Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е за извършване на анализ на законодателството по отношение гражданския сектор при прилагане на европейските образователни политики за учене през цял живот.
В рамките на проекта ще бъдат извършени следните дейности:
1.	Проучване и изследване на нормативната база в България по отношение обучението за възрастни;
2.	Проучване/изследване на европейските образователни политики и приоритетите им в областта на обучението на възрастни и прилагането им у нас;
3.	Проучване/изследване участието на гражданския сектор при прилагане на европейските образователни политики у нас;
4.	Обобщаване на данните и изготвяне на анализ относно гражданския сектор при прилагане на европейски образователни политики в България
След изготвяне на анализа ще се изведат препоръки, които ще бъдат адресирани към официални институции, от които зависи тяхното прилагане. Препоръките ще се отправят по официални канали.
За дискутиране на темата с всички заинтересовани страни ще се проведат кръгли маси.
Осигуряването на точно, навременно, целесъобразно и законосъобразно отчитане на проекта се обезпечава с дейността по организация и управление на екипа. Всички проектни дейности ще бъдат съпроводени със заложени мероприятия по информираност и публичност, които да дадат гласност на получената от кандидата подкрепа и безвъзмездна финансова помощ от ЕСФ и ЕС чрез ОПДУ.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Анализ на законодателството по отношение участието на гражданския сектор при прилагане на европейските образователни политики у нас: Стимулирането на ученето през целия живот, създаването на икономика на знанието и нарастващата роля на неправителствените организации са сред тенденциите в развитието на Европейския съюз през последното десетилетие. Основна цел на настоящия анализ е да конкретизира ролята на българския неправителствен сектор при прилагането на европейски образователни политики. Това става в контекста на приоритетите на Европейския съюз в областта на обучението на възрастни. Обучението за възрастни се разделя в няколко основни групи в зависимост от ефекта от неговата реализация. Видовете обучение за възрастни се класифицират като: • обучения за повишаване на грамотността; • базово, първоначално обучение; • продължаващо и по-нататъшно обучение; • компенсаторно обучение; • обучение спрямо нуждите на трудовия пазар; • обучителни курсове по интереси за свободното време; • обучение за определени целеви групи – хора с увреждания, хора над 60 годишна възраст и други . Цялостната политика в сферата на обучението за възрастни в България се ръководи от Министерски съвет. Конкретната му регулация е разпръсната в множество нормативни актове, а за прилагането й отговарят редица институции. Настоящата дейност ще се изпълни на четири етапа: 1. Проучване и изследване на нормативната база в България по отношение обучението за възрастни; 2. Проучване/изследване на европейските образователни политики и приоритетите им в областта на обучението на възрастни и прилагането им у нас; 3. Проучване/изследване участието на гражданския сектор при прилагане на европейските образователни политики у нас; 4. Обобщаване на данните и изготвяне на анализ относно гражданския сектор при прилагане на европейски образователни политики в България Извършването на проучвания и изследвания на нормативната база в България и ЕС ще отговори на въпросите дали има колизия при провежданите политики в областта на ученето през целия живот или има съвпадение в същността на провежданите политики. Проучванията са необходими, тъй като нашата нормативна база не винаги подлежи на оценка на въздействие и не се проследява ефектът от нейното прилагане. В момента пазарът на труда е свръхнапрегнат, бизнесът не успява да задоволи потребностите си от кадри, в същото време около 11% са безработните, а неудовлетворените работници са над половината от всички заети. Нашите предположения са, че липсата на преквалификация и надграждане на образователния ценз ще намали и двата процента, като ще осигури задоволеност на работниците и ще осигури нужния човешки капитал на работодателите. Дейността отговаря на приоритетите, заложени в настоящата процедура: Специфична цел 3 „Увеличаване на гражданското участие в процеса на формиране и контрол на изпълнението на политики“ (СЦ 3) на Приоритетна ос 2 „Ефективно и професионално управление в партньорство с гражданското общество и бизнеса“ (ПО 2) на ОПДУ - Партньорско управление с гражданите и бизнеса, кореспондиращи с втората стратегическа цел на Стратегията за развитие на държавната администрация 2014-2020 г., а именно: 1. Стратегическа цел 2 „Партньорско управление с гражданите и бизнеса“ - 2.1. Ефективен диалог с гражданите, техните организации и средствата за масово осведомяване – Провеждане на съвместни инициативи между институциите и НПО за мониторинг на изпълнението на политики Дейността отговаря на Специфична цел 1 Повишаване на взаимодействието между администрацията и гражданите и бизнеса и на Специфична цел 2 Нарастване на активността на НПО при изпълнението и мониторинга на политики и законодателство и спомага за отговаряне на нуждите на целеви групи Общественост, Структури на държавната администрация и Бизнес. 39 600.00 39 600.00
Изготвяне на препоръки за повишаване участието на гражданския сектор при прилагане на европейските образователни политики: След изготвянето на проучвания и анализиране на нормативната база и политиките, относно обучението на възрастни хора, ще бъдат известни недостатъците, предизвикателствата и възможните решения, които характеризират българското законодателство. Чрез настоящата дейност ще изготвим най-приложимия формат, чрез който да отправим качествено препоръките, които са изведени от предходната дейност. Изготвени са стотици анализи, доклади и други разработки, които не са достигнали до адресатите, които имат силата да ги приложат и да придобият мотивация да го направят. Ключов момент за всяко изследване е неговото докладване и „принуждаване“ на хората, които са фактори, отговорни за правенето на политика и изготвяне на нормативни актове, да се запознаят със съдържанието на изследването и да приложат неговите резултати с цел коректив на приоритети и цели, съгласно принципите на откритост и прозрачност. Дейността отговаря на приоритетите, заложени в настоящата процедура: Специфична цел 3 „Увеличаване на гражданското участие в процеса на формиране и контрол на изпълнението на политики“ (СЦ 3) на Приоритетна ос 2 „Ефективно и професионално управление в партньорство с гражданското общество и бизнеса“ (ПО 2) на ОПДУ - Партньорско управление с гражданите и бизнеса, кореспондиращи с втората стратегическа цел на Стратегията за развитие на държавната администрация 2014-2020 г., а именно: 1. Стратегическа цел 2 „Партньорско управление с гражданите и бизнеса“ - 2.1. Ефективен диалог с гражданите, техните организации и средствата за масово осведомяване – Провеждане на съвместни инициативи между институциите и НПО за мониторинг на изпълнението на политики Дейността отговаря на Специфична цел 3 Отправяне на препоръки за по-добра регулаторна среда, за подобряване на бизнес средата е резултатът от настоящия проект и препоръките ще бъдат отправени по официален начин към администрацията, която е отговорна за прилагането им и спомага за отговаряне на нуждите на целеви групи Общественост, Структури на държавната администрация и Бизнес. 9 979.20 9 979.20
Организиране на кръгли маси за дискусия върху начините за работа и действие при прилагане на европейските образователни политики: Настоящата дейност е една от основните по настоящия проект, тъй като чрез нея дейностите и резултатите, които ще постигнем, ще бъдат разпространени и ще спомогнат до повишаване на обществената осведоменост за възможностите за учене през целия живот. В рамките на дейността ще бъдат проведени 3 броя кръгли маси. Кръглите маси ще бъдат проведени в три областни града и на тях ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни – обществото, местните административни структури, бизнеса и други. Модератор на дискусията ще бъде представител на кандидата, а всеки от участниците ще има право да изкаже своето мнение. Дискусията ще обхваща изцяло и подробно възможностите за участие на гражданите в правенето на политики и начините за постигане на това. Дейността отговаря на приоритетите, заложени в настоящата процедура: Специфична цел 3 „Увеличаване на гражданското участие в процеса на формиране и контрол на изпълнението на политики“ (СЦ 3) на Приоритетна ос 2 „Ефективно и професионално управление в партньорство с гражданското общество и бизнеса“ (ПО 2) на ОПДУ - Партньорско управление с гражданите и бизнеса, кореспондиращи с втората стратегическа цел на Стратегията за развитие на държавната администрация 2014-2020 г., а именно: 1. Стратегическа цел 2 „Партньорско управление с гражданите и бизнеса“ - 2.1. Ефективен диалог с гражданите, техните организации и средствата за масово осведомяване – Провеждане на съвместни инициативи между институциите и НПО за мониторинг на изпълнението на политики. Дейността отговаря на Специфична цел 1 Повишаване на взаимодействието между администрацията и гражданите и бизнеса и на Специфична цел 2 Нарастване на активността на НПО при изпълнението и мониторинга на политики и законодателство и спомага за отговаряне на нуждите на целеви групи Общественост, Структури на държавната администрация и Бизнес. 3 600.00 3 600.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.