Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Българско сдружение за личностна алтернатива е организация, създадена преди повече от десетилетие, с основна цел интеграция на  хоратa с различни потребности в обществения живот. Осъзнавайки изключително важната роля на успешното развитие на предприемаческа дейност в страната и влиянието, което има потенциала да окаже на пазара на труда и откриването на нови работни места, БСЛА счита, че опита, натрупан през годините, в посока активното включване на пазара на труда на лица от всякакви категории, в партньорство с Висше училище по застраховане и финанси, с техния експертен капацитет, рализирайки настоящия проект, ще спомогнат постигането на устойчиви резултати, в посока подкрепа желаещите лица за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и нейното успешно управление. 
Основната цел на проекта е да предостави необходимите обучения и услуги, свързани с придобиване на специфични знания и умения, посредством които, желаещите, да успеят да стартират успешно самостоятелна стопанска дейност, в резултат на което да са налице измерими, устойчиви резултати.
Предвидените дейности по проекта, са изцяло насочени към задоволяване на идентифицираните нужди и потребности на целевите групи, които ще получат подкрепа по проекта. 
Целевата група от 150 лица по проекта е съставена от следните категории:
- Безработни и неактивни лица, които ще сформират 80% от целевата група.
- Заети лица, които сформират 20% от целевата група.
Специфичните нужди и потребнности на двете категории лица са различни и имат необходимост от подкрепа в различно естество и степен.  С цел задоволяване на специфичните нужди и потребности на двете категории лица, отделните дейности по проекта са разпределени към конкретна категория лица, а очакваните резултати са насочени към постигане на общата цел, а именно подкрепа за стариране на самостоятелна стопанска дейност от тези лица.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество.: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Основната цел на дейността би могла да се дефинира в две основни направления: - Повишаване информираността на целевата група, относно възможностите за стартиране на собствен бизнес; - Повишаване тяхната мотивация за стартиране на такъв. Като резултат от успешното реализиране на тази дейност, биха могли да се откроят следните резултати: - Насочване и стартиране на специализирано обучение по предприемачество; - Насочване и получване на специализирани консултантски услуги, свързани със стартиране на стопанска дейности; - Директно стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Дейността е насочена към задоволяване потребността от информираност и мотивация на целева група от 150 лица, от които 120 безработни и неактивни и 30 заети лица, необходими за предприемане на стъпки в посока стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Постигането на целите по тази дейност ще бъде гаранция за постигната ресурсна осигуреност на целевата група от информация и знания в посока личностна алтернатива за стартиране на предприемаческа дейнност. КАКВО ВКЛЮЧВА ДЕЙНОСТТА: Дейността ще бъде осъществена на територията на всички области от избрания район, а именно: - Обл. София - град; - Обл. София - област; - Обл. Перник; - Обл. Благоевград; - Обл. Кюстендил; Дейността ще бъде възложена на външна фирма изпълнител, която да проведе 15 броя информационни дни на тема "Мотивация за предприемачество". Целевата група, към която е насочена тази е дейност е 150 лица, от които 120 неактивни и безработни и 30 заети лица. Предвижда се да бъдат сформирани групи по около 10 човека, във всички изброени области, като прогнозно количественото разпределение по области би изглеждало по следния начин: - Обл. София - град - 6 бр инф. дни, целева група - 67 лица; - Обл. София - област - 2 бр инф. дни, целева група - 17 лица; - Обл. Перник - 3 броя инф. дни, целева група - 25 лица; - Обл. Благоевград - 1 бр инф. дни, целева група - 8 лица; - Обл. Кюстендил - 3 бр инф. дни, целева група - 33 лица; Информационните дни на тема "Мотивация за предприемачество" ще съдържат следните модули: - Основни характеристики на предприемачеството; - Мотивация за предприемачество. Понятие за бизнес идея; - Фирмата в пазарно – икономическата среда. Предприемаческа насоченост; - Предизвикателствата пред бизнеса относно политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. Избраната външна фирма ще бъде ангажирана с провеждането на подготовката и реалзирането на цялостното осъществяване на информационните дни, в т. ч. подготовка на информационни материали и брошури, избор на локация за осъществяване на дейността, поемане на разхди за наем на зала, наем на необходимото оборудване, както и всичко необходимо за целесъобразното и ефективно осъществяване на дейността. ЕТАПИ ЗА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА: 1.Избор на фирма изпълнител; 2.Сключване на договор с избрания изпълнител; 3.Провеждане на информационни дни и всички съпътстващи организационни дейности свързани с тяхното успешно реализиране. 4. Получаване и съхранение на съпътсваща всеки проведен семинар отчетна документация за постигнатите резултати. 5. Дейността приключва с подписване на Приемо-предавателен протокол и установяване на успешно приключване на дейността. Предвидената дейност по проекта е изцяло насочена към задоволяване потребностите на целевата група от информационна осигуреност за възможностите за личностна реализация чрез стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Успешното реализиране на дейността ще доведе до повишаване мотивацията на лицата, обхванати от тази дейност и предприемане на необходимите стъпки в посока стартиране на предприемаческа дейност, било то чрез премиване на специализирано обучение по предприемачество, търсене на консултантски услуги за разработване на бизнес идеи или дори директното стартиране на такава. 26 308.00 0.00
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност.: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Основната цел на дейността би могла да се дефинира в две основни направления: - Повишаване на знанията, бизнес уменията и ключови за предприемачеството компетенции и начин на мислене; - Подготовка на лицата от целевата група за стартиране на самостоятелна стопанска дейност; Като резултат от успешното реализиране на тази дейност, биха могли да се откроят следните резултати: - Осигуряване на необходимите предпоставки за стартиране на предприемаческа дейност; - Осигуряване на необходимите компетенции за намиране на подходящи източници за финансиране. Дейността е насочена към задоволяване потребността от повишаване на знанията и уменията на целевата група от 120 безработни и неактивни лица в посока стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Един от основните проблеми и пречки за стартиране на самостоятелна стопанска дейност при безработните и неактивни лица е най-често ниското ниво на образование и липсата на мотивация. Изълнявайки предвидените дейности 1 и дейност 2, счиаме, че ще успеем да отговорим на потребностите на целева група, в резултат на което ще бъдат превъзмогнати пречките за стартиране на предприемаческа дейност от тях. КАКВО ВКЛЮЧВА ДЕЙНОСТТА: Дейността, както и Дейност 1, отново ще бъде осъществена на територията на всички области от избрания район. Като отговорни организации по тази дейност ще бъдат включени в нейното изпълнение ВУЗФ и БСЛА. В качеството си на организация, притежаваща безспорен експертен капацитет, ВУЗФ, в качеството си на партьор по проекта ще осигури необходимия експертен състав за успешното реализиране на дейността. От друга страна, БСЛА ще организира и ще бъде отговорна за цялостното провеждане и логистика на обученията. Целевата група, която ще бъде обхваната от Дейност 2 ще бъде от 120 безработни и неактивни лица, териториално разпределени, както следва: - Обл. София - град - 9 обучения, целева група - 54 лица; - Обл. София - област - 2 обучения, целева група - 12 лица; - Обл. Перник - 3 обучения, целева група - 18 лица; - Обл. Благоевград - 5 обучения, целева група - 30 лица; - Обл. Кюстендил - 1 обучение, целева група - 6 лица; РЕЗЮМЕ НА ОБУЧЕНИЯТА: - Брой лица, които ще преминат обучение: 120 лица; - Брой лица в група - 6 лица; - Брой групи - 20 групи (20 обучения); - Продължителност на едно обучението (в лекторски часове) - 48; - Продължителност на едно обучение (в дни) - 6 дни, обособени в 3 цикъла по 2 дни в различни периоди; - Обученията обхващат, както всички задължителни модули, така и допълнителни такива. - Обученията включват допълнителен модул, свързан с околната среда и политиките по изменение на климата. - Получаване на сертификат от ВУЗФ за успешно преминат курс на обучение. ЕТАПИ ЗА РЕАЛИЗАЦИЯ: Дейността ще бъде осъществена в период от 21 проектни месеца, през които периодично ще бъдат осъществявани обучения в различнте градове. С цел постигане на устойчив резултат, ще бъдат осъществени 20 броя обучения, в резултат на които 120 неактивни и безработни лица ще преминат през обучение за придобиване на специфични предприемачески знания и умения. Етапите за всяко едно обучение ще бъдат в рамките на следните основни дейности: - Провеждане на кампания по популяризирне на възможността за безработни и неактивни лица, да се включат в обучение за придобиване на специфични знания и умения за стартиране на самостоятелна стопанска дейност - Отговорна организация - БСЛА; - Осигуряване на материали и консумативи, необходими за провеждане на конкретното обучение - Отговорна организация - БСЛА; - Провеждане на процедура за избор на фирма, която да осигури наемането на зали и оборудване в предвидения град за обучение - Отговорна организация - БСЛА; - Подсигуряване на логистичната осигуреност на обучителите от ВУЗФ - Отноворна организация - БСЛА; - Провеждане на обучението в съответния град - Отговорна организаця - ВУЗФ; - Предоставяне на сертификат на лицата от целевата група - Отговорна организация - ВУЗФ. 121 684.07 0.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и подкрепа за стартиране на такава.: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Основната цел на дейността е да се предостави необходимата експертна подкрепа на 30 заети лица, които имат желание да стартират самостоятелна стопанска дейност. Като резултат от успешното реализиране на тази дейност, биха могли да се откроят следните резултати: - Идентифициране на индивидуални подходящи бизнес идеи на лицата за стартране на собствен бизнес; - Получена подкрепа за придобиване на специфични умения за разработване на собствени бизнес планове. - Идентифициране на конкретни финансови инструменти, чрез които лицата да осигурят финансиране за бизнес идеята; - Получена специализирана юридическа подкрепа за подготовка на документи за регистриране на стопанска дейност. Дейността е насочена към задоволяване потребността от получаване на индивидуална специализирана подкрепа за стартиране на собствен бизнес на лицата от целевата група. Един от основните проблеми и пречки за стартиране на самостоятелна стопанска дейност при заетите лица е срещане на трудности при определяне на конкретната бизнес идея, нейната устойчивост и жизнеспособност. Изълнявайки предвидените дейност 1 и дейност 3 от настоящото проектно предложение, счиаме, че ще успеем да отговорим на потребностите на тази целева група, в резултат на което ще бъдат превъзмогнати пречките за стартиране на предприемаческа дейност от тях. КАКВО ВКЛЮЧВА ДЕЙНОСТТА: Дейността, както и Дейност 1 и 2, отново ще бъде осъществена на територията на всички области от избрания район. Целева група/участници по Дейност 3 - 30 заети лица: Съдържание: Дейността е насочена към удовлетворяване на индивидуалните потребности на лицата - участници по нея, като за вско лице ще бъде съставен план за изпълнение след анализ на конкретната бизнес идея, етапа от развитието, конктерните сектор и пазар, към които е насочена, компетенциите и образованието на лицето. Консултантските услуги, ще бъдат представени в следната рамка: 1.Юридически пакет: - Консултации за избор на юридическа форма за осъществяване на дейността, изготвяне на необходимите докуменити, вписване на търговеца, по смисъла на Търговския закон; - Анализ и конслултации относно регулаторната рамка за осъщетвяване на дейността в страната и чужбина,; - Данъчно-осигорителни задължения. Наемане на персонал- отговорнсти и задължения; - Комуникация и сътрудничество с държавна администрация и институции; - Сключване на Договор с доставчици и клиенти- права, задължения, неустойки. - Други подходящи, станали необходими; 2.Финансово-икономически пакет: - Анализ на жизнеспособността на инвестицията; - Планиране на парични потоци; - Източници на финансиране, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; - Изготвяне на управленска стартегия; Роля на управителя; - Финансово- счетоводно отчитане на дейността; - Други подходящи, станали необходими; 3. Маректинг- пакет: - Анализ на пазара- търсене, предлагане, конкуренти; - Маркетинг стратегия за развитие; - Контакти- доставчици, клиенти, поддържащи услуги; - Консултации за излизане на международния пазар; - Консултации за позициониране на продукта: пазрна ниша, уникален дизайн, потребителски нагласи; - Други подходящи, станали необходими; Дейността предвижда предоставяне на консултации по индивидуален график и съдържание на представителите на целевата група, като за всяко включено лице ще бъдат предоставени 40 часа консултации с интензитет спрямо потребностите и възможностите на лицето, но не по-малко от 2 и не повече от 6 месеца. ЕТАПИ ЗА РЕАЛИЗАЦИЯ: Дейността се предвижда да започне през 7 проектен месец и да продължи до 24 проектен месец. - Провеждане на процедура за избор на фирма, която да осигури наемането на помещения и оборудване в предвидените градове за извършване на консултантските услуги; - Избор на фирма за достака на материали за участниците по дейност 3; - Провеждане на индивидуалните консултации, според нуждите на конкретните лица от целевата група. 91 177.17 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.