водещо е качеството и мултидисциплинарния подход при предоставянето им.
Услугите ще се предоставят от персонал за управление на Центъра, включващ- управител, медицинско лице, организатор дейности и шофьор. Същите ще предоставят услуги в общността, включително и иновативната мобилна социална услуга-на място в домовете на потребителите, в случай че същите нямат физическа възможност да посетят и получат на място предлаганите услуги.
Услугите в домашна среда ще се предоставят от 28 наети лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници.
Предоставяните от Центъра услуги за социално включване в общността включват:
-Съдействие при попълване, оформяне на необходимите и документи при кандидатстване за социално подпомагане, НОИ, ТЕЛК и др. достъп до заетост и съдействие пред Дирекция "Бюро по труда";
-Помощ в общуването и поддържането на социални контакти и организирането на обществени и културни събития с участието на потребителите и потенциални такива;
-Профилактично наблюдение на здравето и оказване на здравна помощ при първа необходимост, извършване на медицински манипулации- поставяне на инжекции, измерване на кръвно налягане, проследяване приема на лекарства и др.;
-Информация и консултации по конкретни въпроси, отнасящи се до здравословното, психическо и емоционално състояние на потребителите;
-Осигуряване на правни консултации, свързани с достъп до заетост и социално включване;
-Разясняване на правата и задълженията на лицата от целевата група и запознаване с нормативната уредба с цел същите да знаят правата и задълженията си;
Предоставяните услуги в домашна среда са свързани с предоставяне на почасови услуги за лична помощ изразяващи се в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, при вземане на лекарства, предписани от лекар, при извършването на рехабилитационни или други услуги в дома на потребителя, придружаване до болнично заведение или месторабота и др.; услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, извършване и съдействие за дребни битови ремонти, извършване на адм.услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др. Ще се предоставят и услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на кино, театър, изложби, концерти и др., помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции, и всякаква друга дейност изразена в социална работа с представителите на целевата група.
Услугите които предоставя Център за социални услуги имат следния интензитет:
-Еднократни услуги /консултация, оказване на помощ и подкрепа при посредничество между институции, мобилна услуга/;
-Периодични услуги - същите се предоставят многократно, ежемесечно- здравни услуги, консултиране, ползване на мобилна услуга и др.
-Ежедневни услуги - предоставяни в домашна среда от лични асистенти и социални асистенти, в някои от случаите и домашните помощници предоставят ежедневни услуги.
Предоставянето на услугите стартира за всеки потребител, считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на почасовите услуги. Договорът се сключва между общината и потребителя и/или негов законен представител. Предоставянето на почасовите услуги ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител.
При предоставянето на комплексни услуги ще се води стриктна документация, като същата ще удостоверява реализирането на всяка една от заложените дейности и услуги за социално включване в общността и в домашна среда. |
17 504.62
|
262 054.91
|