Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

В условията на икономическа криза възможностите, които се предоставят по ОПРЧР 2014-2020 г. за инвестиции за създаване на заетост и развитие на работната сила, стимулират работодателите да разкриват нови работни места, да инвестират в развитие на персонала с помощта на средства от ЕСФ и да подготвят и адаптират своите предприятия и работници към промените. В тази връзка в рамките на проектното предложение се предвижда разкриване на шест нови устойчиви работни места, предоставяне на възможност за обучение по ключова компетентност, осъществяване на иновативни, по-продуктивни и по-екологосъобразни начини за организация на труда, включително здравословни и безопасни условия на работа и подобряване на работната среда чрез закупуване на съвременно ниско енергоемко оборудване. 
Проектната инициатива изцяло кореспондира с поставените цели на ОПРЧР в областта на безработицата и заетостта, а именно: борбата с безработицата сред уязвимите групи на пазара на труда, най-вече младежите и продължително безработните, както и постигането на по-висока заетост сред по-възрастните хора. В проектната инициатива са предвидени за изпълнение дейностите, които са насочени към предоставяне на равни възможности и предотвратяване на всякаква дискриминация към различни групи хора, попаднали в рискови групи на пазара на труда за повишаване на достъпа до заетост, предоставяне на качествена заетост, намаляване на социалното изключване и борбата с бедността. 
Основната цел на проектното предложение е насочена към осигуряване на устойчива заетост, осигуряване на доходи, намаляване и предотвратяване на безработицата, социалната изолация и подобряване на адаптивността на лицата попаднали в риск на пазара на труда, като ще се осигури заетост за 6 лица за период от 12 месеца и поддържане на заетостта им за още най-малко 12 месеца на минимум 50% от тях, което ще спомогне за повишаване равнището на заетост в района и изпълнение на една от най-важните цели на политиките за постигане на приобщаващ растеж.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Визуализация, информираност и публичност: Основната цел на дейността е осигуряване на информираност на обществеността по отношение на проекта, източниците на финансиране, бюджета, предвидените в него дейности и резултати, ЕСФ и ЕС, както и съблюдаване на изискванията на ЕС по отношение визуализацията на проекти, финансирани от Европейския съюз. Целта на комплекса от информационни мерки е свързана и с мотивирането и привличането в максимална степен на всички заинтересовани страни в постигането на планираните резултати. Дейността ще допринесе за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. В рамките на дейността са предвидени следните мерки за публичност и визуализация съгласно "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. основани на Регламент ЕС №1303/2013: -ще бъдат монтирани 2 бр. информационни табели на сградите на двата обекта на фирмата; -ще бъдат доставени и разпространени 700 информационни дипляни. Дипляната ще бъде в размер А4, пълноцветна, двустранна, ще съдържа информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, снимки и др. Информационните дипляни са насочена директно към обществеността и представители на целевата група, да се запознаят с проектната инициатива, целите, индикаторите и да се мотивират за включване в участие в проектните дейности. В информационната дипляна освен нужната информация за проекта, програмата, ЕСФ, ЕС, източниците на финансиране и ОПРЧР 2014-2020 г. ще се постави и информация за проектните дейности, координати надвата обекта и координати на екипа за организация и управление на проекта за връзка и информация с цел лесна комуникация между екипа по проекта, заинтересованите страни и потенциалните лица /целева група по проекта/, търсещи и желаещи да започнат работа в "ХАЙТЕКС ТРЕЙДИНГ" ЕООД. - на закупеното по проекта оборудване ще се поставят информационни стикери, за да се покаже, че оборудването е придобито със средства от ЕС. - в края на изпълнението на проекта ще се изготви и разпространи информационен бюлетин -150 бр., за да се оповестят постигнатите резултати. Целта на информационния бюлетин е да запознае обществеността с извършените дейности по проекта и да отчете резултатите от тях и постигнатите индикатори. При всички мерки на информация и комуникация, предприети от бенефициента изрично ще се оказва съфинансирането от ЕСФ на ЕС, чрез поставянето на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнението, приет от Европейската комисия, с упоменаването на Европейския съюз и общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Целта е да се информират целевата група и широката общественост за осъществяваните дейности по проекта и източника на финансиране, да се популяризира финансовият принос на ЕСФ, ЕС и ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014- 2020 г. Дейността по визуализация, информираност и публичност ще допринесе за прозрачност на изпълнение на проектните дейности и разходените средства от безвъзмездната финансова помощ, както и за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. Информираността за развитието на проекта и представянето на извършваните дейности са необходимо условие за запознаване на общността с постиганите резултати и връзката им с поставените цели. Основна цел е да се популяризира приноса на ЕС. 2 000.00 1 905.00
Организация и управление на проекта: За целите на администрирането, изпълнението и успешното отчитане на проекта дейността по "Организация и управление на проекта" е базова и структурно определяща за осъществяване на проектната идея. Тя ще се осъществява и извършва от управленския екип на проекта по време на целия период на реализация на проектния цикъл и ще включва действия по: -вътрешен мониторинг и контрол; -стриктното спазване на правилата и процедурите по действащите нормативни и под нормативни актове в областта на възлагане на поръчки- ПМС 118/20.05.2015 г.; -надлежно оформяне на документите по изпълнение на дейностите по проекта; -законосъобразно и целесъобразно изразходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ; -качествено и точно изготвяне на техническата и финансовата отчетност по проекта, съгласно действащото законодателство; -коректност, валидност и надеждност на информацията за изпълнение на дейностите; -качествено архивиране и сигурност в съхраняване на документацията по проекта; -законосъобразност и целесъобразност при разходване на средствата от безвъзмездната финансова помощ; -мерките за информираност и публичност; -напредъка за изпълнение на проекта и индикаторите; -организиране и координиране на отделните мерки и дейности; -комуникация с Управляващия орган на ОПРЧР 2014-2020 г. -изпълнение, управление и отчитане на проекта; -осигуряване на проследяемост, прозрачност и надеждно съхранение на проектната документация; -предприемане на корективни мерки при необходимост. Управленският екип се състои от ръководител, координатор и счетоводител, с които ще се сключат граждански договор. Регулярно ще се провеждат екипни срещи за разпределяне на задачите, организиране на дейностите и отчитане на напредъка по проекта. Екипът на проекта ще отговаря и за запазване поверителността на всички предоставени документи, информация или други материали по време на изпълнение на проекта. Всички разходооправдателни и други документи с доказателствена стойност ще бъдат окомплектовани и архивирани от екипа за съхранение в срок. Ръководителят ще отговаря за планирането, управлението, отчитането и мониторинга на всички дейности по проекта. Той ще се отчита пряко пред лицето представляващо кандидата, ще изготвя тайм-шийтове и отчетни доклади. Координаторът ще подпомага ръководителя и счетоводителя и ще изготвя и следи текущата документация с УО. Счетоводителят ще отговаря за финансовото отчитане на проекта, осчетоводяването и документирането на всички разходооправдателни и други счетоводни документи, имащи отношение към изпълнението на проекта, ще съгласува дейността си с ръководителя на проекта и ще го подпомага. Ръководителят, координаторът и счетоводителят на проекта ще участват в информационните кампании, ще мотивират безработните и неактивни лица, представители на целевата група да се включат в проектната инициатива, както и да преминат курс по ключова компетентност. Екипът по организация и управление на проекта ще представя и популяризира по подходящ начин програмата, проекта и постигнатите резултатите, ще отчита проектната документация пред Управляващия орган. При избора на външни изпълнители-доставчици на оборудване и техника ще подпомагат управителя на фирмата при изготвяне на необходимата документация и спазването на разпоредбите на ПМС№118. Дейността е предвидена да се осъществява в рамките на 16 месеца, през целия период на изпълнение на проекта. Дейността ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност, успешното управление на проекта, оптимизиране на проектните ресурси и да се гарантира, че разходите по проекта ще бъдат извършени в периода на допустимост, срещу необходимите разходооправдателни документи и в съответствие с принципите за добро финансово управление. 10 000.00 9 611.58
Закупуване на оборудване за новите работни места: Оборудването на новите работни места е важен елемент от проектното предложение. Дейността е пряко свързана с дейността по наемане на безработните и/или неактивни лица по съответните длъжности описани в проекта. С новозакупеното оборудване и техника ще се обезпечат технологично новите работни места и ще се създаде база за ефикасно протичане на трудовите процеси. Новонаетите лица ще бъдат по- мотивирани за работа, когато работят със съвременно и по-производително оборудване, екологично устойчиво на ресурсите. Дейността е насочена към осигуряване на материално-техническата база на новите работни места за 6 души. По проекта ще бъде закупено оборудване и техника, които са необходими за обезпечаване на работни места на новонаетите лица-представители на целевата група, за протичане на ежедневните трудови процеси. По проекта ще бъдат разкрити нови работни места, както следва: - експерт продажби - 1 лице; - специалист обработка на данни - 1 лице; - отчетник счетоводство - 1 лице; - технически сътрудник - 1 лице; - общ работник - 2 лица. На новоразкритите работни места ще бъдат наети 6 безработни и неактивни лица, представители на целевата група. За обезпечаване на техните трудови дейности се предвижда да бъдат закупени: - компютърна конфигурация - 2 бр. със следните характеристики: 3,8 GHz, RAM 8 GM, HDD SSD 256 GB, Monitor 21.5 Full HD, wifi Mause+KBD; - Компютърна характеристика - 1 бр. със следните характеристики: 3,5 GHz, RAM 8 GM, HDD SSD 256 GB + WD 1 TB, Monitor 21.5 Full HD, wifi Mause+KBD; - Преносим компютър /лаптоп/ - 1 бр. със следните характеристики: 15,6", 3 GHz, 8 GB; - UPS - 3 бр. със следните характеристики: 650 VA; - Принтер - 1 бр. лазарен, цветен; - Мултифункционално устройство - 1 бр., монохромен лазарен, двустранен печат, ADF капак; - Софтуерни лицензи - операционна система - 4 бр.; - Софтуерни лицензи - софтуер за техническа обработка - 4 бр.; - Софтуерни лицензи - счетоводен и ТРЗ софтуер - 1 бр.; - шредер - надлъжно и напречно рязане на документи - 2 бр. - Офис стол - еко кожа, ергономичен, подлакътници - 4 бр.; - Бюро - ПДЧ, 2 работни места, овал - 1 бр. - Бюро - ПДЧ, 140/70 - 2 бр.; - Контейнер - ПДЧ, 4 чекмеджета, колелца - 2 бр.; - Стилажи - ПДЧ, 2 рафта, плъзгащи врати - 2 бр.; - Гардероб - ПДЧ, две врати - 1 бр.; - Модул за документи - ПДЧ, 4 рафта, 3 врати - 1 бр. За общите работници ще бъдат закупевни следните инструменти и оборудване: - моторна коса - 1 бр. , 41,6 см3, 2 KW; - водоструйка - 1 бр., 2,7Kw, 500 l/hq 50-150 bar; - храсторез - 31,4 см3, 1,5 kw, регулируема ножова греда; - уред за засмукване на листа - 1 бр., 27,2 см3, HD2 филтър. Описаната организационна структура, типа на работа и планираното за закупуване оборудване, стопански инвентар и софтуер са в тясна и задължителна връзка за осигуряването на качествена и устойчива заетост на новонаетите по проекта лица. Закупеното с безвъзмездната финансова помощ оборудване, инвентар и дълготрайни нематериални активи/софтуер/ ще са нови, високотехнологични, щадящи климата и екологичната среда. Ще бъдат закупени високо поколение компютърна техника и лицензирани операционни системи и офис пакети, подходящи за работа с голям обем информация и високоскорстно опериране със софтуерния продукт. Новите работни места и оборудването са насочени към нови тенденции в икономиката и са адаптирани за посрещане на настъпващите бързи промени и изисквания на пазара на труда. Планираното за доставка по проекта оборудване е от изключително значение за новите работни места, с него новонаетите безработни и неактивни лица ще могат да достигнат определено качество на труда си, вътрешна удовлетвореност за работа и респективно постигане на качествена заетост. 30 232.00 21 602.00
Предоставяне на обучение по Ключова компетентност: Дейността е насочена към повишаване на ключовите компетентности на 4 новонаети по проекта лица, представители на целевата група. Превръщането на информационните и комуникационни технологии в ключов лост за по-ефективна и ефикасна трудова дейност, за креативно мислене, за иновативно и ангажирано поведение на работното място при решаване на проблеми, извършване на рутинни операции с компютърна техника, за достъп до по-широки и по-актуални знания променя изискванията на работодателите към работниците заемащи длъжности свързани с работа с компютър и софтуерни продукти. Целевата група е с доста различна консистенция, част от хората може би няма да имат нужното качество на притежаваните от тях компетенции за работа с компютри и софтуерни продукти. Предвидено е да бъдат назначени 4 лица на длъжностите: Експерт продажби-1 лице, Специалист обработка на данни-1 лице, Отчетник счетоводство - 1 лице и Технически сътрудник -1 лице. На преден план за тези позиции се очертава необходимостта от придобиване на качествена компетентност във връзка с комуникацията във виртуалното пространство, както и с етичните и социалните предизвикателства, които възникват в този контекст, на умения, необходими за търсене на информация и управление, за участие в различни мрежи, за критическо и творческо отношение към информацията, владеенето на цифровата информация, способността да се намира, разбира, оценява и използва информацията ефективно и т.н. За тези лица е от изключително значение да притежават дигитални компетенции за работа с цифри, информация и база данни, интернет и компютърна техника. Дейността предвижда на тези 4 безработни и неактивни лица да бъде организиран и проведен курс по ключова компетентност "Дигитална компетентност". За целта ще се избере външен изпълнител - обучаваща организация, с нужната правоспособност. Поради ниската стойност на доставката не се предвижда провеждане на процедура за избор на доставчик, съгласно ПМС№118. Ще се организира и проведе: -Обучение по ключова компетентност "Дигитална компетентност" за 4 броя обучавани лица/новонаети по проекта лица/. Предвидено е продължителността на обучението да е 45 часа. Часове по теория 20 часа. Часове по практика - 25 часа. Учебните часове са по 45 минути. Документ доказващ обучението - Сертификат. Обучението ще започне след провеждане на входящ тест от обучаващата организация за определяне нивото на познание, с цел постигане на максимален ефект от обучителния курс. Обучението на лицата ще се осъществява паралелно с трудовата им дейност. Нужният хорариум от часове ще бъде изпълнен, като часовете ще се провеждат с откъсване от работа. Предоставеното обучение по ключова компетентност "Дигитална компетентност" ще бъде само за новонаетия по проекта персонал - 4 безработни и неактивни лица. След провеждане на обучението лицата ще държат съответните изпити и ще придобият Сертификат за ключова компетентност "Дигитална компетентност". Дейността ще осигури достъп до качествено обучение по ключова компетентност "Дигитална компетентност" и ще се засили социализацията, интеграцията, адаптивността и конкурентоспособността на безработните и неактивни хора на пазара на труда. 1 000.00 940.00
Наемане на безработни и/или неактивни лица и предоставяне на заетост: Дейността е насочена към осигуряването на заетост на 6 лица, представители на целевата група, безработни и/или неактивни участници на пазара на труда. Планирано е осигуряването до 12 месечна заетост за 6 лица, представители на целевата група.Ще бъдат подбрани и наети 6 лица безработни и/или неактивни участници, попадащи в следните специфични категории на пазара на труда, описани в т.3.1.7 от Насоките за кандидатстване: -Безработни младежи до 29 г. възраст; -Безработни лица на възраст над 54 г.;- безработни лица с увреждания; -Продължително безработни и неактивни лица на пазара на труда. Новите работни места ще бъдат разкрити за осъществяване на трудова дейност на безработните и неактивни лица в двете бази на фирмата. Ще бъдат наети 4 лица, които ще работят в офис в един от обектите на фирмата, като ще извършват административни дейностти за коректното функциониране на фирмата. Новите работни места ще бъдат оборудвани с техника и ще бъдат създадени подходящи условия за качествено осъществяване на ежедневните дейности на лицата Предвиждат се да бъдат разкрити следните длъжностти - експерт продажби; специалист обработка на данни, отчетник счетоводство и технически сътрудник. Длъжностите са подбрани на база изготвен предварителен анализ за необходимостта от човешки ресурси във фирмата и отговарят адекватно на изготвената стратегия за управление на човешкия капитал на фирмата. Длъжностите изцяло кореспондират с осъществяваната дейност на фирмата, като разкриването и ще намали в значителна степен разходите за външни услуги на фирмата и ще подобри качеството на предоставяните услуги от дружеството. Във вторият обект на дружеството - "Сити център Дружба", гр. Плевен, ул. 22 септември №11 ще бъдат разкрити още две работни места за общи работници, които ще отговарят за поддържане на зелените площи на сградата, която се отдава под наем различни фирми. На общите работници ще бъдат закупени подходящи инструменти и оборудване на ежедневното поддържане на зелените площи на обекта. На всички 6 лица включени в проекта ще им се осигури заетост до 12 м. по време на изпълнението на проекта, а след приключване на изпълнението на проектната инициатива ще се осигури заетост за най-малко още 12 м. на минимум 3 от тях. С осъществяването на тази дейност ще се даде равен шанс на различни лица представители на целевата група за включване в качествена заетост и предотвратяване на всякаква дискриминация по отношение на пол, възраст, образование и социален статус. Това е основната причина поради която се разкриват разнообразни работни места във фирмата за хора на различна възраст,с различен опит и ниво на образование. Целта е да се постигне интегриран ефект на заетост с разнородни представители на целевата група. 58 040.88 47 418.07

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.