Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Патронажната грижа: Патронажната грижа в Община Георги Дамянов ще обхваща следните дейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); предоставящ грижа, от/до домовете на лицата. Общият размер на компенсацията за 19 потребители на Патронажната услуга е в размер на 38 304,00 лв. за 12 месеца, като 29 822,40 лв. са предвидени разходи за персонала и 8481,60 лв. са други разходи за услугата. Разходите, които формират размера на компенсацията по вид и стойност, са описани в точка 11.4 от формуляра. „Патронажната грижа“ ще се изпълнява от отдел на специализираната администрация на община Георги Дамяново. Координацията на услугата ще се извършва в сградата на общинската администрация. „Патронажната грижа“ ще осигури здравна, социална и психологическа подкрепа на минимум 19 лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Териториално ще бъдат обхванати 13 населени места. Продължителността на услугата ще бъде за период от 12 м. Всеки потребител ще получава здравно-социална грижа до 2 часа на ден. „Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като помощ в дома (почистване, пране, социални контакти и др.); медицински услуги, които не се предоставят по НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Екипът, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: домашни помощници - 4 бр., медицинска сестра, социален работник, шофьор, психолог и специалист по социални дейности на граждански договор, б.р 2.1. Транспортът на персонала ще се осъществява с предоставено 1 превозно средство от общината, което ще се ползва по предварително изготвен график. Ръководителят на проекта ще контролира целесъобразното използване на средства, покриващи разхода за гориво, а отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри. Проектната дейност ще се осъществява по разработената от МЗ методика за предоставяне на услугата „Патронажна грижа“. Преди регламентиране на трудовите отношения с лицата, реализиращи услугата, за тях ще бъде проведено част от обучението по утвърдената от МЗ програма, което ще допринесе за единни указания на специалистите. Предвиждаме 1 месец подготвителни дейности. 0.00 38 332.44
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности : Превенцията на COVID-19 в социалните услуги ще се осъществи посредством извършване на следните дейности: • осигуряване на лични предпазни средства на персонала в социалните услуги; • въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности; • тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19. Общият размер на разхода за тази дейност е 86554,64 лв., в т.ч. 67 388,97 лв. разходи за персонал и 19 165,67 лв. други разходи, различни от посочените разходи за персонала. Община Георги Дамяново е доставчик на 2 социални услуги: Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи без увреждане и Дом за пълнолетни лица с психични разстройства. Услугите се предоставят от 58 служители. Индикативният им капацитет е 65 потребители. Кризата, свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация, която не е предвидена при определянето размера на стандартите за социални услуги, делегирани от държавната дейност (ДДД). Изпълнението на тази проектна дейност е в пряка връзка с изпълнението на следни разпоредби на АСП: • Указание, относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; • Указателно писмо №08-00-11691 от 02.09.2020 г., относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; • Указание №08-00-5443 от 30.04.2020 г., относно предприемане на мерки и действия от общините при установяване на потребители с корона вирус инфекция в социалните услуги. Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалните услуги ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, ДДД, така и на служителите, предоставящи тези услуги. Предвиждаме да назначим на трудов договор помощен персонал - хигиенисти 2 лица в 2-те социални услуги. Също така предвиждаме основната дезинфекция, минимум 1 път месечно на сградния фонд да бъде възложена на външен изпълнител. В изпълнение на работните си задачи, назначените лица ще спазват всички необходими противоепидемиологични мерки. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на помещенията на социалните услуги, с цел превенция на корона вирусната инфекция и засилване на контрола на пропускателния режим в социалните услуги. За персонала на услугите и допълнително назначените лица ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Също така персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. Специализираният персонал в социалните услуги работи с удължено работно време с цел спазване на разпоредбите за противоепидемичните мерки. Към момента служителите в услугите работят, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествени и безопасни услуги на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на служителите в социалните услуги под формата на извънреден труд и допълнителни заплащания по националното законодателство в размер на 48 790.65 лв. В ДПЛПР с.Говежда са ситуирани 12 бунгала с по две стаи за потребители и санитарен възел във всяко бунгало. С оглед намаляване риска от заразяване с КОВИД и осигуряване възможност за проветряване помещенията в бунгалата, както и по добро изолиране отделните стаи на потребителите предвиждаме замяна на дървените врати с алуминиеви с което ще постигнем по добра изолация и ще намалим смесването на въздушните потоци, СМР e на стойност 9000 лв. 0.00 84 206.90

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.