Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Живот в достойна среда" предвижда надграждане дейността на създадено в рамките на Схема "Помощ в дома" Звено за почасови услуги в дома,  чрез предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги в домашна среда на хора с трайни увреждания и техните семейства. В проекта са включени 72 лица и деца с тежки социално-здравни проблеми от двете целеви групи – Хора с трайни увреждания и техните семейства и хора над 65 г.с ограничения или невъзможност за самообслужване. Чрез проекта, за срок от 18 месеца ще се създадат нови работни места,  като 50 лица ще се включват отново в пазара на труда и ще увеличават своите професионалните умения, знания и компетенции и този на местния човешки ресурс чрез обучения, супервизии и консултации. Изработването на методология за работа в новосъздадения център ще подпомогне устойчивостта и правилното функциониране на новосъздадените социални услуги. Чрез закупуването на специализирано транспортно средство ще се разшири комплекса от предоставяните здравни и социални услуги в крайните населени места на общината.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да се създадат условия за стабилен мениджмънт по проекта и гарантиране постигането на очакваните резултати, спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност. За целта ще бъде сформиран екип за управление и реалиизация на проекта от страна на организацията бенефициент - община Бобов дол. Екип за управление и реализация на проекта ще бъде със следните позиции: ръководител, координатор, счетоводител, технически сътрудник. Подборът им ще бъде извършен по прозрачна процедура, чрез която се избират подходящи по квалификация, опит и стремеж за кариерно развитие участници в екипа. Дейността е с продължителност 22 месеца. Членовете на екипът по проекта ще поддържат връзка с Договарящия орган на Оперативната програма, като спазват всички изисквания за ефективно управление и преодоляване на евентуални затруднения и проблемни ситуации. В рамките на тази дейност ще бъде осъществен подбор и сформиране на експертен и технически екип за избор на персонал, обучения и консултации; сключване и анексиране на договори по проекта; изпълнение на планираните дейности съгласно графика на проекта; вътрешно наблюдение, самоконтрол и оценка на проекта; избор на изпълнители; административно и счетоводно обслужване на проекта; изпълнители и участници в проекта; изработване на документация и отчети по проекта; провеждане на оперативни срещи и заседания. Дейността предвижда сформиране на екипи за реализиране на проекта и сключване на договори за работа. Основните ангажименти на членовете на екипа са: прием на документи и подбор на изпълнителите на услуги и назначаване на персонала на центъра, в т.ч. шофьор и медицинска сестра; участие в комисии и екипни срещи; провеждане на тръжни процедури; организация на приема на документи и подбор на ползвателите на услуги в Центъра; осигуряване на условия за реализиране на всички предвидени дейности - ремонтни дейности, закупуване на оборудване и обзавеждане на центъра, канцеларски материали и консумативи, вътрешен мониторинг на качеството на услугите; отчетност пред финансиращия орган; организация на обучения, супервизии, консултации и психологическа подкрепа, които ще осъществява външен изпълнител; сключване на договори с изпълнители; сключване и прекратяване на трудови договори, сключване на договори за услуги; осчетоводяване на разходите; осъществяване на дейности по информиране и публичност и т.н. 32 747.34 31 323.37
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка: Дейността включва разширяване и надграждане дейността на действащо Звено и организиране за почасово предостявяне на услуги за социално включване в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги. В настоящият проект предвиждаме включването на потребители ползвали досега услуги по схемите "Помощ в дома" и "Нови алтернативи", като те ще получат подобрен достъп до интегрирани междусекторни услуги, както и новозаявили се потребители отговарящи на изискванията от насоките за кандидатстване, а именно: хора с увреждания и техните семейства; хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Дейността последователно включва: община Бобов дол ще организира и ще отговаря за подбора на целевата група: прием на заявления от кандидат-потребителите и оценяване (оценяването ще бъде реализирано от Външен изпълнител, след проведена процедура по ЗОП); класиране и разпределение към съответните услуги - социални, здравни за мотивационна или психологическа подкрепа в зависимост от конкретната потребност; избор на външна организация по процедура по ЗОП, с доказан опит в изпълнението на сходни проекти, за оценка на потребностите на всички подали заявления за ползване на интегрирани междусекторни услуги в звеното; кандидат-потребителите, оценени, но не включени първоначално в проекта ще бъдат в лист на чакащите, от който при отпадане на потребител ще бъдат включвани по реда на класирането им. Ще бъде извършен подбор на изпълнителите на услуги, включващ: прием на заявления, оценка по документи и интервю с допуснатите кандидати. Предвижда се за реализиране на дейността в проекта да бъдат назначени изпълнители на почасови социални услуги на следния брой изпълнители: 28 лични асистенти, 10 социални асистенти и 10 домашни помощници, медицинска сестра и шофьор. Подбор на експертен екип за работа в центъра за предоставяне на междусекторни и мултидисциплинарни подкрепящи услуги за потребителите чрез процедура за подбор по ЗОП, а именно: ключов социален работник, кинезитерапевт и психолог. След проведената процедура по ЗОП експертите ще бъдат назначени на граждански договор съгласно ЗЗД. Те следва да отговарят на следните условия – висше образование и експертен опит минимум 1г.; експерт-методик за изготвяне на "Методология за дейността на центъра за интегрирани почасови услуги за социално включване в Община Бобов дол" по проект "Живот в достойна среда". Той следва да има експертен и управленски опит в областта на социалните услуги и социалната закрила минимум 3 г. Предвижда се продължителността на услугите да бъде 18 месеца. Очаква се потребителите на интегрирани почасови услуги по проекта да бъдат 72, като 37 от тях ще бъдат включени, след приключване на проект "Нови Алтернативи" на 29.02.2016г. и извършена нова оценка на потребностите им. Всички желаещи да продължат да ползват услугата ще подадат заявления и необходимият пакет с документи, заедно с останалите кандидати, но оценка на потребностите ще бъде извършена през месец март 2016г., след което ще бъдат включени в проекта; съобразно оценката те ще имат възможност да ползват разширеният спектър от предоставяни услуги в центъра. Ще бъде назначена и здравен работник/медицинска сестра, която ще следи за всички промени в здравословното състояние и ще подпомага дейността на ключовият социален работник и на останалите експерти в центъра за увеличаване на достъпа до интегрирани междусекторни услуги за социално включване. Кинезитерапевтът ще консултира в съответствие с нуждите определените потребители за медицинска рехабилитация като ще обучи близките и помагащото лице да се справят самостоятелно с подкрепата на потребителя в рехабилитационните дейности и ЛФК в домашни условия. Психологическата подкрепа и консултиране на потребителите ще бъде извършена от експертите на Външната организация, избрана с проведена процедура по ЗОП. Разходите за външните експерти са описани в дейност 4 и дейност 5. 322 330.85 319 928.83
Обучение на персонала за предоставяне на услугите.: В рамките на тази дейност Външна организация, избрана чрез проведена процедура по ЗОП, ще извърши обучения на изпълнителите на услуги в няколко модула, като подготви програма за обученията и разработи обучителни материали. Обучението ще включва теоретична и практическа част с акцент върху ролеви игри и конкретни въпроси относно темата и начините на предоставяне на социалните услуги, етични норми и други. Дейността ще бъде реализирана чрез организиране и провеждане на: - въвеждащо обучение в рамките на 20 часа – 2 дни по 10 часа в една група - за персонала предоставящ услуги преди започване на работа. Обучение ще преминат всички лица, които до момента не са обучавани по сходни проекти и програми; Координаторът носи отговорност за липса на повторно обучение на вече преминали такова в предходни проекти; - надграждащо обучение за лица одобрени за работа, но работили по предишни схеми за предоставяне на услуги в домашна среда, в зависимост от компетенциите се предвиждат 20 часа; - поддържащи обучения – 3 броя по два дни, по 6 часа в шест групи - за всяка една помагаща професия, за надграждане на вече придобитите знания и умения необходими за удовлетворяване на потребностите на потребителите; Личните асистенти ще бъдат обучени в две от трите поддържащи обучения, тъй като те са преминали въвеждащо обучение в операция "Нови алтернативи". Предвидените супервизии на персонала са с характер на надграждащо обучение, ето защо поддържащите обучения са само 3 на брой. 3 080.00 2 704.00
Предоставяне на консултиране, супервизия и психо-социална подкрепа на персонала предоставящ социални услуги.: Дейността ще се реализира от експерти на Външна организация, избрана по процедура по ЗОП. Външната организация следва да докаже чрез приложени автобиографии и други подкрепящи документи, че има опит както в изпълнението на подобни проекти, така и мултидисциплинарен екип от експерти с различен профил на компетентностите с релевантен опит минимум от 2 години. Основание за това ни дава факта, че не малък процент помагащи лица от персонала на практика, както показва опитът от сходни проекти, не се справят добре в кризисни ситуации, особено в първите месеци на адаптация, не разбират същността на услугата с крайна цел – социално включване и нуждата от постоянна подкрепа във всички аспекти на потребителя, не притежават достатъчно умения и знания. В този аспект са предвидени 98 часа индивидуални супервизии, приблизително по четири на месец - без месеците с поддържащи обучения и надграждащо обучение. Предвиденото провеждане на супервизии ще подпомогне проследяване на качеството на предоставяната услуга, вътрешен контрол и мониторинг на дейностите и коригиране на слабости и пропуски, установени при проверките на място или постъпили жалби, и съответно ще подобри качеството на предлаганите интегрирани социални услуги. По своята същност всяка супервизия е форма на планирана помощ, предоставяна от експерт със сходна практика и професия и цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания, надграждане на неговите умения и знания, с оглед предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. Супервайзорът следва да има познания и/или образование по социален менинджмънт, да притежава управленски опит в областта на социалната закрила/ медико-социалните услуги. Разходите за неговия хонорар с включени осигуровки от работодател, консумативи и материали възлиза на 14,76 лв/ч. Предвидени са 180 ч. психо-социално консултиране от експерт по социални дейности или сходна помагаща професия с персонала - индивидуална, с цел превенция на професионалното прегаряне, помощ за справяне в кризисни моменти, подкрепа за напасване, превенция на конфликтите между помагащо лице и потребител, методи на работа и др., както и 150 часа подкрепяща работа на психолог. В хонорара на психолога - 12,50/ч. и този на експерта – 13,50 лв./ч. са включени всички разходи за материали и консумативи. Предвидени са осигуровки от работодател. Ако нуждата от консултиране и подкрепа се окаже по-голяма от планираната, необходимите дейности се извършват за сметка на Външната организация. Външната организация е длъжна да изпълни минимума от планирани услуги като отчете дейностите в консултативни протоколи и издаде фактура за разходите. 7 108.26 30 677.44
Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Социалната рехабилитация има за цел интеграцията, реинтеграцията или социалното включване на децата и лицата с увреждане в обществото чрез оказване на помощ за приспособяване на човека към изискванията на всекидневния и семейния живот, към обществото и професионалната работа, премахвайки едновременно с това икономическите или социалните бариери, които биха могли да затруднят участието в процеса на рехабилитацията и социално включване. Дейностите, които се извършват в тази област са свързани със премахване на съществуващите в обществото бариери, създаването на условия за социални контакти, творчество и художествено-творчески изяви, рекреационни дейности, информация и др. Водени от тези принципи, предвиждаме дейността да включи работа на различни експерти предложени от Външна организация, спечелила изпълнението на дейността след проведена процедура по ЗОП. Допуска се процедурите по ЗОП за отделните членове на мултидисциплинарния екип да се обединят и предоставящите подкрепящи външни услуги за персонала и потребителите да бъдат от една и съща организация, която разполага с необходимите експерти и има опит в сходни проекти и управлението на социални услуги в домашна среда. Желателно е организацията да е изпълнявала поне един проект в социалната сфера по ОПРЧР като бенефициент и други като партньор. Дейността ще включва работата на експерт - социален работник, психолог и кинезитерапевт. Предвидени са часове за информиране и консултиране на потребителите на услугите, още в самото началото на дейностите, с цел повишаване информираността им за разширените интегрирани услуги и възможностите, които им предлага новият център. Мотивация на потребителите ще се изрази в подкрепа и подготовка за адаптация към новите условия на живот и организация на бита чрез начално консултиране на всички утвърдени потребители с изключение на тези, които по време на стартиране на проекта ползват услуга „Личен асистент” по процедура „Нови алтернативи”. Консултациите ще включват теми пряко засягащи: проблемите на потребителите; техните емоционални страхове; комуникацията им с доставчика на услугата в домашна среда; етичните норми между предлагащ и получаващ услугите; техните права и задължения; възможностите за обучение в самостоятелно справяне. Консултирането ще се проведе от експерт-социален работник. От качеството на неговата работа зависи успехът за социално включване на предимно млади хора с увреждания, които поради наличие на скрита дискриминация от работодатели и психо-емоционални стресови прегради не желаят и не търсят работа и осмисляне чрез лично управление на живота си. Психологическата подкрепа на потребителите се провежда от психолог, член на мултидисциплинарни екип, на база специфични нужди и потребности на човека от целевата група, установени след проведена оценка и изготвен индивидуален план. Социалната подкрепа ще се провежда винаги в присъствието на помагащото лице, с изключение на случаите когато потребителят желае да сподели конфиденциална и лична информация или в случаи на конфликтни ситуации между изпълнителя и потребителя. Акцентът в работата на социалния работник е изслушването, споделянето, проявената емпатия и използването на силните страни на потребителя с цел постигане на оптимални резултати. Медицинската рехабилитация ще се изпълнява от кинезитерапевт, който има за цел да обучи потребителя, на когото лекар физиотерапевт е назначил ЛФК в домашни условия. 32 914.80 0.00
Ремонт и оборудване на Звено за интегрирани почасови услуги за социално включване в Община Бобов дол: За функционирането на центъра за интегрирани почасови услуги за социално включване в Община Бобов дол, по проект "Живот в достойна среда" се предвижда да се ремонтира помещение, общинска собственост. За целта Общински съвет Бобов дол на свое заседание от 24.06.2015г., след предложение на кмета на общината прие Решение №72, а именно: т. 4. Общински съвет – Бобов дол дава съгласие да се предостави безвъзмездно обект № 2, т. 5. Общински съвет – Бобов дол дава съгласие помещението описано в т.4 да бъде предоставено за нуждите на Звеното за услуги в домашна среда за срока на изпълнение на проекта и срок не по-кратък от 3 години, считано от датата на одобрение на окончателния доклад по проекта. От становището на Главният архитект на Община Бобов дол, е видно че дейностите, които предстои да се извършат попадат в дейности за текущ ремонт съгласно § 5 т.43 от допълнителните разпоредби на ЗУТ и не са в разрез с Насоките за кандидатстване. Помещението, което е определено от Община Бобов дол за нуждите на програмата се състои от две част: Едната част е използвана за офис и е в добро техническо състояние, разполага с окачен таван, настилката е от теракотени плочки, които са в задоволително състояние; Другата част е бивше складово помещение в добро техническо състояние стените и тавана са с варо-циментова мазилка. Предвижда се закупуване на оборудване за центъра (1 бр. преносим компютър, 2 бр. бюра, 2 бр. столове, 1 бр. диван, 1бр. маса, 6 бр. посетителски столове), без да се превишават максималните домустими прагове. 20 355.12 20 700.76
Закупуване на специализирано превозно средство: Община Бобов дол е формирана от землищата на 18 населени места – седемнадесет села: Мламолово, Големо село, Долистово, Мало село, Бабино, Горна Козница, Коркина, Голем Върбовник, Мала фуча, Голема фуча, Шатрово, Мали Върбовник, Бабинска река, Паничарево, Новоселяне, Блато и Локвата и един град – общински център Бобов дол. Във всяко едно от тях има лице или лица, които ще ползват услугите на новото звено и център. За да могат да се реализират всички заложени по-горе дейности, като: психо-социално консултиране, социална подкрепа, ЛФК консултиране и терапия, предоставянето на здравните/медицински услуги, икономически най-подходящо е да бъде закупено специализирано превозно средство. За реализиране на изброените дейности се предвижда със стартиране на предоставяне на услугите да бъде назначен шофьор. Предвидени са и разходи за застраховки на придобитото обзавеждане и оборудване и специализирани транспортни средства. Изчислена е и прогнозна сума на гориво за 18-те месеца предоставяне на услугата (3000 лв. без ДДС). По този начин чрез дейностите, проекта ще кореспондира напълно със заложените цели и подцели и ще осигури максимални възможности за интеграция на лицата от целевата група. 77 526.94 66 113.76
Информираност и публичност: За тази цел проектът предвижда подготовката и реализация на дейности като: редовна публикация на информация в уеб-сайта на Община Бобов дол. Предвиждат се платени публикации в регионални вестници за популяризирането на целите, дейностите и резултатите на проекта – 3 броя. Ще бъде подготвени и реализирани въвеждаща и заключителна конференция. Началната конференция запознава обществеността с целите на проекта, целевите групи, дейностите, финансирането, ОП”РЧР”, а на заключителната конференция ще бъдат обявени резултати от дейностите по проекта. Ще бъдат проведени информационни дни във всички населени места в общината, с цел запознаване на всички жители с проекта. Заложено е отпечатване и разпространение на брошури и рекламни материали. Всички действия за информация и публичност ще включват следните елементи: флаг на ЕС, логото на ЕСФ и логото на ОП РЧР. Проектът предвижда за тази дейност да се приложат правила за допустимост на разходите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020г.". 2 318.40 2 318.40

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.