Организация и управление на проекта: Целта на осъществяваната дейност е цялостно управление на дейностите по проекта в съответствие с принципите за добро управление на програми и проекти по ОП РЧР.
При организиране дейността на проекта за неговото управление и отчитане ще бъде сформиран екип в следния състав:
Ръководител на проекта - 1 бр. - Отговаря за цялостното изпълнение на проекта, възлага и следи за изпълнението на задачите, подписва документи (договори, отчети, фактури, доклади). Осъществява текуща комуникация между бенефициента и договарящия орган. Ръководителят следи за спазване на дейностите за информиране и публичност, стриктно изпълнение на предвидените процедури за избор на изпълнители, участва в изготвянето на междинните и финални технически доклади.
Счетоводител на проекта - 1бр. - Следи за правилното изразходване на финансовите средства по бюджета на проекта според изискванията на програмата, следи за представянето на разходооправдателни документи в съответствие със законодателството, изработва финансовата отчетна документация, извършва счетоводните записвания по сметките на проекта.
Членовете на екипа ще сключат договори, в които ще бъдат определени задачите и отговорностите им по изпълнение на проекта. Сформираният екип ще актуализира план-графика на дейностите и ще отчита показателите за напредък на проекта. Кандидатът носи цялата отговорност за правилното разходване на финансовите средства, за верността на финансовата отчетност и съхранява документацията по проекта. |
12 800.00
|
12 529.48
|
Информиране и публичност: Цел на дейността е да се популяризират специфичните цели и постигнатите резултати, натрупаният опит при изпълнението на проекта, добрите практики по проекта и финансовата подкрепа на ЕС.
Със стартиране изпълнението на проекта кандидатът предвижда да проведе широка и открита информационна и рекламна кампания на територията на област Монтана. Ще бъдат използвани регионалните средства за масово осведомяване – печатни медии, кабелни телевизии, радиа и др. за информиране на обществеността относно приоритетите, целите и задачите на проекта и ОП „Развитие на човешките ресурси 2014 г. – 2020 г.” В Дирекция «Бюро по труда» – Монтана и Дирекция «Регионална служба по заетостта» – Монтана ще бъдат поставени плакати и раздадени цветни диплянки с рекламна цел за стартирането и изпълнението на проекта. На мястото за изпълнение на проекта ще бъде поставена информационна табела за визуализация на проекта. Ще бъдат изработени рекламни бележници, рекламни папки, рекламни календари, химикалки, носещи отличителните знаци на програмата. Всички материали за информиране и публичност, предназначени за бенефициентите и широката общественост, ще съдържат емблемата на ЕС и ще отбелязват финансовата подкрепа на Европейския социален фонд. |
2 500.00
|
1 355.00
|
Закупуване на оборудване за новите работни места за безработни лица: Цел на дейността е осигуряване на материални условия, необходими за трудовата дейност на наетите безработни лица на новоразкритите работни места.
Чрез разкриване на 10 нови работни места за дизайнер печатни издания фирмата реализира ново направление за развитие във външната и вътрешна печатна реклама. Работните места на дизайнерите печатни издания трябва да бъдат оборудвани с компютърни конфигурации компютър, монитор, софтуер) и редица помощни периферни устройства като скенери, таблети (устройство за преобразуване от хартиен в електронен формат чрез рисуване със специален писец върху изображението), различни видове принтери. Разкритите 10 нови работни места по проекта трябва да бъдат оборудвани с широкоформатен печатащ плотер и машина за ситопечат. Наличието на това оборудване позволява разширяване на производствената дейност на фирмата като дава възможност на новите работни места да се изработва дизайн на печатни изделия с по-голям размер на висока резолюция и по-добро качество на печат. Широкоформатният плотер позволява печат на малки серии печатарски продукти върху разнообразни медии (ПВЦ фолия, винил, канаваца, хартия, картон и др.) при производството на постери, знаци, табели, POS и POP дисплеи, беклит, транспортна реклама и т. н. Чрез закупуването на широкоформатен плотер за нуждите на новите работни места пред новоназначените лица се открива широка възможност за професионална реализация във външната реклама. Ситопечатът е технология за печат, която дава възможност да се печата върху хартия, текстил, пластмаса, стъкло, керамика, метал, кожа и други материали, както и върху предмети с неправилна форма. При разработване дизайна на изделия във всяка една рекламна кампания, съдържаща обикновено рекламни материали като тениски, шапки, тефтери, химикалки и различни сувенири, на които е поставено името, дейността, контактите и логото на различните фирми и организации, е необходима производителна машина за ситопечат. Тя създава възможност за развитие на ангажираните нови хора, които да извършват тази дейност.
За новоразкритите работни места за безработни лица по проекта, назначени на работа във фирмата кандидат, проектът предвижда доставка на необходимото обзавеждане и оборудване. Тя ще бъде извършена от избран чрез тръжна процедура изпълнител при спазване на условията на сключения договор за доставка. Инвестиционната подкрепа, предоставена на работодателя за създаване на нови работни места, осигурява условия за успешно осъществяване на дълготрайна заетост и гарантира стопанска заинтересованост на организацията от запазване на заетостта на новоназначените лица от целевата група. Обзавеждането и оборудването на разкритите работни места е необходимо условие за обезпечаване на трудовата дейност на новоназначените безработни лица по проекта. |
35 000.00
|
35 449.00
|
Наемане на безработни лица от целевата група и осигуряване на субсидирана заетост за период от 12 месеца: Цел на дейността е включване на подходящи безработни лица, включително младежи до 29 г., регистрирани в ДБТ – Монтана, в субсидирана 12-месечна заетост по проекта.
В рамките на тази дейност ще бъде извършена селекция на лица от целевата група с цел наемане по трудов договор от фирмата кандидат "Полимона" ООД. Определянето на преките участници в проекта ще бъде осъществено със съдействие от страна на Дирекция „Бюро по труда” - гр. Монтана при спазване на принципите за прозрачност, равенство между половете, равни възможности и превенция на дискриминацията. В субсидираната заетост по проекта ще бъдат включени 10 безработни лица, от които най-малко 6 младежи до 29 г., с интереси в предпечатната подготовка.
„Полимона” ООД осигурява 12-месечна трудова заетост за 10 безработни лица на длъжност "Дизайнер, печатни издания" с код 2166-3009 по НКПД-2011. Фирмата кандидат извършва набор, дизайн, предпечат, репродукция, печат и довършителни работи на полиграфическа продукция. Фирмата е специализирана в печата на бланки, формуляри, вестници, списания, книги, брошури, рекламни материали и т. н. Осъществява и издателска дейност на местни автори и такива от други региони на страната, а също така издава и собствен регионален вестник – седмичник. Предприятието развива рекламна дейност основно на хартиен носител като търси ново направление за развитие във външната и вътрешна реклама. Разкритите нови работни места ще позволят тази област от дейността на фирмата да бъде разширена и изведена на конкурентноспособно равнище, което да задоволява нарасналото търсене на клиентите в региона. Гарантираната устойчивост на разкритите нови работни места във фирмата кандидат за период от 12 месеца насърчава безработните лица към постоянна трудова заетост и креативност на работното място. Практическата насоченост на предвиденото по проекта последващо обучение по част от професия "Графичен дизайнер" с код 213070 по СППОО , извършено в реална работна среда, от своя страна подпомага по-бързата адаптация и ефективната професионална реализация на лицата от целевата група, назначени на длъжност "Дизайнер, печатни издания" с код 2166-3009 по НКПД-2011. Трудовите и осигурителни отношения на наетите в рамките на проекта лица се уреждат от работодателя при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Лицата се наемат по трудово правоотношение за срок от 12 месеца. Откриват се 10 нови работни места в основната икономическа дейност на работодателя кандидат с код 18.12 - "Печатане на други издания и печатни продукти" по КИД-2008. Работодателят поема ангажимент да запази работното място за 12 месеца на 50% от наетите по проекта лица след приключване на дейностите по проекта. |
64 800.00
|
59 475.14
|
Обучение на новоназначените по проекта лица по ключова компетентност № 4 „Дигитална компетентност” : Цел на дейността е подпомагане на новоназначените безработни лица за изграждане на умения за ефективно използване на цифровите технологии, които позволяват работа с компютри, софтуерни приложения и с бази данни. Дигиталната компетентност е необходима на лицата да реализират своите идеи и цели, които се изискват от заеманото работно място, и необходимо условие за активно участие в икономическата дейност на работодателя.
Дигиталната компетентност се определя от Европейския съюз като една от осемте ключови компетенции за учене през целия живот, която поради своята универсалност позволява да се придобият други ключови умения и осигурява активно участие в обществото и икономиката. Тази компетентност включва „използване на технологиите на информационното общество (IST) за работа, свободно време и комуникация" (European Parliament and the Council, 2006, December 18, p. 15). Дигиталната компетентност предполага свързаност с уменията за ползване на цифровите технологии, които позволяват на лицето да работи с компютри, софтуерни приложения и с бази данни, помагайки му да реализира своите идеи и цели. Тя е подкрепена от основни умения в областта на ИКТ: използването на компютри за изтегляне, оценка, съхраняване, производство, представяне и обмен на информация, както и общуване и участие в мрежи за съвместна дейност чрез интернет. От изключително значение е обучаваните да притежават способности за търсене, събиране и обработване на информацията, за критично и систематично използване на намерената информация. Обръща се внимание на развитието на основните компютърни способности като текстообработка, електронни таблици, бази данни, съхранение и управление на информацията, разбиране на възможностите и потенциалните рискове на Интернет и др.
Обучението по ключова компетентност "Дигитална компетентност" ще включва:
Общ хорариум: 45 учебни часа, от които
Теория 15 уч. часа
Практика 30 уч. часа
Брой обучавани лица: 10 новоназначени лица по проекта
Документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат по образец на обучаващата организация изпълнител. |
2 500.00
|
1 505.00
|
Професионално обучение на новоназначените лица по част от професия „Графичен дизайнер” от трета квалификационна степен: Цел на настоящата дейност е получаване на теоретични знания и практически умения от назначените лица по част от професия „Графичен дизайнер” от трета квалификационна степен.
Обучението по част от професия „Графичен дизайнер” с код 213070 по СППОО, специалност „Графичен дизайн” с код 2130701 по СППОО, е насочено към предоставяне на теоретични знания и придобиване на практически умения от новоназначените лица, отговарящи на съвременните изисквания на заеманото работно място и длъжност "Дизайнер, печатни издания" с код 2166-3009 по НКПД-2011. Обучителният процес е с продължителност 600 учебни часа и ще протече в рамките на 150 дни по 4 учебни часа на ден и 10 уч. часа в два дни за полагане на изпити по професията. Минималното образователно равнище на лицата е средно образование или придобито право за явяване на държавни зрелостни изпити.
Предвиденото обучение по професионална квалификация е предпоставка за създаването на устойчиви нови работни места, за които е необходима по-голяма динамичност и по-високи изисквания към работниците. Разкритите работни места по проекта са с по-голяма производителност и по-висока добавена стойност. Прогнозите на специалистите в бранша показват, че в бъдеще ще нараства търсенето на висококвалифицирана работна сила. Това определя и включването на нуждите на работодателя в обучителния процес и необходимостта на предоставяното професионално обучение по проекта. Придобиването на професионална квалификация и начален професионален опит от новоназначените лица, особено за назначените млади хора до 29 г., е ключово за пълноценното им участие в устойчива заетост по проекта. Съвременният трудов пазар изисква кадри с високо образователно равнище, професионални знания и умения. Чрез подобряване професионалната квалификация на новоназначените лица и придобиването на ключова компетентност „Дигитална компетентност” се цели да се насърчат и подготвят мотивирани кадри, които ще имат нагласа за обучение през целия живот, непрекъснато да разширяват и задълбочават уменията си в съответствие с европейските и световни стандарти.
Обучението по част от професия „Графичен дизайнер” с код 213070 по СППОО, специалност „Графичен дизайн” с код 2130701 по СППОО ще включва:
Общ хорариум: 600 учебни часа, от които
Теория 150 уч. часа
Практика 450 уч. часа
Брой обучавани лица: 10 новоназначени лица по проекта
Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение - образец 3-37 на МОН, издадено от лицензираната обучаваща организация изпълнител на обучението. |
11 250.00
|
9 990.00
|