Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проекта предвижда изпълнение на мерки за енергийно обновяване на две сгради  - публична общинска собственост. Едната сграда се намира на ул. "Демокрация" №8 в с.Чепинци, община Рудозем, УПИ I, кв. 45 - двуетажна сграда със застроена площ 325 кв.м., предназначена за читалище. Втората сграда се намира в с. Пловдивци, община Рудозем, УПИ I, кв. 13 - двуетажна сграда със застроена площ 327 кв.м., предназначена за читалище. С Решение на общински съвет №194 от 20.09.2001 г. сградите са предоставени за безвъзмездно ползване на читалища - с. Чепинци и с. Пловдивци. Инвестиционното предложение цели подобряване на материалната база и предоставянето на културни и традиционни дейности и мероприятия за работа в по-добри условия, както и запознаване и ангажираност на младежта по отношение на местните традиции и обичаи и тяхното съхраняване. 
Дейностите, включени по проекта са:
- Извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране за енергийна ефективност - първоначално обследване за енергийна ефективност за целите на подаване на предложението; Изготвяне на технически паспорт на сградите - читалища с. Чепинци и с. Пловдивци;
- Изготвяне на инвестиционен проект, СМР за прилагане на мерки за ЕЕ и осъществяване на авторски надзор
-Предоставяне на услуги за строителен надзор
-Изготвяне на независима експертна оценка след приключване на дейностите по изпълнение на СМР
-Организация и управление на проекта, публичност и информираност на проекта.
Изпълнението на дейностите и внедрените енергийни мерки ще доведат до спазване на задължителното изискване за постигане на заложените резултати като: минимум 30% спестяване на първична енергия и спестяване на първично и крайно енергийно потребление, което от своя страна ще спести публичен ресурс. Близо 10000 човека ще се ползват подобрените условия читалищата, а това ще допринесе за по-голям интерес към традициите и културните мероприятия от страна на населението и подобрената културна инфраструктура в община Рудозем.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране за енергийна ефективност - първоначално обследване за енергийна ефективност за целите на подаване на предложението; Изготвяне на технически паспорт на сградите - читалища с. Чепинци и с. Пловдивци.: Извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране за енергийна ефективност - първоначално обследване за енергийна ефективност за целите на подаване на предложението е базирано на текущото положение на читалището в с. Чепинци и читалището в с. Пловдивци с актуални данни. Анализът на състоянието на двете сгради описва геометрични характеристики и анализ на ограждащите елементи, строителни и топлофизични характеристики на външните стени по фасади, строителни и топлофизични характеристики на прозорците и вратите по фасади, строителни и топлофизични характеристики на покрива по типове, строителни и топлофизични характеристики на пода по типове. Анализираните данни в доклада предвиждат следните енергоспестяващи мерки, включени в обследването за изпълнение на Мерки за сградата на читалище в с. Чепинци и читалище в с. Пловдивци: Заложените енергоспестяващи мерки за изпълнение по проекта са: 1. Мерки за сграда читалище в с. Чепинци: - B1: Топлинно изолиране на външни стени; - B5: Подмяна на дограма; - B3: Топлинно изолиране на покрив; - С6: Мерки по системите за генериране на топлина; - D14: Изграждане на фотоволтаична инсталация. 2. Мерки за сграда читалище в с. Пловдивци: - B1: Топлинно изолиране на външни стени; - B5: Подмяна на дограма; - B3: Топлинно изолиране на покрив; - С6: Мерки по системите за генериране на топлина; - D14: Изграждане на фотоволтаична инсталация. Основните технически документи необходими за покриването на критериите за оценка на инвестиционните предложения са: - обследване за енергийна ефективност и валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация с предписан пакет от енергоспестяващи мерки за постигане на най-малко клас на енергопотребление „В“ и постигане на минимум 30% спестяване на първична енергия, изготвени по реда на актуалната към момента на кандидатстване наредба по чл. 48 от ЗЕЕ; - обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и Технически Паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. На осн. чл. 2. ал.1 от НАРЕДБА № 5 от 28 декември 2006 г. за техническите паспорти на строежите на МРРБ, Технически паспорт се съставя: 1. за нов строеж - преди въвеждането му в експлоатация; 2. за съществуващ строеж - след извършено обследване по реда на чл. 176в от ЗУТ при: а) извършване на строителни и монтажни работи (СМР), които обхващат целия строеж и за които се изисква издаване на разрешение за строеж; б) извършване на СМР, които обхващат част от строежа, но засягат конструкцията му. (2) Техническите паспорти по чл. 2, ал. 1, т. 1 и 2 се актуализират при извършване на СМР, за които се изисква издаване на разрешение за строеж съгласно глава осма, раздел III от ЗУТ, преди въвеждането на строежите в експлоатация. 12 468.00 0.00
Изготвяне на инвестиционен проект (технически/работен), СМР за прилагане на мерки за ЕЕ и осъществяване на авторски надзор: Дейността за изготвяне на инвестиционен проект (технически/работен) включва възможни концепции за разработка на проекта. Това дава яснота за възможните решения и правилна насока за инвестиционното предложение. Проектирането на сградите - читалища в с. Чепинци и с. Пловдивци, обхваща част Отопление, Вентилация и Климатизация /ОВК/, част Електро, част Енергийна ефективност. Дейността СМР е за прилагане на мерки за енергийна ефективност в общинските сгради читалища в с. Чепинци и с. Пловдивци с неикономическо предназначение на Община Рудозем, с които да се постигне подобряване на енергийните характеристики на сградите и трансформацията им в сгради с близко до нулево потребление. Сградите, обект на инвестиции по проекта, попада в обхвата на „нежилищните сгради“ и се ползва съобразно основно неикономическо предназначение (за изпълнение на културни дейности). След изпълнение на пакета енергоспестяващи мерки за сградата - читалище с. Чепинци, зоната ще попадне в клас A на енергопотребление, дяла на потребна енергия от възобновяеми източници за отопление, охлаждане, БГВ и осветление е в размер на 94,21 % и ще бъдат спестени 62,27 tCO2. След изпълнение на пакета енергоспестяващи мерки за сградата - читалище с. Пловдивци, зоната ще попадне в клас A на енергопотребление, дяла на потребна енергия от възобновяеми източници за отопление, охлаждане, БГВ и осветление е в размер на 65,13% и ще бъдат спестени 24,81 tCO2. Заложените енергоспестяващи мерки за изпълнение по проекта: 1. Мерки за сграда читалище в с. Чепинци: - B1: Топлинно изолиране на външни стени; - B5: Подмяна на дограма; - B3: Топлинно изолиране на покрив; - С6: Мерки по системите за генериране на топлина; - D14: Изграждане на фотоволтаична инсталация. 2. Мерки за сграда читалище в с. Пловдивци: - B1: Топлинно изолиране на външни стени; - B5: Подмяна на дограма; - B3: Топлинно изолиране на покрив; - С6: Мерки по системите за генериране на топлина; - D14: Изграждане на фотоволтаична инсталация. Дейността упражняване на авторски надзор съгласно изискванията на ЗУТ. Следва да бъдат извършвани дейности по осъществяване на авторски надзор за съответствие на изпълнението на строително-монтажните работи с изготвените инвестиционни проекти по съответните части във връзка с реконструкция и рехабилитация на обектите, предмет на инвестицията. Дейностите по упражняване на авторски надзор включват: Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи; Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация; Изработване на допълнителни чертежи на детайли; Извършване на допустими от закона промени в проекта, при необходимост; Присъствие/Участие при съставяне и подписване на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случаите на установяване на точно изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя и др. Разходите за СМР, които са предписани в график за изпълнение на неотложните мерки в техническия паспорт на сградата и СМР за осигуряване на достъпна архитектурна среда, ще бъдат финансирани със собствени средства на Община Рудозем. 1 191 637.96 0.00
Предоставяне на услуги за строителен надзор : Дейността ще обхваща упражняването на строителен надзор на одобрения проект. Част от дейностите, които следва да бъдат извършени от лицето, избрано за упражняване на строителния надзор са: - Извършване на надзор по време на строителството върху всички видове СМР, които се изпълняват от строителя на съответния обект, в съответствие със законовите правомощия и задължения на изпълнителя; - Съставяне на протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа, при влязло в сила разрешение за строеж; - Изготвяне, заверяване и извеждане на заповедна книга за обекта и предаването й на изпълнителя на строителството; - Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, които се съставят по реда на действащото законодателство; - Съставяне и организиране подаването от името на Възложителя на всички необходими документи, искания, заявления и др. документи пред компетентните органи, с оглед осъществяване на инвестиционния процес без прекъсване: - Изготвяне и представяне на Възложителя на технически паспорт за обекта и Окончателен доклад за обекта по смисъла на Чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, изготвени в съответствие с Наредба № 2/31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в РБ и минимални гаранционни срокове за изпълнени СМР, съоръжения и строителни обекти; - Упражняване на непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР, съгласно инвестиционните проекти и изискванията на нормативните актове; - Осигуряване спазването на условията за безопасност на труда, съобразно ЗБУТ и наредбите към него; - Извършване на контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности, в съответствие със ЗООС и ЗУО и наредбите към тях; - Извършване на контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, вкл. извършване проверки за съответствие на: техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от строителя сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в инвестиционния проект технически показатели; - Подписване на всички междинни и окончателни актове и протоколи, издадени по време на строителството и необходими за оценка на качеството на изпълнените работи; - Съставяне на констативни актове, след завършване на строително-монтажните работи, съвместно с Възложителя и Изпълнителите на проектирането и строително- монтажните дейности, с които удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрените проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежа и условията на сключения договор. С този акт се извършва предаване на строежите от Изпълнителя на строително-монтажните дейности на Възложителя; - Други дейности, в компетенциите на лицето, упражняващо строителен надзор. 13 200.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: Оценката за постигнати енергийни спестявания в сградите на читалища в с. Чепинци и с. Пловдивци, изготвена при условията и по реда на тази наредба, има за цел да удостовери количеството спестена енергия в резултат на изпълнени енергоспестяващи мерки в сградите. Оценката по ал. 1 от Наредба Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г.ще бъде извършена за изпълнен пакет 1 от комбинирани енергоспестяващи мерки и генерираре на енергия от ВИ, препоръчани в обследването за енергийна ефективност. Постигнатите енергийни спестявания в сградите се установяват чрез обследване за енергийна ефективност, извършено по реда на тази наредба. Доказването на енергийните спестявания чрез обследване се прилага, когато изпълнените енергоспестяващи мерки в сградите имат количествено оценен и прогнозиран ефект, отразен в един или в повече от един доклад от предходно обследване на сградите. Постигнатите енергийни спестявания се потвърждават, след като бъдат установени и доказани с изчисления и измервания съгласно чл. 11 от същата наредба. Оценката ще се използва за издаване на удостоверения за енергийни спестявания по чл. 74 от ЗЕЕ и/или за информационни цели, предвидени в ЗЕЕ. Оценката за постигнати енергийни спестявания ще се извършва от оторизирано лице по чл. 43, ал. 1, съответно по чл. 43, ал. 2 от ЗЕЕ. Тя ще се изготви за всички въведени действащи мерки в сградите на читалища в с. Чепинци и с. Пловдивци и съответстващите им срокове на действие. Изборът на периода, през който се извършва оценката на енергийните спестявания, включително използваният обем изходна информация от предходното обследване на сградите, се мотивира в доклада от обследването, с което се установяват постигнатите енергийни спестявания. За целите на оценката ще се предостави наличния доклад от извършено обследване на сградите и издадения въз основа на него сертификат, включително документи, доказващи изпълнението на мерките и техническите им характеристики, в съответствие с препоръките от предходното обследване. Резултатите от оценката за постигнати енергийни спестявания ще се оформят във вид на протокол за потвърдени количества спестена енергия в сгриде, който съдържа информацията, необходима за издаване на удостоверения за енергийни спестявания по чл. 74 от ЗЕЕ. Протоколът се съставя на хартиен носител и в електронен формат по образец, утвърден от изпълнителния директор на АУЕР, подписва се от изпълнителя и от възложителя на оценката и се предоставя на възложителя. При оценка на постигнати енергийни спестявания чрез обследването за енергийна ефективност, задължително се извършва проверка за съответствие на постигнатия клас на енергопотребление след изпълнение на пакет от мерки, чийто енергоспестяващ ефект е обект на оценяване. За издаване на удостоверения за енергийни спестявания по чл. 74 от ЗЕЕ електронната форма на протокола по чл. 26, ал. 6 се представя в АУЕР от собственика на сградите - община Рудозем. 6 000.00 0.00
Организация и управление на проекта и публичност и информираност на проекта: Основната цел на дейността за Публичност и информираност е да осигури осведоменост за съществуването, целите, внедряването на енергийните мерки, резултата и въздействието на подкрепата от Националния план за възстановяване и устойчивост на Република Българияот за изпълнението на настоящия проект. Община Рудозем ще прилага подходящи мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 г. за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. - като за целта ще посочи и ще осигури видимост за произхода на финансирането от Съюза, като при всички мерки за информация, комуникация и публичност, изрично ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: 1. Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“ (с лога, в съответствие с оперативните насоки за използване на емблемата на ЕС за периода 2021-2027 г.). 2. По време на реализацията на проектната инвестиция, общината ще информира обществеността за получената подкрепа, като:  Включва на уебсайта на общината – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС;  Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС.  По време на изпълнението на проекта на видимо място ще се поставя временен билборд с големи размери за дейности, които отговарят едновременно на следните условия: (1) общата финансова подкрепа надхвърля 500 000 евро и (2) се състоят в закупуване на физически обект, изграждане на инфраструктура или строителни дейности.  Постоянна обяснителна табела (плакат) ще бъде поставена до една седмица след отстраняване на временния билборд. Табелите ще съдържат същите основни елементи като на временния билборд.  Ще бъдат организирани минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта. Дейността Организация и управление на проекта обхваща:  Експертно, организационно и техническо управление, изпълнение и отчитането на проекта;  Осъществяване на ефективно взаимодействие и координация между страните, имащи отношение към изпълнението на проекта;  Прилагане на насоки, указания, правила и процедури във връзка с управлението и изпълнението на проекта;  Провеждането на обществените поръчки по проекта;  Изготвяне на становища относно законосъобразност на действията на комисията за избор на изпълнители на обществените поръчки по проекта;  Подготовка и окомплектоване на необходимите документи за съгласуване на проведените процедури/ проведеното възлагане на обществените поръчки;  Изготвяне на становище, в случай на обжалване на процедура по възлагане на някои от обществените поръчки, във връзка с изпълнението на проекта;  Подготовка и окомплектоване на необходимите възражения и документи, във връзка със съмнения за нарушения, водещи до налагането на финансови корекции;  Подготовка на становища и доклади във връзка с изпълнението на проекта;  Изпълнението на препоръки, дадени от страна на управляващия орган, във връзка с проекта и изготвяне на писмени становища по тях;  Наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори, както и наблюдаване на плащания и лимити, на справки и отчети по изпълнението на проекта;  Изготвяне на становище относно възникнали по време на изпълнението на договора за строителство непредвидени разходи;  Изготвяне при необходимост, на допълнителни споразумения към договорите, включително и окомплектоването на искания за сключването им;  Идентифициране на потенциални проблеми по време на изпълнението на договора за управление на проекта и предлагане на решения за преодоляването им;  Отчитане на дейностите по проекта във връзка с изпълнение на цялата инвестиция по съответния проект. 16 333.43 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.