Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 106 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект представлява комплекс от дейности, планирани в съответствие с идентифицираните нужди за устойчиво развитие на културната инфраструктура в гр. Монтана, в унисон с утвърдения ИПГВР, Общинския план за развитие на Община Монтана 2014-2020 г. и с целите на настоящата процедура за предоставяне на БФП. В рамките на проекта са планирани мерки, свързани с ремонт и осъвременяване на оборудването на Народно читалище "Разум 1883".
Посредством планираните ремонтни дейности на залите на обекта, те ще бъдат пригодени за целите на провеждане на различни културни събития, концерти, театрални представления и други сценични прояви, подобрявайки условията за достъп до културен живот на гражданите.
Планирано е обновяването на оборудване, необходимо за целите на технологичното обезпечаване провеждането на различни мероприятия.
Планирани са следните дейности:
1: Развитие на културна инфраструктура в град Монтана чрез СМР дейности, реконструкция, обновяване, оборудване и обзавеждане на Народно читалище "Разум 1883", в т.ч. подобряване на достъпа за хора с увреждания до сградата като част от останалите строително-монтажни работи по обекта, поддейности: 
1.1: СМР дейности
1.2: Авторски надзор
1.3: Строителен надзор
1.4: Оборудване
2: Одит на проекта
3: Дейност за информация и комуникация – в рамките на дейността е планиран комплекс от мерки за информация и комуникация по проекта, във връзка с популяризирането на приноса на ЕС чрез ЕФРР и ОПРР към финансирането на проекта.
4: Oрганизация и управление на проекта: обхващаща осигуряването на ефективна организация, текущ и последващ мониторинг и контрол на изпълнението на проектните дейности и законосъобразното изпълнение на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Развитие на културна инфраструктура в град Монтана чрез СМР дейности, реконструкция, обновяване, оборудване и обзавеждане на Народно читалище "Разум 1883", в т.ч. подобряване на достъпа за хора с увреждания до сградата като част от останалите строително-монтажни работи по обекта, поддейност: 1.1.: СМР дейности: В рамките на Поддейност 1.1. са планирани следните СМР дейности във връзка с основен ремонт на сградата на Читалище "Разум 1883" в съответствие с одобрения инвестиционен проект: ➢ Подмяна на вътрешна ВиК инсталация; ➢ Подмяна на отоплителна инсталация; ➢ Изграждане на система за климатизация; ➢ Изграждане на вентилационна система за зрителната зала; ➢ Подмяна на Ел. инсталация; ➢ Реализиране на мерки по подобряване на енергийната ефективност на сградата; ➢ Подмяна на подови настилки; ➢ Подмяна на стенни и таванни покрития; ➢ Ремонт на покривна конструкция и подмяна на покривните покрития; ➢ Монтиране на нови водосточни тръби; ➢ Обзавеждане на зрителната зала; ➢ Изграждане на ново стоманобетонно стълбище при североизточния вход на сградата; ➢ Изграждане на стоманобетонна плоча на кота + 3,20 в северната част на сградата; ➢ Изграждане на тоалетна за хора в неравностойно положение. В част архитектура се предвижда подмяна на съществуващите настилки; демонтаж на съществуващия окачен таван от гипсови орнаменти и изграждане на нов таван от акустични пана и орнаменти от експандиран пенополистирол, запазващ автентичния изглед на сегашния таван и подобряващ акустичните характеристики на сградата. Проектирано е монтиране на 235 места за сядане, разположени амфитеатрално, разделение на 14 реда. На 1-ви ред в залата са предвидени 2 места за хора в неравностойно положение. Общият брой на местата в зрителната зала и балкона към нея е 285. За сцената ще се монтира дървено дюшеме по пода и ще се изпълни нова стоманобетонна стена с височина 90 см, отделяща залата и оркестрината. Денивелацията между залата и сцената ще се преодолява от две стоманобетонни стълби, разположени от двете страни на самата сцена. Всички съществуващи санитарни възли ще се ремонтират. Предвидено е обособяване на нова тоалетна за хора в неравностойно положение, разположена в непосредствена близост между двете фоайета към зрителната зала. При североизточния вход на сградата е предвидено разрушаване на съществуващата метална стълба, преодоляваща денивелацията между терена и входа на сградата поради компрометираното състояние на конструкцията. Предвижда се да се изградят две нови стоманобетонни стълби, осигуряващи достъпа до партерния етаж и сутеренния. Предвидена е направа на хидроизолация по сутеренните стени и засипване на понижения участък до изравняване на нивото с вътрешния двор на кота – 0,80. Поради компрометирания вид на покривната конструкция и покривното покритие и констатираните течове в подпокривните пространства и помещения е предвиден демонтаж на всички съществуващи пластове на покрива до достигане носещата дървена конструкция. Предвижда се монтиране на нови улуци и нови водосточни тръби. Дограмата на сградата е подменена с нова PVC дограма при предходен ремонт, с изключение на няколко прозореца в сутерена, на партера и третия етаж, които са планирани за подмяна с нови. Предвижда се подмяна на амортизираните врати по помещенията с нови, като при санитарните помещения ще се монтират алуминиеви врати, а на залата, канцелариите и репетиционните са предвидени интериорни врати от MDF. Предвидените в проекта нови преградни стени ще се изпълняват от гипсокартон на щендерна конструкция с обща дебелина 10 см с цел минимизиране на натоварванията на конструкцията на сградата. Мерките, предвидени за постигане на енергийна ефективност за сградата, са външно изолиране на фасадите посредством 10 см EPS и полагане на топлоизолация 12 см минерална вата в подпокривното пространство. Фасадите ще бъдат завършени с декоративна силикатна двупластова мазилка. Цоклите от кота терен до кота ±0,00 ще се изпълняват с мразоустойчива структурна мазилка за цокъл. Реализираните в партерния етаж 3 бр. търговски обекти не са предмет на настоящия проект, като за тях не се предвижда СМР, с изключение на полагане на топлоизолация и мазилки по фасадните им стени. Обхват на проекта: Застроена площ: 459,10 кв. м. РЗП на сградата: 2 497,30 кв. м. 1 214 148.00 1 611 052.59
Дейност 1: Развитие на културна инфраструктура в град Монтана чрез СМР дейности, реконструкция, обновяване, оборудване и обзавеждане на Народно читалище "Разум 1883", в т.ч. подобряване на достъпа за хора с увреждания до сградата като част от останалите строително-монтажни работи по обекта, поддейност: 1.2.: Авторски надзор: В рамките на проектната дейност ще бъде осъществен авторски надзор на обекта, обхванат в рамките на настоящия комплексен инвестиционен проект, съгласно изискванията на чл.162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от Проектанта за изпълнение на етапи от строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и съгласуване на екзекутивите – изготвени от строителя. Предвиденият за обекта авторски надзор ще бъде осъществен от проектантите и ще включва следните дейности: 1. Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта. 2. Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта. 3. Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта. 4. Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи. 5. Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 /31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството при необходимост; 6.Извършване на допустими от закона промени в проекта - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството. 7. Участия в комисии и съставяне на протоколи. 0.00 0.00
Дейност 1: Развитие на културна инфраструктура в град Монтана чрез СМР дейности, реконструкция, обновяване, оборудване и обзавеждане на Народно читалище "Разум 1883", в т.ч. подобряване на достъпа за хора с увреждания до сградата като част от останалите строително-монтажни работи по обекта, поддейност: 1.3.: Строителен надзор: Строителният надзор е пряко отговорен за законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строежа, пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания, контрол по спазване на условията за безопасност на труда, качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност, правилно изпълнение на строително – монтажните работи. Дейността ще се изпълнява паралелно с Дейност 1, поддейности 1.1 и 1.2 и включените в техните рамки СМР дейности и авторски надзор. Съгласно чл. 168 от ЗУТ строителният надзор е задължителен участник в строителството. Той включва: откриване на строителна площадка; заверка на заповедна книга; съставяне на актове по време на строителството, други. 0.00 0.00
Дейност 1: Развитие на културна инфраструктура в град Монтана чрез СМР дейности, реконструкция, обновяване, оборудване и обзавеждане на Народно читалище "Разум 1883", в т.ч. подобряване на достъпа за хора с увреждания до сградата като част от останалите строително-монтажни работи по обекта, поддейност: 1.4.: Оборудване: В рамките на проектната дейност е планирано обновяване на амортизираното и морално остаряло оборудване за целите на дейностите на читалището. В ремонтираната сграда е необходимо закупуването на оборудване за обособяване на салон за концерти с оркестрина със 285 седящи места (235 в салона и 50 места на балкона), както и 2 места за инвалиди колички, както следва: седалки с подлакътници, централна озвучителна система, осветителна система и сценична механизация, в т.ч. закупуване на основна и задна завеса на сцената. 0.00 0.00
Дейност 2: Одит на проекта: Проектната дейност включва провеждането на одит на проекта по време на изпълнението му. Одитираният период включва времето от подписване на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ до приключване на изпълнението на проекта. Целта на одита е да се провери и потвърди, че финансовото изпълнение на проекта е проведено в съответствие с одобрения бюджет и според изискванията на настоящата процедура за подбор на проекти, в съответствие с приложимите стандарти и законодателство, да провери реалното изпълнение на дейностите чрез проверки на място, в съответствие с принципите за добро финансово управление, да провери дали всички декларирани разходи са допустими и реално осъществени. Одитът на проекта е необходим, с оглед предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни изисквания на ЕС. Основната цел на дейността е да одитира извършените разходи по проекта и да предоставя констатации за законосъобразност и допустимост на извършените и отчетени разходи. Допустимостта на разходите се определя като целесъобразно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът трябва да потвърди, че: - Всички разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на националното и европейското законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - Са изпълнени необходимите процедури за финансова дисциплина; - Не е налице двойно финансиране; - Първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни; - Всички документи, на база на които са извършени разходите са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; - Неправомерно изплатените суми (в случай че има такива) са възстановени по надлежния ред: одитът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - Счетоводните системи и осчетоводявания са изрядни: одитът трябва да провери дали Община Монтана поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. - Всички дейности по съответния проект са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одитът следва да потвърди, че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Дейността ще започне същинското си изпълнение след първото направено плащане по проекта и след избор на изпълнител за извършване на дейността. Одитните проверки ще обхващат цялата финансова информация по дейностите и договорите на проекта с цел установяване на верността и законосъобразността на отчетените разходи. 0.00 0.00
Дейност 3: Дейност за информация и комуникация : Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие - Бенефициента) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгл. Регламент 1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на дейността се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация (в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на ЕС чрез ОПРР 2014-2020 на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: - включи на своя уеб сайт подробно описание на проекта, вкл. неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС - публикацията, ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването му и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на ОПРР 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; - постави 2 броя временни билборда с минимален размер 4 м х 3 м с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място. Билбордите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПРР; наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение. Билбордите ще бъдат монтирани при стартиране на проектните дейности и на видно за обществеността място - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “ЕС”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПРР и номер на договора. - постоянна табела/билборд - 2 бр. ще бъдат поставени на видно място, достъпно за широката общественост в рамките на 1 седмица след датата на отстраняване на билбордите. Размерът на табелите ще бъде минимум 50х70 см и те ще съдържат основните елементи, приложими за билбордовете, но без дати за начало и край на проекта. Табелите ще бъдат изработени от подходящ материал, устойчив на неблагоприятни атмосферни условия. - Публични събития - ще бъдат организирани минимум 2 публични събития, предварително анонсирани по подходящ начин чрез разпространение на прессъобщение до средствата за масово осведомяване/публикуване на рекламно-информационно каре в регионална или национална печатна медиа. УО на ОПРР ще бъде уведомен за датите на провеждане на събитията. Предварителна информация ще бъде публикувана и на интернет страницата на бенефициента, както и изпратена на УО и най-близкия офис от мрежата от 28 информационни центъра. След събитието ще бъде изготвено и разпространено прессъобщение, текстът на което ще се публикува на страницата на Бенефициента. 0.00 0.00
Дейност 4: Oрганизация и управление на проекта : Проектната дейност обхваща осигуряването на ефективна организация, текущ и последващ мониторинг и контрол на изпълнението на проектните дейности и законосъобразното изпълнение на проекта. От страна на Община Монтана ще бъдат сформиран екип за организация и управление на проекта, включващ експерти с компетенции и квалификация, които отчитат комплексността на настоящия проект. Екипът от страна на Община Монтана ще включва следните експерти: - Ръководител - Координатор - Счетоводител (финансов експерт) С оглед на комплексността на настоящия инвестиционен проект, планирано е и възлагане на дейностите по организация и управление на външен изпълнител. Основните задължения на външния изпълнител обхващат, без да се ограничават до: • цялостно административно, финансово и техническо изпълнение на Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП); • координация между страните в изпълнението на ДБФП; • подготовка и провеждане на процедури по възлагане на обществени поръчки; • контролира съответствието на изпълняваните проектни дейности съгласно ДБФП; • администриране на ДБФП – отчитане, докладване, съблюдаване на договорните задължения, координиране и съблюдаване осъществяването на мерки за публичност и визуализация, архивиране на проектно досие, следене за нередности, мониторинг и контрол; идентифициране на необходимост от иницииране на промени в проекта и предприемане на необходимите за целта действия и др.; • финансово управление; • съблюдаване на напредъка по проекта – текущ и периодичен мониторинг, както и контрол по отношение на изпълнение на проектните дейности, възложени на външни изпълнители с оглед изпълнение на пълния обем от поети ангажименти в договорените срокове; 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.