Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Общата цел на проекта е развитие на устойчива градска мобилност в Перник и Брезник от област Перник, чрез изпълнението на ключови цели и мерки, заложени в интегрираните планове за развитие и в плановете за устойчива градска мобилност на общините-партньори, интегрирани в Интегрирана териториална стратегия за развитие на Югозападен регион. Настоящия проект допринася за постигането и на Специфична цел 3.1: Подобряване на свързаността на региона в национален и международен план и на вътрешнорегионалната достъпност по Приоритет 3: По-добре свързан и устойчив регион от ИТСР на ЮЗР, чрез изпълнение на мерки за устойчива градска мобилност, съдържащи и инфраструктурни мерки, включително: доставка на 5 бр. електрически нископодови автобуси и зарядни станции за обслужване на градски линии в гр. Перник, доставка на 1 бр. електрически автобус и зарядна станция за обслужване на междуградска линия Перник – Брезник, повишаване на безопасността на движение на най-уязвимите участници в движението - пешеходци в град Брезник чрез изпълнение на дейности за осветяване на пешеходни пътеки, Изпълнение на мерки за успокояване на движението на входовете на град Брезник и разработване на Генерален план за органиация на движението за Брезник. 
Настоящия проект се изпълнява в партньорство между две общини от Югозападен регион за планиране – община Перник (Кандидат) и община Брезник (Партньор 1) и един партньор оператор на обществена услуга за превоз на пътници - „Градски транспорт - Перник“ ЕООД, с който община Перник има сключен действащ Договор за обществена услуга за обществен превоз на пътници (ДОУ), в съотвествие с Регламент (ЕО) № 1370/2007.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
ДЕЙНОСТ 1 ДОСТАВКА НА ЕЛЕКТРИЧЕСКИ АВТОБУСИ И ЗАРЯДНИ СТАНЦИИ ЗА ОБСЛУЖВАНЕ НА ГРАДСКИ ЛИНИИ В ГР. ПЕРНИК: Общественият транспорт е гръбнакът на всяка модерна градска транспортна система. Той стимулира развитието на общността, облекчава задръстванията и спомага за по-чиста околна среда. Инвестициите в обществения транспорт стимулират както местната, така и националната икономика. Услугите за обществен пътнически транспорт в Перник се предоставят от един вътрешен и пет частни превозвача. Вътрешноградският транспорт поддържа 14 автобусни линии с обща дължина 129,5 км. Линиите на обществения транспорт се обслужват от 37 автобуса: 22 броя за редовен превоз и 15 броя резервни превозни средства. За цялостна модернизация на автопарка са необходими 19 автобуса. В ПУГМ на Перник е залегнала цел „Автобусите, които не отговарят на клас на емисиите на двигателя Евро 6, трябва да бъдат подменени до 2030 г.“. В рамките на настоящата дейност ще бъдат доставени 5 броя нови нулевоемисионни превозни средства. Превозните средства ще отговарят на всички стандарти за достъпност, като по този начин се гарантира зачитането на правата на хората с увреждания. С изпълнението на дейността ще се поднови частично подвижния състав на обществения транспорт в гр. Перник с нулевоемисионни превозни средства, които отговарят на съвременните стандарти и изисквания по отношение на вредни емисии, достъпност, безопасност и комфорт за пътниците. Новите електробуси ще обслужват следните линии: Линия 21 - една от най-дългите и най-натоварените, минава по цялото протежение на града и се ползва от гражданите на града като градска линия. За да се обслужва линията са нужни 3 автобуса; Линия 44 - минава по цялото протежение на града, по външната магистрала. За да се обслужва линията са нужни 2 автобуса. В рамките на дейноста ще доставени, монтирани и въведени в експлоатация и 2 бр. зарядни станции за новозакупените електрически автобуси. Зарядните станции ще бъдат монтирани в Депо (складов обект), ул. Владайско възстание № 1, гр. Перник. Теренът е общинска собственост и е предоставен за експлоатация на Градски транспорт - Перник ЕООД, съгласно действащ ДОУ. На терена през нощта ще бъдат паркирани и складирани и новозакупените превозни средства, като тяхното пълно зареждане ще се осъществява през нощта, което обуславя и избора на местоположение на станциите. Зарядните станции ще бъдат присъединени към електроразпределителната мрежа в съществуваща зарядна точка. Всички новозакупени активи в рамките на дейността ще бъдат собственост на община Перник, но ще бъдат експлоатирани от оператора „Градски транспорт - Перник ЕООД, с който общината има сключен действащ договор за ДОУ. Обновяването на автопарка с 5 броя нови електробуса за нуждите на обществения градски транспорт на Община Перник и зарядни станции за тяхното зареждане, ще допринесе за: - Развитие на устойчивата градска мобилност на гр. Перник чрез мерки за развитие на екологични, безопасни, функционални и енергийно ефективни транспортни системи; - Продължаване усилията на Община Перник за постигане на обществен транспорт с по-малко потребление на енергия, което ще доведе до спестяване на публичен ресурс; - Повишена привлекателност на обществения транспорт чрез повишено качество на услугата, възможност за разширяване обхвата на общинската транспортна схема и обслужване на нови градски зони. - Намаляване времето за пътуване, с подновяване на подвижен състав и очаквано леко увеличение на средната скорост; - Увеличаване сигурността и комфорта на пътниците ползващи градския транспорт; - Подобряване качеството и безопасността на транспортната услуга, както и нейната надеждност. 6 240 000.00 0.00
ДЕЙНОСТ 2 ДОСТАВКА НА ЕЛЕКТРИЧЕСКИ АВТОБУС И ЗАРЯДНА СТАНЦИЯ ЗА ОБСЛУЖВАНЕ НА МЕЖДУГРАДСКА ЛИНИЯ ПЕРНИК – БРЕЗНИК: Общественият транспорт е гръбнакът на всяка модерна транспортна система. Той стимулира развитието на общността, облекчава задръстванията и спомага за по-чиста околна среда. Инвестициите в обществения транспорт стимулират както местната, регионалната, така и националната икономика. В рамките на настоящата дейност ще бъдат доставени 1 брой електрически автобус - нов, соло 12 000 (± 500) мм междуградски електрически автобус с две оси, категория M3, Клас II. Превозните средства ще отговарят на всички стандарти за достъпност, като по този начин се гарантира зачитането на правата на хората с увреждания. С изпълнението на дейността ще се поднови частично подвижния състав на междуселищния обществен транспорт в гр. Перник с нулевоемисионни превозни средства, които отговарят на съвременните стандарти и изисквания по отношение на вредни емисии, достъпност, безопасност и комфорт за пътниците. Новия електробус ще обслужват междуселищна линия Перник – Брезник, допринасяйки за един от основните приоритети по процедура „Екологосъобразна мобилност“ – реализиране на ефективна свързаност между градските и селските райони. Големият пътникопоток в направление Брезник – Перник – Брезник се дължи на големият брой трудови, учебни и други пътувания към областния център, което обуславя и необходимостта от допълнителен подвижен състав за осъществяване на междуселищната линия. В рамките на дейноста ще доставена, монтирана и въведена в експлоатация и 1 бр. зарядни станции за новозакупения електрически автобус. Зарядната станция ще бъде монтирана в Депо (складов обект), ул. Владайско възстание № 1, гр. Перник. Теренът е общинска собственост и е предоставен за експлоатация на Градски транспорт - Перник ЕООД, съгласно действащ ДОУ. На терена през нощта ще бъде паркиран новозакупения електроавтобус, като неговото пълно зареждане ще се осъществява през нощта, което обуславя и избора на местоположение на станцията. Зарядната станция ще бъде присъединени към електроразпределителната мрежа в съществуваща зарядна точка. Всички новозакупени активи в рамките на дейността ще бъдат собственост на община Перник, но ще бъдат експлоатирани от оператора „Градски транспорт – Перник“ ЕООД, с който общината има сключен действащ договор за ДОУ. Обновяването на автопарка с 1 брой нов електробус за нуждите на обществения междуселищен транспорт на Община Перник и зарядна станция за неговото зареждане, ще допринесе за: - Развитие на устойчива и ефективна транспортна свързаност между градски и селищни райони в област Перник, а именно Перник – Брезник, чрез мерки за развитие на екологични, безопасни, функционални и енергийно ефективни транспортни системи; - Продължаване усилията на Община Перник за постигане на обществен транспорт с по-малко потребление на енергия, което ще доведе до спестяване на публичен ресурс; - Повишена привлекателност на обществения транспорт чрез повишено качество на услугата, възможност за разширяване обхвата на общинската транспортна схема и обслужване на нови зони. - Намаляване времето за пътуване, с подновяване на подвижен състав и очаквано леко увеличение на средната скорост; - Увеличаване сигурността и комфорта на пътниците ползващи обществен междуселищен транспорт; - Подобряване качеството и безопасността на транспортната услуга, както и нейната надеждност. 1 320 000.00 0.00
ДЕЙНОСТ 3 ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ОСВЕТЕНОСТ НА ПЕШЕХОДНИ ПЪТЕКИ В ГР. БРЕЗНИК: Настоящата дейност включва изпълнението на инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност, насочени към уязвимите участници в движението – пешеходци, в т.ч. изпълнение на осветеност на 19 бр. пешеходни пътеки на територията на град Брезник. Пешеходните пътеки са селектирани, взимайки под внимание близостта им до обекти с обществено значение (болници, училища, аптеки, хранителни магазини и др.) и пешеходния поток. Пешеходците са най-уязвимата група в пътното движение и осигуряването на удобни и сигурни улици и пространства е от изключителна важност за стимулиране на този тип придвижване, както и за осигуряването на тяхната безопасност и сигурност. Основните причини за пътнотранспортните произшествия са повишения трафик, качеството и натовареността на пътната мрежа, неефективната организация на движение. За преодоляване на тези проблеми и съответно за осигуряване на адекватна безопасност на всички участници, голяма част от населените места в региона предприемат целенасочени мерки в тази посока или планират в краткосрочен план да предприемат такива. Изпълнението на настоящата дейности е и в подкрепа на постигане планираното в План за интегрирано развитие на община Брезник 2021 – 2027 г., Приоритет 2 “Създаване на привлекателна и безопасна жизнена среда, чрез инвестиции за балансирано териториално развитие, подобряване на инфраструктурата и устройствена политика“, вземайки под внимание, че пешеходните пътеки и в частност осветлението на пешеходни пътеки е основен аспект от изграждането на функционална и безопасна пешеходна система, която подпомага мобилността и безопасността на хората. Изпълнението на осветеност на пешеходните пътеки на територията на град Брезник има множество ползи и ще допринесе за подобряване на безопасността на участниците в движението, особено на уязвимите като пешеходци. Сред ползите от изпълнението на дейността за жителите на Брезник и региона са: - Осветените пешеходни пътеки ще направят пешеходците по-забележими за шофьорите, намалявайки риска от пътни инциденти; - Осветените пешеходни пътеки ще намалят вероятността от пътни инциденти, особено по нощни часове, когато видимостта е намалена; - Осветените зони предават усещане за сигурност на пешеходците, което може да ги насърчи да използват пешеходните пътеки, вместо да се движат по опасни места; - Осветените пешеходни пътеки подпомагат мобилността на хората, които са зависими от пешеходен или велосипеден транспорт, като например деца, възрастни и лица с увреждания; - Подобрената инфраструктура за пешеходци е част от устойчивото развитие на градовете, което насърчава по-активно използване на обществен транспорт и намаляване на зависимостта от личния автомобил; - Увеличеното използване на пешеходни пътеки може да допринесе за намаляване на задръстванията и замърсяването на въздуха, като по този начин се подобрява качеството на околната среда; - Добре осветените пешеходни пътеки и обществени пространства могат да направят града по-привлекателен за туристи и инвеститори, като създават приятна атмосфера и подобряват качеството на живот. 55 965.00 0.00
ДЕЙНОСТ 4 ИЗПЪЛНЕНИЕ НА МЕРКИ ЗА УСПОКОЯВАНЕ НА ДВИЖЕНИЕТО НА ВХОДОВЕТЕ НА ГРАД БРЕЗНИК: Настоящата дейност включва изпълнението на инфраструктурни мерки за успокояване на движението на 4-те основни входа на гр. Брезник: вход Перник-Брезник, ул. Андрей Михайлов в участъка на републикански път II-63 в района на ДГС „Брезник“; вход Сливница-Брезник, кръстовище на ул. „Сливница“ с ул. „Вл. Радославов“, участък оъ републикански път III-811; Изход Брезник-Трън, ул. „Трън“ е района на бензиностанция, участък от републикански път II-63 и изход Брезник-Батановци, участък от републикански път III-811, в района на бивш леарен цех. Мерките включват поставяне на хоризонтална напречна маркировка за намаляване на скоростта, настилка с различен цвят текстура, осветени и дублирани пътни знаци, стеснение на платното за движение, изграждане на разделителен остров и комбинация от тях. Селектираните входовете на гр. Брезник, за които да бъдат изпълнени планираните мерки са места с висок риск от пътни инциденти. Мерките за успокояване на движението целят намаляване на риска и увеличаване безопасността за всички участници в движението, създавайки по-сигурни условия за пешеходците и велосипедистите. Намаляването на скоростта на движение на автомобилите прави движението по-предсказуемо и управляемо, намалявайки допълнително риска от сериозни инциденти и наранявания. Изпълнението на настоящата дейности е и в подкрепа на постигане планираното в План за интегрирано развитие на община Брезник 2021 – 2027 г., Приоритет 2 “Създаване на привлекателна и безопасна жизнена среда, чрез инвестиции за балансирано териториално развитие, подобряване на инфраструктурата и устройствена политика“, вземайки под внимание, че изпълнението на мерки за успокояване на движението на входове на града е основен аспект от изграждането на функционална и безопасна система за уязвимите участници в движението, която подпомага мобилността и безопасността на хората. 248 094.53 0.00
ДЕЙНОСТ 5 ИЗГОТВЯНЕ НА ГПОД НА ГР. БРЕЗНИК: В рамките на дейността ще бъде разработен Генерален план за организация на движението за Брезник, съгласно Наредба №1 от 17 януари 2001 г. (посл. изм. и доп. ДВ. бр. 20 от 08.03.2019 г.) за организиране на движението по пътищата, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството. С разработването на ГПОД се цели да бъдат уредени редица принципни въпроси за Брезник, като: организация на транзитното движение, маршрутите на линиите от обществения транспорт, посочност и предимства на движението, скоростни режими, пешеходно и велосипедно движение, режими на престой и паркиране. С него ще се представят още обобщена схема на пътните знаци и списък с организационни и инженерно-технически мероприятия, с които се регулира организацията на движението в населеното място за постигане на безопасни условия за придвижване на всички участници в движението. Важен аспект при разработването на ГДОП ще бъде определянето на конфликтните точки в движението и изследването на причините за възникването им, с цел отстраняване на рискове за безопасността на движението. С разработването на ГПОД следва да се определят условията и реда за организиране на движението по цялата улична и пътна мрежа на територията на гр. Брезник и да се разработят за целта съответните схеми проектни решения. Целта на Генералния план за организация на движението е да послужи като инструмент на общинската администрация за взимането на ефективни и оптимални решения, относно градската мобилност и инфраструктура – режими на движение, паркиране, пешеходна и велосипедна достъпност, безопасност, др. Изработването на Генерален план за организация на движението в град Брезник е изключително важно по няколко причини, като неговата целесъобразност е тясно обвързана с интегрираното развитие на региона. Сред основните ползи за гражданите на Брезник и региона се идентифицират осигуряването на: Ефективност и безопасност на движението; Подобряване на обществения транспорт; Инфраструктура за пешеходци и велосипедисти; Положително въздействие върху околната среда и качество на живот и по-конкретно намалено замърсяване и разход на гориво; Информирано предвиждане на бъдещи нужди и Съответствие с нормативната уредба. Разработването на Генерален план за организацията на движението за Брезник е необходимо не само за справяне с непосредствените предизвикателства пред трафика, но и за насърчаване на интегрираното регионално развитие. Чрез подобряване на ефективността на трафика, безопасността и цялостните градски условия, планът допринася за по-проспериращ и по-удобен за живеене град, който е в съответствие със съвременните принципи на градско развитие. 48 000.00 0.00
ДЕЙНОСТ 6 ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ И ПУБЛИЧНОСТ И ИНФОРМАЦИЯ : Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект ще бъде сформиран екип за управление на проекта. Община Перник ще наеме 2 бр. лица на срочни трудови договори извън утвърдената численост на персонала на общината – Ръководител на проекта и Финансов мениджър. С оглед ефективното и качествено изпълнение на проекта община Перник ще избере и външен консултант по реда на ЗОП, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Координатор на проекта, 2. Експерт „Държавни помощи” и 3. Юрист. С цел постигане на широко разпространение на информация, повишаване на обществената осведоменост, засилване прозрачността относно дейностите по изпълнение на инвестициите, процедурата „Екологосъобразна мобилност“, финансирането по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост е предвидено изпълнението на мерки за Информация и публичност. Предвидените мерки по информация и публичност ще покриват изискванията, предвидени в съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. При всички мерки за информация, комуникация и публичност, предприети от партньорите по проекта, изрично ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС за периода 2021-2027 г. с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. Мерките, предвидени за изпълнение от всеки един от партньорите са: 1) В интернет страниците на всеки един от партньорите, ще бъдат публикувани кратки описания на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС и регулярно ще се е въвежда актуална информация от изпълнението на инвестициите; 2) Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС; 3) По време на изпълнението на планираните дейности на видимо място ще се поставят обяснителни табели с големи размери, на който изрично ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“, името на проекта, периода на изпълнение на дейностите по проекта, както и стойността на финансирането; 4) Организиране на публични събития – откриваща пресконференция и официално откриване на обектите на инвестиция в двете общини партньори; 6) Ще бъдат изработени рол-банер (2 бр.) с информация за проекта и финансовата подрепа на ЕС. Той ще бъде поставян на видно място по време на събитията по проекта. 7) Ще бъдат изработени стикери, които ще се поставят на закупено оборудване. Общата стойност за изпълнение на дейността е 131 867,66 лв. с включен ДДС, от които 116 000,00 лв. с ДДС е предвиденият финансов ресурс за външна техническа помощ за организация и управление на проекта. 131 867.66 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.