Изграждане на сграда за резидентна грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст /РГВХ/ в УПИ II-525, кв.9, ПИ с идентификатор 07079.701.525, по плана на в. з. „Минерални бани“, гр. Бургас.: След направено проучване от проектантски екип, относно възможностите на сградата на Дома за стари хора "Цвета и Анка Върбанови“ гр. Бургас да бъде реконструирана и приведена в съответствие с изискванията на Наредбата за качеството на социалните услуги, за социалната услуга резидентна грижа за възрастни хора в над трудоспособна възраст, по отношение на специализираната среда на услугата е установено, че същата не може да покрие изискванията за минимални квадратури на помещенията и обособяване на допълнителни такива. В тази връзка е отреден имот за изграждане на нова двуeтажна сграда в УПИ II-525, кв.9, ПИ с идентификатор 07079.701.525, по плана на в. з. Минерални бани, гр. Бургас, целият с площ 8 219 м2, за който има съставен акт за публична общинска собственост №10172/07.02.2023г. Ситуирането на сградата е подбрано с оглед осигуряване на максимална комуникативност, достъп до здравни и социални услуги за бъдещите ползватели на резидентната грижа и преодоляване на риска от социално изключване. Сградата ще бъде построена по най-високи стандарти - уютни единични и двойни стаи, разположени на две нива, в част от които ще има всички необходими условия за самостоятелен живот, стая за рехабилитация и медицинско наблюдение. За нуждите на потребителите, сградата ще разполага със зала за групови и индивидуални занимания, зала за арт и трудо терапия, зала за рехабилитация, зона за релакс с кът за четене, зона за хранене и отдих с трапезария, административни и санитарни помещения. Ще бъде осигурена достъпна среда до всички елементи на сградата, както и мерки, свързани с благоустрояване на терена. Сградата ще разполага с всички необходими удобства, за да осигури приятна и социална среда, а също спокойни условия за живот на неговите обитатели. В непосредствена близост до имота се намира Балнеохотел „Свети Мина“, който предоставя комплексни профилактични и рехабилитационни услуги. По отношение на здравните услуги в непосредствена близост се намира УМБАЛ "Дева Мария", в която се оказва денонощна спешна и планова медицинска помощ, и Специализирана болница за рехабилитация "БМБ" ЕАД. До отредения терен се намира Парк Минерални бани, разположен сред прекрасна зелена местност, където се предлагат условия на потребителите на услугата за разходка, пикник и отдих. В близост до парка е и античният и средновековен град „Акве калиде – Термополис”, възникнал около топлите минерални извори още в тракийско време в І-вото хилядолетие преди Христа. Проектното решение за строителството на новата сграда ще се доближи в максимална степен до съвременните стандарти за модерна сграда, като успешна комбинация от достъпност, качество на средата и екологосъобразност, включително разположение и изложение на стаите, съобразени с климата, енергийно ефективни системи за отопление и охлаждане, с оглед създаване на най-добри условия за ползвателите на услугата. Използването на технологии за енергийна ефективност и оползотворяване на ресурсите имат за цел да допринесат за минимизиране на разходите по поддръжка и обитаване на сградата и в същото време да се превърне в демонстрационен модел за устойчива сграда с изключително социални функции. |
6 230 886.20
|
0.00
|
"Изграждане на сграда за резидентна грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст /РГВХ/ в УПИ II-525, кв.9, ПИ с идентификатор 07079.701.525, по плана на в. з. „Минерални бани“, гр. Бургас. - продължение.: Предвижда се:
1/ Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на обекта, до приемане и въвеждане в експлоатация, съгласно изискванията на ЗУТ. За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строителството в съответствие със Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на строително ремонтните дейности. Консултанта изпълняващ строителен надзор на обекта ще гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционния проект и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Основните задължения на фирмата, включват: -Контрол по спазване на линейния график на СМР;
-Контрол по спазване на правилата за безопасни и здравословни условия на труд, влагане на материали и други продукти с доказано съответствие и качество;
-Упражняване пълен контрол по време на строителството, в съответствие с разпоредбите на чл.168, ал.1 от ЗУТ;
-Подписва всички актове и протоколи по време на строителството съгласно действащата нормативната уредба и др.
-СН съблюдава съответствието на извършените СМР с одобреното предложение, техническа спецификация и договора за СМР, изискванията на БДС и международните стандарти, които се отнасят до вложените материали и оборудване и използваната технология.
-Ангажимент на консултантите ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация и изготвяне на технически паспорт на строежите съгласно Наредба № 5/28.12.2006 г.
2/Авторският надзор по проекта ще бъде осъществен от проектантския екип, изготвил техническия инвестиционен проект по смисъла на ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта на авторския надзор е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, да гарантира спазването на параметрите на ИП, както и да дава указания по време на изпълнението. |
150 544.68
|
0.00
|
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане.: Дейността включва, доставка на оборудване и обзавеждане, съгласно функционалните изисквания за резидентна грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст (РГВХ). Предвиденото обзавеждане и оборудване е съобразено с функционалността на всяко помещение в сградата, така че да се осигурят условията за обитаване максимално най-близки до домашната среда, да дават възможност на обитателите за уединение, самостоятелност, спокойствие и сигурност. Доставката ще бъде, съгласно предвижданията на проект по част „Архитектура-интериор“ и приложената техническа спецификация. Интериорният проект обхваща предвижда подробни проекти разработки за всяко помещение в сградата. Жилищните помещения за потребителите от типа единични ще бъдат обзаведени и оборудвани с минималното такова за един потребител, което ще включва легло, маса, стол, гардероб и шкаф за лични вещи. Стаите ще имат възможност и за адаптиране към индивидуалните нужди на обитателите – практикуване на хоби, хранене в стаята и др. Предвидени са 4 двойни стаи апартаменит тип „студио“, в които има всички необходими условия за самостоятелен живот - освен функции за спане и дневни дейности и обособяване на кухненски бокс за предоставяне на възможност за самостоятелно приготвяне на храната вкл. котлон, фурна, микровълнова печка, кухненска мивка, аспиратор и хладилник и др. За лицата в тежко състояние, за да отговори на техните потребности ще бъдат осигурени мултифункционални (медицински) легла. Предвиденото обзавеждане на единичните и двойните стаи ще се доближи в максимална степен до съвременните стандарти за модерни жилища, като успешна комбинация от функционалност, достъпност и практичност.
Предвижда се оборудване и обзавеждане на помещения с общи функции: фоайе с обособена зона за изчакване, административни кабинети, кабинет за социален работник, психолог, домакин, както и помещения за преобличане и почивка на помощния персонал. Обзавеждане за залата за групови занимания - мултифункционална зала, зона за трудо -арт терапия и индивидуални консултации и зона за релакс с кът за четене. За За нуждите на ползвателите на резидентната грижа е обособена стая за рехабилитация и лечебна физкултура, която ще бъде оборудване с необходимите фитнес съоръжения и гимнастика. Ще бъде доставено оборудване, което ще създаде условия за занимания по интереси, като за приготвяне на храна самостоятелно и от самите потребители чрез обособяване на кухненски бокс към трапезариите/местата за хранене. Оборудване за медицински кабинет , съгласно нормативните изисквания. Оборудване и обзавеждане на трапезария и кухненският бокс - хладилник, мивка, уред за претопляне на храна – микровълнова или конвекторна фурна, работен плот и шкафове, съдомиялна машина. Предвиденото обзавеждане ще осигури безопасна и сигурна среда за възрастни хора в надтрудоспособна възраст. Мебелировката да осигурява домашен уют и комфорт и да позволява личните вещи да се съхраняват в гардероби, нощни шкафчета и етажерки, а общите – в бюфети, скринове, шкафове за книги и др. За обезпечаване дейността на персонала ще бъде закупено компютърно и офис оборудване- мултифункционално устройство, компютърни конфигурации и др. |
1 249 762.80
|
0.00
|
Организация и управление на проекта.: Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти с необходимия опит и квалификация, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в съответните длъжностни характеристики.
Съставът на екипа за управление на проекта включва 5 експерта:
1. Ръководител проект:
- отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, съгласно условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и осъществява комуникация със Структурата за наблюдение и докладване /СНД/;
- контролира законосъобразното и целесъобразно провеждане на процедури за избор на изпълнители и извършване на разходи.
- осъществява дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности;
- отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН
2.Финансист:
- отговаря за финансовото изпълнение на договора за безвъзмездна помощ и договорите с изпълнителите.
- В изпълнение на своите преки ангажименти служителят ще води точна и редовна счетоводна отчетност, включително оперира подходяща електронна счетоводна система.
-отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените разходи в Община Бургас.
3. Координатор:
- подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности;
- отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта;
- отговаря за навременното отчитане на проекта в ИСУН 2020;
- отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта;
- осъществява координация между всички участници строителния процес на обекта;
4. Инвеститорски контрол.
- контролира количеството и качеството на влаганите материали по време на строителството на обекта;
- следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР;
- представлява възложителя при изготвяне на необходимата строителна документация;
- осъществява оперативен контрол и посещения на място за проверка работата по обекта; контрол за прилагането на релевантни мерки по време на строителство за ограничаване на емисиите от прах и вредни вещества в атмосферата; ефективно изпълнение на мерките и условията от издаденото становище на РИОСВ;
- следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР.
5. Експерт "Обществени поръчки"
- отговаря за подготовката на тръжните досиета, съгласуване на тръжна документация, провеждане на обществени поръчки; подготовка и сключване на договори.
Експертите ще имат ангажимент текущо да проследяват физическото и финансово изпълнение на проекта, да следят графика на дейностите, да изготвят необходимите технически и финансови документи за отчитане на изпълнението, да изготвят и подават искания за плащания, както и да осигуряват публичност по време на изпълнение на проекта.
С цел информиране на обществеността за приноса на ЕС в реализиране на дейностите, проектът предвижда серия от мерки, като публични събития, прессъобщения и информационни материали, с информация за целите, дейностите и резултатите по проекта. Със стартиране на проекта ще бъде изготвено и разпространено прессъсобщение с информация за проекта. Кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС ще бъде публикувана и на страницата на общината. В рамките на проекта ще бъдат организирани 2 информационни събития при стартиране и приключване на проекта. При стартиране на строителните дейности на видимо място ще бъде поставен временен билборд, а след приключване на строителните дейности ще бъде поставена 1 постоянна информационна табела, с цел осигуряване на публичност и визуализация по време на и след приключване на дейностите по проекта. |
94 488.80
|
0.00
|