Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

МИЗИЯ-96 АД  е водещ производител на мъжки облекла в България. Фирмата оперира в гр.Плевен и е основана през 1950г. Производствената база на предприятието е разположена на повече от 3000кв.м.,а персоналът наброява над 1030 души. 
Настоящото проектно предложение включва комплекс от дейности, насочени към създаване на заетост на безработни лица, включително от рискови групи.Проектът има за цел да допринесе за  устойчивото им интегриране на пазара на труда. Конкретно, чрез реализацията на проекта ще се постигне:
Първо-подбор и осигуряване на заетост на 20 безработни лица от област Плевен, 50% от които от специфичните категории, на новоразкрити работни места в сектор „Производство на облекло“ за период до 12 месеца. 
Второ–целевата група на проекта включва:20 безработни лица от област Плевен /двама безработни младежи на възраст до 29г.,  8 безработни лица с ниска степен на образование и 10 безработни лица от 30-54г./.
Предвидените нови работни места са 20, свързани с осигуряване на необходимия персонал за извършване на производствените дейности и увеличаване на обема на производството. Като чат от изпълнението на проекта е заложено закупуване на оборудване, необходимо за създаването на новите работни места за безработните лица, които ще бъдат наети на длъжност:"Машинен оператор, шиене".МИЗИЯ-96 АД ще запази 10 от новооткритите работни места (50%) за период от 12м. след приключване на дейностите по проекта. 
Очаквани резултати:успешното изпълнение на дейностите по проекта ще допринесе за решаване на идентифицираните проблеми на представителите на целевите групи, посредством осигуряване на заетост за тези лица, възможност за трудова реализация и превенция на риска от социално изключване.
Подобрените човешки и технически ресурси на фирмата ще допринесат както за подобряване на производителността и конкурентоспособността на предприятието, така и за повишаване на капацитета му за създаване и запазване на нови работни места за представители на уязвими групи и в бъдеще.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: Дейността има за цел да осигури успешно изпълнение и управление на проекта. Тя ще гарантира целесъобразното и ефективно използване на човешките и финансови ресурси в рамките на проекта и ще осигури прозрачно управление, което ще доведе до постигане целите на проекта. Изпълнението и управлението на проекта ще се осъществява от екип за организация и управление, който се състои от: ръководител, счетоводител и технически сътрудник. Основната квалификация и отговорности на ръководителя на проекта са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. Квалификацията и отговорностите на останалите членове на екипа са, както следва: Счетоводител: Квалификация – релевантно икономическо образование, стаж по професията и опит в работа с първични и вторични счетоводни документи. Отговорности: - отговаря за финансовото изпълнение и отчитане на проекта - осъществява контрол за законосъобразното и целесъобразно разходване на средствата по проекта, съгласно изискванията на Управляващия орган и в съответствие с действащото национално законодателство и подзаконови нормативни актове - отговаря и следи за правилното оформяне на първичните и други счетоводни документи по проекта - следи за правилното движение на паричните средства по банковите сметки - подготвя авансови, междинни и окончателни искания за плащания. Изготвя междинни и финални финансови отчети и ги предоставя на ръководителя на проекта - извършва предварителен и последващ контрол върху всички плащания по гражданските, трудовите и договорите с външни изпълнители - участие в състава на оценителната комисия за разглеждане и оценка на постъпилите кандидатури за бенефициенти по проекта - участие в състава на оценителната комисия за разглеждане и оценка на подадените оферти в хода на провежданата тръжна процедура за избор на изпълнители - има задължение да оповестява финансовия принос на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси“ във всички документи, свързани с изпълнението на проекта. Технически сътрудник: Квалификация – релевантно за позицията образование, предишен опит, умения за водене на кореспонденция, умение за работа с офис техника. Отговорности: - подпомага ръководителя при контрола върху техническото и административно изпълнение на проекта - изготвя кореспонденцията с всички заинтересовани страни по проекта - води протоколи от обсъжданията и взетите решения на работните срещи на екипа на проекта - участва в подготовката на междинните и окончателния доклади по проекта - отговаря за поддържането на изрядно проектно досие, съдържащо цялата необходима документация по изпълнението на дейностите по проекта - подготовка на договорите с избраните бенефициенти и подизпълнители - докладва на Ръководителя на проекта при откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама, на който и да било етап от изпълнението на проекта; - участие в състава на оценителната комисия за разглеждане и оценка на постъпилите кандидатури за бенефициенти по проекта - участие в състава на оценителната комисия за разглеждане и оценка на подадените оферти в хода на провежданата тръжна процедура за избор на изпълнители - подпомага ръководителя на проекта при подготовката и провеждането на проектните събития, свързани с информирането и публичността - оповестява финансовия принос на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси“ във всички документи, свързани с изпълнение на проекта. При стартирането на проекта екипът ще разработи план за външно възлагане, в който ще бъдат описани дейностите, които ще бъдат възложени на външни изпълнители по реда на ПМС 118/20.05.2014 г. В хода на реализирането на проекта управлението ще се осъществява чрез месечни екипни срещи, по време на които ще се обсъжда напредъка в изпълнението на планираните дейности, постигането на заложените индикатори за изпълнение и резултат, следването на план графика на дейностите, ще бъдат давани и приемани предложения за актуализиране и промени, при необходимост. 17 622.00 17 389.16
Извършване на подбор на 20 лица от целевите групи /50% от рискови категории/ и вючването им в проектните дейности: Основната цел на дейността е да бъдат подбрани 20 безработни лица, 50 % от които от специфични категории /2 безработни младежи на възраст до 29г. възраст включително, 8 безработни лица с ниска степен на образование (под ISCED 3) и 10 безработни лица на възраст 30 - 54г./ и да се създадат условия за включването им в проекта. Предвижда се подбраните безработни лица да бъдат назначени на 20 новоразкрити работни места на длъжност: "Машинен оператор, шиене", код по НКПД 81532004. Изпълнението на дейността ще протече през следните етапи: - Определяне на специфични изисквания за подбор на представителите на целевите групи по проекта. Изискванията за подбор ще бъдат определени от екипа по проекта – месец 1 от проекта; - Информиране на Дирекция „Бюро по труда" – гр. Плевен, от екипа по проекта, за целите и съдържанието на проектните дейности, за общите изисквания на програмната схема и специфичните критерии за подбор безработните, които ще бъдат включени в проекта, както и за необходимостта от съдействие на експертно ниво – месец 1 от проекта. - Осъществяване на подбор на 20 безработни лица от съответните целеви групи от регистрираните безработни в Дирекция „Бюро по труда" – гр. Плевен и другите областни дирекции по труда, както и от кандидатите от други канали за търсене на работа например сайтове за обяви за работа. Подборът ще се извърши по общи, свързани с програмната схема, и специфични критерии, свързани с изискванията за конкретните работни места и необходимите за тях професионални компетенции - опит и лични качества на кандидатите, свързани с професиите, по които ще работят и мотивация – месеци 2 и 3 от проекта. - След подбора и преди сключване на трудовите договори МИЗИЯ-96 АД ще проведе информационна среща с 20-те подбрани лица, с цел предоставяне на конкретна информация за проектните цели и очаквани резултати, за финансовата подкрепа на ЕС, както и за личните ползи за участниците от включването им в проекта. Очакванията са тази среща да ги мотивира за активно участие включените в проекта – месец 3 от проекта. 0.00 0.00
Наемане и осигуряване на заетост на 20 безработни лица в сектор „Производство на облекло" за 12 месеца: Целта на дейността е да се осигури заетост за период до 12 месеца на наетите по проекта 20 лица от целевите групи, 50% от които от специфични категории /8 безработни лица с ниска степен на образование (по-ниско от средно образование); 2-ма безработни младежи до 29 г. включително и 10 безработни лица от 30 до 54 години/. Длъжността, на която те ще бъдат наети и ще работят до 12 месеца е "Машинен оператор, шиене", код по НКПД 81532004. Изпълнението на дейността ще включва следните етапи: Етап 1 – предприятието - кандидат и работодател по проекта – МИЗИЯ-96 АД ще сключи трудови договори за наемане с включените в проекта 20 безработни лица от съответните целеви групи, като по този начин ще уреди трудовоправните си взаимоотношения с тях за период до 12 месеца. Според условията на програмната схема, наетите по проекта ще получават възнаграждения в размер на МОД за съответните длъжности с включени всички дължими вноски на работодателя, съгласно българското законодателство. Тази поддейност ще се осъществи в месец 4 от проекта. Етап 2 - след сключване на трудовите договори, с наетите по проекта лица, ще се проведе обща работна среща във фирмата, на която те ще бъдат запознати с фирмената организация на работа, с режима на работа /работно време, почивки/. Ще им бъде проведен първоначален инструктаж за спазване на правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд в предприятието, съгласно Наредба № РД-07-2 от 16.1.2009г. Те ще бъдат запознати с прилаганите в предприятието мерки за ефективно използване на ресурсите във връзка с опазване на околната среда – 4-ти проектен месец. Етап 3 - наетите по проекта ще бъдат запознати със задълженията и отговорностите за длъжността, за която са наети. Те ще бъдат информирани за фирмените правила за вътрешен ред, за графика, по който ще протича работния им ден и те ще бъдат въведени на конкретните новоразкрити работни места по проекта – 4-ти проектен месец. Етап 4 - активно включване в заетост за периода на сключените трудови договори по проекта. По време на заетостта по проекта МИЗИЯ-96 АД, в качеството си на работодател, ще прилага всички норми на българското трудово законодателство и изисквания за отчетността на програмната схема. Ще бъдат водени отчетни форми за явяване/неявяване на работа на наетите. За периода на заетостта, наетите по проекта ще получават възнагражденията в размер на МОД за съответните длъжности с включени всички дължими вноски на работодателя, съгласно българското законодателство – 4-ти – 15-ти проектен месец. Според условията на схемата и сключения договор за безвъзмездна финансова помощ, МИЗИЯ-96 АД ще запази 10 работни места на 50% от наетите по проекта лица за период от минимум 12 месеца след изтичане срока на изпълнение на проекта. 113 280.00 107 546.83
Закупуване на оборудване, свързано с новоразкритите работни места : Дейността има за цел осигуряване на необходимите условия за създаване на новите работни места за представителите на целевата група. Към настоящия момент МИЗИЯ-96 АД не разполага с необходимо оборудване, за да осигури новите работни места за шивачи във фирмата. Поради това се налага да бъдат закупени шевни машини, с които те да работят. Изпълнението на дейността, също така, ще гарантира целесъобразното и ефективно използване на финансови ресурси за създаване на условия за постигане целите на проекта. Тази дейност включва няколко под-дейности, а именно: 1. Провеждане на тръжна процедура за определяне на изпълнител за доставка на оборудване, съгласно ПМС №118/20.05.2014г. и сключване на договор/и с избрания изпълнител/и -1-ви -3-ти месец от проекта. Под-дейността включва разработване на тръжна документация за избор на доставчик/ци на оборудване, необходимо за създаване на новите работни места, съгласно изискванията на ПМС № 118/20.05.2014 г. с предмет „Доставка на шевно оборудване“. С оглед на предвидената стойност на оборудването в бюджета на проекта ще бъде изготвена документация за определянето на изпълнител чрез Избор с публична покана. Разработената тръжна документация ще бъде представена за предварителен контрол и одобрение от страна на УО, след което ще бъде проведена необходимата тръжна процедура със събиране и оценка на оферти. След одобрение на протокола от оценителната комисия и документацията по проведената процедура от УО, ще бъде сключен/и договор/и с избрания/те подизпълнител/и и ще се пристъпи към изпълнение на следващата стъпка от дейността. 2. Закупуване, доставка и инсталиране на новото оборудване – 3-ти месец от проекта След сключването на договор/и с изпълнител/и за доставка на необходимото оборудване, което ще обезпечи работата на новите служители, се предвижда да бъдат закупени следните ДМА: 1бр. права шевна машина - обрезвачка. Тази машина е високоефективна и осигурява икономичното разходване на плата. Един от новоназначените шивачи ще работи на нея. 17бр. прави шевни машини, които ще са необходими за работата на шивачите. С тях ще се извършват основните процеси по изшиване на текстилните изделия. 2бр. триконечен оверлог. Тези машини са много икономични и позволяват работа с с вълнени и по-тежки материи. Двама от новоназначените шивачи ще работят на тях. С новите машини ще се изпълняват поръчки на мъжки облекла, които компанията произвежда в момента, както и ще предоставят възможност за производство на нови артикули - спортни сака и палта, с които МИЗИЯ-96 АД планира да разнообрази асортимента си. Предвидените за закупуване машини са подходящи за изработка на прав шеф, най-характерна и основна операция при шевното производство на мъжки облекла, в което ще бъдат включени представителите на целевата група по проекта. Шевните машини ще притежават съвременни характеристики, които са съобразени с отговорно отношение към околната среда и подобряване на ресурсната ефективност в предприятието. След като гореописаното оборудване бъде закупено, то ще бъде инсталирано и внедрено в експлоатация, като ще се цели плавно въвеждане и ненарушаване на работния процес в предприятието. Също така, от страна на изпълнителя ще бъде изискано да осигури обучение за работа с новото оборудване на новоназначените лица, като това ще бъде включено като критерий при разработване на тръжната документация в предходната под-дейност, както и в договора за възлагане. Екипът по проекта ще има задължение за разработване на необходимата тръжна документация, провеждане на търга и осъществяване на контрол върху качественото изпълнение на дейността от страна на избрания изпълнител. В допълнение, в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. на закупеното оборудване по проекта ще бъдат поставени, на подходящо място, информационни стикери, визуализиращи подкрепата от ЕС, съфинансиращия фонд, логото на програмния период и номера на договора. 46 180.00 46 180.00
Информиране и публичност: Цел на дейността е да информира и популяризира сред целевата група, заинтересованите страни и широката общественост проектните цели и резултати, както и подкрепата от ЕСФ чрез ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. за осъществяването на проекта. Етапите на изпълнение на дейността обхващат следните действия през целия период на изпълнение на проекта: - Провеждане на тръжна процедура за определяне на изпълнител за изработка на информационните материалите по проекта и сключване на договор с избрания подизпълнител (месец 1 от проекта) - съгласно предвидената стойност на визуализационните материали в бюджета на проектното предложение екипът на проекта ще има задължение да проведе Избор без провеждане на процедура, като спазва разпоредбите на ПМС 118/20.05.2014 г. Екипът за организация и управление ще осъществява контрол върху качественото и навременно изпълнение на дейността от страна на избрания изпълнител. - Информационна среща с наетите по проекта лица - месец 3 от проекта; - Изработване и разпространение на проектните материали и организиране на публични проектни събития – месеци 2 - 15 от проекта. 1 328.00 520.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.