Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към мерки за улесняване на достъпа до заетост в сферата на социалната и солидарна икономика чрез създаване на Социално предприятие, предоставящо работа в сферата на автокозметиката и почистването на автомобили. То включва обособяване на структура в рамките кандидата, в която ще бъдат назначени 6 души от
уязвимите групи на лицата в неравностойно положение на пазара на труда. Избраните длъжности не изискват специално образование или професионална подготовка и напълно отговарят на характеристиките на целевата група. Сформирането на общ екип от квалифицирани специалисти между кандидата и партньора, които целенасочено да работят с новоназначените лица от целевата група, ще улесни прехода към заетост, ще насърчи индивидуалните умения и ще работи за изграждане на баланс в работното ежедневие.
Устойчивостта на резултатите по проекта ще бъдат гарантирани не само от запазването заетостта на минимум половината от новоназначените лица за 6 месеца след края на проектните дейности, но и чрез създаване на успешно предприятие със социална кауза, положителен финансов резултат, което ще се управлява по предприемачески и отчетен начин, няма да зависи изцяло от външно финансиране и има ясна перспектива за развитие и постигане на социалните си цели.
Планирано е закупуване на материали, консумативи и оборудване, които са оптимално разчетени от гледна точка на капацитет и необходим ресурс за поддържане, така че да отговорят на необходимостите и потребностите на 6 новоназначени по проекта лица и да се улесни тяхното въвличане и дейно участие в работните процеси като част от един общ екип.
Осигуряването на точно, навременно, целесъобразно и законосъобразно отчитане на проекта се обезпечава с дейността по организация и управление. Всички проектни дейности ще бъдат съпроводени със заложени мероприятия по информираност и публичност, които да дадат гласност на получената от кандидата подкрепа и безвъзмездна финансова помощ от ЕСФ.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване на социално предприятие в структурата на „Алекзандър-Ауто“ ООД и сформиране на неговия екип: За започване на дейността на социалното предприятие е необходимо да се създаде структура в рамките на „Алекзандър-Ауто“ ООД, която да отговаря за постигането на основната му цел. Социалното предприятие ще работи основно за постигане на измеримо, положително социално въздействие, ще предоставя услуги, които генерират социална възвръщаемост. То ще работи за постигане на положителен финансов резултат, като ще използва своята печалба на първо място за участие на хора от целевите групи в стопанска дейност (чрез създаване на заетост), за създаване на възможности за професионална и социална интеграция, за създаване на социална добавена стойност и спестяване на социални разходи. Основната цел на социалното предприятие е да се развие като бизнес организация, да се стреми към постигане на максимални приходи, за да може да изпълнява балансирано и социалните си задължения. За да бъде гарантиран успехът му, ще бъде изградено административно тяло, което ще структурира дейностите, основните цели и задачи, ще създаде организация и правила на работния процес. Предвижда се екипът да се състои от управител на социалното предприятие (социален предприемач). Управителят ръководи и представлява социалното предприятие, съгласно изискванията на нормативната база на Република България, добрите практики в областта и стратегията му за развитие; решава всички ръководни въпроси по дейността на дружеството, ръководи и контролира работата на служителите, утвърждава графици за работа на персонала, провежда оперативни съвещания, контролира състоянието на финансовата отчетност, на качеството и същността на предлаганите услуги и други. Важна характеристика на лицето, което ще заема длъжността на управителя е, че той ще притежава професионалната квалификация необходима за развиване и утвърждаване на бизнеса. По този начин той не само ще ръководи административно социалното предприятие, но ще може да дава насоки по същността на извършваната дейност, така че в резултат услугите, които се предлагат да бъдат качествени и конкретни на пазара. За управител на социалното предприятие ще бъде избран и сключен трудов договор, с лице, което притежава богат опит в дейности, сходни с тези от настоящия проект. Екипът на социалното предприятие ще извършва подбор на персонал сред целевите групи, ще провежда събеседвания и ще взима решения за назначаване на служители. Друга основна задача при стартирането на настоящия проект е изготвянето на документацията по осигуряване на статута на социалното предприятие в рамките на съществуващата организация. За целта екипа по проекта ще направи необходимите промени в дружествения договор, вътрешните правила или друга документация, съгласно Условията за кандидатстване и Ръководството за бенефициенти по процедурата. Екипът на социалното предприятие ще осигури изпълнението на дейностите по управление на проекта и за информация и комуникация, чрез назначаване на екип и възлагане на изпълнение. Етапите на осъществяване на тази дейност са: 1. Изготвяне на документация, извършване на промени и учредяване на социалното предприятие –месец 1 и 2. 2. Назначаване и дейност на екипа на социалното предприятие – месец 3 до 14. 0.00 13 930.04
Менторска програма за мотивация за целевата група в социалното предприятие: С цел постигане на заложените цели, както и на видим социален ефект, касаещ целевите групи, в Социалното предприятие ще бъде развита т.нар. менторска програма. Тя ще обхваща всички новоназначени служители от целевата група и ще има за основана цел предоставянето на компетентен съвет и помощ „от опит“, което означава от лице, което има професионалната биография и личните качества да бъде добър пример. Менторът ще бъде служител на организацията партньор по настоящия проект СНЦ „Българска Соларна Асоциация“, тъй като тя има доказан опит в стажантски програми с предоставяне на менторство, стимулиране и насочване на лицата към придобиване на знания и умения за проактивно, така и за адаптивно поведение на пазара на труда. Заетостта в микропредприятие е специфична, поради това че контактът на работника и прекия му началник е директен, непрестанен и обичайно прекият началник е управител и/или съ/собственик на капитала на фирмата. Това означава, че е необходимо да се постига максимално разбирателство между двете страни защото задаването на задачите, тяхното изпълнение и резултат са видими от управителя непосредствено. Това понякога поставя работника под напрежение и разколебава неговата увереност в способностите му. Особено за уязвими хора на пазара на труда, каквато е целевата група по настоящото проектно предложение, това може да доведе до различни последствия като демотивация, неправилна оценка за адаптирането си в работната среда и други. Задачата на партньора по настоящия проект е именно успешното включване, справяне на работното място и адаптиране в работните условия на новоназначения персонал на кандидата. Менторът ще използва целия дългогодишен опит на БСА в работата с неактивни и безработни хора за постигане на социална и професионална интеграция в сектора на социалната икономика и оставане в заетост. Целите на настоящата дейност са: 1. Да се осъществи плавен преход към трудова заетост – помощ и споделяне на специфични знания и умения; 2. Да се създаде интерес към същината на професията, целта и дългосрочните резултати от нея, а не да се възприема само като източник на доходи; 3. Да се стимулират индивидуалните качества и опит на лицата от целевата група, които могат да им бъдат от полза за упражняване, както на тази професия, така и при всеки друг тип професионална заетост; 4. Да се следи и подпомага процеса на усвояване на знания и умения в предоставянето на услугите в сферата на дейност на социалното предприятие. Етапите при осъществяване на дейността са: 1. Избор и назначаване на лице, което да изпълнява ролята на ментор: това ще се извърши от партньора БСА. 2. Изпълняване на дейността му по работа с целевата група. Този етап ще продължи 12 месеца, от 3 до 14 проектен месец, успоредно с осигурената трудова заетост на лицата от целевата група. 0.00 3 639.18
Подбор и осигуряване на трудова заетост на лица от целевата група в социалното предприятие: Същността на дейност 3 е да осигури заетост на лица, които попадат в една или няколко от целевите групи с приоритет по настоящата процедура, описани в 11.4. Новоназначените лица ще бъдат на следните длъжности: - Отговорник, автомивка, НКПД-2011 5169-2006, 6-ма души на пълен работен ден: ще изпълняват услугите, които предлага фирмата – почистване на автомобили (вътре и вън), пастиране, специални услуги и грижи за визията на автомобила и др. Предвидените длъжности съответстват на реалните разчети за дейността на предприятието, като заетостта е съобразена с натовареността на работния процес и е оптимално разчетена съгласно характеристиките на целевата група – липса на стаж, изградени трудови навици, самостоятелност при вземане на решения. Служителите ще имат възможността да работят в новосъздаден екип, да проявят своите умения и възможности при равни условия с колегите си, което е изключително ценно при реалното самооценяване на всеки. Нашата цел е да бъде създаден стабилен и успешен екип, който да постига и надхвърля заложените цели и стратегия на фирмата. Наемането на персонал за собственика е внимателно и дългосрочно планирано начинание, което да позволи успешното съчетаване на икономическите и социалните цели. Обособяването на социалното предприятие предполага необходимост от хора, които да са достатъчно мотивирани и отговорни, за да обезпечат целесъобразното му функциониране. В допълнение, тази дейност включва развитие и активиране на голям набор от социални умения и дава възможност за получаване на истинска удовлетвореност от работата и чувство за пълноценност. Като основна дейност по проекта, която обуславя реализацията на целия проект и пряко допринася за изпълнението на индикаторите по настоящата процедура, това е новоназначените служители постепенно да добият умения и мотивация за развитие, като изпълняват функции, които да са съобразени с техните конкретните профили и изходно ниво на познания. Етапите при осъществяване на дейността са: 1. Подбор на лицата от целевите група: той ще се извърши от екипа на социалното предприятие, като лицата трябва да спадат към допустимите по настоящата процедура целеви групи, съгласно Условията за кандидатстване. Този етап ще продължи 1 месец и ще се извърши през втори проектен месец. 2. Назначаване на лицата на трудов договор към социалното предприятие и стартиране на работата им съгласно длъжностна характеристика. Този етап ще продължи 12 месеца, от 3 до 14 проектен месец. 0.00 43 570.36
Обезпечаване на функционирането на социалното предприятие: Към момента материалното обезпечение обслужва дейността на фирмата и работния процес. Създаденото социалното предприятие ще обслужва разрастналата се дейност на фирмата и наемането на допълнителни служители ще създаде недостиг на ресурс, чрез който да се обезпечи нормалните дейности на персонала. Предвид планираното приспособяване на практическите занятия с конкретната дейност и текущите задачи на екипа, се налагат дейности по материално-техническото обезпечение на създаденото социално предприятие. Целта на настоящата дейност е да се осигурят равни възможности на всеки един служител да изпълнява своите задължения и да има достъп до цялото налично оборудване, което му е необходимо за работата му. Планираните за закупуване оборудване и материали са разчетени на база съществуващия инвентар и тяхната оптимална експлоатация от няколко служители. В тази дейност е планирано закупуването на: 1. Оборудване за дейността – Професионална прахосмукачка подходяща за сухо и мокро почистване, подходяща за автомивки и автосервизи; Професионална пароструйка от компактен клас, подходяща за малки автомивки за леки коли и бусове. 2. Осигуряване обезпечаването на дейността на социалното предприятие чрез закупуване на материали и консумативи, специализирани за услугите, които предлага: специални миещи препарати, гланц, паста и други. Така изброените и планирани за закупуване оборудване и материали са оптимално разчетени от гледна точка на дейността на социалното предприятие, капацитет и необходим ресурс за поддържане, така че да отговорят на необходимостите и потребностите на 6-мата новоназначени по проекта лица и да улеснят тяхното въвличане и дейно участие в работните процеси в предприятието като част от екипа. 0.00 24 510.85

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.