Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на проекта е да осигури предпоставки за създаване на устойчиви работни места за безработни и неактивни лица   от община Перник чрез подобряване достъпа до заетост и наемане на безработни лица, осигуряване на професионално обучение на вече наетите лица, както и закупуване на оборудване и други материални активи, свързани със създадените нови работни места. Основните  дейности са свързани с постигането на целите: разкриване на нови работни места за професия Техник, поддръжка на компютърни мрежи и назначаване на 6 безработни и неактивни лица на възраст между 30 и 54 г. за  срок до 12 месеца, повишаване на  възможностите им за устойчива заетост чрез осигуряване на обучения за  придобиване на професионална квалификация по част от професия  от СППОО – Монтьор на компютърни системи, специалност “Компютърни мрежи”, подобряване качеството на ново разкритите работни места  чрез закупуване на 1 брой служебен автомобил и други материални активи,  осигуряване на устойчивост на работните места и повишаване на качеството на предоставяните услуги. Проектът включва дейности за осигуряване на информация и публичност, като публикации в медии, информационни  материали, интернет страница на проекта и др. 
Резултатите от настоящият проект ще допринесат за увеличаване броя на започналите работа безработни и неактивни лица на възраст между 30 и 54 г., както и успешното  им интегриране на пазара на труда чрез придобиване на професионална квалификация в ИКТ сектора, повишено качеството на работните места и осигуряване на устойчива заетост на минимум 50% от ново разкритите работни места. Проектът ще постави акцент върху интеграцията на едни от най-уязвимите групи на пазара на труда чрез подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места, професионално развитие и заетост в Ивико ЕООД.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за организация и управление на проекта : Целта на дейността е установяване на системи за управление на проекта. В рамките на тази дейност се включва цялостната организация и управление на проектните дейности, която ще премине през следните основни етапи: 1.Сформиране на екипа по проекта от двама външни за фирмата експерти – Ръководител -1 и Счетоводител -1 и сключване на договори. Те ще разполагат с обособено офис пространство в общия административен офис на предприятието, както и с необходимото оборудване за ефективното изпълнение на задълженията си – компютър, принтер, достъп до телефон и интернет; 2.Изготвяне на план за изпълнение на проекта, вътрешни правила за работата на екипа и Вътрешна Система за мониторинг, контрол, оценка и отчет на изпълнението; 3. Провеждане на регулярни месечни срещи - В рамките на тази мярка ще бъдат провеждани месечните срещи на екипа по проекта и Управителя, на които ще бъдат обсъждани както физическия и финансов напредък по изпълнение на дейностите, така и съответните бъдещи действия за гарантиране спазването на плана за изпълнение на проекта; 4. Организиране и провеждане на процедури за избор на външни изпълнители - Екипът по проекта ще изготви график за планираните за изпълнение от външни изпълнители дейности по проекта и ще организира и проведе в съответствие с ПМС №118/2014 процедурите за избор на доставчици, сключване на договори; 5. Организиране и изпълнение на задълженията за отчитане на напредъка по проекта - Екипът за изпълнение на проекта ще подготвя и изпраща на Управляващия орган изискуемите отчети и доклади за отчитане на техническия и финансов напредък по проекта. В рамките на тази мярка ще бъде осъществявана и цялата кореспонденция с Управляващия орган, свързана с изпълнението на проекта; 6. Непрекъснат мониторинг на извършваните дейности и отчетност включващ: Контрол по изразходването на средствата по проекта и контрол по спазване на законодателството в областта на заетостта и обучението за професионална квалификация; Т 7. Текущо проследяване на основни индикатори за ефективността на проекта. Изготвяне на сравнителен доказателствен материал за извършените дейности заложени в проекта; Изготвяне на междинни технически и финансова отчети и заключителен доклад и отчет; функционалното разпределение на задълженията и контролните функции на екипа по проекта; изпълнение на процедурите и спазване на плана за изпълнение на дейностите; подготовка и реализация на процедурите за договаряне; анализиране на напредъка на проекта и постигането на предвидените резултати; осъществяване на корективни действия при възникване на непредвидени обстоятелства. Ефективността на тази дейност определя възможността от ефикасно изпълнение на дейностите и постигане на предвидените резултати. Натрупаната експертиза – описана в конкретната автобиография на Ръководителя на проекта (приложени към проектното предложение), идентифицират солиден опит с добри познания в сферата на изпълнение на проекти – стабилна основа за реализация на отделните дейности. Дейност 1 е ключова за успешното изпълнение на целите на проекта в частност, както и за постигането на целите на настоящата процедура и на ОП РЧР като цяло. Успешната реализация на проекта е свързана със спазването на принципа за добро управление. 7 280.80 7 683.50
Наемане на безработни лица за период до 12 месеца : Целта на дейността е подобряване достъпа до заетост чрез разкриване на нови работни места за професия Техник, поддръжка на компютърни мрежи и назначаване на 6 безработни и неактивни лица за срок до 12 месеца. Ивико ЕООД е доставчик на широколентов интернет на около 200 физически и юридически лица от гр. Перник и с дългогодишен опит в предоставянето на комуникационни и информационни решения, базирани на Интернет. Фирмата е специализирана в структурното окабеляване и предоставянето на достъп до Интернет. Екипа, който работи непрекъснато се стреми за по-добро качество на предлаганата услуга, както на стари клиенти така и за привличане на нови клиенти. Основна цел на фирмата е да предостави на своите потребители все по-достъпни, ефективни и по - лесни за използване комуникации. Поради тази причина фирмата се нуждае от допълнителен квалифициран персонал, който би подпомогнал развитието й в областта на информационните технологии. С разкриването на 6 нови работни места ще бъде разширен обхвата и обема на предлаганите услуги по основния предмет на дейност на Ивико ЕООД. Дейността включва подготвителен етап в рамките на един месец при непосредственото стартиране на проекта, необходим за подбор и сформиране целевата група. След разкриване на новите работни места избраните 6 участника от целевата група ще бъдат назначени на трудови договори до 12 месеца при пълно работно време - 8-часов работен ден в рамките на 5-дневна работна седмица. Заеманата длъжност изисква определени професионални знания и умения поради което за ново наетите лица е предвидено да преминат през обучение за част от професия по втора квалификационна степен - специалност “Компютърни мрежи” - код 5230602, адекватна на заеманата длъжност -Техник, поддръжка на компютърни мрежи. Възнагражденията и осигуровките на наетите лица ще бъдат в размер на минималния осигурителен доход за съответната икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Работната заплата на новоназначения персонал ще бъде равна на осигурителния праг за длъжността по НКПД 35133001 Техник, поддръжка на компютърни мрежи. Към трудовите договори ще бъдат изготвени длъжностни характеристики на наетите лица. В допълнение на горното, след сключване на трудовия договор до 4-тия месец от заетостта всеки един от новоназначените ще премине през професионално обучение по част от професия. Ивико ЕООД ще обособи в офиса на фирмата за 6 индивидуални работни места, необходимото компютърно и офис оборудване и обзавеждане за новоназначените. Предвижда се доставка на нов лек автомобил за до оборудване на ново разкритите работни места от изпълнител, избран по реда и условията на ПМС № 118/ 2014 г. Също така съгласно чл.16 и чл.25 от ЗБУТ е необходимо Ивико ЕООД, като работодател да направи оценка на риска и да осигури на работещите ново наети по трудово право отношение обслужване от служба по трудова медицина. Предвид здравословното състояние на ново наетите лица е необходимо становище от служба по трудова медицина относно пригодността им да изпълняват възложената работа, съгласно изискванията на Наредба 3 за условията и реда за осъществяване дейността на службите по трудова медицина. Ще бъде сключен договор за комплексно обслужване за периода на времетраене на проекта със служба по трудова медицина във връзка с разкриването на 6 нови работни места и назначаването на нов персонал по проекта. За осигуряване на устойчивост на постигнатите резултати след приключване на проекта на минимум 50 % от назначените лица, Ивико ЕООД ще осигури заетост на трудов договор за минимум 12 месеца. 42 477.36 44 949.56
Предоставяне на професионално обучение за част от професия по втора квалификационна степен на вече наетите лица.: Цели осигуряване на възможност за професионалното обучение за придобиване на професионална квалификация съобразена с изискванията на Ивико ЕООД за длъжността Техник, поддръжка на компютърни мрежи. Придобиването на умения, съответстващи на търсената от страна на работодателя квалификация, ще улесни тяхното интегриране и реинтегриране в заетостта. Целта на дейността е провеждане на обучение за придобиване на професионална квалификация по част от професия по втора квалификационна степен Монтьор на компютърни системи, специалност “Компютърни мрежи” - код 5230602. Ново разкритите работни места по проекта, изискват съответната професионална квалификация по тази специалност. В рамките на тази дейност се предвижда включването в обучение на всички 6 ново наети участници от целевата група. Обучението върви паралелно със заетостта, като разходите за възнаграждение и всички дължими вноски за сметка на работодателя са допустим разход за времетраенето на обучението. Предвижда се смесена форма на обучение (дистанционна форма за теория, а практиката ще бъде присъствена). За обучаемите са предвидени разходи за командировки (дневни и пътни) за практическата част от обучението. Ново наетите лица по проекта ще са с местоживеене, различно от това, в което ще се провежда обучението по професионална квалификация. Информация за предвидено обучение: 1. Наименование и код на професията, и код на специалността; част от професия по втора квалификационна степен Монтьор на компютърни системи, код 523060, специалност “Компютърни мрежи” - код 5230602; 2. Хорариум на обучението – 300 учебни часа; 2.1. Теория – 45%; 2.2. Практика– 55%; 3. Брой на обучаваните лица – 6 новоназначени участници от целевата група; 4. Документ, доказващ завършеното професионално обучение част от професия по втора квалификационна степен Монтьор на компютърни системи, код 523060, специалност “Компютърни мрежи” - код 5230602 - Удостоверение за професионално обучение, образец 3-37 , чл. 38, ал. 3 от ЗПОО Основна цел на обучението е придобиването на теоретични знания, практически умения и професионално-личностни качества за реализация по придобитата професия/специалност. Обучението ще се проведе в съответствие с изискванията по отношение на входящото образователно равнище. Входящо образователно равнище за професионално обучение за част от професия по втора квалификационна степен Монтьор на компютърни системи, специалност “Компютърни мрежи” - код 5230602 е основно образование, завършен клас от средното образование, придобито право за явяване на държавни зрелостни изпити за завършване на средно образование или завършено средно образование. Оценяването ще се извършва на три нива - входящо, междинно и изходящо. Ангажимент на избраната обучителна организация с активна лицензия от НАПОО за професията и/или специалността, по които ще се провежда обучението е да изготви учебна програма и график на курса на обучение, необходимите учебни и помощни материали за дистанционно обучение ( материали за само подготовка, тестове и други). С оглед пълноценно усвояване на теоретичния материал ще бъде осъществявана периодично на всеки 30 часа само подготовка, видео конферентна връзка с преподавателите по изучаваните модули и теми. За провеждане на практическата част се предвижда часовете по практика да се проведат в база, осигурени от избраната обучителна организация В резултат на обучението, обучаемите ще придобият теоретични и практически знания относно здравословни и безопасни условия на труд, електротехника, компютърни системи, периферни устройства, операционни системи, компютърни мрежи, сигурност и защита, които ще позволят тяхното конкурентно включване на пазара на труда. След полагане на изпит успешно завършилите ще получат Удостоверение за за професионално обучение. 5 868.00 5 582.18
Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места.: Осъществяване на инвестициите по проекта са свързани със закупуването и доставката на специализирано оборудване (МПС) за новите работни места. Дейността е необходима, за да се осигури материално-техническото обезпечаване на новите работни места с допълнително оборудване за мобилната поддръжка на предоставяните услуги в областта на информационните технологии. Идентифицираната нужда за закупуване на нов служебен автомобил ще подпомогне предоставянето на специализирани корпоративни и индивидуални интернет решения чрез кабелна и оптична мрежа в предвид разнородния характер и нужди на интернет потребителите в гр. Перник. Необходимостта от ново МПС кореспондира и от спецификата на новооткритите работни места отнасяща се до дейности за структурно окабеляване и предоставянето на достъп до Интернет в обекти на физически лица, корпоративни клиенти и обществени институции, както и непрекъсната поддръжка на инсталираните мрежи. Избор на изпълнител за доставка на ДМА - служебно МПС ще се извърши при спазване разпоредбите на ПМС № 118/20.05.2014 г. Предвидената стойност на услугата, без данък върху добавената стойност е под 30 000 лв., поради което ще бъде приложена разпоредбата на чл. 9, ал. 1 и 2 от ПМС 118/20.05.2014 г. Кандидатът – изпълнител, който ще достави автомобила трябва да бъде официален вносител/дистрибутор на МПС за РБългария. Закупеният със средства на проекта автомобил ще се използва от всички новоназначени лица за работа в екип и на ротационен принцип. Закупеното оборудване ще се запази от Ивико ЕООД за срок не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад. Също така е предвидено застраховане на придобитото оборудване - МПС (ДМА) за периода на проекта от избрана лицензирана застрахователна компания с която ще бъде сключен договор. Във връзка с изпълнение на всекидневните си задължения техниците работят, поддържат и отстраняват неизправности в мрежи на клиенти, работят и поддръжат информационни и комуникационни системи, различни от мрежи, подпомагат потребители при проблеми с мрежи и обмен на данни и други, което е свързано с работа на терен, за новоназначените лица е предвидено закупуване на комплект работно облекло. 25 000.00 24 508.50
Дейности по информиране и публичност : Целите на дейността са насочени към информиране на широката общественост и потенциалните участници в проекта за основните дейности, цели и очаквани резултати. Съгласно Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията, в рамките на тази дейност ще бъдат предприети действия за информация и публичност. Представяне максимално широко ролята на ЕСФ и ОПРЧР. Осигуряване на публичност и прозрачност при стартиране и изпълнение на Проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. за визуална идентификация по проекти, финансирани от Европейския съюз (ЕС). Изпълнението на Дейност 5: Информация и публичност на проекта обхваща всички останали дейности и способства за реализацията на проекта в условия на пълна прозрачност и информация на всеки етап чрез предвидените в рамките на изпълнение на дейността пакет от мерки за популяризиране. Дейността включва избор на изпълнител на дейности за популяризиране на проекта, сключване на договор и изготвяне на информационни материали и други средства за популяризиране на целите и дейностите предвидени в настоящия проект - интернет страница на проекта, информационни материали (флаери), табела, информационни стикери и платени публикации и излъчвания в местния печат и медии. Дейността за информация и публичност на осъществявания проект и финансовия принос на ЕСФ ще бъде възложена на изпълнител с предварително определени детайли от възложителя, в пълно съответствие с процедурите предвидени в ПМС. 1 550.00 1 550.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.