Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 678 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

“Солар Ентърпрайз” ООД е стартиращо иновативно предприятие, основано през 2016 г. с основна дейност в областта на производството на чиста енергия от ВЕИ.
В резултат от успешното изпълнение на проекта ще се разработи продуктова иновация: “Модулен фотоволтаичен и вятърен генератор за захранване на улично осветление в паралел с електрическата мрежа в едно с изход за зарядно устройство на 220 V”.
Основна задача, която ще се постигне при изпълнение на проектното предложение е да се преодолеят недостатъците на досега известните модулни системи и да се създаде модулен фотоволтаичен генератор за захранване на улично осветление в паралел с електрическата мрежа като се избягва инсталиране на батерия и се запази вида на собствено призводство чрез фотоволтаичен генератор.
Непосредствено след спечелване на проекта, дружеството ще сформира квалифициран екип, който ще разработи,  създаде опитен образец, прототип на модулния фотоволтаичен и вятърен генератор. Освен това, ще бъде наето помещение, в което да се разработи иновацията. Предвиждат се да бъдат закупени ДМА,  консумативи, материали и да се използват външни услуги. 
Изпълнението на проекта ще доведе до разработване и създаване на действащ прототип на иновативен “Модулен фотоволтаичен и вятърен генератор за захранване на улично осветление в паралел с електрическата мрежа в едно с изход за зарядно устройство на 220 V”, който попада в обхвата на приоритетно направление „Мехатроника и чисти технологии” от ИСИС и по-конкретно в тематично направление: чисти технологии с акцент върху транспорта и енергетиката. Чрез разработената иновация ще се постигне съхранение, спестяване и ефективно разпределение на произведената енергия от модулния фотоволтаичен и вятърен генератор.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 9 броя експерти; придобиване на материали, оборудване: ДМА 1: Термовизионна камера - 1 брой; ДМА 2: Настолен компютър - 3 броя и ДМА 3: Преносим компютър - 4 броя и наем на помещение).: Като част дейността за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитания и измервания ще бъде: 1. нает персонал,9 бр. за 10 месеца 2. наето помещение, 1 бр. за 10 мсеца 3. закупени ДМА : Термовизионна камера, 1бр.; Настолна проектантска компютърна конфигурация/ Настолен компютър, 3 бр.; Преносим компютър, 4 бр. 4. бъдат закупени материали: Фотоволтаични модули, поликристални и монокристални с различна мощност и обхват-100 бр.; Микро-Инвертори: 300Вата; 350Вата и 404Вата по 35бр. от всеки вид; Табло за управление на модулен фотоволтаичен генератор за ниско напрежение- 100бр.; Вятърeн генератор 600W – 2бр. За разработването на иновативния проект ще е необходимо да се проведат редица приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, като за тази цел ще се сформира високо квалифициран екип притежаващ необходимото образование и професионален опит в областта на разработваната иновация. Експертният екип ще изпълнява професионалните си задължения в помещение, което ще позволява провеждане на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт. За провеждането на различни тествания, изпитвания и измервания ще се закупят 100бр. фотоволтаични модули. Фотоволтаичният модул е основния електрогенератор на всяка една автономна или паралелна соларна система. Заложени са поликристални и монокристални фотоволтаични модули с различни мощности и обхват на действие. В резулта от проведените тествания, изпитания и измервания ще се оцени, кой вид модул ще е най-подходящ за окончателния вариант на лабораторния прототип на модулния фотоволтаичен генератор. Ветрогенраторите 600W ще са неразделна част от разработвания иновативен продукт, прототип. Важен елемент на разработваната иновация е инверторът, който ще преобразува електричеството от прав в променлив ток и ще го подава на таблото за управление на системата. С инверторите ще се симулират различни ситуации и ще се анализира, кои комбинации от модули и инвертори ще са най-подходящи за създаване на окончателния вариант на прототипа. Таблото за електроуправление на процеса е един от най-важните елементи на модулния генератор, защото той ще е генератор през светлата част на деня, а системата и съществуващата осветителна инфраструктура ще е консуматор през тъмната част на деня. Настолните проектантски компютърни конфигурации ще са необходими за работата на квалифицирания персонал и най-вече на: Дизайнер, системи, Техник, електрически централи и мрежи и Строителен техник, проектно-технически отдел. Преносимите компютри ще са необходими за работата на всички експерти и най-вече на: Инженер-технолог, електротехнически изделия; Техник, електрически машини и апарати; Физик, електроникa и Техник, електрически системи. Настолните и преносимите компютри ще са основното работно средство на експертите, за да анализират резултатите от проведените приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания при раработването на иновативния продук. Термовизионната камера ще се използва за техническа инспекция, тествания, изпитвания и измервания на електрическите табла за управление на системата и за засичане на аварии и проблеми при работата на електрическите уреди и апарати под напрежение. Камерата ще е една от основните уреди за електрозамервания и анализ на работата на прототипа на модулната система под напрежение в лабораторни условия. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1.Сключване на трудови договори с експертите описани в т. 9 от проектното предложение (1-ви месец от изпълнението на проекта) Период на заетост на наетия персонал (от 1-ри до 10-ти месец от изпълне на проекта) 3. Наемане на помещение (1-ви месец от изпълнението на проекта) - Предвиденото помещение ще се ползва от 1-ри до 10-ти месец от изпълне на проекта 4. Избор на изпълнител за доставка на ДМА и материали (от 1-ви до 3-ти месец) 5. Сключване на договори и доставка на заложените ДМА и материали (от 3-ти до 4-ти месец) 416 278.25 410 955.03
Изработване на икономическа оценка; финансова оценка, пазарен анализи и маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт.: В рамките на дейността ще бъде представена външна услуга за: - Изработване на икономическа оценка на разработвания иновативен продукт – 1 бр. - Изработване на финансова оценка на разработвания иновативен продукт – 1 бр. - Изработване на пазарен анализи на иновативния продукт – 1 бр. - Изработване на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт – 1 бр. За да бъде изпълнена качествено услугата за изработване на: I. „Икономическа оценка на разработвания иновативен продукт – 1 бр.” водещото при избора на изпълните ще е условието той да има възможност да направи: - Проучване на пазара за възможностите за реализация на разработванта иновация. Проведеното проучване ще ни даде информация за: характеристиката на пазара; оценка за въздействието на проекта върху общата конкурентоспособност; позиция на пазара, продажби и пазарен дял; ценовата политика - ценови сегмент; анализ на контрагентите. - Икономически анализ на приходните и разходните парични потоци. Чрез изготвянето на икономическата оценка ще се оценят основните икономически рискове - валутен риск, инфлационен и дефлационен риск; риск от промяна на базисните лихвени нива; рискове, свързани с обема и цените на търсенето и предлагането на фотоволтаични и вятърни генератор за захранване на уличното осветление в паралел с електрическата мрежа. II. „Финансова оценка на разработвания иновативен продукт – 1 бр.” водещото при избора на изпълните ще е условието той да има възможност да направи: - Анализ на необходимите инвестиции, свързани с последващото внедряване в производството на разработения прототип; - Анализ на жизнеспособността на иновативния продукт - възвращаемост на необходимите инвестиции във варианти, очаквани печалби и отчисления за данъци; - Анализ на прогнозираните отчети за приходи и разходи, дисконтирани с подходящ дисконтиращ процент, който да отрази цената на капитала, нетната текуща стойност и вътрешната норма на възвращаемост, съпоставени с алтернативни варианти за ангажиране на необходимия финансов ресурс; - Анализ на предполагаемите експлоатационни и финансови парични потоци; - Анализ на типовете източници за предоставяне на необходимия финансов ресурс. Чрез изготвянето на финансовата оценка ще се оценят политическите, финансовите и експлоатационните рискове - данъчни рискове, ограничения във вносно-износния режим, промени в законодателството, рискове от забавяне на планирането и одобряване на документациите, рискове от преразходи, рискове от повреда на съоръженията, форсмажорни рискове. III. „Пазарен анализи на иновативния продукт – 1 бр.” водещото при избора на изпълните ще е условието той да има възможност да направи: - Представяне на пазарната ситуация в страната ни; -Представяне на отговорните институции, нормативна база за внос и лицензионни режими; - Описание на характеристиките на клиентите/потребителите; - Описание на развитието на местното производство на фотоволтаични и вятърни генератор; - Външнотърговска статистика; - Анализ на водещите компании и конкуренти на пазара; - Практически съвети за навлизане на пазара; - Бъдещо развитие и перспективи на разработения иновативен продукт; - Контактна информация на потенциални заинтересовани лица. IV. „Маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт – 1 бр.” водещото при избора на изпълните ще е условието той да има възможност да направи: - Маркетингово проучване на пазара за възможностите за реализация на разработвания иновативен продукт даващо информация за: характеристиката и тенденциите в развитието на пазара; конкурентна позиция на пазара; продажби и пазарния дял; ценовата политика- ценови сегмент; анализ на контрагентите. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител за извършване на услугата (от 16-ти до 17-ги месец) 2. Сключване на договр и извършване на услугата (от 17-ти до 18-ги месец) 18 000.00 17 920.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.