Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Фирма „ЕАЗ” ООД произвежда основно стругоавтоматни и крепежни детайли, монтажни възли за автоматични прекъсвачи, въздушни пускатели, както комплектни комутационни устройства и електрически апарати - електрически табла до 1000 V за разпределение и защита и електромерни и разпределителни табла за жилищни и обществени сгради и метални изделия, аксесоари и инструментална екипировка с широко приложение в енергетиката, индустрията, телекомуникациите и строителството. 
Стругоавтоматните и крепежни детайли (САД) се изработват по поръчка на клиента, като производственият процес протича на три етапа: механична изработка (струговане), термична и галванична обработка (ако такива са необходими), ОТК, опаковка и експедиция. Въздушните пускатели се изработват в следната последователност: поръчка и доставка на алуминиев профил, разкрояване, механична обработка – разпробиване на профил, поръчка и получаване на пластмасови  капаци, сборка на ал. профил и  пластмасови капаци, поръчка и получаване на ел. апаратура, монтаж на ел. апаратура, тестване, опаковка и продажба.
Настоящето проектно предложение е насочена към разширяване на дейността на фирмата чрез разширяване на технологичния парк на „ЕАЗ” ООД.  За да устои на конкурентния натиск и да утвърди позициите си, фирмата трябва да оптимизира и увеличи капацитета и ефективността на работа в отделните етапи на производство. С този проект, компанията се надява не само да повиши производителността си и качеството на продукцията, а и да намали и себестойността на продукцията, което би я направило конкурентоспособна на външните пазари към които е ориентирана. В резултат на това, „ЕАЗ” ООД  ще увеличи производителността си  и ще оптимизират производствения процес, ще съкрати времето за обработка на единица продукт, ще намали брака и ще понижи себестойността на готовите продукти.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за подобряване на производствените процеси: Дейността е насочена към закупуването на оборудване за металообработка, предназначени за инструменталния цех на предприятието: - Стругови автомати от швейцарски тип – 4 бр. Нуждите на фирмата към настоящия момент са свързани с необходимостта от оптимизиране на производствените процеси. През последните години, „ЕАЗ” ООД се стреми да увеличава обема на производството си, но в някои сектори, наличното оборудване е с ограничен производствен капацитет и производствена мощност. Част от машинния парк е сравнително амортизиран и не е напълно пригоден да произвежда заявените обеми продукция с необходимото качество. За да отговори на нарасналите заявки като същевременно понижи себестойността на предлаганите продукти, запазвайки качеството им, „ЕАЗ” ООД трябва да затвори производствения и технологичен цикъл на производство на едно място вътре в компанията. В момента предприятието разполага с инструментален цех, в който се произвеждат стругоавтоматни и крепежни детайли, монтажни възли за автоматични прекъсвачи, въздушни пускатели, комплектни комутационни устройства и електрически апарати - електрически табла до 1000 V за разпределение и защита и електромерни и разпределителни табла за жилищни и обществени сгради, както и метални изделия, аксесоари и инструментална екипировка с широко приложение в енергетиката, индустрията, телекомуникациите и строителството. Поради завишените изисквания към производството на част от тези детайли, проблема с цялостната им обработка продължава да съществува, тъй като част от операциите (стругови), все още не могат да бъдат изцяло автоматизирани, което често забавя изпълнението на поръчката, увеличава риска от влошено качество, увелича себестойността и нарушава производствените срокове. Това налага ползването на външни фирми като доставчици, което оскъпява продукцията, поставя в риск качеството и влияе негативно върху сроковете за изпълнение на поръчките. В допълнение поръчките за доставка не винаги са равномерни и при натрупването им, това води до удължаване на сроковете за изработка, закъснения при изпълнението на поръчките, трудности в контрола на качеството. За да отговори на потребностите на пазара и за да завърши оптимизацията на своето производство, „ЕАЗ” ООД смята да закупи високоефективни стругови автомати от швейцарски тип, с които да разшири производството на САД, монтажни възли за автоматични прекъсвачи, въздушни пускатели, както и различните метални изделия, част от портфолиото на компанията. С новото оборудване ще се допълват възможностите на вече наличните машини за многостранна обработка на детайли, поемайки изработката на различни прецизни метални части, като се автоматизира процеса, от което ще се увеличи и обема на произвеждана продукция. Капацитета на новите мощности отговаря на обема на заявки и ще съкрати сроковете за изпълнение на поръчките поради елиминирането на външни доставчици, както и ще подобри качеството на крайните продукти, вследствие на намаляването на брака и ускоряване на времето за производство на единица продукт (премахвайки ръчния труд. Това ще увеличи производителността и оборотите на фирмата. За изпълнението на тази дейност са предвидени следните стъпки: 1. Избор на доставчик(ци) на оборудването (месец 1 – месец 4) Тръжната процедура за избор на доставчик(ци) ще бъде изцяло съобразена и проведена съгласно процедурите на ПМС 118/2014 г. при спазване на сроковете и изисквания на Постановлението, както и от Договарящия орган в Оперативното ръководство. 2. Сключване на договор за доставка (месец 4 – месец 5) 3. Доставка и монтаж на оборудването (месец 6 – месец 17) След сключване на договор с доставчика, закупеното оборудване ще бъде доставено и монтирано в производствените помещения на „ЕАЗ” ООД в гр. Перущица 4. Визуализация на проекта (месец 6 и месец 17) „ЕАЗ” ООД ще спази изискванията на ОПИК за визуализация на проекта, като постави информационни табели и стикери за обозначение на закупеното оборудване. 1 071 000.00 313 800.00
Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес: Изискванията към производството на детайли е завишено, особено при стругоавтоматните и крепежни детайли и комплектни комутационни устройства и електрически апарати. При изработката им се изисква точност на обработката от порядъка на стотни от милиметъра и точност на разположението на обработваните повърхнини от същия порядък. За да се постигне това е необходима много голяма точност на производствения процес, което автоматично означава и намален обем на производствения отпадък. С настоящето оборудване това няма как да бъде постигнато и отпадъкът, генериран по време на изработката е значителен - средно от 2 до 3,5% в някой случаи до 5% брак, което като количество е от порядъка на 59 тона/годишно. Планираното за закупуване оборудване е изцяло автоматизирано и е снабдено с цифрово управление, което гарантира високата прецизност при изработката на детайлите и съответно намаляване на производственият отпадък. Отпадъците от обработката ще бъдат чувствително намалени - очакванията са за средно около 54 тона/годишно - в резултат от по-точните и ефективни обработки на автоматите, снабдени с програми за компютърен контрол на операциите, както и с програма за оптимално използване на материала. В резултат на това, ще се намали брака при обработката с над 8% и ще се съкрати времето за обработка на един детайл с около 50%. За изпълнението на тази дейност са предвидени следните стъпки: 1. Избор на доставчик(ци) на оборудването (месец 1 – месец 4) Тръжната процедура за избор на доставчик(ци) ще бъде изцяло съобразена и проведена съгласно процедурите на ПМС 118/2014 г. при спазване на сроковете и изисквания на Постановлението, както и от Договарящия орган в Оперативното ръководство. 2. Сключване на договор (месец 4 – месец 5) 3. Доставка и монтаж на оборудването (месец 6 – месец 17) След сключване на договор с доставчика, закупеното оборудване ще бъде доставено и монтирано в производствените помещения на „ЕАЗ” ООД в гр. Перущица 4. Визуализация на проекта (месец 6 и месец 17) „ЕАЗ” ООД ще спази изискванията на ОПИК за визуализация на проекта, като постави информационни табели и стикери за обозначение на закупеното оборудване. 0.00 755 400.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.