Определяне на целевите групи: В условията на извънредна ситуация, за да се гарантира, че стартирането по реализиране на дейностите по процедура за директно предоставяне на БФП BG05FMOP001-5.001- "3.1 Топъл обяд в условията на пандемията от COVID -19" ще достигне до най-засегнатите от кризата, община Чипровци ще идентифицира най-нуждаещите се лица, като за целта ще използва сайта на общината, информационните табла във всички населени места както и всякакви източници на информация – сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и институции и др.
Лицата, които желаят да ползват социалната услуга, подават Заявление – декларация до община Чипровци, по постоянен или настоящ адрес, ако е различен от постоянния.
Принадлежността на идентифицираните от общините лица към допустимата целева група ще се потвърждава от съответната ДСП в рамките на служебните ѝ задължения.
Общината е включила в проекта следните целеви групи:
- Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразване и неблагоприятно протичане на инфекцията;
- Лица, поставени под картина- без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа;
- Лица, обект на социлано подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Чипровци въз основа регистриране на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална оценка и др. за всеки отделен случай.
При приготвен, но неполучен в съответния ден топъл обяд, от лицето определно като ползвател на усугата, храната ще бъде предоствена на други лица от допустимите целеви групи. |
0.00
|
0.00
|
Приготвяне на топъл обяд: Община Чипровци ще предоставя топъл обяд ежедневно в работните дни от седмицата от 04.01.2021 г. до 30.09.2022 г., т.е. 21 месеца - 435 работни дни на 100 конкретни потребителя.
Община Чипровци е провела процедура по реда на ЗОП и е сключен договор ЗД- 19 от 06.03.2020 г. с изпълнител, които ще снабдява кухнята с необходимите хранителни продукти. Договора е със срок на изпълнение 12 месеца, но ще бъде проведена процедура и подписан нов договор, които ще подсигури безпроблемното изпълняване на заложените в проекта дейности. Доставката на хляба е възложена директно по реда на ЗОП и е сключен договр ЗД-201 от 29.12.2020 г .
Проведена е обществена поръчка с предмет: „Доставка на хранителни продукти и хляб за Домашен социален патронаж – гр. Чипровци и изпълнението на проект „3.1 – Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19 по две обособени позиции: Обособена позиция 1: „Доставка на различни хранителни продукти“ и Обособена позиция 2: „Доставка на хляб“ с регистрационен № 01031-2021-0003 в РОП.
За Обособена позиция 1: „Доставка на различни хранителни продукти“ е сключен Договор № ЗД-44/ 19.04.2021 г. с изпълнител „ВИКТОРИЯ 2012” ЕООД , със седалище и адрес на управление: гр. Берковица, бул. „Мрамор” № 6 със срок на действие 12 месеца и Анекс към него № 1/07.04.2022 г., за удължаване срока на договора за доставка на хранителни продукти .
За Обособена позиция 2: „Доставка на хляб“, е сключен Договор № ЗД – 55/ 28.04.2022 г. с изпълнител „ВАЛКА” ЕООД, със срок на действие 12 месеца, следва нов договор № ЗД-45/19.04.2021 г., който е още в сила и предстои удължавнане на действието му. Предметът на сключения договор е "Доставка на хранителни продукти за Домашен социален патронаж и изпълнението на проект "Топъл обяд" по оособена позиция II. "Доставка на различни хранителни продукти".
Община Чипровци ще реализира една трапезария за всички населени места. Трапезарията се намира в гр. Чипровци, бул.Петър Парчевич № 45. Сградата е собственост на общината, Акт № 298/14.10.2014 г. за публична общинска собственост, съставен на основание чл. 3, ал. 2, т. 3 и чл. 56, ал. 1 от Закона за общинската собственост. Материалната база и наличното оборудване за приготвяне на храна е изцяло на община Чипровци.
Община Чипровци притежава Удостоверение за регистрация на обект за търговия с храни № 704/ 07.09.2011 г., издадено на основание чл. 12, ал. 7 от Закона за храните от Регионална инспекция за опазване и контрол на общественото здраве - Монтана.
Съгласно приложена Декларация от кандидата - Приложение III, адреса на кухнята съответства на адреса, посочен в Декларацията, както и в регистрацията на обекта по Закона за храните в регистрираните към Българска Агенция по Безопасност на Храните (БАБХ) с № 744 от 07.09.2011 г. |
120 370.00
|
120 667.00
|
Предоставяне на топъл обяд: За да се избегне разпространението на заразата и да се предпазят максимален брой уязвими лица, община Чипровци ще доствя приготвената храна до домовете на потребителите. Храната ще се приготвя в гр. Чипровци в кухненския блок на Домашен социален патронаж и ще се транспортира до домовете на бенефициентите от цялата община: гр. Чипровци, с. Мартиново, с. Железна, с. Бели мел, с. Превала, с. Горна Лука, с. Митровци, с. Челюстница, с. Горна Ковачица и с. Равна със собствен транспорт. Храната ще бъде поставяна (опакована) в еднократни ПВЦ кутии за храна. Община Чипровци разполага с два автомобила с които да разкарва храната по домовете на потребителите, единият ще обслужва града, а другият селата. Автомобил „Шкода Практик“ с регистрационен номер М1950ВС разкарва храната по домовете на потребителите в селата, а автомобил „Фиат Добло“ с регистрационен номер М2540ВТ обслужва града. Разноса на храната се извършва от три лица в града и за всяко населено място по едно лице. Разкарването на храната започва в 10:30 часа и приключва в 13:00 часа. При реализиране на дейностите се изготвят седмично меню и калкулационни ведомости, включващи вид, количество и стойност на изразходените хранителни продукти.
За реализиране на дейностите по проекта Община Чипровци разполага със следния персонал: гл. експерт "Обществени поръчки и проекти"; Домакин, архивар, отчетник; Готвач; Помощник готвач; Работник кухня и Шофьори. При реализиране на дейностите се изготвят седмично меню с информация за алергените, съобразно Регламент № 1169/2011 на Европейски парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните и калкулационни ведомости, включващи вид, количество и стойност на изразходените хранителни продукти. |
6 018.50
|
5 181.50
|
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдейстивие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за:
- възможностите за ползване на други социални услуги, предоствяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ;
- ползване на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временне подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъп до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и гр.;
- други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията от продължителната социална излоция.
При реализирането на съпътстващите мерки община Чипровци ще осигури спазването на всички противоепидемични и санитарно-хигиенни изисквания с цел ограничаване на разпрострастранението на COVID-19.
Дейността "Предоставяне на съпътстващи мерки" се извършва от екипа за реализиране на дейностите – служители от общинска администрация гр. Чипровци: главен експерт "Обществени поръчки и проекти"; Домакин, архивар, отчетник; младши експерт "Проекти и програми", със съдействието на Дирекция социално подпомагане гр. Чипровци и личните лекари на територията на общината.
Потребителите на услугите по проекта имат достъп до информация за възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от Европейския социален фонд; ползване на административни общински услуги; други форми на индивидуална подкрепа.
Съпътстващите мерки се реализират чрез ежедневно консултиране на бенефициентите на социалната услуга и съдействие, като се изпращат писма и се оказва съдействие при необходимост на всички ползватели на услугата, съдържащи информация за възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината.
Съпътстващите мерки се реализират през целия период на изпълнение на проекта чрез консултиране на бенефициентите на социалната услуга и съдействие, като се изпращат писма от служителите на общинска администрация и се оказва съдействие при необходимост на всички ползватели на услугата. Всеки месец при получаване на информация от Дирекция "Бюро по труда", Монтана, офис Чипровци и от Дирекция "Социално подпомагане" Чипровци, потенциалните потребители получават информация от служителите на общинска администрация, или от служителите на Дирекция "Бюро по труда", Монтана, офис Чипровци и на Дирекция "Социално подпомагане" Чипровци за възможностите, които предоставя Министерството на труда и социалната политика и ЕСФ.
Консултирането на бенефициентите, изпращането на писма, както и изпращането на формуляри за обратна връзка ще се осъществява от екипа за управление на проекта, а именно: Ръководител - гл. експерт"Проекти и програми", счетоводител "Домакин, архивар, отчетник" както и от служители на Дирекция "Социално подпомагане", служители от Дирекция "Бюро по труда".
На потребителите ще бъдат раздадени за попълване формуляри за обратна връзка.
|
6 018.50
|
5 478.50
|