Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 331 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение цели да подпомогне намаляването на младежката безработица в България, като даде стимул на младежи до 29 години безработни или неактивни да започнат работа в "Балкан Сървисис" ООД, която оперира в сектор, който е един от най-развитите и привлекателни за България - информационни технологии. 
 Специфичните цели на проекта са:
- да се осигури заетост на 14 безработни лица, от които - 8 безработни или некативни младежи до 29г. включително и 6 безработни и неактивни лица, на постоянен трудов договор  
- назначените лица да повишат своята профеисонална квалификация, чрез обучение по ключови компетенции - обучения по английски език и обучение по дигитални компетенции - работа със специализиран софтуер. 
- назначените лица да получат професионален опит 

Постигнатите резултати от проекта са:
- Назначени на постоянен трудов договор 8 младежи до 29 години и 6 безработни или неактивни лица.
- Получена допълнителна квалификация в сферата на информационните технологии и бизнеса  
- Получени знания по английски език и специфични софтуерни продукти 
- Обособени работни места на новоназначените служители, с цел оптимално да изпълняват задълженията си и да работят в комфортна работна среда.

Основни дейности по проекта:  
- подбор на подходящи лица от целевата група за наемане на безработни и неактивни лица
- наемане на безработни или неактивни лица от целевата група на трудов договор 
- провеждане на обучение по ключова компетентност Дигитални компетенции. Въвеждащо обучение в ERP, BI, CRM и други основни IT решения.
- провеждане на обучение по ключова компетентност Общуване на чужд език- Обучение по английски език
- доставка на оборудване за работните места.
- осигуряване на обслужване от служба по трудова медицина на новонаетите по проекта лица
- управление на проекта
- осигуряване на публичност по проекта
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготвителна дейност - подбор на подходящи лица от целевата група за наемане на безработни и неактивни лица: С изпълнението на тази дейност ще се даде възможност за изпълнението на проекта по същество. Тази дейност ще подсигури 8 младежи до 29 години- безработни или неактивни и 6 безработни или неактивни лица, които да започнат работа в "Балкан Сървисис" ООД. Ще се търсят подходящи кандидати за позицията - "Бизнес консултант, информационни технологии", като това може да са лица с висше образование в сферата на информационните технологии и/или икономиката, лица, учещи в задочна форма по тези направления, може да са такива лица, които са прекъснали висшето си образование (пак в сферата на информационните технологии и/или икономиката) или да имат подходящото средно образование по тези специалности.Планира се всички лица да бъдат назначени на позицията "Бизнес консултант, информационни технологии", т.е. да бъдат открити 14 нови работни места по тази специалност, която е основна за фирмата. 0.00 0.00
Наемане на безработни или неактивни лица от целевата група: "Балкан Сървисис" ООД е утвърдена фирма с висока репутация в ИТ бранша. С основаването си през 2005г. фирмата непрекъснато показва устойчив растеж и постоянно развитие. На година биват назначавани на безсрочен трудов договор средно по 7 нови служители като през последните няколко години се усеща постоянни трудности при назначаването на качествени служители. С извършването на тази дейност фирмата ще улесни годишния си подбор на кадри, като в същото време се съсредоточи в наемането на млади хора до 29 години, които са безработни или неактивни. Фирмата смята да наеме лица от целевата група на длъжност "Бизнес консултант, информационни технологии", код по НКПД - 25116005. Всички 14 лица ще бъдат наети на тази длъжност, тъй като това е основната за фирмата. Очаква се наетите да бъдат завършили студенти по специалност, свързана с информационните технологии и/или икономиката, студенти задочна форма на обучение, прекъснали студенти или такива лица с подходящо средно образование и наличен стаж по тази или сходна специалност. 106 560.00 112 382.17
Провеждане на обучение по ключова компетентност Дигитални компетенции. Въвеждащо обучение в ERP, BI, CRM и други основни IT решения. : Планира се провеждане на въвеждащо обучение за работа със специфичните софтуерни програми, с които се работи във фирмата. "Балкан Сървисис" къстомизира и продава различни бизнес софтуерни решения, свързани с управление на бизнеса. Софтуерите, с които работим са специфични ERP, BI, CRM и други IT решения. По принцип е практика във фирмата всеки новопостъпил служител да преминава през такова обучение, за да може плавно да навлезе в работата си и да научи за по-кратко време основни термини и понятия, както и начин на работа със специфичните софтуерни програми, които ползваме. Обучението ще бъде разделено на теоритична и практическа част. В теоритичната част ще бъдат дадени знания по основни бизнес системи, свързани с управление на бизнеса, ще се изследват бизнес процеси във фирмите, ще бъдат давани теоритични казуси. В практическата част от обучението, наетите лица ще бъдат запознати с конкретните софтуерни продукти, които фирмата ползва в своята дейност: ERP системи (Enterprise Resource Planning), BI приложения (Business Intelligence), CRM системи (Customer Relation Management). Обучението ще приключи с изготвяне на базов примерен софтуерен проект (или част от него). Заложените минимални изисквания са: обучение от минимум 45 учебни часа с продължителност 45 минути всеки. Теория: минимум 20 учебни часа - основни понятия в бизнес софтуери, запознаване с ERP, BI, CRM и други основни IT решения Практика: минимум 25 учебни часа - практическа работа с избраните решения, базов софтуерен проект Брой на обучаваните лица - 12 Документ, доказващ завършеното обучение - сертификат 3 000.00 3 000.00
Провеждане на обучение по ключова компетентност Общуване на чужд език- Обучение по английски език : Английският език е много важна част от работата на служителите на "Балкан Сървисис" ООД. Повечето от проектите на фирмата са за чуждестранни клиенти. От ключово значение е да се разбират изискванията на клиента, за да бъде проектът успешен. Всички настоящи служители, които имат нужда и са изявили желание са преминали обучение по английски език, тъй като това да неоспоримо предимство при комунимацията с клиенти и изпълнение на проекти извън България. Обучението по английски език ще помогне на наетите лица да добият допълнителни компетенции, нужни за длъжността "Бизнес консултант, информационни технологии". Предвижда се обучението да наблегне на бизнес комуникацията, писане на имейли, английски бизнес етикет и граматика. Задължителните заложени изисквания за провеждане на обучението по английски език са: обучение от минимум 300 учебни часа с продължителност 45 минути всеки. Теория: минимум 100 учебни часа - основни понятия в бизнес английския, изразни средства при бизнес срещи, преговори, презентации и писане на имейли, преподаване на граматика, идиоми и т.н. Практика: минимум 200 учебни часа - упражнения, ролеви игри, тестове, дискусии, писмени упражнения Брой на обучаваните лица - 12 Документ, доказващ завършеното обучение - сертификат 8 400.00 8 040.00
Доставка на оборудване за работните места. : Служителите в "Балкан Сървисис" работят на компютри, тъй като основната дейност на фирмата е разработка и поддръжка на софтуерни бизнес решения. За разработването и къстамизирането на софтуерните решения, които ползваме са необходими мощни компютри и допълнителни монитори. Планирано е за новоназначените служители във фирмата да бъде осигурено оборудване, какво е при останалите, и каквото е необходимо за оптималната работа, а именно преносим компютър, + допълнителен монитор за всяко лице. Необходимо е всеки компютър да има SSD (solid-state-drive) диск, който позволява да се ускори многократно работата на компютъра. Фирмата притежва собствени сървъри, на които се извършва, запазва и архивира работата на коснултантите. За да позволи оптималната работа на консултантите, няма нужда от закупуването на нов сървър, а от допълнителни дискове (сторидж), които ще дадат възможност подобрение на работата на сървърите ни и съответно допълнително място за съхраняване и архивиране на работата на новоназначените лица по проекта от целевата група. Отделно от това ще бъдат закупени и столове за всяко едно от назначението по проект лица от целевата група. Тъй като консултантите прекарват по 8 часа на стол, столовете трябва да са ергономични, с газови амортисьори, с регулиране в три посоки и с регулируема приставка за гърба. 59 480.00 59 472.00
Осигуряване на обслужване от служба по трудова медицина на новонаетите по проекта лица : С извършването на прегледи по трудова медицина ще се изпълни изискването на Наредба 3 от 25.01.2008. за извършване на прегледи на работното място. Всички новоназначени лица от целевата група ще преминат през прегледи на служба по трудова медицина, за да бъдат изпълнени всички условия за здравословни и безопасни условия на труд. Ще бъдат извършени задължителните за работодателя стандартни прегледи за новонаетите лица по проекта, замервания на работните места, оценка на риска. Ще бъдат изпълнени предписаните указания от доклада на службата по трудова медицина. 1 000.00 1 000.00
Управление на проекта: За реализацията на проекта ще бъде приложена методология, съчетаваща добрите практики при управлението на проекти, финансирани от Европейския съюз с международно установените методи за управлението на проекти като при провеждането на процедури за избор на изпълнител ще се съблюдава нормативната база на ПМС 118/2014г. Планиране и организация на проектните дейности: 1) Първи етап: за да се подсигури навременното и качествено изпълнение на проекта, ще бъде избран изпълнител, съгласно ПМС160 и ЗУСЕСИФ с процедура - Избор на изпълнител с ценово съобщение. 2) Вторият етап включва: Информиране на обществеността, осигуряване на публичност по проекта 3) Третият етап представлява фактическото изпълнение на проекта- подбор и наемане на лицата от целевата изпълнение на проекта, избор на подизпълнители съгласно ПМС 118/2014г. доставка на необходимото оборудване, обучение на наетите лица и извършване на прегледи от служба по трудова медицина. 4) Администриране и отчитане на проекта - администрирането и отчитането ще бъдат осъществявани от изпълнител в пълно съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна помощ: - Навреме ще бъдат подготвяни и представяни всички технически и финансови доклади към исканията за междинни плащания, като се спазват образците, заложени в Договора за безвъзмездна помощ. До 1 месец след приключването на проекта ще бъдат изготвени и внесени за одобрение финален технически и финален финансов доклад при спазване на заложените образци и изисквания за представяне на придружаващи документи като приложения към докладите. - Ще бъде докладвано своевременно за възникнали отклонения в изпълнението или евентуални рискове пред успешната реализация на проекта - Ще се гарантира спазването на разпоредбите на договора за безвъзмездна помощ, действащото българско законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на проекта, както и указанията в ръководството за изпълнение на проекти по схемата - Ще се осигури пълна прозрачност и проследимост на извършените по проекта дейности и направените разходи, като пълен достъп до информацията за проекта ще бъде осигурен за представители на Управляващия орган, и одитиращи органи на Оперативната програма и Европейската Комисия. 5) Мониторинг и вътрешна оценка - Предвижда се мониторинга и оценката на изпълнението да са дейности, които се извършват ежедневно. Ще се следи за законосъобразност, целесъобразност, изпълнение в срок и в съответствие постигане целите на проекта (мониторинг и оценка на протоколи, финансови и технически отчети, работа на подизпълнителите, анализ на данни и др.). Така предложеният подход на методология цели постигане на ефективност и ефикасност на изпълнението на проекта, съобразен е със спецификата на настоящата процедура и довежда до постигане на гарантирани устойчиви резултати на проекта. 6) Архивиране на информацията - за съхраняване на цялата информация, свързана с проекта, ще бъде обособен архив, в който в хронологичен ред, разделени по дейности, ще се съхраняват всички документи, доказващи изпълнението на проекта – документация по разработката и тестването на отделните модули, договори и персонални отчети на наетите лица от целевата група, договори с външни изпълнители, приемо-предавателни протоколи, фактури и други разходооправдателни документи, банкови извлечения, снимков материал и др. 19 824.00 20 468.00
Осигуряване на публичност по проекта : По проекта се предвижда се да бъдат изработени и поставени: 1 информационна табела, включваща името на проекта, финансиращия орган, стойността на проекта и др. според нормативните изисквания, на видно място на входа на фирмата. Други дейности по популяризирането на проекта са изработване на информационни стикери, които ще бъдат поставени на закупеното оборудване. Екипът на проекта се ангажира също да публикува и 2 прессъобщения в печатни и електронни медии, като част от осигуряването на публичност по проекта и информиране на заинтересованите страни. Ще бъдат публикувани и новини по изпълнението на проекта в елетронната страница на фирмата. 200.00 180.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.